1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 25]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door fredfenster, 3 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Je bent nu al weken aan het zeuren over de instellingen en heb het helemaal gehad :mad:
    Ga naar de winkel waar je de spullen heb gekocht en vraag of zij een expert willen langs sturen !!

Vraag me nu 2 dingen af.
    1. Weet je wel waar je met bezig bent.
    2. Zijn de verwachtingen voor de Plasma niet te hoog.

2. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Zeg nou zelf, het is wel raar dat hij op een tv die THX gecertificeerd is die dropshadow niet kan zien met redelijk normale settings.

Maar ik ben het wel met je eens dat ik in zijn geval eens naar de winkel terug zou gaan als ik zoveel problemen zou hebben met instellen (en wegvallend beeld op sommige sources) bij een splinternieuwe setup

3. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Dat bedoel ik dus.
    Hij kan wel blijven klooien maar straks is er iets anders aan de hand !!

Ik mag zelf graag klooien met dingen maar dat houd ik maar 2 dagen vol en dan sta ik weer in de winkel.

4. averagegamer

averagegamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Volgens mij slaat hij alleen anders op per source op de tv. Maar aangezien alle aparaten via de Receiver naar HDMI-poort 1 loopt is dat allemaal de source HDMI1.

Ik heb van mn vriendin een andere dvd geleend met ook een thx-optimizer, ik zal die eens proberen.

Bedankt dat je meedenkt en wil helpen. Dus Onslaught calibreert ook?

Zoals Tipex al zei kan dat het niet zijn, aangezien de BD-speler het wel doet rechtstreeks op de tv aangesloten. Dat is dus het rare wat ik probeer te omschrijven. Zie hier:

Nee, ik heb echt geen idee waar ik mee bezig ben :x Je kunt toch wel lezen dat ik weet waar het overgaat? Jammer dat jij er zat van bent, wat dacht je van mij? Denk je dat ik zin heb in dit gezeik? Ik wil gewoon dat het werkt. BIj de winkel kunnen ze toch niks doen, dan moet ie terug naar de fabriek. Gelukkig zijn er hier mensen die willen helpen, dat is erg fijn! Ik hoop dat we een oplossing kunnen vinden.

5. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Maar wat er toch een hardware- of softwareprobleem is dan ben je nu al een tijdje voor niets bezig.
    De winkel kan het product toch gewoon omruilen ?

Mijn 1e HDready lcd (2006) koste een vermogen en die heb 2x laten ruilen voordat ik tevreden was.
    Hoorde later dat de 1e lcd niet door Samsung is terug genomen omdat het probleem volgens hun geen probleem was.

6. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.080
    Ik heb het even gemist trouwens, maar welke TV heeft Average Gamer nou uiteindelijk gekocht?

7. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    De G20 ;)

@Melbuuln: Maar wat moet ik omruilen? Geen enkel apparaat veroorzaakt altijd het probleem, alles werkt in sommige situaties wel en anderen niet.

8. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Bij welke situatie werkt het perfect dan?

Als alles precies goed is af te stellen wanneer je de blu-ray direkt op de tv aansluit en het fout gaat wanneer de receiver er tussen zit, ligt het aan de receiver wanneer de kabels goed zijn.

Het kan dan een defect of een instelling zijn. Staat het beeld van de receiver wel op Pass Through? Dan weet je in ieder geval zeker dat hij niets aan t beeld verandert.

Op de xbox doet alles het wel goed? Is dat ook direkt of via de receiver?

Het moet opgelost worden, anders geef je je geld uit aan iets wat niet goed functioneerd.
    Nogmaals: ga ff naar het htforum bij Frank Doorhof. Die man heeft echt heel veel verstand van afstellingen, dat is gewoon eng.

Heeft de instelling op de receiver wat betreft hdmi collor setting geen effect gehad? Hij moet op YCbCr volgens mij.
    Het kan toch niet zo zijn dat het een amerikaanse ntsc dvd is? Dan zou die t op de xbox ook niet goed moeten doen? En waarvoor dient de landcode eigenlijk op de reciever?

Laatst bewerkt: 21 aug 2010
  9. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.080
    Thanks. :)

Selectief ontevreden dus? Zonde. Merk je trouwens iets van floating black? Of van lag tijdens games?

10. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Bedankt voor het meedenken :) Ik heb een en ander al een aantal keer gepost, maar het geeft niet als je dat over het hoofd gezien hebt ;) Het ligt iig ook niet aan de receiver alleen, want de xbox doet het wel via de receiver. Op de Receiver kan ik niks instellen als RGB of YVBCR, alleen op de BD-speler. Dat is dus het probleem waar ik steeds op hamer, dat er niet valt uit te sluiten wat het probleem is, omdat elk element van de setup soms wel werkt, en soms niet, lees daarvoor dit even:

11. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Ik ben niet ontevreden met de tv. Die is top. Er klopt alleen iets niet met de weergave van bepaalde grijs/zwartwaarden die het de ene keer wel doen en de andere keer niet, dat is te zien met een calibratie testscherm. En ik weet niet wat het probleem is. Lees hiervoor mijn vorige post even ;) Ik heb verder nergens problemen mee ervaren. Maar lag ervaren met games kun je niet zomaar zien, of het moet heel erg zijn, maar ik had daar op mn LCD ook geen zichtbaar last van, dan moet je echt naast elkaar gaan vergelijken. Maar ik geloof zonder meer dat dit scherm sneller is en dat ik daarmee voordeel haal ik fps games waar je anders een fractie van een seconde te laat zou zijn :)

12. eriktoemen

eriktoemen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    je moet niet overal op gaan letten want volgens mij ga je dan vanzelf wel dingen zien.

13. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Dat snap ik niet helemaal in relatie tot het probleem wat zich voordoet bij mijn setup? Het niet weergeven van bepaalde waarden is een gemis in je beeld. En de inconsequentie duidt op een fout in het setup.

14. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Het beeld moet gewoon perfekt afgesteld staan. Er zijn wèl nadelen aan zowel lcd alsook plasma die je kunnen irriteren, maar details in t zwart en wit moeten gewoon perfekt afgesteld kunnen worden op een plasma.

15. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Ik vind dat eriktoemen wel gelijk heeft.
    Je zal op een gegeven moment een keuze moeten maken , je kan niet "altijd" het maximale van een product verlangen.
    Dan heb ik over het zelf afstellen van een tv.

Wil averagegamer wel het maximale uit zijn Plasma halen dat zal hij toch iemand van ISF moeten inhuren.
    Vraag me alleen af of dat nu wel zin heeft omdat de Plasma nog geen 200 uur heeft gedraaid.

Andere vraag.
    Bestaat er iets zoals de ideale kijkhoogte van een tv ?
    Wil morgen mijn tv/game kamer op de kop zetten en was gisteren opzoek naar een muurbeugel.

16. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Dus Averagegamer. Met welke apparatuur ervaar je wel de goede gradaties en waarmee totaal niet? En sluit de apparatuur eens direct op je tv aan ipv langs de receiver. Als het dan is opgelost, zou ik met je receiver terug gaan.

17. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ooghoogte als je op je bank/stoel zit?

18. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Dat is juist het probleem want de stoel die ik nu heb is vrij laag.
    Ik heb vaak problemen met mijn rug en wil deze stoel dan ook gaan vervangen.

Kan de tv die in de woonkamer staat gebruiken als uitgangspunt maar deze staat op een meubel die hoger is dan 50cm , dus veelste weer te hoog.

Kan natuurlijk morgen even langs de Ikea wippen en daar naar een paar woonvoorbeelden kijken.
    Moet toch bij de MM (Muurbeugel) en Praxis (Keilbouten) zijn !!

De tv moet wel een goede hoogte hebben voor Move en Kinect !!

19. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    M'n pa heeft vorige week de Sony Bravia KDL-46EX500 gekocht bij MM. Best wel een leuk ding, maar wat went de grootte zeg. De overstap was een 40" naar 46" en je bent er nu al helemaal aan gewend, en het had van mij part ook gerust 50" kunnen zijn. :9

20. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.080
    In de nieuwe folder van deBlock staat de Samsung C550 voor onder de 700 euro, terwijl op kieskeurig de laagste prijs op 740 euro staat. Het is dus te hopen dat de webshops vanaf maandag ook de prijzen weer naar beneden gooien om in ieder geval onder die prijs van deBlock te komen, en dan ga ik hem hoogstwaarschijnlijk bestellen.

Eindelijk Battlefield in HD :D Ben erg benieuwd hoe makkelijk de headshots dan zullen gaan :D Daarnaast is het op mijn SD-tvtje some een beetje moeilijk te zien of iemand 'rood' of blauw' is, dus hopelijk is dat straks ook beter. :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina