1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 24]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 24 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Veel monitoren/tv's zijn behoorlijk kieskeurig als het om de frequentie gaat.
    Daarbij komt ook nog eens dat sommige alleen werken als er een HDCP signaal aanwezig is.

    HDCP = High-bandwidth Digital Content Protection (DVI en HDMI).
     
  2. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Laatst bewerkt: 6 jun 2010
  3. rudeboy

    rudeboy press play on tape

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    7
    draagvermogen 20kg.....=( helaas mijn 42'' tx-p42g20 is dus net te zwaar
     
  4. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    20 kg is inderdaad nogal weinig ja voor zo'n product ;)

    Eh, daarin staan precies de resoluties die je moet gebruiken ;)
    1280x768 op 60hz bijvoorbeeld.

    Wel apart dat die dvi wèl pakt?!

    (sorry, dubbelpost)
     
  5. Mota15

    Mota15 MC

    Berichten:
    408
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja dat vind ik ook wel vreemd. Denk dat het qua kwaliteit ook niet veel uitmaakt nu toch?
     
  6. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    De PC-in is een VGA poort, geen DVI.
     
  7. Mota15

    Mota15 MC

    Berichten:
    408
    Leuk Bevonden:
    1
    Hij gaat niet in de VGA poort. Ik heb een DVI naar HDMI kabel gebruikt
     
  8. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Geen verschil in kwaliteit nee. Dvi is eigenlijk hdmi zonder geluid.
    Er zijn nog wel wat verschillen zoals max reso en lipsync, maar dat is niet van toepassing.
     
  9. eriktoemen

    eriktoemen Active Member

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    0
  10. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Er is weinig slechts te krijgen op de LCD markt, maar het is altijd verstandig om hem eerst even in het echt te zien. Het beeldkarakter kan je altijd niet aanstaan, of juist wel.

    Heb zelf ook een LCD van onder de 500 euro, en het beeld is prima.
     
  11. eriktoemen

    eriktoemen Active Member

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    0
    aanbieding liep vandaag af dus nu is hij een stuk duurder :mad: zou deze goed zijn?
    Samsung LE37B550 is 500 euro :confused:
     
  12. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    De Samsung is in ieder geval een populaire, veel verkochte lcd in het beginsegment.
    Ga m maar s bekijken in de winkel.
     
  13. hayabusa halo

    hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

    Berichten:
    4.827
    Leuk Bevonden:
    253
    [​IMG]
    Welke kabel zie je hier nou precies?
    Is dit de beste van de 3?
    -Xbox 360 Component HD AV Cable.
    -Xbox 360 VGA HD AV Cable.
    -Xbox360 HDMI-kabel.
     
  14. loeno

    loeno Active Member

    Berichten:
    213
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat daarboven is een Xbox 360 Component HD AV Cable.
    Dat is het beste als je een Xbox 360 hebt zonder HDMI poort. Anders gewoon een HDMI kabel nemen dat is dan het best :thumbs:
    P.S. een VGA HD AV CABLE is bijvoorbeeld voor een computer monitor.
     
  15. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Een componentenkabel kan je herkennen aan 3 tulpjes voor het beeld (rood groen blauw. Vandaar de naam componenten), 2 tulpjes voor stereo geluid (rood en wit) en vaak een gele die je niet gebruikt (composiet).
    Het andere eind is de bekende AV stekker speciaal voor de xbox.

    De HD VGA-kabel ziet er uir als de gewone pc monitorkabel (met pinnetjes), met voor het stereogeluid een rood en een wit tulpstekkertje en aan de andere kant de bekende AV stekker speciaal voor de xbox.

    Bij beide kan je een optsche kabel aansluiten voor 5.1 geluid.

    De hdmi kabel is een gewone hdmi kabel die ook op andere apparaten past. Deze heeft dus geen speciale xbox-stekker.
     
  16. latino

    latino World Fineszt Gamer!

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat zouden jullie kiezen en wat raden jullie me allemaal aan:
    Mijn vader en ik willen een nieuwe tv kopen in de woonkamer. Voor normaal tv kijken en ook gewoon op me 360 gamen.
    We zochten eigenlijk een lcd tv Full hd 100 HZ van minimaal 46 inch 117cm maar die komen allemaal al boven de 1000 euro. Bij plasma heb ik gemerkt dat er zelfs 137 cm zijn die maar 800 of 900 euro met Full HD 600 HZ zelfs zijn. Het liefst zouden wij gewoon een lekker grote tv willen hebben. Maar ik heb gehoord dat plasma eerder stuk gaat ofzo...
    En zit er nou een groot verschil in het gamen in plasma en lcd?
    Welke van die 2 is scherper inbeeld qua Gamen en Normaal televisie kijken nieuws films etc...?
    Nu het wk er ook aankomt willen we daarom ook op zo een groot scherm voetbal kijken dus ook voor dat.

    Alvast bedankt
     
    Laatst bewerkt: 7 jun 2010
  17. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Plasma gaat zeker niet eerder stuk, maar de keuze tussen plasma en lcd is persoonlijk.

    Ik vind een plasma veel en veel mooier dan een lcd (ik heb er niet voor niets 2), films en games vind ik ook veel mooier op een plasma dan op een lcd.

    Maar het gaat er niet om wat ik vind, maar om wat jullie mooi vinden. Overigens geldt wel: hoe groter het beeld, des te groter de impact is van de film of de game.

    Advies: vergelijk beide schermen in de winkel en kijk welke jij het mooiste beeld vind hebben. Let wel: doordat een lcd feller is, lijkt die meer te knallen omdat de winkel heel veel lampen heeft.
    Eenmaal thuis neergezet is dat felle weer nutteloos en moet je m gaan dimmen. Feller heeft ook niets met beeldkwaliteit te maken.

    Kijk je heel veel overdag in een kamer met veel zonlicht, dan is een lcd een betere keuze.
    (je zal trouwens wel 127 cm en dus 50 inch bedoelen?)
     
  18. latino

    latino World Fineszt Gamer!

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    0
    En wat betekent als impact groter is dan de film of game?
    Ik heb wel gemerkt dat de plasma wat mooier beeld heeft.
    Zit er veel verschil in zonlicht als je overdag tv gaat kijken bij de plasma en lcd ?
    ja die 50 inch bedoelde ik.

     
  19. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Wat ook wel handig is om te weten dan; heb je digitaal tv of nog gewoon via de kabel. Hier hebben wij het nog via de kabel en op mijn 42 inch plasma ziet dat er niet echt heel mooi uit, maar moet het er toch maar mee doen.
     
  20. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Als je een film zit te kijken, dan zorgt het grotere scherm ervoor dat je meer "in" het verhaal van de film zit.

    Als je zit te gamen, laten we zeggen Need for Speed Shift, en je zit voor een 127 cm scherm, dan word je behoorlijk overdonderd door de game en de graphics.
    Als je dezelfde game op een 20 inch speelt, dan ben je minder onder de indruk. (net zoals goed geluid dat doet trouwens).

    Een lcd heeft een hogere lichtopbrengst en kan dus beter tegen invallend zonlicht. Het verschil is met de nieuwere plasma's al een stuk kleiner geworden dan vroeger, maar toch zijn de lcd's nog wel in het voordeel.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina