1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 24]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 24 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.823
    Leuk Bevonden:
    2.044
    Hoeveel was je kwijt voor die calibratie!? :)
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Er staat nergens in de wet dat je 4 keer moet laten repareren. "Als het euvel na een aantal maal niet duurzaam is verholpen, heb je recht op een vervangend (vergelijkbaar) apparaat of je geld terug". (bron: Consuwijzer)
     
  3. g of war

    g of war Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    oke dankje :)

    eigenlijk wil hij zijn geld terug, is namelijk 2e x in paar maanden tijd.

    Als hij toch probeert zijn geld terug te krijgen en niet zijn scherm gemaakt wil hebben want dan zit die weer weken zonder tv Zoals toen, moet die dit met e-care regelen of waar die de tv gekocht het?

    Is ook erg ververlend 2 verschillende tv's allebei kapot, vandaar dat die zo snel mogelijk het geld wil en een andere kan halen
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Hij moet zijn met de gene waar hij de tv heeft gekocht.
    Volgens de wetgeving heb je met die persoon/winkel een koopcontract afgesloten en niet met de fabrikant.

    Kijk hier eens.
    ConsuWijzer

    [yt]dG8nePYEp3k[/yt]
     
  5. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    €225 en een jus d'orange ;)

    (het is n stuk goedkoper, ongeveer €100, wanneer je zelf je tv meeneemt naar Emmeloord. Ik heb echter deze Pioneer destijds zelf opgehaald uit Arnhem en zoiets doe ik nooit meer pfff!).
     
    Laatst bewerkt: 15 apr 2010
  6. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Geniale video Melbuuln 8)
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Video is inmiddels weer verwijderd van Youtube :mad:
     
  8. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.823
    Leuk Bevonden:
    2.044
    Fuckkkk... een jus d'orange!? Wat een afzetter!

    :D

    Vrij prijzig idd. Hoe bevalt het je tot dusver? Wereld van verschil of 'meh'!? En kun je zoiets niet zelf leren en het dan doen via een laptop ofzo!? Of is dat echt heel moeilijk!?
     
  9. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik ga t morgen bekijken dmv wat blu-rays.

    Je kunt het voor een klein deel zelf, maar hij zat al met dure meetapparatuur en het meten begon al meteen. Zodoende kon ik mooi het "voor" en "na" resultaat bekijken.

    Ik ken hem al van de vorige calibratie en hij is actief op het htforum, dus zodoende weet ik dat je vanalles kunt meten, maar pas met ervaring weet je dan precies wat te doen.
    Dat kan je dus niet zo gemakkelijk zelf.

    Anderen zullen misschien zeggen dat ze dit zelf kunnen, maar als zij dan hun metingen doorgeven dan weet je al dat er weinig van klopt.

    Maar zo'n calibratie laten uitvoeren is wel voor de liefhebber hoor. Met een afstel dvd of programma kom je volgens mij al een heel eind.
    Wil je echter het onderste uit de kan, dan kies je een calibratie.

    De prijs moet ook in verhouding staan tot het toestel en hoe je dit gebruikt. Ik laat de Panasonic in de huiskamer dus niet calibreren. Niet nodig, maar bij de Pioneer wil ik er alles uithalen :)



    http://www.metacafe.com/watch/4469823/mona_lisa_leonardo_da_vinci_the_3d_truth_in_old_masters/
     
    Laatst bewerkt: 16 apr 2010
  10. g of war

    g of war Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    Ferry,

    hoe is het beeld nu je pio gecalibreerd is?
    welke verschillen zie je allemaal?
     
  11. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan straks bij mijn nieuwe abonnement een tv uitkiezen. Dit komt goed uit want we gaan verhuizen en hebben een nieuwe tv nodig voor op de slaapkamer. Ik heb de keuze uit 4 tv's.

    LG 32LH3300 (Full HD)
    Philips 32PFL5604 (Full HD)
    Samsung LE32B350 (HD Ready)
    Samsung LE32B450 (HD Ready)

    Ik ga ze sowieso nog een keer in de winkel bekijken natuurlijk, maar heeft iemand hier 1 van deze tv's? Zo ja, wat zijn je bevindingen?

    Ik neig naar de Samsung B450, weet niet waarom. Nu eerst reviews lezen.

    Ik wil op me slaapkamer echt max 32" dus vandaar dat het een LCD tv wordt. Maar, ik ken al die series niet van Philips, Samsung en LG, vandaar hier mijn raag
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De LG is geschikt voor CI+ van Ziggo.
     
  13. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ik heb de 42" versie van de PFL5604 van philips gezien, niks op aan te merken. :)
     
  14. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.735
    Leuk Bevonden:
    4.952
    Zag net de samsung 40B553 in de mediamarkt folder staan voor 555 euro. Lijkt me voor deze 102 cm full hd lcd tv een erg mooie prijs. Heb nu een 66 cm hd ready scherm en is altijd goed bevallen, maar met de nodige Blurays in de kast ben ik op zoek naar een full hd tv. Hier de link met wat specs:

    http://www.kelkoo.nl/p-lcd-tv-100311823/samsung-le40b553-19604599#selectedTab=specs

    Is dit voor deze prijs een goede tv? Of moet ik voor een 100 hz, led of whatever tv gaan :9 Niet bijster veel verstand van dit soort zaken dus vandaar de vraag voor ik overhaast een tv koop.
     
  15. xNetwerkkabel

    xNetwerkkabel Call of Duty 4 FTW

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je je Pioneer laten calibreren in een winkel ofzo? Ik woon in Emmeloord maar die naam komt me niet bekend voor...
     
  16. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Hij en vele anderen laten hun tv calibreren bij Frank Doorhof, welke hier veel verstand van heeft en ook professionele apparatuur hiervoor heeft.
     
    Laatst bewerkt: 19 apr 2010
  17. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Yes, net weer aangemeld voor de IBC 2010, eens kijken of ze nu wat betere 3DTV demo's kunnen laten zien want vorig jaar stelde geen "ruk" voor in mijn ogen :+
     
  18. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Frank Doorhof is nogal bekend in NL hoor ;)

    http://www.hometheater.nl/

    http://www.hometheater.nl/page14/page14.html

    Frank doet Tours door t land en zodra er n tour in de provincie van je adres komt, kan je je inschrijven.
    Bij jou niet nodig aangezien jij jn Emmeloord woont. Tv op de fiets ;)
     
    Laatst bewerkt: 20 apr 2010
  19. xNetwerkkabel

    xNetwerkkabel Call of Duty 4 FTW

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Aha de ITC groep die ken ik wel...
     
  20. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Maar zo'n calibraties zijn die dikwijls ook niet geoptimaliseerd voor een bepaalde kijkomgeving? Bijvoorbeeld helemaal donker, of met een beetje achtergrond licht. Zodoende dat je eigenlijk nog amper wat van het effect merkt als dat dan later eens verschilt?

    Ok als je zelf je TV eenmaal instelt, bv. met behulp van zo'n gewone calibratie DVD, ga je nadien ook niet bij elk extra lichtje in je woonkamer die terug bovenhalen. Maar op zich is zo'n professionele calibratie duur genoeg om het effect dan ook ten volle te willen zien.

    Vraag me maar of het dan ook wel nuttig is voor een gewone, deftige, grote plasma in de woonkamer? Of zou je het enkel aanraden als je een echte filmkamer voorziet?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina