1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 24]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 24 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom zo klein? En wat is je budget?

    Je kan net zo goed nog even sparen denk ik en minimaal een 32" kopen, dit vergroot je game ervaring met minimaal 300%!
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Waarom niet een goede monitor met een ingebouwde tv-tuner ??
    Heb zelf een 23" LG FullHD gekocht voor mijn Mac en Xbox360.

    Een monitor heeft vaak een lagere reactie-tijd van van een 22" LCD TV.
    De reactie-tijd van mijn LG is maar 2ms.

    De prijzen van een 22" FullHD monitor zonder tv-tuner beginnen rond de € 170.
    Wil je een monitor met tv-tuner, kijk dan eens naar de Samsung SyncMaster P2370HD (FullHD).

    Helaas heeft ligt van mijn LG al de opvolger in de winkel.
    Deze heeft nu een ingebouwde composiet in/uit-gang en de reactie-tijd is verhoogd naar 5ms.
    Had er graag een 2e bij willen hebben , maar de uitvoering die ik heb is nergens meer te koop :mad:
     
  3. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Waarom gebruik je de Sony niet voor de xbox dan?
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    In mijn meubel stond altijd de witte Arcade maar begon me daar steeds meer aan te ergeren.
    Mijn overige apparaten zijn Zwart of Zilver , dus heb ik de Arcade vervangen door een Elite !
    De Arcade staat nu op mijn bureau met daar bovenop de 23" LG FullHD monitor.
     
  5. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Er gaat niets boven een reserve xbox 360 :D
     
  6. apjekills

    apjekills Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo klein vind ik het niet vergeleken dat tvtje wat ik nu heb. Mijn budget ligt rond de 200-300 euro. Niet zoveel. Maar is een monitor beter als een lcd scherm voor het gamen want ik heb op mijn kamer wel een computer maar die is niet al te best en zit ik dus nooit op. Daarom dacht ik dan kies ik voor een lcd scherm.
     
    Laatst bewerkt: 28 feb 2010
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Zo denk ik er wel over.
    Een lcd tv (22") is maar voor 1 ding gemaakt en dat is tv kijken , de overige dingen zijn maar een bijzaak.
    Dan is er nog een ander punt en dat is de kwaliteit van het panel.
    Omdat ze tv's (22" en 26") eigenlijk bedoelt zijn voor op de slaapkamer en camping is de kwaliteit van het panel stukken minder dan van hun grotere broer de 32".

    Wil je toch een 22" hebben dan vind ik een monitor (P2370HD) een veel betere keus.
    Moet het toch een LCD tv zijn bespaar dan nog even door en koop een 32".
    Tussen de €*350 en € 400 heb je al een hele mooie HDready of FullHD in huis.
    Omdat veel merken in April/Mei met nieuwe modellen komen zullen de prijzen van de oude modellen behoorlijk dalen.
     
  8. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Puur voor het gamen is een 22" monitor beter als een budget 22" lcd scherm inderdaad.
     
  9. apjekills

    apjekills Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    0
    Okee dat is mooi want ik ben ik mei jarig en daar is het dus eigenlijk voor. Maar ik kan dus beter een monitor nemen dan een lcd scherm. Kan je een xbox 360 meteen aansluiten op een monitor of heb je dan iets speciaals nodig?

    Ik heb juist mijn xbox 360 op mijn slaapkamer staan omdat hij niet beneden mag en mijn tafel waar de tv of monitor op komt is niet groot dus ik denk dat 32'' dan echt het grootste is dat kan maar ik zal dan even door zoeken.
     
    Laatst bewerkt: 28 feb 2010
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    In Mei krijgen de meeste mensen ook hun vakantiegeld en dan gaan de winkels ook altijd stunten met de prijzen ;)
     
  11. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ligt er een beetje aan wat voor xbox je hebt en welke kabel je nu gebruikt.

    HDMI is het beste, maar dan moet je wel een xbox met hdmi output hebben.
    Heb je die niet dan wordt het een HD componentenkabel of een HD VGA kabel.
    Kijk dus goed welke aansluiting je aankoop heeft.
     
    Laatst bewerkt: 28 feb 2010
  12. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Hmm merk sinds een tijdje dat ik steeds sneller last van hoofdpijn en duizeligheid krijg achter m'n TV. Vroegâh kon ik zo 20 uur gamen zonder problemen.
    Heb al wat gepielt met verschillende setttings maar na een tijdje krijg ik toch weer last ervan, dit is ook de enigste TV waarbij ik dat heb. (En de eerste keer in m'n leven)

    Iemand nog pro tips? :)

    TV is LG 37 LH 7000.
     
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2010
  13. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Komt dat niet gewoon doordat de games steeds flitsender/sneller/echter worden en je op een steeds groter scherm gamet?
     
  14. apjekills

    apjekills Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de arcade versie van de xbox 360 dus dan word het niet voor hdmi.
     
  15. xbox360fan

    xbox360fan Active Member

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    0
    De huidige arcade modellen hebben wel degelijke HDMI, weet je zeker dat de jouwe geen HDMI heeft?
     
  16. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Mijn beide arcade's hebben gewoon hdmi hoor. Sinds een jaar of 2 (gok ik) worden er geen xboxxen meer uitgebracht zonder hdmi.
     
    Laatst bewerkt: 2 mrt 2010
  17. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.777
    Leuk Bevonden:
    2.025
    Thanks man. Dus volgens jou geen noemenswaadig verschil!? Dat is op zich geruststellend.

    Ik had in 2008 trouwens GTA4 al even op een FullHD Pioneer gespeeld in Hong Kong (PS3 versie), en toen was ik persoonlijk ook al aardig onder de indruk van de beelden, maar goed, dat was ook mijn eerste kennismaking met GTA4 en FullHD gamen :)


    Anyway, ik was gisteren (zondag) even een dagje bij mijn vriendin thuis. Zoals jullie weten hebben die op mijn aanraden een G10 aangeschaft, en ik had dus ook even de PS3 meegenomen om daar te proberen :)

    Paar games gedaan, en zag er allemaal in principe erg goed uit.
    Ook het analoge SD beeld was op zich nog best prima te doen, en bijvoorbeeld het voetbal zag er goed uit. Uiteraard verschilde de kwaliteit iets per zender.

    Nu was het wel zo dat ik de kleuren iets vond tegenvallen. Het was allemaal een beetje 'flets' en 'somber'. Uiteraard een beetje gespeeld met alle instellingen enzo, maar het was moeilijk om het echt op te lossen.

    Daarnaast wat kleine minpuntjes, maar verder wel onder de indruk van het beeld. :)

    De komende maand komen als het goed is de nieuwe Pana's uit, dus dan bekijk ik de recencies een beetje en hopelijk vallen de prijzen ook erg mee enzo (volgens de laatste berichten op tweaker komt dat snel genoeg wel goed), en dan maak ik de keuze tussen de opvolger van de X10, en de G20. :)
     
  18. xbox360fan

    xbox360fan Active Member

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 2 mrt 2010
  19. g of war

    g of war Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja had nog met phil hinton gemaild van av forums die zij dit nog:

    Just waiting on the TV arriving, hoping it will be by weeks end, then a few days to review it. David will be covering it.

    Good review from Flatpanels, they do things far better than most out there reviewing. However, the video processing was done in one or two lines and this is one area that needs better information. Plus there was no real testing of the colour gamut performance and I am always dubious of black level measurements due to the difficulty of doing such with normal meters which are poor at picking up light at such low levels. It also tells you nothing about the actual contrast performance and dynamic range which is far more important for image quality, however the hints at better shadow detailing point to good perceived contrast and dynamic range. The new filter for rejecting ambient light looks like it is doing its job. Looking forward to fully testing one.

    het is schijnbaar erg moeilijk met gewone apparatuur om de zwartwaarde perfect te kunnen meten dus dan zal die waarde Weinig zeggen

    en wat ik me ook afvraag is, hoeveel uur had dit scherm gespeeld?
    eigenlijk voor het perfect tedoen laat je em eerts zeker 100 tot 200 uur indraaien want mijn g10 verandere de 1eerste 100 uur best veel, werd alleen maar mooier en ik denk niet dat deze tv al veel gespeeld het

    mensen lezen 1 review en weten meteen how de g10 is beter ofiets sjongejonge
    hij geeft duidelijk aan dat het toch een stap voorwaarts is t.o.v de g10 en ik wacht andere reviews nog mooi af, want zie op internet dat deze aardig verschillen soms per review

    deze duitse review zeg toch zeker dat de zwartwaarde stuk zwarter en dieper is dan die van de g10 en dat er stuk hoger contrast is.

    http://www.areadvd.de/hardware/2010/panasonic_tx_p42gw20.shtml
     
  20. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Eh, kleuren flets en somber? Bij analoog kan ik me wat voorstellen, maar toch niet icm de PS3? Dan staat er toch echt iets niet goed, want de kleuren moeten er vanaf spatten.

    Fletse kleuren duiden op een verkeerde beeldinstelling met waarschijnlijk een te laag contrast.
    Je weet dat je de beeldinstellingen moet aanpassen op iedere source?! De tv onthoudt dit nl per source.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina