1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 23]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 26 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    Dank,

Maar als ik het goed begrijp gaan die diodes niet mee met de kleur van je scherm toch? Dat is namelijk een beetje het effect wat ik wil bereiken. Dat wanneer je de hulk kijkt de kamer groen wordt...

2. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Het effect bereik is helaas alleen met een Philips Ambilight tv.
    Zolang Philips het patent niet uit handen geeft , zal je het nergens anders tegen komen.

3. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Wat word ik af en toe moe van het LCD vs. plasma gezever in deze thread. Het geven van advies aan andere mensen is natuurlijk ontzettend welkom, ook het uitwisselen van persoonlijke ervaringen! Maar sommige mensen zweren nu eenmaal bij de beeldkwaliteit van LCD en andere bij de beeldkwaliteit van plasma. Is gewoon een kwestie van smaak, dus waarom telkens elkaar proberen te overtuigen waarom jouw plasma of LCD tv superieur is?! Door meningen als feiten te gaan verkondigen help je echt niemand.

4. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Ik zit zelf te denken om de PANASONIC TX-L32U10 te kopen bij InterLectro.nl, een berg gegoogle en een goede 4 reviews op KiesKeurig.nl gemixt met een mild prijsje maakte dit toch mijn voornaamste keuze.

M'n kijkafstand is iets meer dan 2 meter en gebruik m'n TV voornamelijk voor gamen, maar ik heb niet echt ervaring met HD TVs en Plasma lijkt me beter maar ook gelijk duurder en fragieler. Hoe slim is het om nu een TV te kopen, vaak droppen prijzen na december en is InterElectro wel een aanrader? Waar moet ik toch op letten met een Panasonic etc? :+

Laatst bewerkt: 4 jan 2010
  5. Daniël

Daniël Staatsfeind Nr. 1

Leuk Bevonden:
    18
    Ik heb de tv zelf nog niet eens gezien dus daar kan ik weinig over zeggen. Wat de prijzen betreft, de zullen vast nog wel wat verder dalen (zijn ze imo laatste tijd toch al) maar dat hou je sowieso altijd wel met het kopen van elektronica.

Verder zou ik goed nadenken over de grootte van de tv. Dat went namelijk echt heel snel en later denk je misschien: maatje groter had ook wel gekund. Neemt niet weg da 32 inch op een kijkafstand van 2 meter gewoon geschikt is.

6. harm_ltc

harm_ltc Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een nu een tijdje de Samsung LE32B530. Hij deed het prima, maar laatst is er een stroomstoring geweest terwijl ik niet thuis was. Nu krijg ik de tv niet meer aan. Wanneer ik de stroom kabels aansluit gaat de rode power indicator zacht branden (en dus niet fel zoals wanneer hij aan is) Verder heeft het geen effect om op de rode knop op de AB te drukken of de Power knop aan de rechterkant van de tv zelf.

Is er iets wat ik over het hoofd zie of kan ik zelf nog iets proberen (hard reset?) Of is het tijd om aanspraak te gaan maken op de garantie?

7. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Ik vrees het alvast wel. Trouwens, ik weet niet of je ervoor verzekerd bent maar ik heb al meermaals mijn verzekering met succes aangesproken voor stroomstoring- & bliksemschade! O.a. TV, PC, microgolf, etc. En dan heb ik het niet over fraude :+, ik heb blijkbaar gewoon echt pech op dat vlak. Maar moeilijk deden ze er niet over.

8. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.080
    Ik zit nog steeds op een SD tv-tje, dus bij mij is het sowieso so-so ;)

Ik vroeg het me af omdat je juist over GTA4 veel klachten kreeg over dat de FULLHD tv's er niet zo goed mee om konden gaan ofzo (of andersom: GTA4 kan niet goed genoeg presteren op een FullHD tv)

Aangezien jij zowel een hele goede HD-ready had (PanaX80) alswel een hele goede FullHD Pioneer, was ik benieuwd of jij de graphics nu verschrikkelijk vind tegenvallen, of dat jij misschien wel het beeld goed weet te krijgen op de FullHD. :)

9. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm... jij doet een Pioneer weg voor een Panasonic?

Feit is dat de Pioneer LX508/5080 wel degelijk beter is op alle fronten dan de Panasonic 50V10. Pioneer heeft sowieso een accuratere greyscale met betere colorpoints (vooral groen is altijd te blauw bij Panasonic Plasma's), minder delta errors, een hogere helderheid met dezelfde zwartwaardes wat betekent hogere contrasten, betere beeldverwerking wat zich vertaald in betere scaling van SD/ED beelden en betere de-interlacing voor mooiere randen.

De allerduurste Panasonic Plasma de 46/54Z11 kunnen zich totaal niet meten aan de 9G series van Pioneer laat staan de KRP serie die Ferry34 bijvoorbeeld bezit, oh en dan is die Panasonic nog 2x zo duur ook.

10. plazz

plazz Active Member

Leuk Bevonden:
    8
    Mogguh!

Ik heb een Hama 1.3 hdmi kabel aangesloten op xbox 360 en tv en ik krijg maar geen signaal. Iemand tips of ideeen?

Full hd tv is het btw.

11. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.080

Heb je de settings in je 360 aangepast? Dus heb je je 360 op 720p/1080p gezet?

12. g of war

g of war Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    heb jij ze allemaal persoonlijk getest? Dan ben jij toch echt een super mens,
    ja en inderdaad we hebben pioneer weg gedaan voor panasonic. Hebben namelijk 2pioneers gehad allebei 50inch en 1 ervan was monitor ofzo zonder speakers etc.
    Jij zeg nu ook alleen waardes, ma ik denk dat wij mensen met het normale oog geen meet apparatuur, niet erg veel verschil zullen zien bij een dure pana of pioneer. Als je gaat meten zal Het best zijn dat pioneer beter is.
    En dan nog iets groen is blauw? heb ik nog nooit gezien.
    Welke tv heb jij zelf?

13. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik heb meerdere van deze tv's gecalibreerd, ja de groene colorpoint bij Panasonic tv's zijn oversaturated en ja Pioneer is veel beter dan Panasonic (niet alleen op papier maar ook voor het oog).

Ik gebruik op dit moment de 40A656.

14. g of war

g of war Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    word tijd dat je dan zelf ook een pioneer gaat halen he?
    bij panasonic is mij dat nog nooit op gevallen met dat groene!
    en het verschil valt voor mijn oog toch wel mee hoor.
    als ik een beeld zie wat bijna perfect is, dan ken je wel roepen met de specificaties enz enz. maar wat het oog ziet dat geloof ik, en ja hoor ik geloof best dat pio wat beter is, maar niet zo overdreven als jij het zegt.
    je heb zelf een leuk en mooi scherm maar een beter scherm zit je af tekraken zoals panasonic haha echt om te laggen.
    3 tot 4jaar geleden hebben wij onze pioneer weggedaan omdat we een panasonic hadden gezien, wat toen een stuk mooier beeld had dan de pioneer monitor 50inch.
    Maakt verder ook allemaal niet uit ieder de eigen mening, zo kunne we nog weken doorgaan, heeft geen zin.

hoe zit het nu met die samenwerking van panasonic en pioneer?

15. Cybermaxxx

Cybermaxxx It just a game!

Leuk Bevonden:
    0
    Guys een hoeveel pins hdmi kabel heb ik nodig voor m'n xbox 360 Elite? Is die ene van 1,34 euro op allekabels.nl goed?

16. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Yes, heb ik ook en werkt gewoon fantastisch.

17. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Er zijn heel wat artikels over het gigantische prijsverschil dat je kan vinden in HDMI kabels, de consensus & conclusie blijkt dat het dikwijls niet veel uitmaakt. Maar om nu een kabel van 1,34 euro te kopen.. als je 5x zoveel spendeert ben je nog goedkoop gesteld en dan heb je gewoon sowieso iets deftig gekocht.

18. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil toch wel graag weten hoe jij erop komt dat Panasonic betere tv schermen maakt dan Samsung zonder maar iets van de achterliggende technologie te weten. Overigens ben ik wel erg benieuwd naar het model van jouw tv.

19. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Wegens kosten besparing is Pioneer gestopt met de productie van Plasma's en LCD's in eigen huis.
    De Plasma panels worden nu door Panasonic gemaakt en de LCD's rollen uit de fabriek van Sharp.

Pioneer blijft wel haar eigen Plasma's en LCD's in eigen huis verder door ontwikkelen.
    Het is een kwestie van tijd tot dat een Panasonic met KURO DNA in de winkel ligt.

Sinds een paar weken is Sony nu voor 10% eigenaar van Sharp.

Omdat de Xbox360 geen Dolby TrueHD en DTS-HD ondersteund voldoet eigenlijk elke HDMI-kabel (1.1 , 1.2 of 1.3 ).
    Bij de PS3 met 1080p/24 en DTS-HD MA 7.1 is een goede HDMI 1.3 kabel wel heel belangrijk.

20. g of war

g of war Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    haha zeker weet ik wat van de techniek, maar niet alles natuurlijk, maar je hoef ook niet alles van een tv te weten voor tezien of een scherm goed is ofniet?
    heb al genoeg samsungs gezien bij bekende, die zijn er ook dik tevreden mee, heb al de led van samsung gezien de gewone lcd en plasma, was inderdaad mooi om tekijken maar als ik dan weer naar de panasonic kijk is dus echt een stapje hoger hoor(mijn mening, andere denken misschien weer anders)

ben jij de alles wetende persoon ofzo? ik zeg toch laat ieder nu ma in de eigen waan, jij met je samsung ik met men panasonics ;), begint te irriteren dit, zo'n gesprek over niks, ofja over niks, over iemand die wil laten zien dat die alles weet ofzo, met je zwartwaardes blabla. ieder zijn eigen ding ok

zelf hebben we de pana 58pz800 en op men slaapkamer een 50inch van pana, maar die is al paar jaar oud, maar krijg morgen mijn nieuwe de tx-p50G10.
    ben zeer tevreden met deze schermen net zoals jij met jou samsung

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina