De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 24]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 24 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De brillen van de verschillende merken zijn "nog" niet uitwisselbaar.
    Er zijn namelijk wel internationale afspraken gemaakt over de verwerking van het 3D signaal , maar over de draadloze verbinding tussen tv en bril is niets afgesproken.
    De ene fabrikant kiest voor een infrarood verbinding terwijl de andere kiest voor een RF verbinding.

    Zag bij de MM (Hengelo) dat Samsung 3 verschillende brillen heeft € 99 , € 129 en €*149 per stuk.
     
  2. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Maar dan moet t beeld wel wazig zijn geweest!

    Als je naar 3D beeld kijkt zonder zo'n bril, dan zie je de beelden die apart voor t linker- en rechteroog worden getoond tegelijkertijd en is t wazig.
     
  3. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.850
    Leuk Bevonden:
    2.050
    Yeah, klopt, en als je zonder bril keek was het ook zeg maar zo'n 'dubbel' beeld, maar MET bril dus ook.Ik denk dat ze gewoon per ongeluk de verkeerde bril erbij hebben gelegd, maar het werkte in ieder geval voor geen meter.
    Vorige week had ik het trouwens bij de zelfde MM op de Samsung gezien met bril, en dat zag er er dus wel '3d' uit.

    Maar goed, 3d is sowieso niet echt iets voor mij.
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Zou natuurlijk ook kunnen zijn dat de accu van de bril leeg was ;)
     
  5. SpatjeZuiver

    SpatjeZuiver Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan uit persoonlijke ervaring vertellen, heb de VT20 zelf, dat het 3D wel degelijk goed werkt. Heb ook de 3D bluray speler van Panasonic en hier zit een demodisk bij. Wanneer je dit bekijkt dan praat je wel anders. Nu dat ik het een paar keer heb bekeken ben ik ervan overtuigt dat alle mensen die aangeven dat ze 3D niets vinden waarschijnlijk nog nooit goede 3D op een scherm hebben meegemaakt.
     
  6. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Je kan niet begrijpen dat mensen geen zin hebben om met een brilletje voor hun tv te gaan zitten? Dat kan namelijk ook vallen onder "niet werken", dat het niet werkt voor jou. Verder gaat de ontwikkeling ook veels te snel. Veel mensen hebben nog niet eens een HD tv, laat staan dat ze nu zin hebben in weer wat nieuws. Ik twijfel niet aan het 3d effect, ik twijfel gewoon alleen aan de toegevoegde waarde ervan. Alles went, dus ook het 3d effect. Na een tijdje valt het totaal niet meer op als het op een dergelijke manier als bij Avatar toegepast wordt.
     
    Laatst bewerkt: 30 mei 2010
  7. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Sowieso duurt het nog wel 2 jaar voordat er veel releases in 3d gaan komen.
     
  8. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik ben eigenlijk wel toe aan wat nieuws. Ben van de week ook al even wezen kijken voor een nieuwe TV en heb ook even met Bril naar een demo op een Samsung 3D tv gekeken. Het effect voegt echt wel wat toe en het lijkt me vooral voor games erg leuk .. MAAR, om altijd met die bril op te zitten (en te moeten zorgen dat ik voor iedereen die meekijkt een bril moet regelen) zie ik dan niet zo zitten. Als ik dan die filmpjes van een paar pagina's terug zie van de 3D schermen waar je geen bril bij nodig hebt dan ga ik toch wel heel erg twijfelen of dit al wel het goede moment is om in te stappen en ik misschien toch niet beter nog even kan wachten.

    Maar ja aan de andere kant, niemand die me kan vertellen wanneer die schermen zonder bril in de winkel staan |:-
     
  9. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    De situatie is als volgt: wij hebben thuis 'alles in 1' van ziggo, de decoder staat bij de tv in de huiskamer en ik kijk zelf nog analoog. Nu zag ik de volgende aanbieding van ziggo:

    https://www.ziggo.nl/#producten/televisie/digitale-televisie-module-ci/

    Heb ik hieraan voldoende om op de tv in mijn kamer digitaal te kunnen kijken (en eventueel zelfs in hd)?
     
  10. JoJo

    JoJo ☆☆☆

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je een TV met CI+ ondersteuning hebt, dan heb je daar genoeg aan om digitaal te kijken.
     
  11. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Denk er wel aan dat je als early adopter vrijwel altijd het gevoel krijgt bedrogen te worden doordat de ontwikkelingen erg snel gaan. Sommige mensen vinden dit geen probleem, maar bedenk je in ieder geval wel dat de prijs waarschijnlijk snel zal dalen, en dat je over een halfjaartje waarschijnlijk een veel beter model koopt voor hetzelfde geld.
     
  12. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    3D zonder bril zal nog wel meer dan 5 jaar duren denk ik. Kijk maar s hoe lang ze al aan t knoeien zijn met oled!
     
  13. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Zou best een OLED TV willen kopen, maar ze zijn er niet. Ja die 14" van Sony, maar ik bedoel een 40" ofzo..
     
  14. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    3d zonder bril zal ongeveer tegelijk komen met grote OLED tv's. Ik schat ergens midden 2012 of begin 2013. Samsung opent binnenkort (september/oktober dit jaar) een nieuwe OLED fabriek waar grote OLED's geproduceerd kunnen worden. Eerst zullen de grote schermen niet te betalen zijn en voor de professionele markt bedoelt zijn.
     
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Kijk wel even op de site van de provider of de tv daar ook wordt ondersteund.
    De fabrikant moet namelijk wel de goede CI+ software (firmware) leveren.

    De LG met CI+ kan zowel SD- als HD-zenders weergeven.
     
  16. Kwakmannie

    Kwakmannie Active Member

    Berichten:
    824
    Leuk Bevonden:
    0
    Led, Plasma of Lcd?
    Fulll Hd of HD Ready?

    Op dit moment hebben wij nog een kleine Philips Lcd tv van 58cm.8)
    En nog geen digitale tv, misschien dat wij in de toekomst digitenne van KPN nemen.
    Digitale tv van ziggo is alleen mogelijk in combinatie met een alles-in-1 pakket van ziggo.
    Dus dat doen wij liever niet. Aangezien wij geen vaste telefoon nodig hebben.

    De tv moet niet duurder zijn 700€.
    Er moet een goede component aansluiting opzitten die de xbox ondersteund.
    En het liefst een philips, tenzij een ander merk een veel betere tv heeft.


    Wat is de beste keuze voor ons?:9
     
    Laatst bewerkt: 31 mei 2010
  17. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
  18. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Maakt het op mn HD Ready tv uit of ik component of hdmi kabel gebruik? Anders kan ik net zo goed mn oude componentkabel weer gebruiken op mn nieuwe Xbox Arcade, maar ik vraag t omdat mijn tv en de xbox wel hdmi in- en uitgang hebben.
     
  19. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    HDMI zal een merkbaar scherper beeld geven op welk beeldscherm dan ook tegenover component. Dus als ik jou was zou ik inderdaad een HDMI kabel gebruiken, kost je nog geen tientje. Koop alleen niet die van de action ;)
     
  20. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ok, dan ga ik dat ff doen ;) Ik baalde behoorlijk toen mn oude xbox kapot ging en ik een nieuwe moest kopen, zo'n aankoop die veel geld kost, maar je niks nieuws oplevert, maar dat blijkt nu toch zo te zijn, aangezien ik nu ten minste een HDMI-aansluiting heb, en dat op een Arcade ;)
     
    Laatst bewerkt: 31 mei 2010
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina