1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 24]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 24 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    De brillen werken toch op zo'n 100hz

    Ik snap nog steeds niet precies hoe ze de optische illusie gaan verwekken, maar ik neem aan dat de tv even snel moet zijn als de bril (zo'n 100hz). Er zijn toch al tv's die dat kunnen?

    Het blijft toch gewoon een scherm dat beelden vertoont, alleen nu een hogere hertz. En met behulp van een bril wordt er een illusie gemaakt. 8)
     
  2. Master Of Blades

    Master Of Blades aka BonkMeister

    Berichten:
    1.422
    Leuk Bevonden:
    4
    Ah, thanks.

    Maar maakt het dan eigelijk toch weinig uit of ik hem gewoon op component laat of toch HDMI moet gebruiken?

    Maar heeft de Xbox zelf een universele uitgang dan en geen eigen uitgang wat je verplicht een hdmi van microsoft xbox zelf te halen?
     
  3. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Elke HDMI kabel kan er in, is geen probleem. Ik zou absoluut voor HDMI gaan als je het hebt, want ik vind het persoonlijk een hele verbetering tegenover compontent. Maar ik game ook op een 32" hdready tv, en geen monitor.
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Panasonic claimed that its new VIERA models include faster field phosphors which it combined with a 60-Hz field drive.
    Panasonic's displays generate 1920 x 1280 (full HD) resolution, with 60-Hz delivered to each eye to create a composite 120-Hz 3D effect.
     
  5. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Voor mij ook HDMI > Component
    Vind HDMI er op de één of andere manier er toch mooier uitzien. :+
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat zit meestal tussen de oren ;)
    Met een component-kabel wordt het meteen weer een zooitje achter de tv/monitor met los hangende tulpstekkers die je niet nodig hebt.
     
  7. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    De Xbox360 heeft gewoon een normale HDMI aansluiting.
    Die zit onder de AV Multi out.

    Maar als je nog een oudere Xbox360 hebt kan het goed zijn dat er geen hdmi aansluiting op zit.
     
  8. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Eh, in tegenstelling tot digitale muziek door een usb, wordt er bij digitale beelddoorvoer geen correctie uitgevoerd meen ik.
     
  9. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Ik heb op het moment 2 xboxen aangesloten op dezelfde TV, 1tje via VGA en 1tje via HDMI. Ik zie echt duidelijk verschil tussen beide, Component is ook duidelijk anders dan VGA. HDMI geeft echt een combinatie van het beeld van beide, dan dat is voor mij echt duidelijk te zien hoor.
     
  10. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.777
    Leuk Bevonden:
    2.025
    Mijn vriendin heeft een HDMI-kabeltje nodig om de laptop aan te sluiten op de G10.

    Refresh my memory: De HDMI kabel van de Handyman was toch goed, en die van de Action gaf toch wat problemen bij sommige mensen?

    Verder nog tips of dingen waar ik aan moet denken, of goedkope HDMI-kabels die er positief uitspringen?
     
  11. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Klopt als een bus! :thumbs:
     
  12. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Die van de Handyman is echt top!

    Ik zag er van de week eentje bij, volgens mij, de Etos en die zag er hetzelfde uit. Heb ik nog niet geprobeerd, maar was ook een tientje.


    --------------------------------------

    Ik blijf wel moedeloos worden van al die verschillende standaards bij nieuwe technieken hoor. Gelukkig komt er een 3D bril op de markt die wèl met alle merken kan samenwerken.
    http://www.engadget.com/2010/03/17/xpand-x103-3d-glasses-universally-compatible-with-3dtvs-but-no/

    Dat schijnt bijzonder te zijn want in t artikel wordt vermeld dat de Samsung bril uitsluitend met een Samsung compatible is en de Panasonic idem dito.
    Ja, op die manier komt zo'n techniek niet echt lekker van de grond :mad:
     
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat komt mede door dat sommige merken hebben gekozen voor een infrarood verbinding tussen tv en bril en de andere werken weer via RF.
    Mijn voorkeur gaat liever uit naar RF !
     
  14. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.777
    Leuk Bevonden:
    2.025
    Die van de Handyman, die kost ook 10 euro per stuk?

    En hebben ze daar maar 1 soort HDMI-kabeltjes? Of is er nog een bepaalde die ik moet nemen?
     
  15. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Hmm 50" full HD plasma van LG voor nog geen 700euro....

    Iemand ervaring met de LG 50PK550?
    [​IMG]
     
  16. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ze hebben alleen de hdmi 1.3 en dat zijn de goeie ;) Kosten ongeveer 10 euro, want soms zijn ze in de aanbieding en zijn ze iets goedkoper.

    (de xbox gebruikt zelfs maar een 1.2 versie, maar het is soweiso backward compatible).
     
  17. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.777
    Leuk Bevonden:
    2.025
    Thanks. Ik heb zelf thuis trouwens wel wat HDMI kabeltjes leggen (sowieso van de 360 en de Ps3, en 2 jaar geleden ofzo ook eens op iBood wat gekocht (setje van 2 hdmi-kabeltjes, maar zal wel geen 1.3 zijn), maar zoals ik al aangaf, mijn vriendin wil zo'n kabeltje halen om haar laptop aan te sluiten op de plasma :)
     
  18. ndw

    ndw Active Member

    Berichten:
    563
    Leuk Bevonden:
    2
    Hallo, heb gister nieuwe Tv gekocht: Samsung LE40B650.. Heb gister mijn xbox hierop aangesloten en heb een dikke lag met spelen, heb nu gamemodes aangezet en het is al een stuk beter moet ik zeggen. Maar voorheen was het naar mijn gevoel nog beter? zijn er nog meerdere mogelijkheden? Ik heb hem aangesloten via component ipv HDMI, kan dit ook verschil maken?
     
  19. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Waarom heb je dit niet getest toen je de tv ging kopen?

    Als je de xbox met VGA aansluit, zal je de minste inputlag hebben. Dit komt omdat er dan minder beeldverbeteraars aanstaan.

    Probeer ook s wat te testen met de 100hz. Die kan je hoger/lager zetten. Zet m niet te hoog omdat de tv dan meer tussenbeelden gaat berekenen en dit kost tijd en dus inputlaglag.
     
  20. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.777
    Leuk Bevonden:
    2.025
    Mijn vriendin was vandaag na haar werk even langs de Handyman gegaan voor die HDMI-kabel, maar ze zei dat ie daar 15 euro kost, ipv 10!? (1,5 meter)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina