1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 24]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 24 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Zo kom ik eraan. :9

-edit-
    ik zal wel de fout hebben gemaakt dat ik 'uitzenden' heb gebruikt ipv 'aankunnen als inkomend signaal'

2. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    De MM (Hengelo) verwacht een omzet dit weekend van > € 1.000.000 en dat is alleen berekend voor de tv-afdeling.

Vanavond om 21.30 uur kon je er nog voor de koppen lopen zo druk was het !!

3. GhostMaluku026

GhostMaluku026 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    idd bij MM in maastricht was t ook vet druk

4. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Yep ;)

Mm, ik had morgen wel naar de Mediamarkt gewild (mn vrouw wil een laptop kopen), maar ik durf het niet aan om met de trein te gaan vanwege de sneeuw.

---------------

Er gaat een ongeloofwaardig gerucht over Mitsubishi dat schijnbaar binnenkort op de ISE 2010 een 149 inch OLED scherm gaat tonen.

Het zou mij verbazen aangezien we nog niets hebben gezien dat groter is dan een 15 inch ofzo.

http://www.engadget.com/2010/01/29/mitsubishi-to-introduce-preposterously-large-149-inch-oled-tv-at/

De resolutie zou een zeer teleurstellend 1088x640 zijn. Teleurstellend omdat dit juist op zo'n enorm scherm is. Als ze hier al geen hoge reso in kunnen krijgen, wat moet dat dan worden voor een 40-50 inch?

Lees vooral de comments van lezers! De eerste paar zijn erg grappig ;)

Laatst bewerkt: 31 jan 2010
  5. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
  6. Mystic2010

Mystic2010 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  7. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.953
  8. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Heb gister de LG 37LH7000 gekocht. In de MM werd ie als Full HD verkocht en nu lees ik op een paar sites dat het HD Ready 1080p is. Wtf? :+

Ook stoor ik me inmens aan het feit dat ik nu gewoon geen mooi beeld heb en bij elke sdunno huine lijn alleen maar een paar lelijke kartels zie, zeker als je er maar 2m vanaf ziet is dit erg storend. M'n xbox arcade heeft ook geen HDMI uitgang dus een kabeltje kopen is geen optie. (Zit wel via component ofc)

Hopelijk kan een guru een antwoord geven zodat ik hem evt nu terug aan de MM kan geven ;)!

9. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Waarom geen Full HD op 32 inch? Je ziet dat verschil heus wel neem ik aan??

10. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Bij HD niet , SD is een ander verhaal.

Vrijdag een 32LH7300 ingestalleerd en de SD-zenders vond ik er behoorlijk slecht uit zien.
    Gisteren de tv verzien van een CI+ CAM Module (Ziggo).
    De verschillen tussen NED1 en NED1 HD zijn enorm !

Ondersteund de LG eigenlijk wel een 1080p signaal op de component ?
    Kan namelijk zijn dat het 1080p signaal terug gezet wordt naar 720p of 1080i
    Ik weet dat Samsung en Sony met een 1080p signaal overweg kunnen en dit volgens netjes weergeven als 1080p.

11. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Wat bedoel je daarmee??? Is Full HD op 32 inch dus niet goed?

12. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Wil je de 32" gaan gebruiken voor HD-gamen en HD-films dan is een 32" een hele goede keus.
    Maar gewone analoge tv-zenders kan er behoorlijk slecht uit zien.
    Dit omdat de 576 beeldlijnen behoorlijk uitgerekt moet worden naar 1080 beeldlijnen.
    Elke kleine storing gaat je dan nog beter zien.

13. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Maar dat zal toch op een 37 inch tv ook gebeuren met analoge tv-zenders??

Zal, vooral in het begin, voornamelijk zijn voor HD-gamen en HD-films idd... Icm PS3/Xbox 360 en laptop (HDMI)...

Heb jij ervaring met de Philips 32PFL5604 toevallig? Omdat jij veel tv's aansluit?

14. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Ik zie vaak dat mensen bij een 32" veel dichter op de tv zitten dan bij een tv van 37" of groter.
    Ik merk bij mijn 40" FullHD dat sommige analoge zenders zoals NED1/2/3 het beeld er behoorlijk goed uitzien.
    Maar vooral de buitenlandse zenders hebben een verschrikkelijk slecht analoog beeld.

15. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Let een beetje op je taal Reckuuza ;)

Het verschil tussen full hd en hdready is al moeilijk te zien bij grotere schermen, maar bij kleiner dan 32 inch wordt het bijna onmogelijk.

Bekijk dus gewoon verschillende tv's in je bugdet in de winkel en let gewoon op het beeld.

(Ik durf te wedden dat je de full hd's niet tussen de hdready's uit kunt halen).
    De korting is trouwens geen 19%, maar ze hebben de 19% btw eraf gehaald. Dan kom je uit op een korting van ongeveer 16%

(het kostte me wat moeite om dit duidelijk uitgelegd te krijgen :+

Een apparaat ligt normaal voor €100 in de winkel
    De prijs ex btw is namelijk €84 en als je daar 19% btw bij doet kom je uit op €99, 96

Jij mag bij deze aktie het apparaat meenemen voor €84 en dus heb jij een korting van €16.
    €16 is echter 16% van de oorspronkelijke prijs van€100

ergo: je krijgt 16% korting.

Daar kan je nou zien dat er toch behoorlijke verschillen zit tussen hdtv's. Vooral bij het laten zien van SD zoals dvd's en gewone digitale tv.

Analoog is eigenlijk geen gezicht en het zal je verbazen, maar dan geeft een crt een beter beeld! Dat komt natuurlijk omdat de crt een kleiner beeld heeft, maar belangrijger: de resolutie van de crt is precies gelijk als die van SD zoals dvd en tv, namelijk 720x576

Één van de redenen dat ik zo ongelooflijk tevreden ben met de Panaonic PX80 in mn huiskamer is dat dvd's en gewone digitale tv met scart er al geweldig uitziet.

16. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Alleen hebben ze de weken voor de actie wel de prijzen wat omhoog gedaan, dus effectief zal het 5-10% zijn ofzo :9

17. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Verschillen zijn alleen zichtbaar als je een HDReady en FullHD naast elkaar zet en vervolgens er een analoog tv-signaal erop los laat.

Had gisteren niet verwacht dat je met CI+ ook kon kijken naar de HD-kanelen van Ziggo.
    Merkte wel dat het beeld en geluid niet mooi Synchroon liepen.
    Kijken naar Kinderen Geen Bezwaar was verschrikkelijk (NED1 HD).

Merkte gisteren dat de Blu-ray's veel duurder waren dan 1 week geleden.
    Het geld wat de mensen besparen met de Blu-ray setje wordt via de Blu-ray disc weer uitgeven.

18. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Precies, de full hd is dan in het nadeel.

Merkte wel dat het beeld en geluid niet mooi Synchroon liepen.
    Kijken naar Kinderen Geen Bezwaar was verschrikkelijk (NED1 HD).

Dat zal niet alleen aan de lipsync gelegen hebben :+

Heb je trouwens mijn oplossing nog gelezen voor het geen beeld hebben bij aansluiting van je pc, wanneer je een tijdje een andere source hebt gekeken?

Neem die xbox/PS3 nou ff mee naar de winkel en ga ff testen. Alleen jij kan zeggen of jij het mooi vindt ;)
    Vraag eventueel of je even analoog mag kijken, maar meestal komen ze dan met allerlei smoesjes.

19. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Op een ander forum staat : Just Scan ( HDMI/Component/RF)1080i / 1080p / 720p

Dus neem aan van wel.

Is er nog een mogelijkheid om die kartels weg te krijgen? Stoor me er steeds meer aan.

20. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Dus ik kan beter kiezen voor de 37 inch variant? De Philips 37PFL5604H dus???

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina