1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 24]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 24 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Dat zal mss op papier zo zijn, maar in de praktijk klopt daar zo niks van, ik snap niet hoe mensen daar bij komen, ga eens een goede led tv en een plasma tv naast elkaar bekijken, dan zie je het, zoals ik dat in elke winkel heb gezien en gehoord van de verkopers, plasma is grauw, grijzig, zwart is donkergrijs, wit is lichtgrijs, led is scherp, levendig, kleurrijk, contrastrijk, wit is felwit, zwart is pikzwart, echt niet te vergelijken met die grauwe Plasma's. Ik snap niet dat die nog verkocht worden.

    Het bericht wat je quote van mij is trouwens een oud bericht, lees hieronder mijn nieuwe bevindingen:

     
  2. ThunderCrasH

    ThunderCrasH Ja toch?

    Berichten:
    945
    Leuk Bevonden:
    15
    Vandaag wat rondgekeken met ons vader en bij de prijstopper een 24'' Samsung P2470HD gekocht voor 300 euro. Qua formaat is het goed voor mij, want het is toch gewoon voornamelijk voor gamen en is een keertje wat TV kijken ofzo op m'n kamer. Ga hem dus maandag even ophalen en met wat geluk ook m'n nieuwe Slim (btw Dixons krijg je een 25 euro giftcard als je de slim koopt; best goede deal toch?) en dan zullen we zien! :9
     
  3. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Je hebt duidelijk nog nooit een goed afgestelde plasma gezien ;)

    Mn pioneer heeft een zwartweergave van 0,0031 en daar kan geen lcd tegenop. Gewoon bewezen.

    ISF gecalibreerd en dus zijn de kleuren precies zoals ze moeten zijn. Niet het schreeuwerige wat je in de winkel ziet.
    Als je aan mensen in een winkel vraagt welke tv ze het mooiste beeld vinden geven, wijzen ze altijd de felste aan. Fel heeft niets met beeldkwaliteit te maken.

    De valkuil is, doordat de winkels zoveel lampen hebben, de plasma er minder sprankelend uit lijken te zien. Eenmaal thuisgekomen knallen de kleuren er ineens vanaf.
    De felle lcd is ineens veels te fel en moet danig gedimd worden.

    Ook staat er werkelijk geen 1 tv goed afgesteld in een winkel. Kijk maar s voor de gein op welke beeldinstelling ze staan: altijd op Dynamisch.
    Dynamisch (en dus 100% scherpte, 100% contrast en 100% helderheid) is de allersnelste manier om het beeld totaal te verkloten.
    Waarom staan die tv's daar dan altijd op? Omdat ze op die manier in een felle winkel lekker gaan knallen.

    Waarom is een plasma scherper dan een lcd. Zodra het beeld gaat bewegen krijgt de lcd last van ghosting. Dat komt omdat een lcd veels te traag is met een respons van 2-6 ms. Een plasma doet 0,001 ms.
    Daardoor heeft een full hd lcd een motion resolution van maar 300-600 beeldlijnen.
    Deze 300-600 worden correct weergegeven, terwijl de andere beeldlijnen nog naijlen door de snelheid van de beelden (ghosting).

    Een full hd plasma heeft een motion resolution van 1080.

    Het kan heel goed dat jij het niet ziet, maar dat is iets waar ik heel gevoelig voor ben.

    Eindelijk is lcd geslaagd om zwart eruit te laten zien als zwart, maar de details in het zwart zijn nog heel moeilijk. Als je dezelfde film op een goed afgestelde plasma er niet naast hebt spelen, dan weet je niet dat je iets mist.
    Ook is het 1 stap opzij zetten voldoende om de gehele zwart- en kleurweergave totaal te doen veranderen.
    Als je altijd alleen naar de tv kijkt is er geen probleem.

    Het is goed dat je een lcd koopt hoor, maar je oordeelt ergens over terwijl je een paar zeer slecht afgestelde tv's hebt gezien met een beeld dat 10 keer wordt gedeeld.
    Heb enkele vrienden met wat lcd's en die hebben na het kijken naar mijn 2 plasma's hun lcd meteen de deur uitgeflikkerd.
     
    Laatst bewerkt: 30 jul 2010
  4. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Haha. Wat een onzin ben jij aan het uitkramen zeg. :lol:.
    Mijn broer heeft een LED Samsung tv. Volgens jij dus een top tv. Ik zelf heb een Panasonic Plasma. Slecht dus..

    Mijn tv geeft mooiere kleuren, donkere zwartwaardes, geen motion blur. Veel mooier dan die LED tv. Volgens mij heb jij gewoon nog nooit een goed ingestelde plasma tv gezien.
     
  5. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Je kan niet alle tv's met alle tv's vergelijken, dat slaat nergens op |:- De Samsung C6000 serie is gewoon prachtig, helder, hoog contrast, scherp, alle plasma's in alle winkels waren veel minder qua contrast, zijn die dan allemaal slecht afgesteld en al die lcd's optimaal? Jullie komen met allerlei testen en zogenaamde feiten of dingen die jullie vinden, maar als ik in de winkel kijk zijn die plasma's gewoon een stuk minder mooi dan de led's, mss dat andere houden van laag contrast en gedempte kleuren, dat is prima.

    Ik kan me bijna niet voorstellen dat dat alleen met afstelling te maken heeft en dat al die plasma's zo slecht afgesteld staan dat ze zoveel minder mooi beeld geven als de spetterende led's. Ik wou dat ze dat konden evenaren of zelfs verbeteren, zoals het volgens jullie is, want dat kost me veel minder, maar als ik zelf kijk vind ik ze gewoon een stuk minder mooi, om de redenen die ik al vaak genoemd heb. Das even de reactie op jouw stukje, nu dat van Ferry lezen en reageren ;)
     
  6. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ok, volgens jou is het verschil dat ik in de winkels gezien heb dus geen kwestie van smaak, maar die plasma's zijn allemaal slecht en lelijk afgesteld, en die led's allemaal top en daarnaast komt het door de lichten in de winkel en ziet alles er in de thuissituatie anders uit. Dat kan ik gewoon maar moeilijk geloven. Nogmaals, als ik een plasma zou zien die er net zo mooi of mooier uit zou zien, net zoals het volgens jullie is, dan koop ik die meteen, want hij is goedkoper, sneller en ik geloof best dat ie qua ghosting etc beter is. Maar ik kan gewoon dat beeld uit de winkels niet uit mijn hoofd halen. Die plasma's waar zwart donkergrijs was, alles veel te donker was, laag contrast, weinig kleur, niet helder, en dan die spetterende led, mss dat die wat te hoog staat qua contrast etc, maar dat kun je dimmen, die plasma's moet je dus alles wss een stuk hoger zetten? En dan is het mooier volgens jou?

    Owja, nog iets, als je het over kijkafstand hebt, geldt dat voor Plasma's hetzelfde als voor LCD's? Heb je dan ook dat je tv te groot kan zijn of dat je er te dicht op zit en je teveel de loss pixels/beeldlijnen ziet, zeg maar?
     
  7. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Precies wat ik bedoel. Mensen verwarren een fel beeld met een goede beeldkwaliteit.

    Maakt verder niet uit hoor. Ben al gelukkig als mensen overstappen op een hdtv.
    (ik nodig je echter uit om s een filmpje te komen kijken en dan valt je mond absoluut open. Dat gebeurt namelijk bij iedereen die komt kijken ;)
    Familie van mn vrouw kwam speciaal kijken naar mn plasma omdat ze dat wel s wilde zien. Ze hadden eerst hetzelfde idee als jij. Nadat ze op beide plasma's hadden gekeken, waren ze compleet om en gaan nu een plasma bestellen)



    Te dicht op een tv zitten kan wel, als je content niet goed genoeg is van kwaliteit. Kijk je bijvoorbeeld analoge zenders of Digitenne, dan zal je beeldfouten zien.
    (laatst nog de WK finale gekeken op een 50 inch met Digitenne en dat is geen feest).

    Kijk je echter naar een digitale decoder met hdmi, dan heb je dat probleem veel minder snel.

    Kijk je HD dan kan je er bijna niet te dicht op zitten. Ik zit op 2,80 meter van mn 60 inch en dat kan makkelijk. Ik kijk daar alleen HD op. Met gamen en blu-rays is dat echt geweldig!
     
    Laatst bewerkt: 30 jul 2010
  8. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Heb je ooit al eens overwogen dat de situatie in de winkel qua belichting en kijkafstand totaal niet te vergelijken is met een thuissituatie? Ok dat had je dus al gepost

    Maarja, als jij een LED-tv zo mooi vind koop je er een, geen probleem. Je hoeft het niet aan mij te verantwoorden hoor, ik vertel je alleen hoe het in werkelijkheid zit, plasma's geven gewoon het meest natuurgetrouwe beeld, komt dus ook het dichtst in de buurt van het beeld van CRT-TV's, alleen dan HD natuurlijk. Als je dat niet gelooft vind ik ik het prima, ik zit er echt niet mee hoor.
     
    Laatst bewerkt: 30 jul 2010
  9. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Het gaat er niet om wat ik wel of niet geloof, maar ik kan alleen maar afgaan op wat ik zelf in de winkel zie. Ik kan wel een plasma kopen omdat hier gezegd wordt dat die mooier zijn, maar als ik die nou niet mooier vind? Laat me maar eens een plasma zien op de juiste manier ingesteld die dan zoveel mooier en beter is dan de led's uit de winkel. En dan wel eentje die betaalbaar is (500-700 euro).
     
  10. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik heb het niet over fel of niet fel, gemeten kwaliteit of iets, alleen wat ik zelf zie. Ik zou idd wel eens zo'n geweldige Plasma willen zien die zo goed is afgesteld en nog mooier en beter is als een LED, maar dan niet een Pioneer van 4000 euro heh ;)

    Over de kijkafstand, Ik zit voor een film/tv kijken op 3 a 3,5 meter, met gamen zit ik soms wel op 1 meter, maar kan ook wel verderaf gaan zitten natuurlijk. Ik speel dus games op de xbox 360, wil blu-rays gaan kijken, maar moet nog een blu-ray speler kopen en zal niet meteen heel veel blu-rays hebben, dus ook dvd's kijken en daarnaast tv kijken, nu nog kabel, mss wordt dat digitaal. Wat is dan een goede afmeting voor een plasma? 40 inch ofzo? Ik wil niet te dichtop zitten dat het beeld niet mooi meer is, maar ik heb nu een 26 inch en dat vind ik wel klein, dan zit je er niet middenin zeg maar.
     
    Laatst bewerkt: 30 jul 2010
  11. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Panasonic heeft er zat in die prijs klasse. Ga is een keer naar een echte speciaalzaak. Als je naar winkels zoals de its en zo gaat, die zetten de tv's uit de doos neer. Misschien contrast omlaag bij plasmas omdat ze anders misschien IR krijgen. Vraag om de afstandsbediening en speel met de instelingen.
     
  12. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Zulke "speciaalzaken" hebben we hier niet, ik ben bij 4 electronicawinkels geweest die wel allemaal heel veel keuze hadden.
     
  13. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Dat is hun probleem. Ze hebben zoveel tv's, van 100,- tot 2500,- . die gaan ze echt niet allemaal perfect instellen. Ook zetten ze express bij de duurdere tv's hd beeldmateriaal op, en bij de andere niet, zodat deze altijd meteen opvallen.
     
  14. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Het gaat niet om duurdere tv's, en de tv's die ik vergeleek hadden hetzelfde beeld erop staan.
     
  15. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik ben benieuwd naar jullie reacties hierop, want ik heb Plasma zeker nog niet afgeschreven, maar ik heb er nog wel hevige bedenkingen bij. Ik zou wel eens zo'n Plasma in volle glorie willen zien dan, zo eentje van rond de 600 euro dus, zoals de Panasonic TX-P40S20B.
     
    Laatst bewerkt: 31 jul 2010
  16. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Laatst bewerkt: 30 jul 2010
  17. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.319
    Triple post :eek:
     
  18. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Serieus... de meeste mensen hier hebben zeer veel ervaring met hdtv's. Ferry en ik bijvoorbeeld hebben er al meerdere gehad.

    Jij baseert je mening op basis van winkels met te veel TL-verlichting wat net als bij natuurlijk licht de phosphor laag in de Plasma TV prijsgeeft en de backlight van de LCD maskeert. Hierdoor ontstaat een zeer vertekent beeld wat totaal geen werkelijkheid schetst voor een huissituatie.

    Bij gebruik van normale verlichting (LED, Halogeen en Gloeilamp) zal de phosphor laag onzichtbaar zijn en zwart zo zwart als het filter de ontladen phosphor cellen kan weergeven. Dit betekent bij de goede Plasma's een zwartwaarde die 2 tot 15 keer lager kan liggen (afhankelijk van het merk en model) dan bij de beste LCD series op dit moment de Samsung C550/C650/C750 series.

    Op amateuristisch niveau calibreer ik verschillende hdtv's met behulp van professionele meetapparatuur binnen mijn vrienden- en familiekring. Hierdoor heb ik verschillende LCD's en Plasma's onder handen genomen en kan ik je vertellen dat de beste LCD's een stuk achter lopen op de beste Plasma's.

    Overigens.begrijp ik voor mijn leven niet waarom jij liever voor bijna de dubbele prijs een slechtere Edge LED LCD (40C6000) wil terwijl je ook de betere CCFL LCD (40C550 of 40C650) kan nemen voor de helft van de prijs. Het enige verschil zit in de dikte van de TV... alsof die paar extra cm een deal breaker is bij het behalen van de vele pluspunten.
     
    Laatst bewerkt: 31 jul 2010
  19. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Over dat laatste, ik heb zo niet in mijn hoofd zitten of ik die tv's gezien heb, dan zou ik die moeten vergelijken, maar over het algemeen vond ik LED een flitsender beeld geven, sprankelend.

    Over het eerste, ik neem dat allemaal direct van je aan, maar ik heb weinig aan al die kennis en kwaliteit op papier, feit blijft dat je naar zo'n tv kijkt en dat smaken verschillen. Op dit moment vind ik die Samsung LED het mooiste beeld geven voor zover ik zelf gekeken heb. Ik geloof best dat de winkel wat vertekend en dat een Plasma wel goed afgesteld moet zijn, maar daar heb ik dan 2 punten bij, 1, ik wil dan toch eerst wel eens een Plasma zien in de situatie en instellingen zoals jullie zeggen dat ie veel mooier zou moeten zijn, want ik wil toch beslissen op basis van wat ik zelf gezien heb, en niet wat mensen mijn op papier verteld hebben, en ik zou dus niet weten waar ik die Plasma in een thuissituatie met de juiste instellingen zou moeten zien, en ook nog kan vergelijken met een LED, 2, ik heb zelf geen verstand van die instellingen en calibraties, dus daar heb ik niks aan als ik straks zo'n Plasma thuis heb staan.

    Dat is wat mij nu nog tegenhoudt om voor een Plasma te kiezen.
     
    Laatst bewerkt: 31 jul 2010
  20. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Dat zijn inderdaad de punten waarom t zo moeilijk is om een hdtv te kiezen

    - mensen weten niet dat alle tv's op stand Dynamisch staan
    - mensen beoordelen de tv's zonder ook maar 1 beeldinstelling te veranderen
    - men heeft ook geen idee dat ze überhaubt de instellingen moeten veranderen (hoe vaak ik bij mensen thuis kom waarbij de tv op precies dezelfde beeldinstellingen staat als toen ze m voor t eerst aanzette
    - in de winkels zijn veels teveel lampen

    Bij iemand thuis ff kijken is inderdaad de goede manier.

    Let wel: als jij de led mooier vindt dan moet je die gewoon kopen natuurlijk! Probeer wel ff een goede vergelijking te maken natuurlijk.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina