1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 24]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 24 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rolandje

    rolandje ManU Prevails

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik heb 10 meter nodig want ik moet rond mijn kamer leggen om het nog een beetje netjes te houden, anders heb ik een kabel door mijn kamer heen. Dat vindt ik niet zo mooi:p
     
  2. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
  3. rolandje

    rolandje ManU Prevails

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    0
    aha oke, ik ga morgen wel ff langs handyman.
     
  4. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Je zou ook 2 HDMI-kabels van 5m kunnen gebruiken met daar tussen een HDMI-versteker.
     
  6. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Quote van mezelf uit 't vorige deel:

    Kortom, 1.0 t/m 1.4 "gecertificeerde" kabels zijn grotendeels onzin, omdat het simpelweg niets meer is dan een stuk koperdraad. De verschillen tussen de HDMI versies vind je alleen terug in de hardware van tv's, blu-ray spelers, consoles enz... Een degelijke "1.0 kabel" kan ook een 1080p 3D signaal versturen tussen een 1.4 tv en blu-ray speler. Voor kabels >5m moet je wel voorzichtig zijn, want daar speelt de bouwkwaliteit een grote rol m.b.t. signaalverlies. Zie bijvoorbeeld de kabel waar Ferry het over heeft, waar ze je niet kunnen garanderen dat ie 1080p signalen kan versturen.
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat zou betekenen dat de hardware in het apparaat de HDMI-kabel herkend (bijv 1.2) en vervolgens weigert omdat ze geen 1.3 is.

    In de verschillende fourms staan al klachten over de 1.4 kabel en dat deze bij veel 1.2 apparaten slecht/niet werken.

    De reden dat de HDMI-kabels van de Action slecht werken is dat het gaat om HDMI-kabels de eindcontrole in de fabriek niet hebben gehaald.
    Ipv dat deze kabel worden weggegooid worden ze verkocht aan een handelaar.
     
  8. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Tis niet zozeer een kwestie van door hoeven sparen, maar meer gewoon budgetteren :p. Die Samsung vond ik idd ook erg aantrekkelijk.
     
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Zou nog even 1 maand wachten met jouw aankoop.

    In Mei krijgen de meeste werknemers namelijk hun vakantiegeld en dan gaan de meeste winkels ook weer stunten met de prijzen.
     
  10. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk, dat is interessant om te weten! Ik zat voor een HDTV te zoeken voor in de huiskamer. Net even rond zitten speuren op Kieskeurig, niet dat je daar veel wijzer van wordt.

    De TV zal voornamelijk gebruikt worden voor digitale televisie (aangezien we daar door Caiway op 10-10-10 toch helemaal over moeten), dus CI+ is een vereiste, maar dat worden er steeds meer. Verder voorlopig nog voor het kijken van gewone DVD's, dus geen BluRay.
    Lastig in dat gigantische aanbod. Ik zat naar Sony Bravia TV's te kijken, dan heb je weer verschillende BRAVIA engines.

    In hoeverre is er een groot verschil in de chips van de HDTV's waarmee het beeld wordt geupscaled naar 1080? Aangezien de meeste uitzendingen op TV nog gewoon in SD zijn en we er voorlopig nog gewone DVD's op gaan kijken?
     
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik laat het upscalen over aan de bron (HD-decoder , dvd-speler en console).
    Je kan wel nagaan dat een dvd-speler die het beeld zelf al upscaled naar 1080p en deze via HDMI naar de tv stuurt beter is dan een normale dvd-speler die aangesloten is via scart.

    Heb zelf een Bravia met standaard Bravia Engine en Living Color techniek en vind het beeld er beter uitzien dan de standaard (ik mijn ogen Lowbudget) modellen waarmee je nu wordt doodgegooid.
    Moest een paar dagen geleden ook weer een FullHD instellen bij iemand , een FullHD instellen met daarop aangesloten een dvd-recoder (scart composiet) is onbegonnen werk.
    Heb ook alleen de analoge zenders geprogrammeerd en de rest moesten ze zelf maar doen.

    Voor het CI+ gebeuren kan je het beste eerst even contact opnemen met Caiway en daar vragen welk merk/model zij ondersteunen.
    Bij Ziggo werken veel tv's met CI+ slecht/niet !
     
  12. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ga hem sowieso nog even niet kopen, binnenkort gaan we namelijk verhuizen, dus het lijkt me praktischer om dat er na te doen.
     
  13. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Een kleine nuance: voor de ethernet functie moet je wel een aparte kabel kopen.

    Aan de kabel zelf valt niets te herkennen door de hardware, alleen de HDMI receiver/transmitter chip in de apparaten communiceren met elkaar. De kabel is kwalitatief wel of niet geschikt om iets goed door te geven.

    Dat is vreemd! 8) Er is namelijk niets veranderd aan het ontwerp van de HDMI kabel, met uitzondering van de nieuwe ethernet kabel.

    Lekker schandalig zeg! :eek:

    Voorlopig doet mijn vier jaar oude HDMI "1.0" kabeltje van drie meter het uitstekend met 1080p, SACD en bitstreamen van HD audio formaten. Als het aan de kabelfabrikanten ligt heeft iedereen bij elke nieuwe HDMI specificatie weer een nieuwe kabel nodig. Is een hele sluwe manier om de massa te bespelen, maar het is gewoon onzin.
     
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik ben ook benieuwd wat er in de praktijk gaat gebeuren met 3D.

    Volgens Sony is de PS3 (1.3a) geschikt voor 3D , maar volgens de internationale afspraken zou alleen 1.4 3D gaan ondersteunen.
    Kan mijn voorstellen dat de PS3 zonder enige problemen zal werken op de 3D tv's van Sony zelf , maar wat gebeurt er als fabrikanten zoals Samsung en LG kiezen voor 1.4.

    Ik heb hier 1 dure HDMI-kabel van Oehlbach en de overige 5 zijn van de Lidl of van het onderdelenhuis.
    Merk bij de PS3 totaal geen verschil tussen de verschillende kabels.
     
  15. rolandje

    rolandje ManU Prevails

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    0
  16. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Thanks voor de info! De home cinema set die we hebben hebben staan is ook van Sony, met inderdaad zijn eigen HDMI upscaling mogelijkheid.

    Caiway heeft een lijst online staan met verschillende type TV's van verschillende merken (o.a. Samsung, LG, Sony) i.c.m. firmware versies, die "gecertificeerd" zijn door Caiway. In hoeverre dat 100% klopt en dus daadwerkelijk goed gaat functioneren is nog maar de vraag.
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dan moet je er wel een versterker tussen zetten.

    [​IMG]

    Specificaties:
    • Aansluitingen: 1x input HDMI female , 1x output HDMI female
    • Video resolutie: 480i,720p,768p,1080i,1080p
    • Signaalbereik: max 30 Meter
    • Ondersteunt: HDMI 1.3b/HDCP ondersteuning
    • LED indicatie: Power en Link
    • Voeding: DC 5V 1A
    • Behuizing: Plastic


    http://www.allekabels.nl/HDMI-Kabels/27/1049823/HDMI-1.3b-Versterker.html
     
  18. rolandje

    rolandje ManU Prevails

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    0
    dan kan ik beter een kabel van 10 meter kopen is veel goedkoper.
     
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
  20. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Dat zal er mee te maken hebben dat er 2 verschillende 3D standaarden zijn: ééntje met 1080p en de ander met 1080i?
    De PS3 zal neem ik aan een 1080i signaal uitsturen, gok ik?
     
    Laatst bewerkt: 6 apr 2010
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina