1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 24]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 24 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mrnuub

    mrnuub Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    heeft de Samsung LE32C630 LCD tv input lag?
     
  2. Zer0ch@0s

    Zer0ch@0s Active Member

    Berichten:
    846
    Leuk Bevonden:
    2
    Ga zo richting mediamarkt, hopelijk kan ik een paar tv's checken inclusief xbox.

    Heeft iemand een paar Panasonic tv's voor me zo bij de hand? Exacte nummers zeg maar. Aangezien ik concreet wil testen en niet zomaar lukraak een tv aangesmeerd wil krijgen.

    Samsung, Panasonic, Philips? Denk dat ik toch maar voor Plasma ga, aangezien ze vaak betere prijs/kwaliteit verhouding hebben. Boven de 35/37 inch wil ik toch wel zitten.
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Je hebt nu al pagina's lang bezig met input-lag :mad:
    De kans is nu behoorlijk groot dat je input-lag gaat zien terwijl die er niet is.

    Je meeste kans op GEEN input-lag is het gamen via HDMI !
     
  4. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    ik heb zelf een samsung LE32A552 en bevalt prima, geen last van input lag of whatsoever.

    Even een tip, je begint langzaam een specificatiekoper te worden, dat is niet goed! ga gewoon langs de winkels en kijk wat je het mooiste vind wat specificaties zeggen wel wat maar bij lange na niet alles!
     
  5. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Idd elke post gaat over input-lag. 8)
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Als mensen éénmaal lag of input-lag tussen de oren hebben dan blijven ze die zien ook al is er geen lag/input aanwezig.
    Ik kom zo vaak tegen.

    Had laatst een oudere man die beweerde last te hebben van lag dan had zijn kleinzoon hem wijs gemaakt.
    In de kamer stond de laatste versie uit de Philips Machtline serie (crt) 8)

    Het lag werd niet door de tv veroorzaakt maar een paar zenders in het digitale pakket van Ziggo.
    Het beeld liep namelijk niet synchroon met het geluid :lol:

    Firmware van de decoder geupdate en de problemen waren meteen verdwenen.
     
  7. mrnuub

    mrnuub Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    U heeft gelijk, mijn streven naar perfectie loopt wat uit de hand. Bedankt voor alle reacties.
     
  8. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Maar als je geen input-lag wil, waarom kies je dan niet voor een plasma?
    Want je zegt wel dat je geen plasma wil, maar niet waarom.
     
  9. mrnuub

    mrnuub Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    Omdat, naar mijn weten, een plasma scherm full hd heel wat duurder is dan een full hd lcd. Wil je een redelijke prijs voor een plasma scherm, dan heb je hd ready (of zit ik hier fout?).

    Is dit niet zo, dan zeg ik natuurlijk plasma. M´n ouders zullen vast blij zijn met de energierekening.
     
  10. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Over de aanschafsprijs hdready/full hd plasma heb je gelijk inderdaad. Een 37" Pana (P37X20) HD-Ready kost zo'n €500 terwijl als je de 42" (P42G20) Full HD variant wilt je sowieso €1000 kwijt bent.
     
  11. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    zag laatst nog een Pana full hd plasma 42 inch voor onder de €650.

    Je hòeft geen plasma te kopen hoor, maar je moet gewoon verschillende hdtv's die in jouw budget liggen, echt vergelijken in de winkel. Let op de beeldinstellingen en koop de tv met de voor jouw mooiste beeld.
    Pak gerust een hdready plasma mee (goedkoop!) en kijk of je verschil ziet met een full hd lcd.

    Nogmaals: koop wat jij mooi vindt, maar bedenk ook dat een heel fel beeld iets anders is dan een mooi beeld. Kijk naar zwart- en kleurweergave, hoe vloeiend het beeld loopt, hoe hele snelle beelden worden getoond.
    Kijk je wel s vanaf een hoek (liggen vanuit je bed of met meerdere mensen in meerdere stoelen), check dan de kijkhoek van de tv door tijdens het kijken een stap opzij te doen en te zien of de kleuren/zwartweergave veranderen.

    Daarom moet je ook nooit een aanbieding van internet blindelings bestellen, want dan heb je geen idee wat je koopt. Specs zeggen werkelijk nagenoeg niets!
    Koop in ieder geval een bekend merk zoals Panasonic, Samsung, Sony, LG (in opmars) etc etc en geen Medion of een Honky Tonk merk.

    Ga je veel SD kijken zoals dvd's, neem dan een dvd mee die je heel goed kent. Er zit nogal wat verschil in hdtv's hoe deze omgaan met SD.
     
    Laatst bewerkt: 4 jul 2010
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Het gaat snel in de electronica wereld want de HDMI wordt vervangen door HDbaseT.
    Werd HDMI nog gezien als vervanger voor de Scart , hebben Samsung , LG en Sony toch voor een andere kabel gekozen.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ik zie al voordelen.
    1. Beteren bevestiging is het apparaat.
    2. Goedkoper.
    3. Ik kan nu mijn eigen utp-kabel maken.
    4. Apparaat hoeft niet meer in de buurt te staan van de HDTV (netwerk).
     
  13. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Volgens mij verwar je input-lag met responstijd. Plasma's kunnen ook gewoon last hebben van input-lag hoor. Dat ligt aan de beeld-engine en heeft verder weinig met het type display dat gebruikt wordt te maken.
     
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat heb ik hem al pagina's geleden duidelijk gemaakt.
     
  15. eriktoemen

    eriktoemen Active Member

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    0
    btw dit is wel een handige site al zoek je een tv want in winkels zijn de tv s vaak een stuk duurder dan op internet dus kun je beter eerst in winkel kijken voor kwaliteit en dan op internet bestellen deze site laat de goedkoopste internet winkels zien.
    http://www.vergelijk.nl/lcd_plasma_televisie/
     
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Er is met online winkels 2 grote problemen !

    1. Je weet namelijk niet waar ze online winkels hun tv's vandaan halen !
    * Je kan zelf wel nagaan dat een tv uit Polen/Roemenië goedkoper is dan wanneer een tv uit Nederland/Benelux komt.

    2. Hoe gaat de fabrikant om met de garantie als een tv uit het voormalige Oostblok komt.
    * Bij Panasonic vervalt namelijk het recht op thuis-service.
    ** Bij een eventuele defect moet je de tv zelf naar een service-punt brengen , natuurlijk heb je wel recht op de 2 jaar fabrieksgarantie.
     
  17. eriktoemen

    eriktoemen Active Member

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    0
    tja maar is toch dezelfde tv dus zal niet eerder kapot gaan lijkt me?
     
  18. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Nee, maar als hij wel kapot gaat zit je in de problemen. Het is erg prettig dat de desbetreffende fabrikant gewoon een monteur naar je huis stuurt wanneer er iets stuk is, zodat hij hem ter plekke kan repareren. Je wilt niet met zo'n tv gaan slepen!
     
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Er kan altijd een foutje ontstaan tijdens de productie van een onderdeel.
    Bij de nieuwe Philips van mijn broertje ging de hoofd-printplaat kapot en deze is netjes bij hem thuis gerepareerd.
     
  20. eriktoemen

    eriktoemen Active Member

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    0
    maar dat heb je de 1e 2 jaar toch zowiezo? (fabrieksgarantie)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina