De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 24]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 24 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Ik denk dat het niet meer lang duurt voordat ze ook daadwerkelijk in de winkels liggen. Ze zijn al te koop bij verschillende webshops.
     
  2. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Hm hoe upgrade ik eigenlijk de firmware van m'n Panasonic TH-42PZ80E? In de handleiding is niets te vinden, op de website vindt hij zelfs het modelnr. niet terug..
    En hoe gaat dat eigenlijk praktisch in z'n werk eigenlijk, op een SD kaart zetten dan of...? Erg weinig info op hun site gevonden.
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De firmware updaten kan op 2 manieren.
    1. Via de service-aansluiting achterop de tv.
    2. Via de usb-poort.

    Blader even door het menu van de tv , hierin moet een optie staan om de firmware te kunnen updaten.
    Hier vindt je ook meestal ook informatie hoe je de firmware moet downloaden en hoe de firmware moet geupdate moet worden.
     
  4. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
  5. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    En wel benieuwd of de 3D beleving thuis net zo is als in de bioscoop.
    En zal de kijkhoek niet veel kleiner worden?

    Ik las net al de review van diegene die naar de Panasonic demo was geweest.
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Elke fabrikant gebruikt zijn eigen 3D-techniek voor de weergave :mad:
    De 3D-brillen van bijvoorbeeld Panasonic werken niet op de Samsung en LG.

    Een andere belangrijke vraag is is werkt de PS3 met de nieuwe 3D firmware straks ook op de Panasonic , LG , Samsung , Philips enz.
    De Sony 3D tv's zullen wel 100% compatible zijn.
     
  7. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Die zullen toch op beide systemen werken? Zou n mooie boel zijn dat als je n andere tv zou kopen, je de speler kan weggooien!
    No way
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat is iets wat nog steeds niet zeker is.
    Volgens Sony is HDMI 1.3 geschikt voor 3D , maar als er merken zijn die HDMI 1.4 als standaard gaan gebruiken dat heeft de gebruiker wel een probleem.

    Had ook liever gezien dat er 1 standaard (norm) zou komen voor het 3D gebeuren , zowel voor de bron als de verwerking door de tv.
     
  9. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je met zo'n bril werkt hoef je toch alleen het beeld aan te passen? Met verschillende lagen werken zeg maar. Ik weet er het fijne ook niet van.

    Maar dit zou toch ook gewoon op bestaande tv's moeten kunnen? Wat is het grote verschil met 3d tv's+bril systemen?

    Of zie ik nu iets over het hoofd?
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De 3D bril ( Active Shutter) staat draadloos in verbinding met de tv.
    De tv kan met deze manier de linker-lens en rechter-lens open en sluiten !!

    Elke lens wordt met een snelheid van 100hz per seconde in/uit geschakeld.

    Een Active Shutter bril wordt gebruikt door Sony en Panasonic.
     
  11. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    dat ze dan alleen 3d spelers maken waar ze de bril op aansluiten, die weer aan gewone tv's zijn te hangen :+ Al brengt dat natuurlijk aanzienlijk minder geld in het laatje.

    Maar het is dus ingewikkelder als ik dacht. Ben benieuwd hoe goed dit gaat werken en hoe dit voor mensen is die in de bios op de ouderwetse manier nog hoofdpijn kregen en/of misselijk werden.
     
  12. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Nou, zó ingewikkeld is t toch niet dat de tv eerst de linkerhelft moet tonen en daarna de rechterhelft? De bril schakelt precies mee ;)

    Dat zal nou net de moeilijkheid zijn voor je huidige tv, want die is daar niet voor ontworpen.
    Edit: deze uitleg klopt dus niet.

    De tv toont eerst een volledig beeld alleen bedoeld voor t linkeroog en daarna een volledig beeld voor t rechteroog. De bril blokkeert dan t oog waar t beeld niet voor bedoeld is.

    Volledig 1080p beeld? Nou nee, want er zijn weer meerdere methodes.
    Het in 1080p voor beide ogen is de beste, maar er kan ook n 1080i beeld gebruikt worden
     
    Laatst bewerkt: 16 mrt 2010
  13. Daniël

    Daniël Staatsfeind Nr. 1

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    18
    Hmm ik zie eigenlijk helemaal niet zo veel in 3D gamen.....ben nog niet overtuigd van de technologie. Eigenlijk net als project natal. Voelt meer als een gimmick maar misschien zit ik er wel naast :+ Leuke combi zou het worden, project natal met 3D technologie 8)
     
  14. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik zag t 3D ook niet zitten....totdat ik naar Avatar ging!

    Natal kan echt geweldig zijn door de headtracking!!
    Ideaal voor gamen.

    Er moet echter de mogelijkheid blijven bestaan om zelf te kunnen kiezen welke dingen je wel en niet met Natal wil doen.
    Dus als je alleen de headtracking wilt gebruiken maar de rest gewoon met de controller.
     
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Kwam het volgende filmpje tegen.
    [yt]HOEo-zx9FaU[/yt]
     
  16. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Volgens mij heeft de pers dat een beetje uit z'n verband getrokken, want Sony heeft ondertussen bevestigt dat de gebruikte HDMI hardware in de nieuwe 3D-Ready Blu-ray spelers (BDP-470/570) voldoet aan de eisen m.b.t. 3D weergave van de HDMI 1.4 specificatie, maar niet aan de overige eisen van 1.4. Om die reden hebben ze de nieuwe spelers als HDMI 1.3 omschreven i.p.v. 1.4.
     
  17. g of war

    g of war Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    David van avforums heeft dit vanochtend gepost:
    Hey everyone, absolutely fantastic news for anyone concerned about the colour luminance levels on the G20. Just before returning the display to Panasonic, I re-measured and noticed that this has improved considerably after the TV has been powered on almost continuously since it was delivered to the point where it's a notch away from perfect. It appears that the issues have essentially gone after "running in" and the review has been altered as a result.

    To say I'm delighted is an understatement

    http://www.avforums.com/reviews/Panasonic-TX-P42G20-Plasma-HDTV-Review.html
     
  18. Master Of Blades

    Master Of Blades aka BonkMeister

    Berichten:
    1.422
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb zojuist een 1080p Full HD TV, 23", de Samsung SynchMaster P2370HD gekocht. Hij werkt al prima als TV en PC Monitor, maar nu wil ik mijn games ook goed voor elkaar hebben.

    Bij mijn Xbox360 zat toendertijd een component kabel bij, die heb ik er nu achter gehangen, maar nog niet geprobeerd. Ik heb hem wel eens met component bij mijn zus thuis achter een HD Ready gehangen en merkte daar nog niet zo gek veel verschil mee.

    Wat is aangeraden voor de xbox op full hd? HDMI, DVI of gewoon component blijven gebruiken? En als ik HDMI of DVI moet gebruiken, moet ik dan perse een dure kabel van Microsoft/Xbox zelf halen of zijn er ook goedkopere third party keuzes?
     
  19. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Je kan HDMI toen, is een kabel van €10 al voldoende. Maar echt veel verschil met component geeft dat niet hoor.
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    DVI (Digitaal) en HDMI is het zelfde ;)
    Het enige verschil is dat door een HDMI-kabel nog andere signalen lopen zoals audio en ethernet.
    Zolang de HDMI-kabel onder de 5m blijft maakt het helemaal niets uit welk merk kabel je gaat kopen.
    Door een HDMI-kabel gaat namelijk een correctie-signaal , als er een bitje niet goed zou overkomen dan wordt deze als nog razend snel naar de tv/monitor gestuurd.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina