De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 24]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 24 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Allereerst verschilt dit per tv. Mijn vorige hdready plasma vond ik gewoon geen mooi beeld geven met mn xbox icm de VGA kabel.
    Componenten was veel mooier en daarna ben ik overgegaan op HDMI.

    Ik heb dezelfde stellingen altijd ondersteund: componenten geeft veel mooiere kleuren en VGA meer scherpte.

    Nu zit ik door jouw vraag s te bedenken waar dit eigenlijk aan kan liggen.
    Scherper is eigenlijk vreemd en al helemaal als je met een full hdtv op 1:1 pixelmapping staat.
    Je hebt immers precies de 1920x1080 resolutie, zowel bij VGA als bij componenten!? :confused:

    Kleurverschil:
    Je moet bij het wisselen tussen VGA en andere inputs, sowieso de kleuren bijstellen op je tv. VGA geeft een veel fletser beeld.

    Ineens bedacht ik me dat dit aan die kleurbereik zal liggen. Die range verschilt namelijk tussen VGA en de andere 2 (hdmi en componenten).
    Bij VGA ligt die op 16-236 en bij componenten en hdmi ligt die op 0-255.

    Wanneer het scherm bij VGA de code 16 gestuurd krijgt, zal de tv de pixel zwart weergeven.
    Krijgt het scherm bij componenten de code 16, dan is dit niet zwart maar donker grijs.

    Dat zal de reden zijn waarom je de kleuren zo moet opschroeven, neem ik aan. Iemand die dit kan bevestigen?

    Precies voor dit probleem heeft de xbox een tijd geleden 3 verschillende settings gekregen waaruit je kunt kiezen: Standard, moderate en expanded (uit mn hoofd ;) )
     
  2. Alizor

    Alizor Murdaturk

    Berichten:
    2.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Plasmadiscounter is ongeveer 30/35 min rijden met de auto, evenver als naar de BCC :p
     
  3. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
  4. Julien

    Julien Ridder

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de info Ferry!
    Het eerstvolgende wat ik ga doen is een aangetekende brief sturen naar BCC (Leeuwarden, daar waar de tv vandaan komt). In deze brief zal ik alle feiten op een rijtje zetten (hoe vaak de tv al niet is gerepareerd (3x!), hoeveel geld ik heb uitgegeven aan hun 0900-lijn (minstens 30 euro)). Daarnaast stel ik ze op de hoogte van het feit dat ik de tot nu toe geleverde service als onder de maat heb ervaren en vind dat er nu toch echt een passende oplossing moet komen. Hopen dat ze hier op reageren. Zoniet, dan rij ik binnenkort wel even langs bij BCC Leeuwarden (nog niet voor een drive-by shooting hoor, deze zal pas in fase 3 van dit spannende verhaal gebeuren), om daar met de spreekwoordelijke vuist op de spreekwoordelijke tafel te slaan.
     
  5. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Je haalt ze precies door elkaar, VGA werkt op RGB limited (16-235) en full range (0-255), component werkt met alleen op YUV (16-235). HDMI daarentegen kan met beide colour ranges werken RGB limited en full range samen of YUV.

    Wanneer het beeld via VGA is aangesloten en het beeld faal oogt dient er gebruik gemaakt te worden van colour range "Expanded" en anders "Standard".

    VGA is beter dan component indien de juiste colour range wordt gebruikt wordt om verschillende redenen namelijk:
    -VGA heeft minder processing (minder inputlag) en natuurlijker beeld.
    -VGA heeft standaard 1:1 pixel mapping (geen under/overscan).

    Minder processing is sowieso altijd beter voor een mooier beeld vandaar dat professionele schermen altijd met zo min mogelijk processing werken.

    BCC en Mediamarkt betalen alleen het verschil terug wanneer er sprake is van een volwaardige winkel, er wordt niet met webshops geconcurreerd zelfs niet Foka die wel degelijk een winkel hebben.
     
    Laatst bewerkt: 10 feb 2010
  6. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Nu we het toch over de color range hebben -> Ik heb mijn PCH via HDMI aangesloten op mijn tv.

    Moet ik collor range nou op 16-235 of 0-255 zetten? De ene is een stuk donkerder en mist details.
     
  7. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Je geeft zelf het antwoord al?
     
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Wie is die dame van je avatar ook alweer? :9

    @ Julien: wanneer heb je je tv gekocht?
     
  9. Julien

    Julien Ridder

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijn tv gekocht op 10 januari 2008...
     
  10. Alizor

    Alizor Murdaturk

    Berichten:
    2.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Bummer :mad:

    Misa Campo :9

    Maar, de Panasonic kost bij Redcoon ~€530 inclusief verzendkosten. Maar er was toch iets met Redcoon, dat ze non-eu modellen verkochten oid en dat je daarom je tv moest opsturen ipv dat er een reperateur naar je huis kwam zegmaar :p. Want anders bestel ik hem gewoon daar.
     
  11. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Klopt ja.
     
  12. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Het prijsverschil moet echt heel groot zijn, wil ik dat risico nemen. Sterker nog: ik zou het nooit doen zelfs.

    Ik heb posts gelezen van mensen die hun tv al 6 weken kwijt waren en nòg was die niet eens gerepareerd.
    Dan maar wat meer betalen en reparatie aan huis krijgen!
     
  13. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Kan iemand mij het verschil tussen de Samsung LE32B550 en de Samsung LE32B530 uitleggen?

    Heb ze beide in een winkel gezien net namelijk en vond de 530 mooier beeld hebben...

    Oja, de Philips PFL valt definitief af voor mij. Vond het beeld van de Samsung mooier. Ook een Panasonic plasma gezien, maar vond het beeld van beide Samsungs nog steeds mooier...
     
  14. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon de 32B550 nemen en niet meer omkijken.
     
  15. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Nee daar heb ik wat aan :9

    Hoezo dan?? Wat is dan het verschil tussen de 530 en de 550?
     
  16. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
  17. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Die van mij dus xD. Had een brom toon in de tv zitten. Ok ik meost hem dus opsturen. 5 weken daarna komt ie terug. We hebben niks gevonden. :confused: Er was dus ook niks gemaakt.
     
  18. Alizor

    Alizor Murdaturk

    Berichten:
    2.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Oh, dan laat ik Redcoon maar zitten.
     
  19. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
  20. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Niemand??
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina