1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 24]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 24 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is me gelukt! :)
    Dank voor de hulp! Ik moest dus meermaals op het knopje "AV" drukken van de afstandbediening en dan kwam ik op het juiste kanaal voor de RGB-fisches = Xbox die ik daaraan had aangesloten.

    Wel zo dat ik nu wel kan spelen, maar alle tekst is moeilijk leesbaar! Mijn TV-scherm is ook een pak breder dan mijn PC-scherm!!
    Ik heb dan wat beeldinstellingen geprobeerd met de TV en ook bij de instellingen van de Xbox (Display), maar ik kreeg er geen verbetering in, wel jammer.

    Maar goed, ik kan altijd verder spelen op de flatscreen van de pc, al moet ik dan wel telkens 2 kabeltjes omwisselen(als ik wissel tussen gebruik van m'n pc en xbox), maar is zeker niet onoverkomelijk ;)

    Maar mocht iemand dit ook al hebben voorgehad en er een oplossing voor kent, graag :) !
     
  2. dirkdepenning

    dirkdepenning Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    /Mod www.geenspam.nl
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Voor het verwijderen kan je het beste de volgende 2 dingen gebruiken.
    1. Een hele zachte doek.
    2. Een TFT cleaner.

    Ik heb op mijn R71B en W2343T kleine krasjes zitten die veroorzaakt zijn door het standaard meegeleverde doekje :mad:
    Ik maak nu de behuizing heel iets nat (TFT cleaner) en met het zachte doekje veeg ik alle vingervlekken in 1x weg.

    Voor elke probleem is er een oplossing ;)
    Wandel eens een pc-winkel binnen en vraag daar naar een VGA-Switch.

    Op een VGA-Switch zitten 2 ingangen (pc en Xbox360) en 1 uitgang (monitor).
    Met een schakelaar voorop de switch kan je dan schakelen tussen pc en Xbox360.
    Het mooiste hiervan is dat beide apparaten gewoon kunnen blijven staan !
     
  4. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Dank je wel, ik zal eens informeren in de winkel, want zo'n VGA-switch ken ik (nog) niet ;)

    Maar zou er dan ook een oplossing zijn voor het minder scherpe beeld op de TV? Vooral de letters (tekst) is erg lastig om te lezen, maar ook al de rest is onduidelijker, vooral het beeld verder weg van m'n held ... close-ups van een rots of boomstam is wel scherp genoeg... maar in een boek lezen is niet te doen (zou ik heel snel hoofdpijn hebben) ....
     
  5. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Door het gebruik van een VGA kabel zal de scherpte echt veel beter zijn dan via RGB.
     
  6. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Hazo?
    Maar aan mijn TV heb ik géén VGA-aansluiting, wel Scart en RGB.
    Bestaan er dan TV's met VGA-aansluiting?
     
  7. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.778
    Leuk Bevonden:
    2.025
    Eerste review van de Panasonic X20 (37 inch versie)
    http://www.trustedreviews.com/tvs/review/2010/03/18/Panasonic-Viera-TX-P37X20B-37in-Plasma-TV/p1

    Niet echt indrukwekkend te noemen, dus denk dat ik voor de G20 ga, tenzij de nieuwe LG's en Samsung nog opvallend goed gaan scoren (want die zijn ook qua design en prijs wat aantrekkelijker dan Panasonic...)

    Trouwens nog een vraagje: Mijn vriendin probeerde haar laptop aan te sluiten op de G10 via de hdmi-kabel, maar het is haar tot nog toe nog niet gelukt.

    Heeft iemand wat tips waar ze aan moet denken?
     
  8. double u 2

    double u 2 Active Member

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    0
    de kabel in het goede gat stoppen! :b:
     
  9. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    De HDtv's van tegenwoordig hebben dit wel ja, net als het overgrote deel van de pc monitoren. Ik heb ook vrij lang op een kleine monitor gegamed, omdat dit gewoon beter beeld gaf dan op mijn oude CRT televisie. (Geen hdtv dus)
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Laat haar even een paar dingen controleren.
    1. Is de HDMI-poort op de laptop wel actief (eigenschappen videokaart).
    2. Staat de HDMI-poort wel op de goede resolutie bijvoorbeeld 1280x720 of 1920x1080.
     
  11. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.778
    Leuk Bevonden:
    2.025
    Ik ging er eigenlijk vanuit dat haar dat wel lukt... maar ik was er niet bij, dus durf het niet met zekerheid te zeggen ;)

    Thanks. Zal het vanavond doorgeven aan haar :)
     
  12. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Inderdaad. De Panasonics accepteren alleen 1280x720 of 1920x1080 als HD reso over hdmi.


    Ze zijn in de war omdat ze denken dat je een hdtv hebt. Jouw CRT bak heeft geen vga en dus zal een advanced scart voor de xbox jouw het beste beeld geven.

    Waarom koop je geen lcd tv? Kan je ook gewoon als monitor gebruiken.
     
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2010
  13. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Of als je nooit TV kiijkt koop je een monitor kan je ook op Xboxen. :)
     
  14. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal het dan eerst eens met zo'n advanced scardkabel proberen ;)
    Ik heb nog maar pas deze TV gekregen van m'n zus haar vriend en daarbij: mijn centjes zijn op, teveel kosten gehad laatste tijd haha ... dus zowieso eerst sparen en dan zie ik wel verder....
    Dank voor de tips! :)
     
  15. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
  16. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Ik heb het idee dat LG heel veel bij Samsung afkijkt, persoonlijk vind ik het maar niks. Doe mij maar samsung, stuk mooierals je het mij vraagt.

    Sowieso is LG een beetje aan het flirten met samsung, ook al met een of andere telefoonservice las ik laatst op tweakers.
     
  17. NeonovA

    NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    14
    Mmmm de component aansluiting van mijn Philips tv 9664h heeft een heel vreemd probleem. Het beeld heeft een rode gloed. Alle instellingen van de tv afgegaan of de fout daar ergens zat maar vond niks. Tv een fabrieksreset gegeven maar ook dat maakt niet uit. Andere kabels helpen ook niet en het lijkt er dus op dat hij ter reparatie aangeboden kan worden. :{
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Morgen even met de helpdesk van Philips bellen.
    0800-0230076 (Gratis nummer)
    Maandag - Vrijdag 08:00 - 20:00
    Zaterdag 09:00 - 18:00

    Philips zal in de meeste gevallen een monteur langs sturen.
     
  19. NeonovA

    NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    14
    Laten we maar hopen dat het ter plaatsen gerepareerd kan worden, al heb ik daar mijn twijfels over.

    Bij deze even 2 foto's:

    Component:
    [​IMG]

    HDMI:
    [​IMG]

    Beide op dezelfde beeldinstelling. Vind het maar een vreemd probleem!
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Samsung heeft in het verleden bij de mensen thuis gewoon panels omgewisseld.
    Dan zou een simpele printplaat voor Philips helemaal geen probleem mogen zijn.

    Al een firmware update geprobeerd ??
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina