1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 23]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 26 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Daar heb je op sich wel gelijk in, maar waar moet je anders naar kijken? Ik meen me te herinneren dat jij ook al vaker hebt gezegd dat er met de TV's in de winkel ook is geprutst zodat de duurdere tv's er beter uit zien.. Dus eigenlijk moet je gewoon een TV op de gok kopen, of je moet iemand kennen die toevallig precies hetzelfde model thuis heeft als jij wil kopen 8)

2. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Jou uitleg klinkt ook goed Ferry, kan ook goed kloppen. Die tekst komt in ieder geval van de panasonic website, meer weet ik ook niet.

@ Maarten
    Je moet met je eigen apparatuur naar een rustige en kleine electronicazaak gaan en een uur kunnen spelen met jou xbox/ps3 of blurayspeler. Je moet goed met de instellingen spelen en kijken wat na die tijd voor jou het beste beeld geeft. Stel een LCD dus niet dynamisch en en gooi de scherpte op de plasma omlaag. Simpele voorbeelden die het beeld veel representatiever maakt voor thuisgebruik.

En lees veel echte reviews en reacties van mensen met die tv. Als iedereen aangeeft dat de plasma een harde buzz heeft, kan het best een kloppen. Of als iedereen aangeeft dat juist die LCD tv een flinke clouding heeft, dan kan je daar weer wat mee. Niet de koop annuleren, maar in de winkel kijken of je daar zelf ook last van hebt.

3. g of war

g of war Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    specificaties hebben zeker wel iets te zeggen, maar het gaat niet alleen om waardes ook om kwaliteit van de componenten etc. Het hele plaatje moet goed zijn en dat is bij pana meestal wel inorde.
    is zeker beter als je de tv test, maar in dit geval vertrouw ik gewoon op pana dat ze weer een perfect tvtje gemaakt hebben. heb goede reviews gelezen van mensen zelf en op test sites dus zit wel goed denk ik.

Laatst bewerkt: 2 jan 2010
  4. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    De specs kunnen iets zeggen, maar er zijn HD-Ready tv's die een mooier beeld geven dan een FullHD tv met een 3x zo hoog contrast, op de spec-kaart. Dus staar je er niet blind op :)

5. g of war

g of war Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    nee dat zeker niet, maar dan praat je wel over merk verschil en ook prijs verschil toch?
    Normaal test ik ook alles, maar in dit geval niet. Pana weet wel waar ze mee bezig zijn.
    Ma je heb helemaal gelijk, testen is weten. Ik kan me er ook over opregen, dan hoor je mensen zeggen ja samsung is veel beter dan panasonic of pioneer want die heeft een hoger contrast of weet ik wat mja je kan er wel op ingaan, snappe ze toch niet:+

6. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Je moet in de winkel er in ieder geval voor zorgen dat je de beeldinstellingen mag veranderen. Dat is echt belangrijk.
    Als het niet je eerste hdtv is en je al een beetje bekend bent met de hoe-en-wat, dan weet je waar je op moet letten.

Het mooiste is als je m bij iemand thuis kunt zien, maar dat is gewoon erg lastig.

Mn PX80 heb ik weer niet getest, omdat ik al zeer bekend was met Panasonic (is dus ècht een goed merk) en al veel van het toestel wist. Heb de tv wel in de winkel bekeken, maar dus niet uitgebreid getest. Deze tv heeft mij echt bijzonder verrast doordat de beeldkwaliteit echt indrukwekkend is, terwijl die heel goedkoop was.

7. Rubenus

Rubenus Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sony, JVC, of misschien Medion weten zeker niet waar ze mee bezig zijn? Dat argument slaat dus nergens op.

8. g of war

g of war Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hahah zeker weten die waar ze mee bezig zijn, maar in mijn ogen zijn panasonic en pioneer toch echt wel de beste schermen wat voor geld tekopen is.
    Heb je toevallig zelf medion ofzo? Er bestaan geen slechte merken meer, maar de kwaliteit verschil is er wel nog altijd en zal ook altijd blijven

/Mod Geen Plasma Fanboy gedrag hier !!!!! - Melbuuln

9. Rubenus

Rubenus Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, ik heb zelf geen Medion. Maar met die reactie wilde ik duidelijk maken dat je jezelf niet blind moet gaan staren op één merk, merkziek zijn dus. Probeer het wat breder te houden in plaats van alleen naar panasonics te kijken. Ze hebben zeker goede tv's, daar hoor je mij niet over. Maar ik ben van mening dat Samsung of Sony net zulke goede producten kunnen hebben.

10. g of war

g of war Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    zeker is samsung of sony of lg ook goed, maar heb al meerdere tv's gehad, en al allemaal weg gedaan omdat ik gewoon niet tevreden was. toen ben ik bij panasonic terecht gekomen en pioneer ook, en deze merken hebben mij nog nooit teleur gesteld met tv's. ik denk de mensen die deze 2merken eens gehad hebben de laatste jaren misschien wel het zelfde denken. en dat wil niet zeggen dat sony ofiets slecht is, maar er is gewoon verschil, net zo als er verschil is met auto's en kwaliteit

11. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    De beeldkwaliteit van de tv's van Sony en Samsung (LCD en Plasma) kunnen in mijn optiek echt niet tippen aan de beeldkwaliteit van de plasma's van Panasonic. Ze maken leuke schermen, maar als je ze head-on vergelijkt met de tv's van Panasonic delven ze echt het onderspit vind ik.

12. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Panasonic mag echt niet in één adem genoemd worden met Pioneer. Panasonic is met zijn V10 nu pas waar Pioneer 3 jaar geleden was met zijn 8G series. Overigens mogen de huidige Panasonic Plasma's wel een iets betere zwartwaarde hebben dan zijn LG en Samsung tegenhangers (0,03cd/m2 tegen 0,05cd/m2) maar greyscale, scaling en de-interlacing zijn stukken beter op de LG en Samsungs.

Jouw optiek inderdaad maar een goed gecalibreerde Samsung B series (450/550/650/750) kan goed concurreren met de G10 en V10 Plasma's. Trouwens ga jij Sony zijn OLED XEL1 maar eens vergelijken met alle Panasonic Plasma's op beeldkwaliteit.

Laatst bewerkt: 3 jan 2010
  13. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    Hallo,

Momenteel ben ik in het bezit van een xbox 360 welke is aangesloten op een 37" Samsung tv. Aangezien ik wat geld over heb lijkt het me leuk om deze set uit te breiden met een dolby 5.1 setje (dit heet geloof ik 5.1?).

5.1
    Ik heb bij de media markt deze setjes gezien die me wel aanspraken:

1. Samsung HT-TZ222 (http://www.kieskeurig.nl/home_cinema...-tz222/330754/)
    2. Philips HTS3377 (http://www.kieskeurig.nl/home_cinema...ts3377/328209/)

- Is een van deze aan te raden, of hebben jullie betere alternatieven?

5.1 + ambilight?
    Ze zullen beide geschikt zijn (ze hebben optic in) in combinatie met de 360, maar het lijkt me ook leuk om iets te doen met de belichting. Ik vind die Ambilight tv's altijd wel grappig, ik vroeg me afof er ook 5.1 setjes bestaan met dit licht er in verwerkt.

- Weet iemand hier meer over?

Muurbeugel

Om mijn 37" scherm op te hangen en te kunnen kantelen heb ik een muurbeugel nodig. Deze leek me wel aardig:

EFW8246 (http://www.kieskeurig.nl/muurbeugel_...w_8245/330466/)

- Is dit wat? Of weten jullie een betere / vergelijkbare wellicht zelfs voor mijnder geld?

Kortom: ieder advies om de tv/gamehoek op te pimpen hoor ik graag.

14. JoJo

JoJo ☆☆☆

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien handig om het 5.1 stuk weg te halen, omdat dat al in een andere thread staat en niets met HDTV's te maken heeft.

15. g of war

g of war Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik geloof best dat pioneer wat beter is, maar ik zie ook geen pioneer plasma scherm 50inch en het laatste nieuwe typ voor 1450euro ofwel? wil je ze vergelijken moet je ook het duurste typje van panasonic pakken dan komen ze volgens mij wel aardig in de buurt. en is onzin met wat panasonic nu heeft had pioneer 3 jaar geleden al, want 3 jaar geleden hebben wij nog een pioneer plasma gehad 50inch, was op dat moment duurste tv van 50inch dacht ik, en die had echt niet zo'n beeld als de 58pz800 nu!.
    MAAR heb paar x nieuwe pioneer gezien dit jaar, beeld was inderdaad echt SUPER is!
    panasonic is ook in mijn ogen stukken beter dan de overigen merken

Laatst bewerkt: 3 jan 2010
  16. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0

Ja, je gaat nu een OLED vergelijken met een plasma? Dat wint de OLED sowieso, dat lijkt me duidelijk. Ik ben blij dat het mijn optiek is, want ik heb nog geen enkele LCD gezien die in de buurt komt van het rustige/natuurlijke beeld van de plasma. Je komt elke keer terug met je zwartwaardes, maar er is meer nodig in het beeld dan alleen die meting om de beeldkwaliteit goed te maken. Ik hou totaal niet van het LCD beeld, ook niet van gecalibreerde. Goede bekende van mij heeft een LCD laten calibreren.

17. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    Mjah, heb het er in laten staan omdat ik eigenlijk advies / ideeen zoek van kenners voor uitbreiding van mn gehele tv/gaming hoek. Dus ook de 5.1... Als er alleen tips zijn voor de muurbeugel en eventueel advies hoe ik ambilight in de kamer kan creeeren (wellicht geintegreerd in 5.1?) dan hoor ik het ook graag!

gr.

18. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    5.1 setjes met Ambilight bestaat alleen in combinatie met een pc.
    Voor consoles als de Xbox360 en PS3 zijn ze niet geschikt.

Voor Ambilight zijn er 2 mogelijkheden.
    1. Koop een Philips tv.
    2. LED verlichtingstrips , deze plak je bijvoorbeeld achterop de tv.

Wil je een muurbeugel zonder of met verstelmogelijkheden.

19. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    Muurbeugel met verstelmogelijkheid.

Vind het zonde om mn Samsung na 1 jaar de deur uit te doen. Die strips, hoe werkt dat dan? Via HDMI? Kun je ze dan ook elders in de kamer gebruiken?

20. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Dioder van de Ikea.

Lage warmte-afgifte; geschikt voor krappe ruimtes, b.v. in kasten of achter een tv aan de wand.
    Handmatig schakelen tussen 7 verschillende kleuren.
    Verlichting werkt op 230 volt.

Kijk eens op de volgende site voor meer info over een muurbeugel.
    http://www.debeugelknaller.nl/

Volg even stappen 1 t/m 4 voor de juiste beugel voor jouw tv.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina