1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 24]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 24 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Het is de eerste maand toch gratis en vrijblijvend :) Dus ik kan het altijd proberen :)
     
  2. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Ik heb al ruim een halfjaar digitenne en nog nooit problemen mee gehad, werkt perfect zonder storingen met een binnenantenne, buiten niet eens nodig gehad terwijl ik wel buitenaf woon. Een hele enkele keer wanneer er een vrachtwagen langs komt heb ik last van storing, maar dat is echt heel zeldzaam bij mij. Gebeurd misschien 1 of 2 keer in de maand, en dan staat het beeld 1 sec stil.

    Maar van wat ik hoor scheelt het wanneer je de antenne op de 1e verdieping of hoger hebt staan, een vriend van me had het ding beneden staan en dat was schijnbaar echt drama.
     
  3. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Heb digitenne met de CAM module gekocht van KPN... Pakket met de decoder morgen even annuleren. Las op internet dat het er met de CAM module een stuk scherper uit zou zien...

    Ik moet ook zeggen dat ik het beeld prima vind hoor! Het is inderdaad geen HD natuurlijk, maar dat kan ook niet voor dit bedrag. Ik vind het prima zo...
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Het beeld van Digitenne op mijn Bravia (DVB-T) ziet er verschrikkelijk slecht uit.
    Dit omdat de tv het beeld zondere enige bewerking op het scherm kwakt.

    Met een Cam Module is het beeld stukken beter maar nog steeds vind ik het analoge tv-signaal (Ziggo) vele malen mooier.
     
  5. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Deze week de Panasonic 42U10 in de aanbieding voor 555 euro bij Mediamarkt Hengelo + Enschede, iemand wat meer info over deze TV? Kan namelijk niks vinden op de Panasonic site..
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De 42U10 is de uitgeklede versie van de TX-P42S10.

    Het beste kan je de specs van de S10 uitprinten en deze in de winkel vergelijken met die van de U10.
    De reden dat de specs van de U10 per site behoorlijk kunnen verschillen.
     
  7. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoiets had ik inderdaad al gelezen, enigste wat ik wil weten of deze tv wel of niet de NeoDPD techniek bevat. Lees nog al tegengestelde berichten..

    Raar nu lees ik dit op de site van Ibood (deze tv was daar een keer de dagaanbieding)
    Beste iBOOD'ers,

     
    Laatst bewerkt: 19 feb 2010
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat heb ik ook gelezen !

    Het beste kan je de specs van de S10 uitprinten en deze in de winkel vergelijk met die van de U10.
    De specs op de verschillende sites zijn heel tegenstrijdig !

    Ik lees ook berichten dat de U10 nooit officeel door Panasonic op de Nederlandse markt is gebracht.
    Dat kan je in de winkel ook snel controleren want op de doos moet NL staan.
     
  9. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    http://www.panasonic.fr/html/fr_FR/...s/displayResult.html?p=TX-P42U10&p=TX-PF42S10
    Hier heb ik een comparison gevonden, lijkt hetzelfde te zijn muv. een paar andere uitgangen.. De specs die je in de winkel ziet zijn vaak erg beknopt (Full-HD, 100 HZ en daar blijft het bij:emo:) dus wat bedoel je precies met de specs vergelijken? En ik heb ook het vermoeden dat de U10 nooit in Nederland is uitgebracht.. Maakt dit verder nog een verschil uit muv. de garantie? Enigste wat ik van belang vind is dat de U10 hetzelfde paneel bevat als de S10..
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik bedoel de info die op de doos staat ;)
    Voor de aansluiting kan je namelijk achterop de tv kijken.

    Persoonlijk koop ik nooit geen import modellen.
    Zolang het maar gaat op apparaten die in de EU worden verkocht heb je geen problemen , maar op veel site worden apparaten aangeboden uit land van het voormalige oostblok !
     
  11. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke bedankt, ben er al achter gekomen dat de S10 en U10 hetzelfde paneel bevatten.
    In de Nederlandse wet staat dat de winkel waar je een product koopt de garantie moet afhandelen, dus dat lijkt me geen probleem aangezien het de Media Markt betreft.*) Bedankt voor je hulp in ieder geval Melbuuln.
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Je gaat toch niet met een defecte 42" onder de arm maar de servicebalie.
    Het beste kan je eerst met Panasonic bellen !!

    Ik zie nog geregeld mensen met een defecte tv de MM binnen wandelen.
    Zag ook keer iemand met een 47" Plasma (in doos) op de imperiaal weg rijden bij de MM :lol:
     
  13. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat ga ik ook doen, maar wanneer Panasonic dan moeilijk gaat doen omdat het een buitenlands model is dan dump ik hem mooi bij de MM.:cool:
     
  14. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Als je de tv dus bij de Media Markt koopt, heb je 2 jaar reparatieservice aan huis. Er komt dus een monteur bij je thuis.

    Bij iBood heb je deze service niet, omdat dit paralelle import betreft. Je hebt dus wel 2 jaar garantie, maar als de tv kapot gaat dan moet je m opsturen en ben je hem weken kwijt.

    Dat wil je echt niet.
     
  15. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Dat was voor mij ook de reden om destijds m'n tv gewoon bij een winkel (MM in dit geval) te kopen. Die €70 extra weegt niet op tegen een aantal weken geen tv.

    Hoe zit het trouwens bij plasma-discounter.nl? Een site waar ik de laatste tijd steeds meer van hoor en waar volgens mij ook best wel wat tv's worden verkocht.
    Bij bijvoorbeeld redcoon weet ik dat het import modellen zijn dus moet je hem sowieso opsturen (of heb je helemaal geen garantie omdat het geen EU modellen zijn?).
     
  16. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Plasmadiscounter (die van Coronel dus, uit Naarden) levert NL modellen en dus hebben die tv's wel deze service.
     
  17. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Bedoel je www.plasmadiscount.nl (zonder streepje) die nu een vernieuwde site franklin.nl heeft?

    Of www.plasma-discounter.nl met streepje?

    Heeft de laatst site genoemde NL modellen en dus service aan huis?
     
    Laatst bewerkt: 19 feb 2010
  18. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.854
    Leuk Bevonden:
    2.051
  19. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66


    http://www.plasma-discounter.nl/

    Die van Tom Coronel dus.



    Bijzonder dat een bedrijf als Panasonic toch luistert naar forums zoals AV forum en dat er daardoor nu ook een ISFccc mode alswel een THX mode op de tv heeft zitten.
    Ben wel benieuwd wat die ISFccc mode precies inhoudt.

    Nu nog ff wat verbeteringen wat t uiterlijk betreft. Ze worden steeds mooier, maar de Samsungs zijn toch een heel stuk mooier om te zien. Net als die nieuwe LG's trouwens.
    Gelukkig gaat het om het beeld, maar jullie weten hoe de consument is.
     
    Laatst bewerkt: 20 feb 2010
  20. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Ok bedankt, jammer dat ze geen 46G10 meer op voorraad hebben.

    Ik heb trouwens nog een vraagje over 2 settings van de X360:
    Hoe moet HDMI Color Space staan?
    1) Auto
    2) Source
    3 ) RGB
    4) YCbCr709
    5) YCbCr601

    En hoe moet Reference Levels staan:
    1) Standard
    2) Intermediate
    3 ) Expanded
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina