1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 24]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 24 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    De 37X25 van panasonic is de kleinste maat voor rond de 450 euro.

    Me ouders hebben hem staan in combinatie met de Humax 5050c, wat een beeld :thumbs:
     
  2. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben zelf ook een beetje aan het oriënteren op een nieuwe TV, aangezien er op mijn kamer nog een 28inch CRT TV staat.
    Ook een kijkafstand van 2 tot hooguit 3 meter, bij 3 meter zit ik echt aan de andere kant van mijn kamer.
    Volgens mij moet ik echt geen groter scherm kopen dan 28inch, zoals bv. een 32inch.

    Ik ga nog wel een keer in winkels rondkijken wat het aanbod is, op internet kwam ik de de Sony KDL-26EX302 (HD Ready, 26inch). Die lijkt me wel interessant om naar te kijken.

    Ik zal de TV voornamelijk gebruiken voor:
    - Xbox 360 games
    - kijken van DVD's (geen Bluray)
    - als ik dan toch HD heb, series uit Amerika in HD kwaliteit, ipv Divx SD
    - digitale televisie via Caiway, met HD uitzendingen (dus CI+ nodig). De meest "grote" zenders zitten worden in HD uitgezonden, zonder daarvoor extra pakket aan te hoeven schaffen.
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Iedereen zit nu wel te geilen op de HDMI 1.4 kabel , maar een goede HDMI 1.3 kabel zal een 1.4 signaal zonder problemen kunnen doorgeven.

    De huidige HDMI-kabels hebben een stekker met daarin 19 draadjes.
    Volgens internationale afspraken MOET een HDMI-kabel altijd backwards compatible zijn.

    Het enige verschil tussen de HDMI-kabels zit in 1 woord en dat is het woordje Certified.
    --
    Volgens internationale afspraken is HDMI 1.4 geschikt voor 3D.
    Na een firmware update is de PS3 [1.3] nu ook geschikt voor 3D weergave.
    Een aantal Blu-ray speler [1.3] zou na een firmware update ook 3D kunnen weergeven.
    Nu heeft Microsoft bekend gemaakt dat de Xbox360 [1.2] ook geschikt zou zijn voor 3D weergave.

    Kan me voorstellen dat een Sony 3D tv perfect zal werken via 1.3 en 1.4 maar wat gebeurt er als ik een Xbox360 met 1.2 daarop zou aansluiten ??

    Koop een tv waarmee je via een usb-poort de firmware kan updaten !
    Dit is namelijk heel belangrijk voor een goede werking van CI+.

    Voor HD-uitzendingen , HD-films en HD-gaming maakt de kijkafstand helemaal niets uit.
    Het beeld blijft haarscherp.

    Persoonlijk zou ik toch gaan voor een 32" en niet voor een 26" tv.
    Na een paar dagen kom je toch tot de conclusie dat je beter een iets grotere tv had kunnen kopen ;)

    Heb mijn 28" CRT ook vervangen door een 32" en achteraf had 40" ook geen probleem geweest.
     
  4. Heideroos

    Heideroos Drossie

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb nu een interessante tv gezien aan een interessante prijs.
    De Samsung LE40B550. Enige minpuntje lijkt me dat hij slechts 50hz heeft en geen 100. Heeft dit gevolgen om te gamen? En voetbal te kijken?
    Kent iemand dat toestel? Op kieskeurig krijgt hij goede punten.
     
  5. NeonovA

    NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    14
    Iedereen te geilen? :{
    Er wordt een link gepost voor 2 HMDI 1.4 kabels voor nog geen 9,95 (excl verzending). Nette prijs voor een aardige kwaliteit. Als je dan een keuze moet maken tussen HDMI 1.3 en 1.4 voor ongeveer het zelfde geld ga je meestal toch voor de nieuwste versie en dat is 1.4. Voorbereid op de toekomst.
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De Beeld Engine bepaald of het plaatje goed wordt weergeven en niet het aantal hz van het panel.
    Ik heb bij mijn oude Samsung (R71B) nooit geen problemen gehad met de weergave van snelle beelden.
    Het toestel had ook 50hz en de reactie-tijd van het panel was 8ms.

    Mijn huidige Bravia (50hz + 8ms) heeft met snelle beelden ook geen probleem.

    Ik ga pas over op 1.4 kabels als ik 1.4 apparatuur in huis heb.
    Dan nog ga ik eerst mijn huidige 1.3 kabel proberen.

    HDMI 1.4 ondersteund de zelfde signalen als 1.3 met uitzondering van 3D en Ethernet.
    Volgens Sony zou 1.3 zonder problemen 3D kunnen weergeven en Microsoft denkt zelfs dat 1.2 geen probleem is.
     
  7. Heideroos

    Heideroos Drossie

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0

    Toestel heeft een 'inputlag' van 32ms. Zal ik dit merken tijdens het gamen?
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De 35ms is wel met de Game Mode aan.
    Zonder Game Mode is de inputlag zelfs 70ms ( bron AVforums).

    Bij mijn tv's (R71B en Bravia) staat alle elektronische foefjes helemaal uit.
    De bron kan beter deze bewerkingen doen en dan hoeft de tv deze alleen nog maar op het scherm te toveren.

    Je kan wel nagaan dat een digitale signaal (DVI/HDMI) minder inputlag heeft dan een analoge component/vga signaal.
    Een analoog signaal moet eerst nog worden opgezet naar een digitaal signaal.
    In de omzetting gaat ook weer kostbare tijd verloren.
     
  9. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik dacht dat 35ms niet slecht was hoor, maar om dit te checken keek ik naar wat reviews en was ik benieuwd naar de inputlag van de vorige G10 plasma's van Panasonic en dat was best bijzonder.

    Deze G10 is zonder gamemode al gelijk met de Samsung F96 die door hdtvtest altijd wordt gebruikt als referentie. Echter met gamemode aan is die 21ms sneller!

    http://www.hdtvtest.co.uk/news/panasonic-tx-p42g10-tx-p42g10b-20090415146.htm


    De nieuwe S plasma van Panasonic heeft zelfs maar 16ms inputlag in totaal!
    http://www.hdtvtest.co.uk/news/panasonic-tx-p50s20b-tx-p42s20b-20100511647.htm
     
    Laatst bewerkt: 13 mei 2010
  10. Heideroos

    Heideroos Drossie

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
  11. xbox360fan

    xbox360fan Active Member

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    0
    Panasonic plasma's zijn doorgaans altijd wel geschikt om op te gamen!
    Enkel bij de full-HD's moet je wel HDMI gebruiken, een oude xbox met enkel component vond ik om te :'-(
     
  12. Heideroos

    Heideroos Drossie

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Echt? Mijn Xbox heeft geen hdmi...
     
  13. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de tips! Ook goed om te lezen over de 50Hz/100Hz!

    De daadwerkelijke aanschaf zal nog wel één of twee maanden duren, maar ben gewoon al lekker aan het rondkijken.

    Wat betreft de grootte/kijkafstand zat ik eigenlijk meer met puur de grootte van het scherm, dan de scherpte i.c.m. kijkafstand.

    Aan de andere kant heb je misschien ook wel weer gelijk. Toen ik een nieuwe monitor kocht ben ik naar een 20inch gegaan. Ik zette heb op mijn bureau neer, ik dacht echt van, is dat niet een beetje veel te groot?
    Twee dagen later ben je er aan gewend.

    Als je dat dan weer vergelijkt met de kijkafstand van een monitor vs TV, hoeveel zou dat zijn? Halve meter?

    Met een 32inch is alleen de vraag, HD Ready of Full HD, alhoewel als ik het hier zo lees dat je daar niet teveel op moet letten, zeker blij kleinere schermen, andere zaken zijn belangrijker? Plus het feit dat ik ook nog veel DVD's zal kijken.
     
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dan is er nog iets waar je rekening mee moet houden.
    Er zijn maar weinig merken/modellen die 1080p (FullHD) ondersteunen via component en vga.

    Bij een FullHD is het wel aan te raden om een dvd-speler te kopen die het beeld kan upscalen naar 1080p.
     
  15. xbox360fan

    xbox360fan Active Member

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    0
    En dat is juist het probleem van component.
    Zei het dat ik wel erg gevoelig ben voor artifacts t.g.v. (foutive) scaling en déinterlancing, dus misschien zie jij het zelf niet!

    Of koop een pana X20, die hebben (bij 37 inch variant dan) een verticale resolutie van 720P, dan speelt heel dit probleem geen rol!
     
    Laatst bewerkt: 14 mei 2010
  16. AnthraX

    AnthraX We're oscar mike!

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier het zelfde. Component ziet er echt niet uit. Via HDMI is het één en al pracht en praal en is "No Russian" nog leuker }:]. Ik heb het nu over een Panasonic Viera, het type nummer weet ik zo even niet.
     
  17. xbox360fan

    xbox360fan Active Member

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    0
    Was inderdaad verbaast over het verschil tussen HDMI en component op een G10. Eerst vond ik de G10 helemaal niet zo denderend met games, HDMI is stuk beter!

    Oké, je blijft anti-alias fouten (meer) zien dan op een kleine CRT maar dat komt omdat de xbox grapisch eigenlijk een beetje verouderd is.
     
  18. NeonovA

    NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    14
    Oh man o man wat heb ik toch een gruwelijk hekel aan mezelf. Op dit moment toch weer aan het kijken voor een andere tv. Voel me echt zo kut daarover. Dat zal gewoon al mijn zoveelste tv worden die ik nog amper een jaar in huis heb staan.

    Om het op een rijtje te zetten wat ik de afgelopen 8 jaar heb gekocht:
    Panasonic Breedbeeld TV
    Sony Breedbeeld TV
    LG 32 inch LCD
    Samsung 32 inch LCD
    Samsung 40 inch A656 LCD
    Panasonic 42 inch G10 Plasma (waarom heb ik die weggedaan? :'-()
    Philips 42 inch 9664h (kleuren fantastisch, maar al loop ik dan weer voorbij mijn oude G10 merk je eigenlijk toch wel een kwaliteitsverschil vooral kwa scherpte.)

    Nu weer aan het kijken voor de Panasonic 42 inch G20. Help. :+
     
  19. Heideroos

    Heideroos Drossie

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    In het slechtste geval koop ik ergens een Xbox met HDMI hoor.
    Nu, ik las dat een plasma beter tot zijn recht komt in een donkere omgeving en nogal licht weerkaatst.
    Aangezien onze living nogal licht is, zal ik dus waarschijnlijk kiezen voor een LCD.

    Mijn keuze lijkt te gaan naar:
    Samung 40B550 (560€)
    Samsung 37C550. (699€)

    Is er een kenner die beide toestellen even kan vergelijken voor mij? Ik ken er veel te weinig van. De grootte is een verschil waar ik zelf al achter gekomen was :lol:
    Belangrijkste vraag is eigenlijk: zullen games en voetbal beter op de ene tv gaan dan op de andere?
     
  20. xbox360fan

    xbox360fan Active Member

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    0
    Plasma's geven meer dan genoeg licht, is mijn ervaring, ook voor een lichte kamer!
    Panasonic G20 kan echt knallen!

    Ik zal er toch nog eens goed over nadenken, als het lcd wordt zit je bij samsung wel goed.

    Inbranden, stroomverbruik, weinig licht zijn dingen uit het verleden!
    Wat nog wel speelt bij plasma's is het regenboogeffect wat je ook bij DLP beamers hebt, en PWM-noise.
     
    Laatst bewerkt: 14 mei 2010
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina