1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 25]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door fredfenster, 3 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. averagegamer

averagegamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Ok, ik heb als bronapparaten de BD-player en Xbox 360 die beiden via de Receiver lopen. Dit was met een Blu Ray, dus dan heb je te maken met de BD-player en Receiver die ook wat opties hebben inderdaad, daar heb ik al ff naar zitten kijken. Maar dat is op beeldgebied niet erg veel hoor. Hoe zit dat eigenlijk bij de Xbox?

Nog een ander vraagje, moet ik als ik nieuwe apparaten koop nog firmware updaten?

2. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    De xbox heeft volgens mij helemaal geen beeldinstellingen, alleen de resolutie

3. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Ok.

Op mn BD-player kan ik qua beeldinstellingen alleen the aspect ratio instellen, de resolutie, gewoon op 1080p (moet dat ook bij DVD's?), ik kan kiezen voor 24hz of 50hz, in de handleiding wordt gezegd dat ik bij 1080p het beste 24hz kan kiezen en als dat stotterend beeld geeft moet ik 50hz nemen (geldt dat ook voor DVD's?)

Dan kan ik de HDMI Color setting kiezen, staat op YCbCr, maar kan ook RGB. Verder alleen een taalmenu, audio menu (waar ik in het surround topic nog wat vragen zal stellen) lock menu, network menu en others menu met iets over DivX VOD. Dit is het standaard menu. Tijdens de film heb je nog een pop-up menu waar ook een picture mode zit, ik moet nog kijken wat daar voor instellingen staan.

Op de Receiver heb ik ook een heel menu met wat opties, vooral voor geluid. Qua beeld kan ik de HDMI inputs selecteren en wijzigen. Ook hier veel audio-opties waar ik ook nog wat vragen over heb, maar ook dat in het surround topic.

Dan over de tv beeldinstellingen zelf, is de gamemode qua lag oid ook sneller dan andere modes? Werkt THX ook goed bij niet THX-beeldmateriaal? Wat doen jullie met instellingen als "levendige kleuren", P-NR, 3D Comb, Intelligent Frame Creation, 24p Smooth Film, Superresolutie(voor sd materiaal, dvd of hd mss verschillend?) En moet ik nog iets doen met die ISFccc instellingen?

4. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    24p werkt alleen bij Blu-Ray's
    Voor dvd's gebruikt mijn Sony BD-speler 1080/60p

5. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je 360 heeft wel degelijk hdmi instellingen.
    Bij display settings moet je de reference levels op "standard" zetten (16-235).
    Bij de setting erboven, kun je kijken voor auto, source rgb en nog een aantal. Die zou je even op Source kunnen zetten.

Settings op je BD speler klinken goed maar je zou voor de test eens rgb kunnen gebruiken.

Op je receiver moet eens kijken welke hdmi video opties er eventueel zijn, of je iets ziet als color range oid. Om helemaal zeker te zijn dat je receiver geen invloed heeft op het beeld wellicht eens je speler direct aansluiten op je tv voor zover je dat nog niet geprobeerd hebt.

Op het moment dat je je brightness helemaal vol moet zetten en dan nog steeds niet het juiste black level hebt dan zit er in je bron wat verkeerd ingesteld.

TV Beeldinstellingen: Alles uit :)

Kewl, net de instelling op de vt20 gevonden (DVI Input instelling) zodat ik m'n Mac Mini rustig full range (0-255) kan uit sturen (andere optie heeft mac niet :mad:) zonder dat ik detail verlies. Mocht je ook een mac aangesloten hebben op de vt20 middels dvi->hdmi dan moet je die instelling op volledig zetten. Na een snelle calibratie staat contrast op 24 en brightness op +2 bij thx. Dark Knight ziet er errrrug goed uit :)

Laatst bewerkt: 15 aug 2010
  6. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    XBOX: reference levels op standard, de setting erboven, moet die altijd op source?

BD-speler: RGB is voor DVI en ycbcr voor HDMI, dus zal wel goed staan?

Receiver: Er staat niks over color range oid, alleen welke hdmi-kanalen waaraan toegewezen zijn, lipsync, audio tv out, hdmi control (RIHD), audio return channel en power control.

Nee, de brightness staat ongeveer op het middenpunt, 0, maar het gaat om contrast dat op max moet om de witten een beetje licht genoeg te krijgen. Maar dat is volgens de tool van de Pixar Blu Ray, als je een tijdje op THX kijkt waar het contrast maar op 36 staat went dat ook wel redelijk, alhoewel de ondertiteling bijvoorbeeld grijs is ipv wittig.

Moeten al die beeldinstellingen die ik noemde ("levendige kleuren", P-NR, 3D Comb, Intelligent Frame Creation, 24p Smooth Film, Superresolutie) altijd uit? Ook materiaal wat niet HD is?

7. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Xbox: met die setting kun je spelen, je kunt afzonderlijk rgb en die ybr709 proberen, als beide werken zet je hem op source.
    BD: RGB is niet specifiek voor dvi, ycbcr is de betere keuze maar je kunt kijken of het je beeld beinvloed, puur voor de test.
    Receiver: zou geen invloed mogen hebben dan
    Contrast: die bedoelde ik, als die (of brightness) maximaal moet klopt er iets niet.

Als je wilt kun je met sd materiaal wat spelen met die opties, je tv onthoudt dat los van je hd settings ten slotte maar ik laat ze gewoon uit.

Ik zal eens zoeken of ik ergens een pixar bd/dvd heb, eens kijken waar ik op uitkom.

Laatst bewerkt: 15 aug 2010
  8. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik heb P-NR op Mid staan als ik gewoon TV kijk, voor de rest altijd uit. Wat ik ervan begreep is dat net zoiets als sharpness en wil je dat dus alleen wanneer je SD content kijkt

9. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Ik ben idd wel benieuwd waar jij dan op uit komt.

10. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Een bekend probleem met die waardes. Pc monitoren en videokaarten hebben n andere schaal dan hdtv's.
    Bij de ene is 0 zwart en bij de ander 16.

11. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Ik wilde gister Prison Break gaan kijken, maar de Onkyo BdSp308 pakte deze gebrande dvd's niet, ik kan wel voor engels of nederlands kiezen, maar daarna gaat ie laden en geeft ie een disc error. Andere gebrande DVD's doen het wel en deze Prison Break Dvd's toen het ook in andere spelers, waaronder in de Xbox, maar ik vond het wel apart en jammer.

En wat ik ook jammer vind is dat bij THX, Professional 1 of 2, niks gedaan wordt met kleurbeheer, witbalans of gamma, dus de ISFccc instellingen, dat had ik nou juist gehoopt, maar daarvoor moet je dus blijkbaar die 225 euro neertellen, alleen op die manier krijg je die extra instellingen goed en dat is dus ook de kracht van zo'n calibratie?

Ik kan trouwens op mn bd-speler kiezen voor 24hz of 50 hz, maar vind het beeld soms nog wel eens licht flikkerend, gaat het beeld automatisch naar 60hz als dat kan? Want dat kan ik zelf niet instellen.

Ik ga vandaag ff donkerdere gordijnen regelen voor overdag. Ik zit nog wel steeds met de beeldinstellingen te kloten en ben er nog niet uit. Zal binnenkort ff foto's plaatsen van hoe het eruit ziet.

EDIT: Ik zit nog wel te twijfelen over zo'n calibratie, ben alleen bang dat als ik THX niet echt heel mooi vind ik die gecalibreerde settings ook niet mooi gaan vinden en dan is het zonde van het geld.

Laatst bewerkt: 16 aug 2010
  12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    dude wat een stress heb jij ineens in je leven vanwege die tv :+

13. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    nee hoor, zo belangrijk is t niet ;)

14. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    denk dat een calibratie voor jou te vroeg is. Kan ook zijn dat n lcd beter bij jouw smaak past of dat je kamer heel veel zon binnen krijgt.
    De Pana G-serie staat bekend om zn geweldige beeldkwaliteit en daarom verbaast t me dat je er zo'n moeite mee hebt om t beeld goed te krijgen.

Toen ik overstapte van lcd naar plasma gingen mn ogen pas ècht open. zó veel mooier vond ik het.
    Misschien is t niks voor jou.

15. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik heb even getest met die thx optimizer op de dvd van incredibles en m'n settings bleven ongewijzigd, contrast 24, brightness +1 / +2, had me eerlijk gezegd verbaasd als het anders was geweest.

Ik heb getest op m'n ps3 en voorwaarde was wel dat de output op ypb/cb/pr/cr stond. En daarnaast moest ook de super white optie aanstaan anders kon ik het beeld niet goed instellen. Heb je die laatste optie ook op je speler?

Geen idee hoe het met de g-versie zit maar op m'n vt kan ik bij prof 1-2 gewoon witbalans, kleurbeheer en gamma instellen.

16. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Mn kamer krijgt idd erg veel zon binnen waardoor het overdag moeilijk beoordelen is. Ik heb verduisteringsgordijnen gehaald zodat ik het ook overdag donker kan maken.

Ik ben superblij met mn tv, ik zit alleen nog te spelen en te twijfelen over de beeldinstellingen. Ik was altijd het felle, scherpe, heldere beeld gewend van LCD en zoek dat nu ook weer in mn instellingen. Maar ik heb een dag dvd's op THX gekeken en vond dat ook niet lelijk, nu zit ik er een beetje tussenin, maar ik kan nog niet de voor mij optimale instellingen vinden. Mss omdat mn smaak aan het veranderen is. Ik zit steeds te twijfelen. Maar puur qua beeldkwaliteit en los van verschillen tussen instellingen vind ik het beeld echt prachtig! Maar ik heb niet zoiets als ik hem op THX zet of Professional, van wauw, zo is de film dus bedoeld en ik zie allemaal dingen die ik eerst niet zag. Daarom twijfel ik dus over zo'n calibratie, mss ga ik dat dan wel zien, of mss vind ik die instellingen net als THX (nog) niet mooi en dan is het zonde van het geld.

@Tipex: Dat kan ik ook instellen bij Professional 1 en 2 wanneer ik de ISF ccc optie geactiveerd heb. In de andere modussen kan ik ook wat van die instellingen veranderen, maar ik heb daar geen verstand van en het lijkt me niet handig dat ik daar zomaar wat aan ga prutsen toch? Ik dacht dat je daar dus die calibratie voor moest laten doen door een expert, juist voor die instellingen. Wat ik bedoelde was, dat als je een van die modussen selecteert de geavanceerde settings gewoon allemaal op 0 blijven staan, ik had gehoopt dat zo;n modus ook die settings goed in zou stellen (voor zover mogelijk).

Contrast 24/60? Dat is echt laag, dan is het beeld bij mij bij lange na niet wit genoeg. Wat zijn je andere settings dan? Ik heb geen super white optie op mn tv. Ik heb ook geen thx optimizer gebruikt, maar een programaatje van de blu-ray van "up". Mss moet ik een ISF calibratie dvd kopen of ook the incredibles ff huren.
    Ik zit nog met 2 vragen:
    EDIT: hmm, ik heb in het begin al een keer gehad dat ik geen (goed) beeld kreeg en dat ik hdmi-kabels moest verwisselen en rechstreeks apparaten naar de tv moest leiden voordat ie t weer deed en ik het weer terug kon zetten naar de oude opstelling en nu weer, had net geen beeld, met andere kabel wel, nu doet vorige kabel het ook weer. Iemand die een oorzaak weet? Moet ik maar mn kabel(s) gaan omruilen die ik laatst gekocht heb? Alles doet het weer, dus ik neem aan dat het dan verder geen kwaad kan voor de beeldkwaliteit. Ondertussen zitten wel op sommige van de koppen 2 streepjes/krasjes op de lange platte kant.

17. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    super white optie op je bron / speler, niet opje tv. Die extra opties heb je de expert voor nodig die passen die settings aan door te meten.

24/60 is prima bij mij. Wit hoeft ook nooit fel wit te zijn, je moet niet met je ogen willen knijpen. Verders alles default, die opties moet je meten om correct in te stellen.

Gamemode gebruik ik niet, op plasma is dat redelijk overbodig.

Qua flikkeren dat doet plasma ook wel in het begin, dat wordt zowieeso minder maar probeer gewoon 50hz eens.

Kon je bij thx optimizer wel de thx shadow zien bij instellen brightness?

18. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Op mn BD-speler zit geen optie super white voor zover ik weet. Maar is die thx optimizer anders dan zo'n pixar calibratietool? Anders kan ik die nog s proberen.

Nou, ik hoef me geen zorgen meer te maken over beeldinstellingen, want er is iets helemaal kapot =( Net, voordat ik wegging en ik net mn kasten naar achter had geschoven en wat met de beeldinstellingen en instellingen op de receiver gespeeld had deed alles het nog. Nu ik terugkom niet meer, mn Xbox en BD-speler doen het rechtstreeks op de tv wel, via de receiver niet, die ontvangt wel stroom, maar verder werkt het niet. Ik snap er niks van =( Heb ook al meerdere HDMI-kabels uitgeprobeerd. Blijkbaar is er ergens iets kapot en kan ik terug naar de winkel =(

EDIT: Ik snap niet wat er dan gebeurd moet zijn. Er is wel 1 incidentje geweest. Ik had de audiokabel uit mn centerspeaker gehaald toen die nog aan stond. Ik kwam met de binnenkabel tegen mn tv aan en toen viel de receiver volgens mij uit. Ik had toen mn laptop met een audiokabel op de receiver aangesloten. Ik heb de receiver aan gezet en alles werkte gewoon weer. Zou dat iets kapot hebben gemaakt?

19. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Zit er een glas zekering in en is die gesprongen?

20. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Dat weet ik niet, waar zie ik dat? en heeft dat incident er mee te maken?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina