1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 24]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 24 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    De maximale bandbreedte van HDMI 1.3 en 1.4 is hetzelfde, dus de HDMI 1.3 chip in de PS3 zou theoretisch met dezelfde nieuwe resoluties e.d. overweg moeten kunnen als in de HDMI 1.4 specificatie zijn omschreven. Het enige wat ontbreekt zijn de protocollen voor 3D video. Blijkbaar kunnen veel HDMI 1.3 transceivers d.m.v. een firmware update worden voorzien van deze protocollen. Op die manier kan een HDMI 1.3 apparaat gewoon 3D video doorsturen naar een HDMI 1.4 3DTV. Met uitzondering van de PS3, is het nog maar de vraag of de fabrikanten van andere apparatuur daar ook de moeite voor zullen nemen, aangezien ze natuurlijk liever nieuwe modellen verkopen.

    Heb eerst maar eens een mailtje naar de klantenservice van Onkyo gestuurd om na te vragen of m'n receiver overweg kan (worden gemaakt) met 3D video signalen.

    Als het niet mogelijk is dan heeft Panasonic in ieder geval een mooie oplossing bedacht:

     
  2. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Deze week dus die nieuwe HD decoder van Humax binnen, de 5000C. Afgelopen nacht online mn Ziggo abbo bijgesteld en dus het HD pakket erbij genomen (€3,95 per maand geloof ik).
    Wat schetst mijn verbazing: vandaag deden de HD zenders het al! Erg fraai beeld hoor! :)

    Nu nog ff kijken hoe ik kan opnemen met mn hdd recorder, want dat wilde nog niet lukken. Niet digitaal natuurlijk, maar via de scartuitgang van de Humax.

    Morgen maar ff doen, want mn vrouw zit te gamen op dr xbox ;)
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dit staat op de site van Ziggo ;)
    Binnen 5 minuten is de smartcard geactiveerd en kun je genieten van Digitale Televisie van Ziggo.

    Ziggo maakt geen onderscheid wat betreft de digitale tv-pakketen en nieuwe smartcard's.
    De geruchten gaan dat Ziggo binnenkort komt met een nieuw HD-pakket van €10 :mad:

    Zit er aan te denken om er een 2e HD-decoder erbij te kopen namelijk de Humax 5050c.
    Na >1 jaar werkt de Cisco Interactieve decoder nog steeds slecht , moet dat ding regelmatig resetten.
     
  4. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Inderdaad een goede service :thumbs:

    Ah, het opnemen met mn Panasonic HDD recorder gaat nu ook goed. Deze stomkop had de 2 scartkabels verwisseld :x

    ff een stukje getest met Discovery HD, maar dat zag er opgenomen ook prachtig uit! Nu ff Goede Tijden aan t opnemen voor mn lieverd en zal morgen s kijken hoe dat eruit ziet.

    Bij gebruik met de Samsung 270 decoder zag dit er niet goed uit. RTL4 is al niet 1 van de beste zenders, maar de scart uitgang van de Samsung was niet-rgb en dat was goed te zien!

    Tot nu toe heel tevreden met mn Humax aankoop _O_
     
  5. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Mailtje terug:

    T.z.t. maar eens kijken voor een Blu-ray speler met twee HDMI-uitgangen. :+
     
  6. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Op t surroundforum heb ik de ibood.nl aanbieding geplaatst.
    Daarin wordt n Onkyo 308 (jawel, n 3 serie!) met 4 x hdmi 1.4 aangeboden. Hij speelt ook dolby true hd en dts hd!
     
  7. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Deze TV is volgende week in de aanbieding bij de Block. Iemand hier met persoonlijke ervaringen? :)
     
  8. GlennElite

    GlennElite SonicMan

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0
    Samsung 651 en 360 hapering in beeld

    Hallo iedereen,

    Ik heb even een vraagje. Ik heb een Samsung 651 100 hz (94cm) en deze geeft bij snelle beelden nog weleens een soort van vertragingen. Ik zie dan een soort van lijnen in de beelden ontstaan. De vertragingen doen zich alleen met de XBOX voor, met Blu-ray kijken ervaar ik geen probleem.

    Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? De xbox is via de microsoft HDMI kabel aangesloten.

    Bedankt voor de reacties!
     
    Laatst bewerkt: 13 apr 2010
  9. Cyfax

    Cyfax Active Member

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    Al ben ik verder ook een leek op dit gebied, ik meen dat dit screen tearing is. Om dit tegen te gaan heb je bij sommige spellen de mogelijkheid om "V-Sync" (Vertical Synchronizing oid) aan te zetten. Maar volgens mij ligt dit verder niet aan je kabels of xbox oid, maar aan de maker van het spel.

    Een spel waar ik het heel erg had was Uncharted (1) voor de PS3, maar bij Uncharted 2 was hier door de maker extra aandacht aan besteed en had ik er verder geheel geen last van.

    Maar goed, dat is wat ik er van weet dus je zou even in options kunnen kijken of er een mogelijkheid is. Misschien dat anderen hier betere ideeën hebben ;)
     
  10. GlennElite

    GlennElite SonicMan

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor je antwoord! Ik heb even op google gekeken en zie dat er veel meer mensen zijn die dit ervaren (Screen tearing). http://forum.pcvsconsole.com/viewthread.php?tid=20183

    Ik dacht namelijk dat het aan mijn tv lag, gelukkig ervaar ik het niet bij alle spellen!

     
  11. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Verschilt per spel, v-sync heeft een effect op de prestaties dus kunnen de developers kiezen of wat meer fps of af en toe framedrop doordat de v-sync erdoor zit te hannesen. De meeste kiezen dan voor het eerste ;).
     
  12. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    Wanneer zullen de WK acties qua TV's op het hoogtepunt zijn? Er is nu bij de Mediamarkt een kleine actie maar meestal barst het helemaal los..

    Maar wanneer ongeveer?

    Begin mei? of later?
     
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb het hier al vaker gezegd , de winkels gaan in Mei stunten met de prijzen !
    De reden is hiervoor is heel simpel , vakantiegeld wordt in deze maand bij de meeste mensen uitbetaald.
     
  14. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    Oja vakantiegeld is idd ook nog een punt.. zal nu wel extra erg zijn door het WK dan,

    thanks in ieder geval, dan ga ik in Mei een TV scoren
     
  15. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Het lijkt mij sterk dat jij last hebt van tearing hoor. Ik weet niet bij welke spellen je dit hebt?

    Bij tearing zie je 1 horizontale breuklijn in je scherm, waarbij je kunt zien dat beide gedeeltes niet goed op elkaar passen. Het beeld is als het ware verschoven ten opzichte van elkaar, gescheurd ofwel tearing.

    Assassins Creed 1 had hier wel nogal last van, maar verder zie je t weinig.
    In mijn ervaring is het altijd maar 1 lijn en jij zegt dat je veel lijnen ziet.

    Misschien moet je s spelen met de 100hz optie op je tv. Die kan je volgens mij op uit/laag/midden/hoog zetten.
    De Samsung berekent tussenframes om het beeld vloeiender te krijgen en misschien staat die te hoog of te laag.
     
  16. g of war

    g of war Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand toevallig als je scherm kapot is, of er is een probleem al voor de 2e keer met dat zelfde merk in 3maanden of je het geld terug mag vragen?

    namelijk een bekende van me heeft dat met zijn 2e plasma scherm, eentje is al weg, maar hij heeft genoeg ervan want dan zit die weer zonder tv etc etc, en nu wil die zijn geld terug, maar wat zijn zijn rechten?
    hij heeft de tv pas, iets langer dan ik mijn nieuwe heb, hij heeft em net geen 2 weken 10 tot 12 dagen geloof ik

    vrijdag komt iemand van e-care bij hem kijken naar de fout, maar hij het er genoeg van :9
     
    Laatst bewerkt: 13 apr 2010
  17. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Is dit een goed TV, graag jullie menig als iemand deze onlangs heeft gekocht?

    Sony KDL40EX700
     
  18. GlennElite

    GlennElite SonicMan

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0
    Met veel lijnen bedoel ik direct achter elkaar. Meerdere frames achter elkaar zouden dus de tearing hebben.

    Ik heb het niet bij alle spellen, slechts enkele.

    Ik ga voor de zekerheid vanavond toch even met de instellingen spelen.

    Bedankt ook voor de reacties!

    Groet,

    Glenn

     
  19. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Gisteren is mn Pioneer gecalibreerd door de bekende Frank Doorhof. De primaire en secundaire kleuren hadden n aardige afwijking.
    Vanavond of vrijdag s ff kijken wat ik aan verbeteringen kan zien :)
     
  20. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    De meeste games van tegenwoordig hebben dynamic v-sync. Dat betekent dat wanneer de framerate onder een bepaalde waarde valt v-sync tijdelijk wordt uitgeschakeld totdat de framerate zich hersteld.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina