Mijn persoonlijke ervaring is dat plasma's voor mij nog steeds het mooiste beeld geven.
Zondag thuis op mijn 42PX80 de film X-men Wolverine gekeken op bluray, geweldige film. Gisteravond bij een vriend van me op de Philips LCD 7xxx serie gekeken en de ghosting en rare belichting van de backlight viel me echt op. Het harde beeld en de inputlag was me ook meteen opgevallen en de hele film heeft het geluid iets voorgelopen op het beeld. Zeker als je dan geen receiver hebt die dit kan oplossen is dit erg irritant.
Ik heb de nieuwe Panasonic en LED tv's alleen pas in de winkel gezien dus eigenlijk is dit geen eerlijke conclusie.
Volgende week krijgt mijn broer de nieuwe Pana serie F-HD 42" en iemand anders de LCD LED van Samsung meen ik, dus dan kan ik daar een echt oordeel over vellen.
Echter, heb ik tot nu toe nog geen enkele LCD tv gezien die me echt heeft kunnen overtuigen. Geen enkele LCD heeft mij een beter beeld kunnen leveren voor rond de 600 euro. En daarboven ook niet trouwens, zelfs geen tv's van 2000+ euro.
Zeker als je nu de 37 HD-R plasma van Panasonic koopt voor 390 euro, dan kan geen enkele LCD tv in die prijsklasse daar ECHT aan tippen.
Laatst bewerkt: 8 dec 2009