1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 24]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 24 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Heideroos

    Heideroos Drossie

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Die beugel bedoel ik.
    De beugel kan ik bevestigen, daar ik de balk zeker dik genoeg voor.
    Maar ik vraag me af of het hangen in de beugel voldoende is en of de tv niet zal wankelen als hij niet in de rug gesteund wordt door een muur.
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De spelling tussen het laagste gedeelte van de verticale balken en muur is maar een paar millimeter.
    In de praktijk zal de tv heel iets scheef (voorover gekanteld) hangen daarvoor de balken tegen de muur zal rusten.

    Je moet wel even goed in de gaten houden wat de afstand is tussen de aansluiten (spanning , scart , HDMI , enz) en de muur.
    Mijn broertje heeft de zelfde beugel en de hdmi-stekkers zitten klem tussen tv en muur.
    Hij heeft dat probleem kunnen oplossen door gebruik te maken van beweegbare/haakse hdmi-kabels.
    [​IMG]
     
  3. Heideroos

    Heideroos Drossie

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Begrijp ik je goed? De tv maakt geen contact met de muur? Enkel de beugel van de tv die in de beugel van de muur haakt maken contact?
    Ik kan dus zonder probleem zo'n beugel bestellen?
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Als de beugel voor de tv formaat geschikt is , kan de tv nooit de muur raken.
    Dit omdat de verticale balken tussen tv en muur zit ;)

    Op de volgende site kan je zien dat de tv iets van de muur staat.
    http://www.vogels.com/web/Thuis/Producten/Product/-VFW040-LCDPLASMA-WALL-SUPPOC.htm

    Minimale afstand van muur tot tv is 43mm !!
     
  5. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    of zou dit echt te groot zijn?:D
     
  6. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Voor gamen en blu-rays kijken niet, maar analoog tv kijken zal geen feest zijn.

    Het zou mooi zijn als je iets kan schuiven met de kijkafstand. Digitale tv is n must.
    Ik zit zelf op max 3 meter van n 42 inch en dat is ideaal. Ik zal t is precies meten ;)
     
    Laatst bewerkt: 19 mei 2010
  7. gnudde

    gnudde MGMT

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    4
    Van t internet:

    "Bij een LCD en ook bij een plasmatelevisie is de ideale afstand 10 keer de diagonaal van het beeldscherm in meters.

    Enkele voorbeelden.
    Een diagonaal van 15 inch - 38 centimeter - kijkafstand is 1,5 meter
    Een diagonaal van 17 inch - 41 centimeter - kijkafstand is 1,7 meter
    Een diagonaal van 19 inch - 45 centimeter - kijkafstand is 1,9 meter
    Een diagonaal van 26 inch - 66 centimeter - kijkafstand is 2,6 meter.
    Een diagonaal van 32 inch - 81 centimeter - kijkafstand is 3,2 meter.
    Een diagonaal van 37 inch - 94 centimeter - kijkafstand is 3,7 meter."

    En zelfs de consumentenbond heeft een advies:

    "10. Hoe groot moet mijn HD-Ready toestel zijn?

    Voor een HD-uitzendingen is de ideale kijkafstand grofweg drie maal de schermdiagonaal. Staat uw stoel op drie meter van de plek waar de tv moet komen, dan moet het toestel dus een diagonaal van ongeveer een meter hebben. Is de kijkafstand te groot, dan ziet u het verschil tussen een HD- en gewone uitzending niet meer. Te dichtbij gaan de beeldlijnen en pixels opvallen."

    Ikzelf heb een 32" toestel en zit ruim 3 meter van t toestel af, ideaal dus ;)
     
  8. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Bovenste klopt niks van. Als ik 1,5 meter van mijn laptop af zit dan zie je er niet veel meer van hoor :+ Je zult iig weinig verschil meer zien tussen HD en SD.
     
  9. Heideroos

    Heideroos Drossie

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
  10. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Vandaag naar de AV manifestatie geweest.
    Ik heb daar o.a. een JVC 2D naar 3D conversie gezien.
    Het werkt wel maar vind het nog steeds niet geweldig.
    de "echte" 3D tv's hebben me langzaam al wel kunnen overtuigen.
    Deze was op locatie op 2 camera's aan gesloten om zo echt 3D te maken.
    Dat was wel heel gaaf om te zien!
    Al om al moet ik niet zeggen dat ik ben weg geblazen door 3D tv maar vind het wel gaaf.
     
  11. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Totale nonsens hoor ;)

    Vroeger had je bij de crt bakken een minimum afstand. Dichterbij moets je niet gaan zitten omdat je dan de fouten in het beeld zou zien.

    Bij HD heb je dit helemaal niet en zijn dat soort tabellen waardeloos. Het gaat bij HD trouwens om maximum kijkafstand. Ga je verder weg zitten, dan verlies je het hele profijt van HD.

    Die tabel die jij laat zien zou betekenen dat ik op 6 meter zou moeten zitten van mn 60 inch. Waarom koop je dan een grote tv???
    Zou namelijk betekenen dat de grootte altijd gelijk zou blijven in verhouding: 2 keer zo groot = 2 keer verder weg zitten en dus nutteloos.

    Wist je dat je het verschil tussen hdready en full hd op een 50inch niet meer kunt zien als je verder weg zit dan....2,10 meter! (dat zie je op de tabel hierboven).

    3 meter van een 32 inch is voor mij veels te ver, maar als jij dat prettig vindt dan moet je dat natuurlijk gewoon doen ;)
    In de huiskamer zitten we op 3 meter van een 42 inch, maar in mn gamekamer zit ik op 2,80 meter van mn 60 inch. Kan makkelijk.
     
    Laatst bewerkt: 21 mei 2010
  12. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    Hmm ok. Zit je dan niet de hele tijd van links naar rechts te kijken op het scherm?
     
  13. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    3 meter van n 42 inch kijkt heel rustig en je kijkt echt niet van links naar rechts.

    Mn vrouw vindt t kijken naar de 60 inch te dichtbij, maar deze vindt ze prima.
     
  14. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Samsung 3D-outdoorprojectie @ Beurs van Berlage t.b.v. promotie 3D tv's:



     
  15. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik wilde eens een keer mijn TV goed calibreren. Nu las ik over Digital Video Essentials, maar die vind ik te duur voor die ene keer dat ik mijn tv wil calibreren. (en het is een blu-ray, dus dat werkt niet met de 360)
    Zijn er gratis varianten?

    Ik heb op Pirates 1 een THX Optimizer staan, maar werkt dat voldoende? (SD DVD voor de instellingen van een HDtv?)

    Het simpelste zou gewoon zijn als ik ergens plaatjes van die testpatronen zou kunnen downloaden...
    edit: 1080P testpatronen gevonden. Geen idee wat ik met de meeste moet doen, maar goed... het is iig goedkoper dan die Blu-Ray. ;)
    Eens kijken of dat goed werkt op mijn 720P tv.
     
    Laatst bewerkt: 22 mei 2010
  16. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Waar heb je die blu-ray gevonden? Want ik heb hier een PS3 staan dus een blu-ray calibratie zou het beste zijn.
     
  17. Heideroos

    Heideroos Drossie

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat zijn hier de ervaringen met HDMI/Component voor Xbox 360?
    Blijkbaar is dat bij elk merk/model tv anders.
    Ik heb nu een LE40B550 met daarop mijn XBox aangesloten via Component.
    Gaat er iets veranderen indien ik hem via HDMI zou aansluiten?
     
  18. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Nee, als het goed is niet.
     
  19. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Jawel. Het beeld zal merkbaar scherper worden. Ik heb een hele lange tijd met een VGA kabel gespeeld. Toen ik m'n xbox een keer op dezelfde tv aansloot met componenten was het beeld een stuk minder scherp, maar wel kleurrijker. Met HDMI heb je het beste van beide. Scherp en kleurrijk beeld. Je merkt pas dat component onscherp is als je gezien hebt dat het anders kan.

    Zo is het ook bij PC's. De videokaart van de PC van mijn vader is stuk gegaan. Ik heb er een oude kaart in gedaan die geen DVI heeft, maar alleen VGA. Persoonlijk vond ik het beeld merkbaar minder scherp, een beetje blurry allemaal. Terwijl het toch echt exact dezelfde resolutie was als voorheen, alleen het signaal is nu anoloog ipv digitaal.
     
    Laatst bewerkt: 22 mei 2010
  20. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Nergens echt gevonden, ik zag de prijs gewoon her en der genoemd worden. O-)

    Hier is iig 1 shop die ik voor je heb gevonden (waar je geen CC nodig hebt): http://www.axelmusic.com/productDetails/647715600424?ap=26544066
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina