De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 25]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door fredfenster, 3 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Ik ken het probleem.
    Heb zelf de standaards gehad van Vogels , maar bij de nieuwe JBL surroundspeakers moest ik de hele ophanging veranderen.
    Dat zou betekenen gaten boren in de behuizing van de JBL , de standaars liggen nu bij de kringloopwinkel.

Ik heb bij de Ikea 2 wandplankjes gehad en daar staan de JBL's nu bovenop.

2. averagegamer

averagegamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Dat kan ook natuurlijk ;) Ik ben toch maar zelf aan de slag gegaan met al mijn technische vaardigheden en linkerhanden 8) Ik had alleen erg weinig materiaal voorhanden, dus het ziet er beetje gek uit nu, maar dat valt straks toch weg :p

Dit is het eindresultaat :D En dat is dus bij lange na niet hoe de fabrikant van de standaards het in gedachten heeft! Die kennen alleen van die mini Bosespeakers ofzo ;)

Het bevestigingspunt is een schroef die in een gat past en dan valt de speaker naar beneden waardoor de schroef in een smalle inkeping blijft hangen zeg maar. Ziet eruit als een soort sleutelgat. Daar moest ik het mee doen. Maar dat omhoogstaande plaatje was veel te kort en drukte tegen de ingangen en bevestigingsknopjes van de audiokabels aan. Als ik een steun aan de onderkant maakte werd de speaker weer uit dat sleufje geduwd en daardoor viel hij. Dus daarom maar de onderkant de andere kant op gedraaid en dit bedacht. Nu heb ik ook nog ruimte voor de audiokabels en bevestigingsknopjes. Ik had alleen geen rechte platen, maar alleen van die hoekplaatjes :D

Laatst bewerkt door een moderator: 9 aug 2010
  3. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Bij mij moet alles in 1x goed zijn want ligt het zo in de Kliko/Otto.
    Ik kan me behoorlijk ergeren aan prutswerk.

4. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Waarom ben je niet terug gegaan? Ik had de standaards omgeruild voor een setje waar mn speakers wel op passen :+ Al moet ik zeggen dat het lijkt alsof je het nog aardig in elkaar hebt weten te Mac-Gyveren (ja, dat is een woord!)

5. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Ja, ik ook, maar ik vond dit wel aanvaardbaar en af en toe moet je beetje creatief zijn ;) Je weet gewoon dat er met dit soort projecten altijd dingen misgaan, de rest zal vast ook niet allemaal van een leien dakje gaan, ik zie veel gepruts met beeldinstellingen voor me 8) :x

BTW: Heet dat bij jullie Otto? Ik hoorde dat laatst voor het eerst en vind dat zo'n rare benaming, is dat dialect ofzo? :9

Geen zin in, moet ik alles weer mee terug nemen in de bus naar de winkel en uitleggen en van BCC verwacht ik geen geweldige service, dus dan maar zo.

Laatst bewerkt: 9 aug 2010
  6. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Als je instellingen hebt gevonden schrijf ze op een stuk papier ;)
    Je bent niet de eerste die tijdens het spellen met de instellingen perongelijk de beeldinstellingen reset :x

7. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Goede tip! ;)

Ik heb trouwens zowel bij de BD-speler als de Receiver een remote gekregen, maar ik neem aan dat je met die van de receiver alles kan bedienen? Vind 2 remotes wel genoeg ;)

EDIT: Wat wel mooi is aan die standaards is dat de kabel door de buis kan en je die dus aan de buitenkant niet ziet. Dat altijd wel zo zijn met die dingen, maar ik had er nog niet over nagedacht :)

Nog ff voor de zekerheid, je linkerspeaker staat links vanuit je eigen positie heh, niet vanaf de tv gezien? Staat niet eens in de manual en wou het toch ff zeker weten ;)

8. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    De bluray speler zal je toch echt met zijn eigen remote moeten bedienen ben ik bang. :p Tenzij de remote v.d. reciever ook play knopjes heeft en de BD-speler dat signaal snapt. --> gewoon proberen.

De speakers staan inderdaad vanuit de luisterpositie opgesteld.

9. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Ok. Irritant is wel dat ik mn center speaker niet recht voor de tv kan leggen, want dan is de sensor van de remote afgeschermd, maar goed.

Analoog tv kijken op dit scherm is idd heel lelijk :9 kom maar op KPN, met die glasvezeltv ;)

10. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    bij niet HD content schijnt het te helpen als je de sharpness wat hoger zet. Ik heb hem zelf bij digitale tv (niet HD) op 5 staan en zie wel een beetje verschil

11. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    de centerspeaker kan je beter onder of boven de tv zetten.

(edit nou ff je bericht ipv een nieuwe eronder te zeffen. dat is beter voor t overzicht). ;)

12. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    @Delphiki: Dat werkt idd ja. Maar we kregen net het hele glasvezelpakket van KPN al binnen, terwijl de monteur pas over een maand komt, ik d8 dat die alles mee zou nemen, maar mss kan ik zelf al wat installeren, dan heb ik geen kabeltv meer nodig ;)

@Ferry: Weet ik, maar als ik na 2 uur een oude post edit ziet niemand dat er iets nieuws gepost is en leest iedereen er overheen.

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    analoog is op een plasma eigenlijk nog heel prima ;)

mijn center staat al op de grond ;)

14. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    analoog op 42 inch is echt niet mooi :p op mn 26 inch lcd was het nog acceptabel.

Ik zal maar ff een dvdtje of iets in HD draaien, want ik ben begonnen met de beeldinstellingen. Mss dat ik wel ff een Pixar BD koop of huur. Als naar eigen voorkeur kijk vind ik hoog contrast/helderheid/kleur en instelling dynamisch het mooist, maar mss kan ik beter w88 tot het donker is, aangezien het nu vrij licht is en de tv redelijk spiegelt door het binnenvallend zonlicht, ondanks dat er witte gordijnen voor zitten.

EDIT: Die THX-modus vind ik bij gewone tv iig niet mooi, Cinema ook niet, veel te flets en grijs. Ik zit te zoeken naar alle tips over beeldinstellingen die volgens mij in het vorige topic zijn gegeven over de instellingen, want die kan ik wel gebruiken denk ik.

Laatst bewerkt: 10 aug 2010
  15. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    dynamisch is de snelste manier om het beeld om zeep te helpen!

Deze instelling is eigenlijk helemaal niet bedoeld voor thuis maar voor de winkel.
    als je last hebt van veel licht kan je m ook op ECO zetten.

16. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Dat vond ik naar eigen smaak het mooist, maar ik ben nu bezig met de tips die je eerder gaf en ik ga zo dat filmpje op avforums bekijken.

Ik heb hem nu op normaal staan, contrast op de helft, helderheid iets voorbij het 0-punt in het midden, scherpte nu vrij hoog voor sd-materiaal. Ik moet eigenlijk zo gaan beoordelen als het donkerder wordt en met hd-materiaal of iig dvd ofzo, ipv kabeltv. Later kijk ik wel naar de andere instellingen. En ik moet dus onderscheid gaan maken tussen games, tv (straks digitaal), bd, dvd, en dan nog verschil tussen overdag en s avonds, je kan geloof ik verschillende beeldinstellingen opslaan, maar dat worden er wel erg veel :p Mss dat ik beter gewoon 1 instelling kan doen, die voor hdbeelden, en voor gamen de gamemode omdat ie dan sneller is?

Waarom moet het contrast in het begin op de helft staan? Om er zelf aan te wennen? Of is het slecht voor je tv om hem hoog te zetten? Wanneer mag je em hoger zetten en heb je hem zelf ook hoger gezet?

EDIT: Nog een vraag, is het echt zo dat Brightness alleen de donkerste waarden regelt en Contrast alleen de lichtste? Ik snap wel het effect dat detail verloren gaat door dingen te donker of te licht te maken, maar vanuit de fotografie ben ik gewend dat Brightness alle waarden tussen wit en zwart feller/lichter maakt en dat contrast het verschil tussen de donkere en licht waarden groter maakt, deze werken dus over het hele scala van grijswaarden en niet alleen aan 1 kant.

17. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Je moet even een donkere film regelen in HD kwaliteit. Een BD van Dark Knight of Avatar ofzo waar donkere scenes in zitten waar wel heel veel detail in zit. Dat vond ik makkelijker qua instellen dan zo'n monster ISF DVD

18. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Ik heb Avatar BD liggen, maar dat is wel een apart beeld, veel zwart idd en erg felle, onnatuurlijke kleuren. Is het dan niet zo dat het beeld dat voor die film optimaal is niet "past" bij andere beelden? Dan is zo'n ISF DVD denk ik completer?

Ik zit nu dit filmpje te kijken: http://www.avforums.com/tv/index.php?videoid=53 Het is erg interessant, maar hij laat alleen de effecten zien en zegt niet wat dan de meest optimale instelling is, alleen dat je de balans moet vinden omdat je anders of detail verliest, of een vlak en saai beeld krijgt. EDIT: Dat zit dus in de volgende tutorial ;)

Het stukje over scherpte is wel herkenbaar, dit werkt exact zo in de fotografie. Achteraf verscherpen is alleen het contrast verhogen langs de randen en dat zorgt idd voor lelijke beelden. Dus dat moet je nooit te veel doen, maar slechts een klein beetje.

EDIT: Ik heb net bij de videotheek ff een Pixar BD gehuurd, Up. Daar werkt iemand die ik ken dus die heeft ff gekeken of die calibratie erop staat, dus dat ga ik zo ff proberen.

19. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Dat heb ik opgelost met een wandplank (Ikea).
    Boven de tv een wandplank gemonteerd en hierop staat de Center en PS3.

De wandplank staat heel iets lager dan de tv , het lijkt nu dat de center en PS3 bovenop de tv staat.

20. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Ok, maar ik vind mn tv al iets aan de hoge kant staan eigenlijk, de onderkant van het beeld begint op bijna een meter van de grond. Mn bed(zakt ook nog in) en stoel zijn 55cm hoog en ik ben maar 1m74 vooral als ik dan ga zitten kijk ik iets teveel omhoog, maar dat kan niet anders. Ik zet de centerspeaker wel in de kast onder de tv, op 60 cm boven de grond.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina