1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 24]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 24 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Het is 1 april he, dus altijd wel een adertje onder het gras. :+

    Maar die tv krijgt blijkbaar best nette reviews niet?
     
  2. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Anders heet de tv namelijk Full led. Die hebben ook local dimming maar zijn nog heel erg duur.
     
  3. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Dat is altijd zo. Er is geen een echte LED TV op de markt, alleen die van Sony, maar die is 14" en is stervensduur :+. Iedereen noemt het LED, maar het is gewoon LCD. Echte LED TV's heten OLED.
     
  4. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Beetje net zoals iets als een Koenigsegg verkopen, maar ondertussen is het een gewone Suzuki Alto met Koenigsegg lampen :+ Wat een wereld leven we toch in :lol:
     
  5. ICON

    ICON Member

    Berichten:
    92
    Leuk Bevonden:
    0
    mensen een led is altijd lcd dus het is geen catch.... zo wordt het nou eenmaal omschreven zoek maar eens op kieskeurig...
     
  6. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Deze Sharp heeft echter wel led backlight vanaf achter het paneel, dus niet alleen langs de randen. Dit zorgt voor veel betere verdeling van licht en dus contrast.
     
  7. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Tjah Kieskeurig...
     
  8. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Prima TV, klasgenoot van me heeft 'm ook gekocht toen die één uur lang €555 was bij MediaMarkt Zwolle 10 jarig jubileum. Hij heeft er verder alleen een Wii op, maar dat zag er allemaal prima uit die paar uur dat ik er naar heb gekeken.
     
  9. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Neen, een echte led tv is niet hetzelfde als oled ;)

    Een lcd heeft een backlight als lichtbron. Een soort van tl-buizen waardoor er beeld zichtbaar is. Het licht kan wel deels worden geblokkeerd wanneer er delen zwart weergegeven moeten worden, maar de hele buizen worden gedimd of feller gezet en daardoor wordt het hele beeld donkerder of lichter.

    Een edge lit led lcd heeft geen buizen maar leds, echter alleen in de rand van de tv. Het licht wordt verdeeld over het gehele oppervlakte dmv glasfiber.
    Ook hierbij kan alleen de gehele backlight worden gedimd of feller gezet.

    Bij Full led lcd's bestaat de backlight uit vele leds en de optie die belangrijk is heet local dimming: dan kunnen de leds in sectoren worden gedimd of feller gezet en dat zorgt voor een heel hoog contrast en meteen voor een veel betere beeldkwaliteit.

    Oleds (Organic light emitting diode) hebben geen backlight nodig, omdat deze zelf het licht uitsturen en hebben daardoor een bijzonder hoog contrast. Iedere pixel kan dus aan/uit in tegenstelling tot sectoren van de full led.
    Eigenlijk net zoiets als plasma die dit ook per pixel doet, maar oled zou dit nog mooier en beter kunnen.


    De Sharp aanbieding op iBOOD is wèl een full led, maar helaas zonder local dimming.
    http://www.sharp.nl/cps/rde/xchg/nl/hs.xsl/-/html/lcd-tv_productoverzicht.htm
     
    Laatst bewerkt: 1 apr 2010
  10. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben zelf op zoek naar een leuke FullHD lcd tv. Enige lastige is een zeer krap budget van 500 euro.

    Kan ik het beste gaan voor een 32"? Mensen die goede ervaringen hebben met een leuke tv uit die prijsklasse?
     
  11. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Hoewel we weinig tv kijken (geen tijd als game-verslaafde ;) ) heb ik toch maar een HD decoder gekocht en wel de Humax IRHD-5000C.
    Vanmiddag s ff installeren :)

    Eergisteren besteld en gisteren al binnen bij plasmadiscounter. Heb nog een recente hdd recorder met hdmi en upscaling, dus de 5050 vond ik niet echt nodig.
    Ook vanwege het weinige tv kijken icm de prijs van €330 (redelijk fors), terwijl de 5000 maar €141 incl verzendig kostte.

    Ben benieuwd naaar het verschil met mn Samsung 270 decoder met scart.
     
  12. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.034
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Heb zelf vorige week nog een Samsung LE40B530 gekocht met mijn opa voor hem voor €488. 40 inch, full hd en LCD. Prachtig ding, mooier dan mijn 42 inch HDready plasma van Samsung die ik een paar maanden terug heb gekocht. :+
     
  13. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    als je voor fullhd gaat is het een beetje jammer dat je dan een 32 inch wilt. imo ga je full hd pas zien vanaf 40".
    spaar nog ff door en dan heb je een pracht tv van 40-42" fullhd.
    had ik zelf ook willen hebben maar ik heb in 2006 al een 32" hd ready gekocht voor bijna 1000 euro. Zou toch zo graag een 40 of 42 "willen.

    geloof me, aan het formaat ga je te snel wennen. ik dacht altijd dat 32 groot was maar dat is het dus echt niet.....

    Edit: ben er zo te zien al te lang uit... 500 euro voor een samsung 40" fullhd is echt een goede prijs!
     
  14. BekSide

    BekSide Active Member

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    2
    heeft iemand van jullie enig idee wanneer de nieuwe 2010 schermen van samsung hier te koop zijn?

    zit te wachten op de UE55C8000.

    heb nieuw dressoir gekocht en eergister binnengekregen.... alleen zit ik nu dus zonder tv in de woonkamer omdat de tv niet bij dit dressoir kan.

    en wil dat nieuwe 3D toch wel proberen en ben een fan van uiterlijk van samsung.
    heb de plasma versie PS50B650.

    iemand enig idee?

    kan er op inet niks meer over vinden dan: EIND MAART .... maar dat is het al geweest.

    als iemand iets toe te voegen heeft aan mijn keuze van de ue55c8000 hoor ik het graag!

    Groeten
    BekSide
     
  15. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    erg vette keuze!!!
    ben er jaloers op:p
    hoop wel dat je hem op gaat hangen want die poot kan echt niet:'-(
     
  16. rolandje

    rolandje ManU Prevails

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    0
    Is er een verschil tussen een 1.3 hdmi kabel en een 1.4 kabel? Zoja, welke kan ik dan beter nemen om mijn pc op mijn tv aan te sluiten?
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Het beste kan je een HDMI 1.3 kabel kopen !
    HDMI 1.4 ondersteund de zelfde signalen als 1.3 , met als extra ondersteuning 3D en Ethernet.

    Een HDMI 1.4 kabel moet compatible zijn met 1.0 , 1.1 , 1.2 en 1.3.
     
  18. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Bovendien moet, om ook maar iets aan een 1.4 kabel te hebben, al je apparatuur (dus tv, surroundset, afspeler) geschikt zijn voor 1.4 en dat betekent dat je alles nieuw moet kopen.

    Al heel vaak gemeld: koop gewoon een kabel van een tientje bij Handyman, Liddle ofzo. Deze kabel hoeft echt niet duur te zijn.
     
  19. rolandje

    rolandje ManU Prevails

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb er een van 10 meter nodig. dus moet gewoon een 1.3 kopen?
     
  20. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Gewoon een 1.3 nemen, behalve als je binnenkort van plan bent om al je apparatuur te vervangen en je 3D wilt gaan kijken.

    10 meter is wel erg lang trouwens. Het is verstandiger om dit in te korten en als dit niet kan dan moet je wel een goede hdmi kabel kopen.

    Weet niet of er hier iemand ervaring mee heeft?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina