1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 24]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 24 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.608
    Leuk Bevonden:
    17.764
  2. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.034
    Leuk Bevonden:
    5.850
    Nee, kan je beter voor de component kabel gaan.

    [​IMG]
     
  3. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.608
    Leuk Bevonden:
    17.764
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2010
  4. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0

    das wel kort de bocht he, het is maar wat je zelf fijner vindt.

    Component mooiere kleuren
    VGA iets scherper

    Al ligt mijn voorkeur ook bij Component alleen wil hij full-HD 1080p. Heel veel tv's ondersteunen full hd component niet en de full hd variant via VGA wel. Maar dat moet hij zelf even opzoeken in het boekje.
     
  5. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.608
    Leuk Bevonden:
    17.764
    dus wat zal ik doen?
     
  6. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    welk punt van eigen voorkeur snap je niet? :+

    Maar als ik zou moeten kiezen zou ik component doen. Heb ik zelf ook. Ik heb full HD maar die ondersteund alleen 720p via component dus heb ik de xbox daar ook opstaan.

    Maar je moet doen wat je belangrijker vindt. Ik heb ook lang met VGA gespeeld en dat is ook goed te doen. Nu heb ik een Plasma en voordeel van plasma is de mooiere kleuren, dus ben ik ook component gaan gebruiken om dat te benadrukken.
     
  7. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.608
    Leuk Bevonden:
    17.764
    Ja eh, ik weet niet of mn TV Full HD component ondersteunt, want ik hem hem nog niet.
    t is de Samsung LE32 B530 iig.
     
  8. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Kan je niet schuiven met je kijkafstand?

    Hoe ver zit je van jouw 37 inch af dan? Ikzelf zit op 2.80 meter van mn 60 inch en heb nergens last van. Ik zie zelfs gelukkig nog de mogelijkheid om in de toekomst n grotere neer te zetten.

    Ik zie juist bij shooters voordeel omdat de tegenstander groter is. Bij battlefield1943 vind ik t nu makkelijker om lopende soldaten neer te schieten met t vliegtuig.

    Neem gewoon je xbox mee naar de winkel en ga ff gamen op de kijkafstand die je thuis gebruikt. Dan kan je goed zien welke grootte je moet hebben.
    Bij vrienden is zoiets natuurlijk veel makkelijker.

    Advies vragen aan n verkoper heeft geen zin, want dit soort dingen zijn heel persoonlijk.

    Samsung full hd's kunnen bijna altijd 1080p over hdmi, vga èn componenten.
    Kijk voor de zekerheid maar in de online gebruikshandleiding op Samsung.nl

    Had je nog geen kabel dan?
     
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2010
  9. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Omdat ik op een bureaustoel zit tijdens het gamen verschilt dat.
    Maar meestal zit ik op 1 meter tot 1.50. (hangt er een beetje vanaf wat ik speel.)

    Vanuit bed tv kijken zit ik met de verstelbare lattebodem omhoog op: 1.80 / 1.90
    en met 2 kussen tegen de muur op 2.50 / 2.60.

    En 2.50 / 2.60 is ook de maximale afstand waarop ik met mijn buraustoel kan zitten, Al komt dat bijna nooit voor.

    (Hoewel zowel tv als meubel nog een stuk naar achter kunnen. (In totaal net geen halve meter.)
     
  10. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Op 2-2,50m afstand is 37" toch niet te groot? :eek:
     
  11. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Naar mijn mening zelfs te klein:

    Maar zoals ik al eerder aangaf: Voor shooters (en bijvoorbeeld bomberman) is het voor mij vaak wel te groot, (Hangt van het spel af, met MW2 heb ik minder problemen)

    Voor racegames en films is het naar mijn mening te klein.


    Edit: Het kan ook zijn dat het gewoon hoog tijd is om mijn ogen te laten opmeten.
    Merk namelijk dat ik ook steeds dichter bij mijn pc monitor ga zitten,
    Hoewel dat ook kan omdat ik nu een 20'' ips monitor (Apple Cinema Display) te leen heb met dezelfde resolutie als de 22'' waar ik normaal op werk. (1680x1050)
     
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2010
  12. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Hoe werkt jouw probleem dan bij jou?

    Als je vindt dat je te dicht op het scherm zit en geen overzicht hebt en je schuift je bureaustoel naar de maximale afstand, verdwijnt het probleem dan niet?

    Op een bureaustoel gamen vind ik helemaal niet comfortabel. Vroeger deed ik dat ook en had ik mn hdtv boven mn bureau aan de muur gehangen.
    Later heb ik mn stoel en bureau eruit gegooid, 2-zitsbankje aangeschaft en de tv op ooghoogte gehangen......heerlijk relaxend :b:
     
  13. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is moeilijk uit te leggen,
    Maar ik vind shooters en arcade games als bomberman gewoon lekkerder spelen op een kleiner scherm.
    Terwijl ik racegames en gta weer lekkerder vind spelen op een groot(er) scherm.

    Kijkafstand maakt daarbij niet echt uit. (varieerd afhankelijk van het spel)

    Het is meer de hoeveelheid actie op het scherm.
    Bij shooters moet je op elke hoek letten,
    Terwijl je bij racegames veel meer op het midden van het scherm gefocust bent.

    Voor racegames/gta en films/tv wil ik dan ook een groter scherm.
    Ik vind 37'' namelijk te klein als ik vanuit mijn bed tv of een film kijk, En van die afstand kan ik totaal niet lekker gamen omdat ik het dan gewoon niet goed zie en alles te klein is.

    Dus waarschijnlijk ligt het gewoon aan mijn ogen. (Ga dat binnenkort maar eens laten nakijken.)

    Maar ik zou dus het liefst een fijn scherm op (of bij) mijn bureau hebben staan voor bepaalde games (Zoals ik eerder al aangaf heb ik er met CoD MW 2 bijna geen last van maar met BF BC2 wel.)

    Zodat ik altijd een uitweg heb als ik een game niet lekker vind spelen op mijn 37'' (en in de toekomst nog grotere scherm.)
    Dat is nog altijd beter dan een game maar links te laten liggen omdat het mij te druk is (of gewoon niet fijn speelt) op een groot scherm.
    (Heb nu al een aardig stapeltje spellen liggen die ik niet of nauwelijks heb gespeeld om die reden.)


    Denk dat het probleem 'ook ligt in/te verklaren is door' de andere problemen die ik in het dagelijkse leven heb, Maar die ga ik hier niet allemaal delen.
     
  14. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    In dat geval moet je echt ff gaan uitproberen bij vrienden om te kijken welke grootte voor jou ideaal is.
    Dan kan je daarna op zoek gaan naar de juiste lcd
     
    Laatst bewerkt: 11 mrt 2010
  15. xbox360fan

    xbox360fan Active Member

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou juist denken dat het makkelijker wordt een shooter op groot scherm . . .
    Denk er wel bij na dat een LCD wel kleiner is, maar kwalitatief vaak een stuk minder dan zo'n panasonic plasma !
     
  16. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Mee eens, want ik zei al dat de tegenstanders groter worden. Als je een klein scherm hebt, dan zijn ze bijna niet te zien en nog veel moeilijker te raken.

    Omdat het vergroten van de kijkafstand je probleem niet verhelpt, vraag ik me af of een kleiner scherm gaat helpen. Vooral ff testen dus.
     
  17. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Eerst maar eens testen idd, Daar geef ik je absoluut gelijk in. (En dat was ik ook zeker al van plan.)

    Maar ik ga voordat ik daaraan begin mijn ogen maar eens laten nameten,
    Heb het idee dat die achteruit zijn gegaan in de afgelopen jaren.


    Dat de kwaliteit van LCD minder is in vergelijking met (mijn)Plasma weet ik, Maar als een kleiner scherm wel fijner zou spelen dan neem ik dat voor lief.
     
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2010
  18. g of war

    g of war Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2010
  19. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.777
    Leuk Bevonden:
    2.025
    Ah, wou die review ook net posten hier, maar je was me voor :)
     
  20. g of war

    g of war Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    haha sorry kerel :9

    erg mooi en goed review.
    toch nog het twijfelen voor de g of v

    wanneer denken jullie dat deze tekoop zijn in de winkels?
    op de nl panasonic site staan ze al dus
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina