1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 24]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 24 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Als je het ook bij andere apparaten hebt, gaat mn voorstel niet werken.

    Wat je nu moet doen is her serienummer vd tv opschrijven (zal waarschijnlijk op de achterkant staan) en daarna Samsung Nederland bellen.
    Zij sturen gratis een monteur naar je huis. Zij zullen je ook vertellen dat t niets kost. Je hebt 2 jaar reparatieservice aan huis.

    Mediamarkt bellen heeft geen zin. Alles gaat via Samsung. Laat ff weten hoe t gegaan is!
     
  2. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Oke, jammer. Dan ga ik dat vanavond even allemaal opschrijven en dan morgen maar een belletje naar Samsung plegen. Zal updates hier plaatsen.
     
  3. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Precies wat Antraxx zei: een Panasonic TH37X10 is erg goed en kost bij plasmadiscounter.nl in Naarden €508 incl. verwijderingsbijdrage.
    Prachtig met games, films, HD etc etc.

    Analoge tv is niet aan te raden op een hdtv en zeker niet op die kijkafstand/grootte.
    Het kàn wel maar eigenlijk is t zonde van zo'n tv.


    Het kan per tv en content verschillen, maar meestal/bijna altijd is 720p mooier op n hdready.

    Over ruizig beeld en lelijke ondertiteling:

    Allereerst is een dvd van een lagere resolutie (720x576) dan die van de tv en dus zal je tv over een goede upscaler moeten beschikken, anders kan het beeld tegenvallen.

    De ondertiteling kan op je dvd-speler iets mooier zijn, want als de xbox met hdmi of vga is aangesloten, dan zal de xbox het beeld upscalen naar 720p/1080i (ligt aan je instelling bij de xbox).
    Wanneer de xbox met componenten is aangesloten, dan doet deze niet aan upscaling. Let wel: dit geldt alleen voor dvd's en niet voor games.

    Dus er gebeuren n hoop dingen waar het beeld zeker niet mooier op wordt:
    - de xbox moet de 576p dvd upscalen naar 1280x720
    - de tv moet het binnenkomende 1280x720 upscalen naar 1366x768.

    Ondertitels hebben ook nog s een lagere reso heb ik me laten vertellen en dit kan dan lelijk eruit komen te zien.

    Het is dus gewoon een kwestie van proberen om uit te zoeken wat het mooiste is.
    Ik had dit soort problemen destijds ook met mn 30 inch lcd en met mn 50 inch hdready plasma bij t afspelen van dvd's op mn xbox, maar met mn 42PX80 heb ik via mn Pana hdd rec/dvd speler met hdmi1080p upscaling heb ik n prachtig beeld!
     
    Laatst bewerkt: 25 jan 2010
  4. Marcozzz

    Marcozzz Active Member

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nog even een vraagje over wat TV's. Laatst namelijk een flinke uitleg van een BCC-verkoper gehad en hij raadde me de Samsung UE46B7020 aan. Qua functies vind ik dit echt een topapparaat, maar ik vraag me toch af of er niks beters te krijgen is, zoals bijvoorbeeld (toch) een plasma:

    Samsung PS50B850 of de Panasonic TX-P50V10, aangezien deze toch ook goede reviews krijgen.

    What do you think?
     
  5. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Anyone?
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    startpost gelezen. Daar staat het in ;)

    1080P is het beste natuurlijk :)

    Dat ligt aan de xbox, maar die speelt de dvd af op 576p .. films moet je op blu-ray kijken
     
    Laatst bewerkt: 25 jan 2010
  7. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik snap ook wel dat 1080P het beste is, maar ik vraag wat het beste is op een Hd-ready tv, die dus geen full hd resolutie heeft. En ik snap ook wel dat blu-ray mooier is dan dvd, maar dat vraag ik toch helemaal niet? Ik wil weten welke beeldinstelling het beste resultaat oplevert, waarom de beeldkwaliteit minder mooi lijkt te zijn dan wanneer ik het via mn gewone dvd-speler afspeel (die speelt het dan toch ook op 576p af lijkt me? Is sowieso een fucking oud ding) en waarom de ondertiteling zo fucked up is.
     
  8. Cyfax

    Cyfax Active Member

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij heeft Ferry je vraag al beantwoordt voor je jezelf quotte Average,

    Ik zag de opmerking upscaler voorbij komen en toen bedacht ik me opeens nog een vraag, ik ben nu aan het kijken naar een blueray speler voor bij de nieuwe tv. Nou heeft mijn vader een blueray speler waar een upscale functie in zit voor normale DVD's, maar mijn vraag heeft elke blueray speler deze upscale functie? (Bijv. een eventuele PS3 ) Of is dit iets waar ik apart op zal moeten letten? :)
     
  9. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Bestellen jullie je TV wel eens via internet en betalen jullie via iDeal? Ik vind dat eigenlijk maar niets... Maarja om nou 650 euro te pinnen en rembours te betalen is ook niet alles.
     
  10. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Is altijd een risico, zorg dan in ieder geval dat je bij een site koopt die is aangesloten bij de thuiswinkelorganisatie (is een keurmerk), dan heb je nog een geschillencommissie als er iets misgaat. En misschien kan je overleggen dat je een aanbetaling doet en de rest achteraf?
     
  11. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Je hebt gelijk, ik had het toen nog niet gelezen, zijn post is ge-edit nadat ik mijn post geplaatst heb ;)


    Bedankt voor je antwoord, ik ga hem op 720P zetten.

    Mn Xbox is aangesloten via component, dus daar zit geen upscaling in. Het komt dan dus alleen op mn tv aan en dan zou er volgens mij dus geen verschil mogen zitten tussen Xbox en Dvd-speler, zeker niet als je bedenkt dat de dvd-speler al heel oud is en van een crapmerk. Ook lijken de ondertitels (ten minste bij deze film) op de xbox groter te zijn, mss dat er meer ingezoomd wordt? Ik heb bij tv het beeldformaat op automatisch staan en bij xbox heb ik de 3 formaten allemaal al geprobeerd.
     
    Laatst bewerkt: 25 jan 2010
  12. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Dat moet je echt ff gaan testen door in de winkel te gaan gamen/dvd's te kijken.
    De verkoper is niet onpartijdig en de keuze tussen lcd en plasma is ook persoonlijk.

    Welke functies spreken je aan op de Samsung lcd dan? Meestal heb je op die Samsungs veel meer van die features dan op bijv een Pana plasma.
     
  13. Marcozzz

    Marcozzz Active Member

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    0
    Vooral de mogelijkheid tot externe harde schijf aansluiten via de USB en dan films kijken vind ik heel fijn (ik geloof dat veel TV's wel een USB-ingang hebben, maar geen/lastig films afspelen). Verder is het mooi dat je die kaart voor digitale TV in de TV kunt stoppen, zodat je weer een kastje minder hebt. Ook het hele gebeuren met draadloze verbinding met allerlei elektronische apparaten is wel tof, maar dit is dan misschien wat minder belangrijk. Oh, niet te vergeten dat de Samsung er gewoon erg mooi uitziet.

    Beeldkwaliteit is voor ons toch nog het belangrijkste, en deze TV heeft een aardig beeld, maar ik vraag me af of er in die prijsklasse niet nog iets beters is. De mindere audio van de TV is geen punt, we sluiten er toch een nieuwe surround-set op aan :p.
     
    Laatst bewerkt: 25 jan 2010
  14. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Bij de ps3 kan je dit instellen of je m laat upscalen of niet. Dit jaar krijgt die een update zodat die zelfs 3D kan afspelen!


    Ligt er een beetje aan welk bedrijf het is, maar vaak kan je ook bij aflevering pinnen.
    Had je al een bedrijf in gedachten?
     
    Laatst bewerkt: 25 jan 2010
  15. Cyfax

    Cyfax Active Member

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    Oh dat is perfect, denk dat de keuze dan wel makkelijker wordt. (zat met name te twijfelen aan de spellen, veel van de interessante games zijn immers ook op de xbox te krijgen) Ik ga de PS3 aanbiedingen maar eens in de gaten houden, thanks! :)
     
  16. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik zal je vertellen: ik heb 2 jaar geleden een PS3 gekocht vooral vanwege de goede blu-rayspeler, maar ook om exclusive games op te spelen.
    Na 2 jaar heb ik 0 (nul) games gekocht en de 3 games die erbij zaten heb ik aan een maat gegeven.

    De feel van de xbox, het geweldige online gedeelte en de games vind ik geweldig en de controller van de xbox voelt veel en veel beter aan. Vooral de analoge schuiven zijn perfekt voor race- en vlieggames etc.

    De PS3 is absurd stil (staat dat ding wel aan?? ;) ), maar de xbox is sinds je games vanaf de hdd kan spelen ook stil.

    De betrouwbaarheid van de ps3 is vele malen hoger, maar de garantie is maar 1 jaar tegenover 2 jaar van de xbox met 3 jaar voor RROD.
    Misschien komt het ook omdat ik de xbox360 al vanaf de launch heb en ik geen dag zonder kan. (op vakantie gaan is een naar iets :+ )
     
  17. JoJo

    JoJo ☆☆☆

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor de Playstation 3 heb je gewoon 2 jaar garantie, dat is een wet.
     
  18. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Ja op electronica is dat normaal Europees geregeld dat het (minimaal) 2 jaar moet zijn inderdaad.
     
  19. Dutchman020

    Dutchman020 Wtf.

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zie het risico amper. Als je bij een enigsinds betrouwbare site (plasma-discounter of redcoon ) oid bestelt is de kans dat het je word opgelicht imo niehiel.. Ik bedoel een site met zo'n reputatie zal die niet zomaar het raam uit willen gooien...
     
  20. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Nee, zo zou het moeten zijn maar zo is het niet bij Sony hoor. Ik heb al verscheidene keren hier gelezen dat Sony gewoon weigert om je gratis te helpen na 1 jaar.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina