1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 24]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 24 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Niet iedere TV ondersteund 1080p via de component kabel en waarschijnlijk heb jij dus een tv die dat niet ondersteund.
    Heb er zelf gelukkig geen last van, heb wel een oude xbox met component alleen mijn samsung lcd pakt gelukkig wel 1080p via component.
    Dit is helaas niet via een kabeltje op te lossen, dus ik zou het bij 720p houden (persoonlijk een hekel aan interlaced)

    Edit: je kunt nog wel een xbox/VGA kabel halen, jou tv heeft toch VGA? dan zou je hem via dat kunnen aan sluiten
     
    Laatst bewerkt: 11 mei 2010
  2. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Inderdaad, via VGA gaat het wel. Alleen zit je dan weer met het geluid dat apart naar de tv gestuurd moet worden, en mijn TV heeft bijvoorbeeld geen tulp ingang die bij VGA hoort, dus vaak moet je dan ook weer een headset of aparte speakers gebruiken.
     
  3. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Panasonic plasma's accepteren alleen 1080p over hdmi, zoals de meeste hdtv's.
    Samsungs doen t meestal wèl ook over componenten en vga en een enkele Sony kan dit ook.

    Via VGA gaat het zeker niet lukken overigens. Daarmee kom je niet eens tot 1920x1080i. Kijk maar s in de handleiding.

    Je zou een xbox met hdmi kunnen kopen (zag bij de MM Utrecht de Arcade met Forza3 en Halo 3 odst voor €110), maar t verschil zal nauwelijks zichtbaar zijn verwacht ik.
     
    Laatst bewerkt: 11 mei 2010
  4. Yuri_Ehv

    Yuri_Ehv Active Member

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb mijn Samsung LE37R72B (HD Ready) alweer bijna 4 jaar,opzich een prima tv,maar je kunt ermee niet optimaal gebruik maken van HD tv/PS3/Blu-Ray. Dus wordt het eens tijd om een nieuwe aan te schaffen.

    Voornaamste wensen :

    40 of 42 inch,of evt nog groter.
    Minimaal 3 HDMI ingangen
    Full HD
    Budget tussen de 500 en 700 euro,uiterlijk 800.
    Optimaal kunnen genieten van UPC HDTV,PS3 en Blu-Ray.

    Zat bijv. te kijken naar de volgende schermen :

    LCD :

    Samsung LE40C650 http://www.kieskeurig.nl/lcd_televisie/samsung/le40c650/897045/
    Samsung LE40B650 http://www.kieskeurig.nl/lcd_televisie/samsung/le40b650/327505/

    Plasma :

    LG 50PK550 http://www.kieskeurig.nl/plasma_televisie/lg/50pk550/896777/

    Of is het slimmer om nog even te wachten tot het volgende welbekende LED scherm nog wat in prijs is gedaald?

    Samsung UE40B6000 http://www.kieskeurig.nl/lcd_televisie/samsung/ue40b6000/327486/

    Is de beeldkwaliteit van een LED scherm doorgaans beter dan die van een LCD/Plasma toestel?

    Iemand ervaring met deze toestellen,of miss andere suggesties?
     
    Laatst bewerkt: 11 mei 2010
  5. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Als je toch naar de B550 aan het kijken bent, neem dan gelijk de C550. Dat is de nieuwere versie. Zijn volgens mij zeer goede tv's voor dat geld, naar aanleiding van wat ik hier lees.
     
  6. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Je hebt je keuze al redelijk tot een minimum beperkt, maar je moet nog wel hetvolgende ff doen:

    - bekijk welke grootte je wilt, want het verschil tussen een 40 en 50 inch is fors.
    - kijk of je een lcd of een plasma wilt. Het verschil in beeld is ook nogal groot.
    - conventionele backlight lcd of led. Kijk in de winkel of je überhaubt een verschil ziet.

    Moeilijk maar wel heel leuk om te doen ;)
     
  7. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Even een misverstand uit de weg helpen. LED TV's zoals het zo leuk wordt genoemd is helemaal niets nieuws maar is simpelweg een LCD met LED lampjes als backlight in plaats van CCFL buisjes. De meeste LED LCD's zijn Edge LED wat betekent dat de LEDjes aan de zijkant van het scherm zitten en door middel van een glasvezel het gehele scherm proberen te verlichten. Ik zeg proberen aangezien Edge LED TV's bijna altijd problemen hebben met uniformiteit (het gelijk verlichten van het gehele scherm). Naast Edge LED bestaat er ook direct LED met local dimming, dit betekent dat achter het gehele scherm LEDjes zitten in sectoren van meerdere LED lampjes (64 tot 240 sectoren, uiteraard verschillend per fabrikant en prijsklasse). Direct LED
    met local dimming kan individuele sectoren aansturen en dimmen, dit is handig wanneer sommige delen van het scherm fel dienen te zijn en andere delen donker of zwart. Het nadeel hiervan wel is dat met het dimmen details verloren gaan zoals schaduw detail op grote zwarte vlakken. Een ander nadeel is het zogenoemde halo effect waarbij vanwege het relatief lage aantal LED sectoren licht doorlekt wanneer op grote zwarte vlakken iets verlicht dient te worden zoals bijvoorbeeld ondertiteling of aftiteling, dit vanwege de plaatsing en het uitschakelen van de omliggende LED sectoren. Beide problemen worden jaarlijks vermindert door het toevoegen van meer LED sectoren maar zal nooit opgelost worden tenzij er gebruik gemaakt van 100.000+ LED sectoren.

    Reguliere LCD's (met CCFL verlichting) hebben het beste beeldkwaliteit op het gebied van LCD TV's aangezien direct LED TV's bij het uitschakelen van local dimming ( wat ik ten alle tijden zou doen) geen meerwaarde hebben.

    Neem lekker de Samsung LE-40C650 en kijk niet meer terug.
     
  8. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Heb je misschien wat meer foto's van je 50VT20 Onslaugt? Ben wel benieuwd naar je setup namelijk!
     
  9. pomdbg

    pomdbg Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net een week de samsung 40C6000 LED en die bevalt me perfect!!
    Wat echt perfect is, is dat met die cam ci kaart, direct je (ziggo) kaart in je tv gaat!! geen extra knel punten meer(lees: kabel-digikastje-kabel-tv). geen extra afstandsbed. Wat een beeld zeg!HD is ook HD!super tv! ook voor het gamen(xbox elite) en films kijken via de comp.! echt een top tv!
    Hiervoor had ik een samsung 32" lcd.
    meningen zullen altijd anders zijn, maar hierbij mijn ervaring
     
  10. Heideroos

    Heideroos Drossie

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand die me advies kan geven? Wil graag een nieuwe tv kopen, wordt gebruikt om Xbox te spelen en tv te kijken (ook HD-zenders)
    Budget: MAX 700€
    We zitten zo'n 3m van het scherm.
     
  11. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Iets meer info zou wel wenselijk zijn, welk formaat wil je bijvoorbeeld hebben. En wil je een lcd of een plasma... enzovoorts.
     
  12. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Als het goed is ben ik vrijdag of zaterdag klaar ben met mijn relax kamer. Tot die tijd blijft het bij de oude foto's.
     
  13. Jorrit010

    Jorrit010 Ech wel!

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    1
    Bij Saturn Rotterdam nu de Panasonic TX-L32U10 (32 inch Full HD) voor maar 379 euro :eek: Wil em eigenlijk hebben, vind die 22 inch die er nu staat toch wel iets te klein. Kijken of ik em aan iemand kan slijten. Iemand geïnteresseerd in een Samsung T220HD HD Ready LCD beeldscherm? Slechts 170 euro is ie van jouw (prijs is nog bespreekbaar) :+
     
    Laatst bewerkt: 12 mei 2010
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Hier MM (Hengelo en Enschede) is de Samsung UE-32C5100 (LED) in de aanbieding voor € 599

    De Ziggo CI+ Cam Module + Ziggo Smartcard kost nog maar € 59
    Helaas ondersteund mijn Samsung en Sony geen CI+ :'-(
     
  15. Heideroos

    Heideroos Drossie

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Formaat? 32 of 40 inch, lcd of plasma: maakt niet veel uit, maar lcd zal betaalbaarder zijn denk ik.
    Heb eigenlijk niet veel wensen hoor.
     
  16. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Dan heb je niet eens de keuze, aangezien plasma begint bij 42 inch.

    /edit: oh toch niet :+
     
    Laatst bewerkt: 13 mei 2010
  17. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Plasma is niet duur hoor ;)

    LG heeft een 32'' plasma en normaal gesproken begint een plasma bij 37'' maar die zie je volgens mij niet zo veel meer.
     
    Laatst bewerkt: 13 mei 2010
  18. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
  19. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Ik snapte er niks van, ik had net op ibood zitten lezen over een of andere draadloze muis met inductie, kom jij met die link 8)

    Maar dat is dus de belgische ibood. Duurt de verzending zeker nog langer dan normaal?
     
  20. NeonovA

    NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    14
    Jammer, maar heb niet de mogelijkheid om deze te bestellen. Verzendadres moet zich in Belgie bevinden.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina