1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 23]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 26 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu de HD-Decoder van Samsung (H360RA), maar wil graag een HD-decoder MET Harddisk erin.

Ik kom bij de Humax 5050c uit, is dit een kwalitatief goede HD HDD decoder? Of is de Samsung 850 HD HDD ook geschikt?

Laatst bewerkt: 5 dec 2009
  2. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kom net van een verjaardag af en daar werd weer gezegd dat de Cisco een goede HD HDD decoder is, voor maar 100 euro bij Ziggo. Voor abbonee's of nieuwe klanten

Is cisco ook een merk om in de gaten te houden?

3. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Na de vele firmware updates is mijn Cisco nu veel betrouwbare geworden.
    Is het bedienen van de menu's soms behoorlijk frusterend.
    Het ene moment vliegt de Cisco door het menu , maar het gebeurt ook regelmatig dat het bladeren heel langzaam gaat.
    Opnemen van SD en HD-uitzendingen en het i-tv werkt de laatste maanden bijna vlekkeloos.

Voor het i-tv gebeuren moet wel de antenne aansluiting in huis veranderd worden.
    De standaard aansluitng is namelijk niet geschikt voor 2-weg (retour) data-verkeer.
    Gelukkig wordt de Cisco met alle nieuwe aansluitingen en antenne-versterker geleverd.

4. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    En de HD-kwaliteit is ook goed?

Het gaat er mij om dat ik programma's kan opnemen in HD kwaliteit (liefst met 2 HDD's, zodat je 2 programma's tegelijk op kan nemen). Video on demand enzo hoeft allemaal niet.

Wat kan je met I-tv allemaal wat je met een normale HD-HDD-Decoder niet kan?

5. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    De Cisco heeft 2 tv-tuners , maar ik kan maar 1 programma tegelijk opnemen.
    Ziggo heet in het begin steeds gezegd dat je 2 programma's tegelijk kon opnemen , Cisco heeft op het laatste moment deze functie uit de firmware gehaald.

Er is inmiddels ook een 2e interactieve decoder te koop namelijk de Samsung SMT-H3102D.
    Alleen heeft deze decoder geen ingebouwde HDD.

De Cisco kan iets niet wat de andere decoder wel kunnen.
    Ik kan geen programma's kijken met ondertiteling via teletekst.

De HD-kwaliteit van de opnames zien er heel goed uit.

6. Cyfax

Cyfax Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het leek mij als TV-leek het beste (en het makkelijkst ;) ) om het hier maar eens te vragen,

Ik zit op het moment in Frankrijk maar over 2 weken ga ik weer richting huis en ben ik van plan om een nieuwe TV te kopen,

De belangrijkste dingen die ik er mee wil kunnen zijn xboxen (gamen) en dvd kijken, tv kijken zal vast wel goed zitten.

Probleem is dat ik nog niet echt weet waar ik precies op moet letten en dergelijke, ik heb het topic voor een groot deel doorgelezen en krijg ook het idee dat voor een groot deel het neer zal komen op in de winkel kijken hoe het beeld uiteindelijk is,

Maar mijn vraag dus, kan iemand mij een beetje op weg helpen qua dingen waar ik op moet letten (of wat zijn goede specs van een tv voor fatsoenlijk (HD) gamen e.d.?) Of aanraders qua tv's, de planning is om rond de 500-1000 uit te geven.

Cheers,

7. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn persoonlijke ervaring is dat plasma's voor mij nog steeds het mooiste beeld geven.

Zondag thuis op mijn 42PX80 de film X-men Wolverine gekeken op bluray, geweldige film. Gisteravond bij een vriend van me op de Philips LCD 7xxx serie gekeken en de ghosting en rare belichting van de backlight viel me echt op. Het harde beeld en de inputlag was me ook meteen opgevallen en de hele film heeft het geluid iets voorgelopen op het beeld. Zeker als je dan geen receiver hebt die dit kan oplossen is dit erg irritant.

Ik heb de nieuwe Panasonic en LED tv's alleen pas in de winkel gezien dus eigenlijk is dit geen eerlijke conclusie.

Volgende week krijgt mijn broer de nieuwe Pana serie F-HD 42" en iemand anders de LCD LED van Samsung meen ik, dus dan kan ik daar een echt oordeel over vellen.

Echter, heb ik tot nu toe nog geen enkele LCD tv gezien die me echt heeft kunnen overtuigen. Geen enkele LCD heeft mij een beter beeld kunnen leveren voor rond de 600 euro. En daarboven ook niet trouwens, zelfs geen tv's van 2000+ euro.

Zeker als je nu de 37 HD-R plasma van Panasonic koopt voor 390 euro, dan kan geen enkele LCD tv in die prijsklasse daar ECHT aan tippen.

Laatst bewerkt: 8 dec 2009
  8. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Mijn broer heeft nu de 32" led tv van samsung gekocht. Vind het beeld allemaal veelste fel enzo. Mijn plasma geeft een veel natuurlijker beeld. Hij heeft hem dan ook nog niet op z'n best ingesteld. Ook zie je bij de LED tv's nog steeds die backlight in de hoeken.

9. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.080
  10. Looney

Looney Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Iemand nog tips voor een lcd tv voor op de slaapkamer? hoeft geen full hd etc te zijn puur om alleen lui uit bed tv te kunnen kijken. Komt ook geen digitale tv op gewoon analoog signaal. Zat te denken tussen 66cm of 81cm. Als iemand nog een leuk koopje weet just tell me :)

11. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ken die site verder ook niet, maar ik weet ook niet hoe serieus die tests genomen moeten worden. Ik kan ook nergens terugvinden waar ze op getest zijn etc.

Maar als ik op sites kijk met uitgebreide tv tests die alleen tv's testen en niet alle andere consumentenelectronica die er bestaat, dan komen de plasma's echt het vaakste als winnaar uit de bus! Dus die neem ik iets serieuzer :thumbs:

12. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.080
    Bijvoorbeeld op WhatHiFi, komt ook een LCD als beste uit de bus...
    De Philips 42PFL9664

De enige plasma die wint, is de Samsung PS50b650, waarvan veel mensen op forums weer zeggen dat de zwartwaardes niet zo goed zijn als de nieuwste Panasonics, en sommige ervaren een vervelend 'buzz' probleem.

http://awards.whathifi.com/winners/televisions/2009

Wanneer komen straks de nieuwe plasma's uit!? Maart? Mei?

13. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Geen idee eigenlijk wanneer ze uitkomen.

Verder heeft iedereen natuurlijk zijn eigen beleving in het beeld van een tv. Raar vind ik wel dat ik nog geen enkele LCD heb gezien die mij heeft kunnen overtuigen van dat mooiere beeld. En ik heb al een hoop tv's bekeken.

Als er LCD's komen of zijn die ik een mooier beeld vind geven, koop ik die uiteraard als ik weer aan een nieuwe tv toe ben, maar ik heb gewoon nog geen enkele LCD tv gezien die dat doet. Zeker niet binnen de prijsklasse van max 1300 euro.

14. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Dat is ook mijn ervaring. Nooit zie ik een lcd met een ècht bijzonder fraai beeld.
    De meeste full hd lcd's leggen het al zwaar af tegen mn hdready plasma, laat staan die andere ;)

vrienden en kenissen die heel erg blij zijn met hun lcd worden heel erg stil als ze bij mij thuis komen ;)

Plasma heeft ook zn nadelen en als die voor jou zwaarder wegen dan dr voordelen, dan moet je natuurlijk een lcd kopen!
    Ook is t zeker waar dat de full leds (dus met local dimming) wèl een klap beter zijn dan de conventionele backlight lcd's.
    Die hebben bij een 40 inch nu nog een prijskaartje van €4000, dus het is nog ff wachten op de prijsdaling.

Je moet ook bedenken dat veel mensen de beeldinstellingen laten staan zoals deze staan als ze m voor de eerste keer aanzetten. Als ze dan ook geen HD kijken, dan maakt t ook veel minder uit natuurlijk.

Laatst bewerkt: 10 dec 2009
  15. $uperman.nl

$uperman.nl Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een HDTV, nu zijn de meeste tv's die nu redelijk goedkoop aangeboden worden 50hz.

Ik heb gelezen dat dit verder niet uitmaakt wanneer je 60hz Xbox360 spelen erop wil spelen, kan iemand uit ervaring zeggen dat dit geheel klopt?

En wanneer dit klopt, wat zou een reden zijn om toch verder te kijken naar een 100hz tv?

Overigens zal de tv vooral gebruikt worden voor de xbox, en wellicht hang ik in de toekomst er een PC aan via HDMI.

16. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Iedere hdready en hdready1080p (full hd) is verplicht om zowel 50hz alsook 60hz games te kunnen afspelen.
    Dit is sinds een jaar of 1-2.

Een 100hz kan wat vloeiender zijn, maar dat is gewoon een kwestie van kijken in de winkels.

Een Panasonic laat ieder 50 hz frame gewoon 2 keer zien, terwijl bij Samsung de lcd tv zelf bekijkt hoe een tussenframe eruit zou kunnen zien en plaatst deze ertussen.
    Dan kan een vloeiender beeld opleveren, maar er kunnen ook beeldfouten ontstaan.

Doe wat ik ook heb gedaan: vraag in de winkel of jij je xbox mag meenemen en sluit deze aan op verschillende tv's die in jouw budget vallen.
    Verander vooral de beeldinstellingen van de tv en koop de tv met het mooiste beeld. (hoe vaak heb ik dit al gezegd? ;) )

17. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Ik vind de beeldkwaliteit van de budget FullHD's behoorlijk slecht.
    Kreeg laatst ook weer een familie-lid over de vloer die vond het beeld van mijn R71B (HDready 2006) veel mooier dan van hun nieuwe Philips FullHD.
    De monden vielen helemaal open toen je het beeld zagen van mijn Sony Bravia FullHD.

En dan zijn er nog steeds personen die een videorecorder aangesloten hebben op hun FullHD.
    En dan sluiten ze dat ding ook nog eens aan op Scart2 die geen RGB ondersteund 8)

18. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Heb jij je Samsung ook nog dan?

19. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Na >3 jaar is het beeld van de LE32R71B nog steeds perfect.

20. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Heb ik voor de Elite een HDMI 1.3 kabel nodig en het maakt weinig uit wat voor een toch, een goedkope is ook gewoon goed?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina