1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 23]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 26 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik vind die €5 extra nogal meevallen als je bedenkt Dat de bioscoop hoge kosten heeft gemaakt en dat dit verreweg de duurste film ooit was en ook nog 's een noviteit in techniek is.

    Al bijzonder dat doe film bij jullie te zien os in 3D, want ik moet hiervoor naar ede.

    Die kleuren zullen wel komen doordat de rip zo slecht was (persoonlijk heb ik een gruwelijke hekel aan dit soort praktijken), want de trailer op xbox360 Zune zag er bij mij prachtig uit. Bij jou niet dan?
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De HD-trailer zag er perfect uit zowel via de Xbox360 als PS3.
     
  3. Dutchman020

    Dutchman020 Wtf.

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    mss een lompe vraag. Maar voor de bril-dragers onder ons is een 3D film kijken lijkt me geen pretje..
    Een bril over een bril lijkt mij nou niet echt optimaal
     
  4. BekSide

    BekSide Active Member

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    2
    Goedeavond beste mensen!

    een vraagje voor de experts;)

    zelf bezit ik de Samsung PS50B650.

    nu wil ik voor in de woonkamer een nieuw scherm aanschaffen.

    hij moet aan een paar eisen voldoen:

    -design moet strak zijn
    -full hd
    -minimaal 58''

    het is voorral om films te kijken dus hij moet wel high end beeld geven!

    heeft iemand van jullie een goede in gedachte, wat betreft prijs heb ik niet echt een budget. hij moet simpelweg super zijn! en groot!:D

    zat zelf te kijken naar die nieuw philips was het geloof ik de 21:9 beeldverhouding is dat nu iets of nieuwe standaard voor straks iemand iets zinnigs over te zeggen;)

    ik hoor het graag!

    BVD!
    BekSide
     
  5. Dutchman020

    Dutchman020 Wtf.

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    dat 21: 9 geval zou ik dus niet kopen behalve als je allen Blu-Ray (rips) kijkt. Naast dat lijkt het niet echt een nieuwe standaard te worden in de TV wereld. Ook de ondertitels bij sommige blu-rays zullen gedeeltelijk weg vallen aangzien die in de zwarte balken vallen. Je zou alleen mss overwegen even te wachten op een 3D-Tv als je daar geïnteresseerd bent. Zelf zou ik een Panasonic kopen. Maar ik weet niet jouw budget is.

    Panasonic P58V10
    http://www.redcoon.nl/index.php/cmd/shop/a/ProductDetail/pid/B206669/cid/15009/Panasonic_TX_P58V10/
     
    Laatst bewerkt: 10 jan 2010
  6. BekSide

    BekSide Active Member

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    2
    ja zat ik dus ook over in over dat 3D verhaal....heb er nu simpelweg een kast staan die over 8 weken het huis uit gaat en heb al een nieuwe kast gekocht. dus over 8 weken moet ik er 1 hebben;)

    iemand ervaring met de 21:9 tv van philips?
     
  7. JoJo

    JoJo ☆☆☆

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    0
  8. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    geen ervaring, maar t blijft een lcd met conventionele backlight. In de Aurea zie ik ook vaak beeldfouten.

    Ik heb wel n keer een review gelezen en zij schreven dat de onderste regel van de ondertiteling buiten beeld valt en dat konden ze niet verhelpen!?
    Dat komt omdat de 2de regel in de zwarte balk staat die bij deze tv natuurlijk niet in beeld komt.
    (eigenlijk kon ik zo'n vergissing bijna niet geloven, dus als iemand andere ervaringen hebt....)

    edit: ik heb weer niet op zitten letten want t is al gezegd en bovendien is er al een link met review geplaatst!
    Blijkbaar is er dus n speciale stand voor ondertiteling.

    Ik vind t raar dat de 1:1 pixelmapping niet correct werkt. Het is juist de bedoeling van deze tv om 21-9 perfect te kijken?
    Ook de backlight bleeding en ieywat schokkerig beeld vind ik bij n tv van deze prijsklasse niet kunnen.

    Het 21-9 en ambilight lijken me wel heel gaaf!
     
    Laatst bewerkt: 11 jan 2010
  9. Tha Great One

    Tha Great One Satu

    Berichten:
    888
    Leuk Bevonden:
    1
    hallo mensen,

    ik wil deze maand een tv kopen en ik zit zwaar te twijfelen tussen 2 modellen, ik hoop dat iemand met verstand mij kan helpen.

    het gaat om de panasonic G10 42 inch plasma en de Sharp LE700 40 inch LCD

    het belangrijkste is uiteraard beste beeld om te gamen maar ook vooral om films
     
  10. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Er zitten nogal wat verschillen tussen lcd en plasma en beide hebben hun voor-en nadelen.

    Ga naar de winkel en test beide tv's en ga gewoon gamen en films kijken. Verander vooral de beeldinstellingen.

    Persoonlijk zou ik altijd voor de plasma gaan (zwartweergave, geen ghosting, 0,001ms refresh, geweldig met gamen), maar anderen denken daar anders over.

    Zelf kijken dus ;)
     
  11. Tha Great One

    Tha Great One Satu

    Berichten:
    888
    Leuk Bevonden:
    1
    ik ga dat vandaag ff doen ja, maar ik zag op forums en videos dat de g10 veel last heeft van phosphor lag bij snelle games en dat ik moet ik niet hebben:p
     
  12. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Er zijn bijzonder weinig mensen die dit kunnen zien hoor. Ga zelf gewoon s kijken, want dan weet je wat ;)

    ikzelf ben gevoelig voor de onscherpte bij bewegende beelden bij lcd's. Dus daarom is t kiezen tussen lcd en plasma voor iedereen verschillend.

    Bedenk wel dat in de winkel heel veel lampen hangen en doordat een lcd een hogere lichtopbrengst heeft, deze feller is dan n plasma.
    Thuis is dat felle geen voordeel en feller wil niet zeggen dat t mooier is ;)
     
  13. NeonovA

    NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    14
    Heb hier ook een G10 gehad maar was mij echt niks opgemerkt, behalve de goede beeldkwalieit! Spijtig genoeg na een x aantal weken de tv aan mijn ouders gegeven, dit omdat ik een dag non stop Dirt2 had gedaan en de kilometerteller letterlijk in het beeld bleef staan zelfs na 3/4 dagen tv kijken.

    TV toen aan mijn ouders gegeven en zelf een ander gehaald. Ouders vonden het geen groot probleem. Toen, 10 dagen later was de kilometerteller toch zo goed als vervaagd en niet/nauwelijks meer zichtbaar. Het vervaagd uiteindelijk dus wel weer.

    Nu zelf een Philips 42PFL9664H. Ook een heel erg mooie tv en zeker het aanraden waard. Geen backlight bleeding en de kleuren zijn echt super goed, alleen de zwartwaardes redden het niet vergeleken de plasma (al is het zeker niet slecht).

    Voor de goede orde:
    Had de plasma 200u ingespeeld en gehouden aan de limieten (dus geen hoge contractwaardes etc zelfs daarna niet).

    Tja, beide tv's zijn eigenlijk prima in orde en doen hun werk fantastisch alleen ik kan er slecht tegen als er dingen in mijn beeld blijven staan, vandaar dat ik het voorlopig nog bij deze lcd hou. Over een paar jaar zien we wel weer wat er op de markt is. :)
     
  14. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had ook eenmalig een lange image retention van mijn BF:BC game. Een paar dagen, als ik het licht uitzette en geen signaal had, verder zag ik het niet.

    Zoiets stoort mij persoonlijk niet, sommige mensen wel maar mij niet.
     
  15. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon even wachten op de volgende generatie 3D plasma's die hebben namelijk een kortere phosphor burn/decay wat betekent dat je als het goed is phosphor lag helemaal niet meer kan zien. Het onladen van het phosphor (groen en blauw) duurt ongeveer 10ms met de nieuwe 3d plasma's is dit verkort tot ongeveer 3ms. Wil je nu een plasma met zo min mogelijk phosphor lag koop dan een Samsung B850 daar duurt het onladen van het phosphor nu al maar 6-7ms.

    Als phosphor lag echt niet meer waar te nemen valt staat er binnenkort een Panasonic VT25 series of een Samsung C8000 series plasma bij mij thuis.
     
    Laatst bewerkt: 11 jan 2010
  16. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Wat heb je aan een comb filter in een LCD TV? Is dat belangrijk?
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Combi filters kunnen bij een analoge tv-signaal een uitkomst zijn.
    Bij HDMI is een combi-filter helemaal overbodig omdat de kleuren los van elkaar naar de tv worden gestuurd.
     
  18. Maver21

    Maver21 *PS4-BOX-one*

    Berichten:
    3.253
    Leuk Bevonden:
    20
    Ik heb vandaag een nieuwe HDMI kabel binne gekregen van HDGear. Het zijn 1.4 kabels. Ik heb dus iets raars als ik deze aansluit op me xbox. Ik kreeg toen ik me xbox opstarte een kapot klein beeld. Ik dus naar me instellingen. Kan ik bij me HDTV instellingen ineens allerlei PC resoluties kiezen. Ik deze op 1920 x 1080 gezet en dat gaat goed maar ik heb helemaal geen geluid door deze HDMI kabels. Hoe kan dit en hoe zit dat dat ik ineens zoveel resoluties kan kiezen op mijn FULL HD Philips TV

    het gaat om deze kabels

    http://www.ibood.com/nl/nl/product_..._HDMI_v14_Kabels_2_meter_Gold-Plated_DuoPack/
     
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De normen voor HDMI 1.4 zijn nog maar een paar weken oud en nu wordt je al dood gegooid met deze kabels.
    Als de PS3 met HDMI 1.3 straks Blu-ray 3D kan afspelen dan heb je helemaal geen HDMI 1.4 kabels nodig.

    Terug komen op jouw probleem.
    Werkt de Xbox360 wel goed met de normale HDMI 1.2 of 1.3 kabels ???
     
  20. Maver21

    Maver21 *PS4-BOX-one*

    Berichten:
    3.253
    Leuk Bevonden:
    20
    Ja dat werkt perfect. Mijn Blu-ray Speler van panasonic kan wel overweg met de 1.4 kabels want die doen het gewoon in combinatie met me TV.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina