1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 24]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 24 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb hier 2 HDMI-kabels liggen en deze koste mij maar €*9,95
     
  2. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Die prijzen gaan inderdaad op en neer. Soms 15 en dan ineens weer 7,99!

    Ze zijn wel echt perfect. Ik zag nog hdmi kabels bij de Etos en die zagen er precies hetzelfde uit voor 10 euro, maar ik heb ze niet getest.
     
  3. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.777
    Leuk Bevonden:
    2.025
    Vage boel dan, die wisselende prijzen van die kabels. Mijn vriendin heeft ze in ieder geval nog niet meegenomen. Morgen ga ik even daar kijken, check ik welk merk het is enzo, en dan kijk ik wel even bij andere winkels of ze hem daar goedkoper hebben...
     
  4. RapidWouter

    RapidWouter Active Member

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
    Kheb even een vraagje, kga waarschijnlijk een tv kopen voor op me kamer om m'n xbox op aan te sluiten, hebben jullie tips voor het kiezen van iets waardoor ik m'n component kan aansluiten..?

    Wouter
     
  5. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik begrijp je vraag niet?!

    Wil je weten of je tv componentenaansluiting accepteert?
     
  6. RapidWouter

    RapidWouter Active Member

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
    Jah, dat bedoel ik, is er bevoorbeeld een of ander merk die al zeker dan wegvalt ofzo..?

    Wouter
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Er zijn maar weinig merken/modellen die 1080p via Component ondersteunen.
    De meeste kans heb je bij merken zoals Samsung en Sony , maar dat betekend niet dat alle modellen van dat merk 1080p ondersteunen.

    Als een tv een component aansluiting heeft , dan kan je er wel 100% vanuit gaan dat deze werken met 720p en 1080i.

    Als de Xbox360 een HDMI aansluiting heeft dan is natuurlijk de HDMI altijd nog de beste keus.
     
  8. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je leuke tv ziet die je wilt kopen gewoon online de handleiding van het apparaat opzoeken. Meestal heel eenvoudig op de site van de fabrikant te vidnen. Daarin staat altijd of component wel of niet 1080p ondersteund.

    Viel me trouwens op dat de nieuwere modellen van LG het ook best vaak ondersteunen.
     
  9. RapidWouter

    RapidWouter Active Member

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
    Okee, bedankt..
     
  10. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Neem eerst een besluit over de grootte van je tv en ook wat je ermee wilt doen. Wil je alleen gamen op de xbox of wil je ook tv en dvd's gaan kijken of ook gaan internetten.

    Daarna kijk je s wat er in jouw budget te krijgen is. Probeer dan s wat echte reviews te vinden op internet en vraag dit eventueel hier. Wij kennen wel wat sites waar tv's echt getest worden.

    Als je geluk hebt dan zijn er hier mensen die jouw eventuele aankoop al thuis hebben staan en zij kunnen jouw dan mooi de voor- en nadelen vertellen.

    Maak in ieder geval een keuze uit de bekende gerenommeerde merken en niet 1 of ander vaag ding die je wel s bij Kruidvat of weetikveel zie.

    Kijk meteen of de tv de juiste aansluitingen heeft en vooral genoeg hiervan. 2 keer hdmi is echt het minimum, want je xbox, ps3, blu-ray, pc, digitale tv decoder hebben of kunnen hdmi hebben.
    Zo te lezen heb jij een xbox met componentenkabel en geen hdmi, dus zal de tv in ieder geval 1 componentenaansluiting moeten hebben.
     
  11. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.777
    Leuk Bevonden:
    2.025
    Over Kruidvat gesproken; Mijn vriendin heeft daar vandaag haar HDMI-kabeltje gekocht. Merk Hiteker geloof ik. Was 10 euro.
    Bij de MM probeerde een grapjurk ons trouwens een HDMI-kabeltje aan te smeren van 23 euro ofzo(!)

    Geen idee wanneer ze hem gaat uitproberen :)
     
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2010
  12. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    kan idd ook kruidvat geweest zijn ja. Laat ff weten hoe die bevalt.
     
  13. xPhantomNL

    xPhantomNL Member

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de eerste 15 pagina's van het topic doorgespit, aangezien ik ook een beetje aan het rond kijken ben naar een TV, game op dit moment op een 19'' tft monitor, dat gaat opzich wel, maar het is een ramp om split screen games te doen...

    Nu heb ik 3 tv's op het oog, namelijk de LG 42LF2500, zijn broertje LG 42LF2510 en de LG 42LH3000, heeft iemand ervaring met een van deze tv's?

    Ik wil er namelijk op gamen met m'n 360, en heb gelezen dat sommige games zwart/wit worden op 50Hz tv's.

    Als er nog alternatieven zijn hoor ik het graag.
    budget is rond de 500 euro.
    afmeting 37''/40''/42''
    en full hd

    even kort samen gevat, ik ben dus opzoek naar een 37, 40 of 42'' tv, die full hd ondersteunt en waar ik alles uit gears of war (bijvoorbeeld) kan halen (vanwege het 50/60Hz verhaal).

    Alvast bedankt!
     
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2010
  14. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Er bestaat geen hdtv waarbij een game in t zwartwit wordt getoond!

    Dan is de tv waarschijnlijk gewoon stuk.
    Iedere hdready en hdready1080p hdtv (full hd) is verplicht om iedere 50 en 60hz game af te kunnen spelen.

    Waarschijnlijk heb je wel s gelezen over oudere hdtv's die geen 60hz games konden afspelen, maar dat probleem heb je tegenwoordig niet meer.
     
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2010
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Had waren hdtv's voor die voor de HDraedy norm op de markt kwamen.
    Een kennis van mij heeft zo'n Plasma (Medion) in huis en de maximale resolutie via Component is maar 576p.
    De component ingang zit ook nog eens verwerkt in de Scart-aansluiting 8)

    Ga maar eens naar de BCC en de kans dat je daar de winkel uitloopt met een Monster HDMI-kabel is heel groot.

    Voor de Xbox360 voldoet een simpele HDMI-kabel van Action of Kruidvat perfect.
    De problemen ontstaan altijd wanneer de kabel wordt aangesloten op een Blu-ray speler en er tegelijk een 1080p en DTS-HD signaal door de kabel gaat.
    De kabels zijn zo slecht afgeschermd dat beide signalen elkaar gaan tegen werken.
     
  16. xPhantomNL

    xPhantomNL Member

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    0

    Ik las het toevallig hier, op XBW, maar die post dateerd november 2006 zie ik net :X
    In ieder geval bedankt, dan kan ik dus gewoon een van de 3 bovenstaande tv's halen en locusts doormidden zagen :).

    In ieder geval hardstikke bedankt ;)!
     
  17. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Mag ik misschien ook vragen waarom je perse uit een van die 3 LG's gaat kiezen?
    Heb je ze al vergeleken in de winkel?

    Want er zijn bijvoorbeeld ook hele leuke Samsung modellen zoals : http://tweakers.net/pricewatch/246436/samsung-le37b530.html#tab:info
    http://tweakers.net/pricewatch/238610/samsung-le40b550.html#tab:info

    Enzovoorts.

    Je kan misschien ook via de pricewatch van tweakers.net je keuze maken:
    http://tweakers.net/pricewatch/cat/621/televisies.html

    Een erg handig tooltje: je kan aan de rechterkant op allerlei dingen sorteren. :thumbs:
     
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2010
  18. xPhantomNL

    xPhantomNL Member

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    0
    Een vriend van me heeft een 47'' tv van LG, geen problemen mee gehad, ik zelf heb een LG telefoon gehad waar ik geen problemen kwa garantie mee heb gehad.

    Ik ken de pricewatch van tweakers ;), in mijn zoekactie heb ik alleen Philips, LG, Sony en samsung gekozen, max prijs van 600 euro (aangezien ik best bereid ben 500-550 te betalen als het nodig is voor die ene goede optie) en full HD aangevinkt.

    Daar kwam ik toevallig deze 3 42'' tv's van LG tegen en kwa aansluitingen zit het wel goed, heb hoofdzakelijk HDMI nodig voor mijn 360, de meeste hd tv's hebben zover ik weet wel meerdere (2/3/4) hdmi aansluitingen, dus mijn pc op de tv aansluiten is dan ook geen punt.

    ik liet me denk ik gewoon verleiden door de grootte vergeleken met de prijzen, eigenlijk best dom, weet ik, want de grootte is niet altijd belangrijk.

    Ik ben nog niet langs de winkel gegaan omdat ik eerst een lijstje wil maken van een aantal tv's die ik wil gaan bekijken (ik ga dan even langs plasma discounter) en dan mijn keuze maken en meteen mee nemen.

    In ieder geval bedankt voor je antwoord ;)!
     
  19. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Dat wordt een beleving als je Gears of War ineens speelt op een groot scherm! :)
     
  20. pain of salvation

    pain of salvation Tetragrammaton

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb mijn panasonic 46PZ80 plasma nu ongeveer een jaar en zit stiekem langzaam toch alweer een beetje rond te snuffelen wat mijn volgende tv zal gaan worden. Hij zal sowieso weer groter zijn dan de 46* waar ik alweer aan gewend ben. mijn vorige tv was een Samsung lcd de LE32R72B. De overgang naar 46 was natuurlijk echt enorm. Tijdens het googlen zie ik trouwens dat panasonic maar weinig schermen heeft boven de 50* en dat is nu toch wel een merk waar ik bij wil blijven, aangezien ik nog steeds erg enthousiast ben over de PZ80.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina