1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 24]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 24 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eriktoemen

    eriktoemen Active Member

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    0
    idd zo blijf je altijd wel bezig en kom je uit op een tv van 5000 euro:p
     
  2. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik ken dat ;)

    Laat vooral weten hoe je het beeld vindt!
     
  3. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Heb vanmiddag een HUMAX IRHD-5000C gehaald.
    Moet zo nog kijken of ik genoeg signaal boven heb (wat ik toch bijna zeker al weet dat ik dat niet heb)
    Ik ben van plan binnenkort grotendeels alles in het huis van mijn ouders overnieuw aan te leggen of te vervangen.
    er zit nu overal van dat Gamma spul in en hoewel de normale tv op digitaal wel werkt doet dat het bij de rest (bijna) niet.
     
  4. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Wat een prachtig beeld geeft die decoder! :)
     
  5. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    ja ik heb hem al even getest op de hoofd tv hier (die heeft namelijk sterk genoeg signaal voor digitaal tv) en wow, wat een beeld! zelfs de SD zenders zien er gewoon retescherp uit zeg!
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb altijd een simpele antenne-versteker gebruikt van de Praxis en dat deed altijd perfect zijn werkt.
    Omdat de nieuwe interactieve decoders van UPC/Ziggo gebruik maken van een retour-signaal , moest ik hier in huis alles veranderen.

    Gebruik nu een antenne-versterker van Tratec FDU-44 (± €60).
    Deze versterker heeft 4 uitgangen , deze zijn allemaal geschikt voor een retour-signaal.
    1. Kabelmodem Ziggo.
    2. Interactieve Cisco Decoder.
    3. Samsung H360R.
    4. TV's boven .

    Uitgang 4 is geschikt voor coax-kabels tot 15 meter.
    Bij de versterker worden zowel normale coax-stekkers als f-connectors meegeleverd.
    Heb alle coax-kabels voorzien van f-connectors !!
     
  7. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Ja maar als je hier ziet hoe het is aan gesloten snap je wel waarom dit niet werkt! mijn Pa heeft alles met crappy pluggen aan gesloten en de versterkers aan gesloten als laatste en niet dus waar de kabel het huis binnen komt!
    Ik heb in de achterkamer een signaalsterkte van 8% maar!
    Dus tja binnenkort alles ffe goed leggen en ook alle rotte kabels er tussenuit halen.
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    8% is wel heel weinig 8)

    @Home heeft jaren geleden het verdeelstation in Zwolle geupdate met als resultaat de de signaalsterkte boven van 80% terug donderde naar 32%.
    Digitale zenders die boven de 255Mhz zaten kon ik niet meer zien.

    Heb de coax-kabel vervangen en er meteen een goedkope Praxis antenne-versterker er tussen geplaatst.
    De signaalsterkte was toen zelfs nog beter als bij de oude situatie.

    Bij het interactieve gebeuren van Ziggo moest ik alles weer veranderen omdat de Praxis het retour-signaal blokkeerde.
    Gebruik op de versterker alleen nog f-connectors (schroefdraad) !
     
  9. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    haha ja en dat ik maar 8% achter heb heeft gewoon puur te maken met slechte aansluitingen, slechte versterker en rotte kabel 8) in de huiskamer heb ik gewoon 78% signaalsterkte zonder versterker dus dat gaat nog wel lekker ja! alleen wat ik niet snap is dat ik op het moment alleen beeld heb op nederland 1 :confused: de rest van de zenders krijg ik alleen zwart beeld, geen foutmelding of iets. iemand een idee?
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Nederland 1 werkt altijd omdat deze zender gebruikt wordt voor het activeren en deactiveren van de Smartcard.
    Zo gauw de betaling bij Ziggo is verwerkt wordt er een signaal naar de smartcard gestuurd om deze voor de volgende maand te activeren.
    Is de betaling om welke reden dan ook geannuleerd dan wordt er automatisch een signaal gestuurd om deze te deactiveren.
    Als de smartcard niet is geupdate (decoder stond uit) dan werkt alleen Nederland1.
    Je moet dan de decoder + smartcard laten aanstaan op Nederland1 , de smartcard wordt dan alsnog binnen 30 minuten opnieuw geactiveerd.

    Sluit de Humax even aan zo dicht mogelijk bij de AOP ( Abonnee opnamen punt) en laar de decoder even opnieuw zoeken naar de zenders !!!
     
  11. Daniël

    Daniël Staatsfeind Nr. 1

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    18
    Haha hoe herkenbaar8) Moet hier nog steeds de kabels ook een keer vervangen, connectoren zijn ondertussen al vervangen en heb er een versterker tussen hangen van de formido maar signaalsterkte is nog steeds veel te laag:+
     
  12. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Ah hij werkt nu ja, bedankt! :)
     
  13. Renegades NL

    Renegades NL Active Member

    Berichten:
    1.019
    Leuk Bevonden:
    2
    De tv is mijn slaapkamer heeft het begeven. Goede reden om een nieuwe tv te kopen voor de woonkamer en die oude te verhuizen naar de slaapkamer.

    Alleen een nieuwe tv kopen doe je tegenwoordig niet even snel. LCD, LED, Plasma en als je daarin een beslissing hebt gemaakt weer kiezen tussen diverse merken en tientallen modellen. En daarna moet je weer opletten welke versie het is en wat voor beeldbuis erin zit met welke firmware :{

    Haha beetje overdreven maar voor een leek die wel waar voor zijn geld wil is de keuze moeilijk. Ik ben zelf wel gecharmeerd van ambilight, en dan minimaal een 40 ich versie.

    Iemand nog advies of tips? Ik moet waarschijnlijk ook nog een surround set aanschaffen.
     
  14. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ambilight leek mij ook leuk, maar ik ben niet onder de indruk van de meeste Philips tv's.
    Is t ook niet een beetje overkill voor de slaapkamer? ;)
     
  15. eriktoemen

    eriktoemen Active Member

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    0
    idd als je het in de winkel heeft het weinig meerwaarde en heb gehoord dat het nog snel kapot gaat ook.
     
  16. gnudde

    gnudde MGMT

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    4
    Vriend van mij heeft Canal Digital schotel + Philips HD decoder.

    De afstandbediening van deze decoder doet het niet als hij het ambilight van zijn tv (ook Philips) aanzet... 8)
     
  17. RaVe^

    RaVe^ Active Member

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    19
    @ Renegades NL:

    Ambilight voegt bij mij wel degelijk wat toe. Heb een 42 inch in de woonkamer met Ambilight 2, geeft wel degelijk sfeer en om de een of andere reden lijkt het je tv-scherm te "vergroten" door het lichtuitstoot eromheen. Nadeel is dat de zogenoemde aanpassing van het licht aan de kleuren van je scherm lang niet altijd accuraat is. Zoals Ferry34 al zegt; het is leuk en voegt zeker een mate van sfeer toe, maar verwacht geen openbaring van media- ervaring zoals Philips beweert.

    Let wel: Ik heb deze tv gekocht omdat mijn vriendin de Ambilight als een absolute meerwaarde ervaart. Ikzelf vind dan ook het beeld in het niet vallen met de 50" Samsung plasma die de slaapkamer siert. Vergelijk je het met andere schermen zal waarschijnlijk de Ambilight je aandacht afleiden van de (in mijn ogen) inferieure beeldschermen van Philips. Laat je niet inpakken door verkooppraatjes e.d.

    Ik lees hierboven problemen over defecten daar heb ik nooit last van gehad. Ook gebruik ik een harmony one remote en heb alles gelinkt via hdmi aan een Marantz set. (het geluid van de tv is niet slecht maar doet geen recht aan films en games zoals je zelf ook al vermoed, maar dit is bij geen enkele tv het geval)

    Succes met je keuze!
     
  18. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Precies wat ik ook vind: de leuke ambient-effecten leiden je een beetje af zodat de mindere beeldkwaliteit niet zo opvalt.

    De led lcd's leken me al n stuk beter maar die heb ik maar kort bekeken.
     
  19. Renegades NL

    Renegades NL Active Member

    Berichten:
    1.019
    Leuk Bevonden:
    2
    Bedankt voor de reacties allemaal, wordt zeer gewaardeerd!

    De nieuwe tv is trouwens wel voor de woonkamer, de oude gaat naar de slaapkamer. De nieuwe tv komt voor een witte gipswand te staan vandaar dat ambilight mij ook wel vet leek.

    Ik ben zelf eerlijk gezegd wel van de duurzaamheid en wil het liefst minimaal de eerste vijf jaar na aanschaf niet weer een nieuwe tv kopen. Ik heb begrepen dat plasma een korte levensduur heeft als LCD of LED, klopt dit?

    Ik zal binnenkort eens een dagje in de mediamarkt rondbrengen en proberen wat tv's met elkaar te vergelijken.
     
  20. Daniël

    Daniël Staatsfeind Nr. 1

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    18
    Levensduur ligt rond de 30.000 uur, is bij een gebruik van gemiddeld 6 uur per dag ongeveer 14 jaar. Getallen lopen hier een beetje uiteen maar je mag er vanuit gaan dat de tv langer meegaat dan dat jij hem zult gebruiken.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina