1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 25]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door fredfenster, 3 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Bij 32' maakt HD- ready of Full-HD ook weinig uit. Dat verschil ga je pas duidelijk zien bij TV's boven de 40'

2. ThunderCrasH

ThunderCrasH Ja toch?

Leuk Bevonden:
    15
    Na een hele avond kloten, heb ik besloten dat het maar slimmer is om het hier te vragen.

Ik heb pasgeleden de http://www.samsung.com/be/consumer/pc-peripherals-printer/monitor/lcd/LS24EMDKU/EN/index.idx?pagetype=prd_detail&returnurl gekocht.

Nu heb ik een HDMI cable (1.3c) van big ben en ik kan nou niet zeggen dat ik echt te spreken ben van het beeld. Ik heb ergens gelezen dat de bronnaam van de HDMI port op PC gezet moet worden om het beste beeld te verkrijgen en dit heb ik dus ook gedaan.

Verder lijkt het net alsof het beeld zeg maar 'knippert' maar zag dit eigenlijk alleen bij de menu's van Halo 3.

Hij geeft desondanks bij console/display settings wel 1080p/widescreen/HDMI aan, maar toch is het beeld in mijn mening vrij onduidelijk enzo.

Kan ik het beeld misschien beter op standaard of film zetten i.p.v dynamisch?

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Of wat ik zou moeten doen om de beeldkwaliteit te verbeteren.

3. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Dus een 26" met FULL HD is helemaal onzin?

Want ik twijfel nog aangezien de 26" versie vond ik ook eigenlijk al groot genoeg voor mijn kamer en daar weet ik nog een mooi plekje voor (past waarschijnlijk precies in een bepaalde kast.. die 32" is daar te groot voor en moet dus op een ander meubel)... maar die heeft geen Full HD en ik weet niet of ik dan iets mis 8) want er waren wel andere 26" met wél Full HD.

4. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Ik denk dat dit wel s aan de tv kan liggen. Sommige Samsungs hadden nogal problemen met 60hz games. Gelukkig zijn die er niet zoveel (oa Halo en Gears of War).

Staat me wel iets van bij dat daar n firmware update van uit was, maar die kan ook wel van de 24p zijn geweest.

Wacht ff: je kijkt op stand Dynamisch??? Dat is de snelste manier om het beeld totaal om zeep te helpen. Dynamisch is speciaal bedoeld voor in de winkel om het beeld te laten knallen, zodat consumenten zonder enige kennis van zaken denken dat dit mooi is.
    Zet m onmiddelijk op Movie of Standaard.

Op dynamisch staat bijvoorbeeld de scherpte op maximaal, terwijl deze bij HD content juist op heel laag moet staan (0-10%).

No way dat je dat verschil kunt zien op een 26 inch. Op een 32 inch ook niet overigens.

Laatst bewerkt: 29 aug 2010
  5. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Kijk wel even goed uit met een 26" uitvoering.
    Een 26" en 32" uitvoering uit de zelfde serie kunnen behoorlijk verschillen zijn.
    Dan moet je denken aan.
    1. Kwaliteit van de panel (beeldscherm).
    2. Lagere reactietijd van de panel.
    3. Andere beeldenige.
    4. Instelmogelijkheden.
    5. Aansluitingen.

De 26" zal perfect werken als camping- of slaapkamer tv.
    Voor gamen kan je beter een 23/24" Monitor kopen dan een 26" tv.

6. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Niet voor het xboxen nee. Als je een pc gaat aansluiten op de TV dan maakt het wel een groot verschil omdat je een stuk meer beeldruimte hebt bij een full-hd scherm.

7. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Mijn ouders willen binnenkort overstappen naar een totaalpakket voor telefonie, internet en digitale tv.
    We hebben al digitale tv van ziggo.
    Nu zagen we eerst het totaalpakket van tele2 alleen die kunnen niet op dit adres leveren.
    Nu wouden we dus het totaalpakket van ziggo nemen, namelijk het alles-in-1 pakket extra.
    En daarbij wouden we de interactieve decoder bij doen.
    Maar mijn vraag is, hoe zijn de ervaringen met ziggo? moeten wij dat wel of niet doen of zijn we beter af bij een ander adres?
    Op andere forums zie ik veel wisselende meningen namelijk!
    wat raden jullie aan?

8. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik heb alles in 1 plus en ben daar zeer tevreden over. Vrijwel nooit storingen of wat dan ook.

Interactieve TV lees ik alleen nog maar slechte verhalen over (volgens mij o.a van Melbuuln)

Ik heb trouwens toen ik overstapte naar Alles in 1 (van losse digitale tv en internet via Ziggo) gratis een 2e decoder en smartcard gekregen, super handig voor op de slaapkamer. Misschien de moeite waard om even naar te vragen

9. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Ja over het interactieve tv van hun heb ik ook slechte dingen gehoord maar ik ga wel voor die decoder maar ik gebruik de interactieve dingen gewoon niet. alleen het opnemen enzo zal ik dan gebruiken omdat die dat ook in heeft gebouwd.

10. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66

Alleen jammer dat de letters dan zó klein zijn, dat je t nauwelijks kunt lezen.
    Op mn 60 inch staat de pc ook op 1080, maar mn vrouw kan dan niet lezen wat er staat vanaf 2,80 meter.

11. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Het totaal pakket van Tele2 werkt via ADSL en niet via de kabel.
    Omdat het tv-signaal ook via de ADSL gaat heeft elke tv in huis een utp-kabel + decoder nodig.
    Volgens mij kan je maximaal 2 decoders om de modem/router aansluiten van Tele2.

Bij Ziggo kan je 2 extra smartcard's registeren zonder er extra kosten bij komen , in totaal kan je 3 decoders in huis hebben.
    De decoders kan je gewoon kopen op Marktplaats , alleen voor de smartcard's zal je naar de winkel moeten.
    De normale SD- en HD-decoders kan je rechtstreeks aansluiten op de coax-kabel.
    Bij de interactieve decoder moet je de aansluitpunt van Ziggo moeten veranderen.
    De interactieve decoder heeft namelijk een retour- signaal nodig omdat de interactieve decoder een ingebouwde kabelmodem heeft ( eigen ip-adress ).
    Bij mij Cisco interactieve decoder werd een speciale antenne-versterker meegeleverd.

12. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Dat van tele2 wist ik nog niet en van dat interactieve ook niet.
    Maar is de interactieve decoder ook gewoon te gebruiken als normale decoder zodat je de Hard Disk kunt gebruiken voor opnemen enzo?
    Of heeft hij alleen aansluitingen voor interactief. en wat is die aansluiting eigenlijk? UTP en coax dan voor het retour signaal en het signaal dat binnen komt?(voor interactief dan alleen hé)
    Ik wil namelijk de decoder die ik nu heb naar beneden doen zodat mijn ouders die kunnen gebruiken en de interactieve decoder op mijn kamer.
    De Cisco wordt ook geleverd bij het alles-in-1 pakket als interactieve decoder.

13. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4

De interactieve decoder wordt net als de normale decoders aangesloten op de coax-kabel , je hebt "nog" geen UTP-kabel nodig.
    De Cisco heeft is voorzien van 2 UTP-aansluitingen Ethernet en Multi-tv maar deze worden door Ziggo nog niet gebruikt.

Voor het interactieve televisie heb je een aparte digitale abonnement nodig maar zonder dit abonnement werkt de decoder als ieder andere SD- of HD-decoder.

Bij mijn Cisco zat een speciale 2-weg (retour) antenne versterker.
    De groene kabel van Ziggo die het huis binnenkomt heb ik rechtstreeks aangesloten op de nieuwe versterker.
    De antenne-versterker heeft 4 uitgangen.
    Uitgang 1 : Internet/Telefonie kabelmodem.
    Uitgang 2 : Interactieve Cisco decoder met Hardeschijf.
    Uitgang 3 : Samsung HD-decoder.
    Uitgang 4 : Overige analoge tv's in huis.

De groene kabel is van Ziggo.

14. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Oké bedankt voor de info!:) dan heb ik op het moment genoeg informatie :)

15. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De Sony KDL32EX500 staat hier sinds vrijdag ook eindelijk in de huiskamer. Eerst een paar weken gewacht tot die geleverd werd bij It's, maar dat schoot maar niet op. Uiteindelijk bij de Steenweg in Utrecht gereserveerd, dag later op kunnen halen :thumbs:

SD uitzendingen mwah, maar HD uitzendingen ziet er nice uit!
    Met HD uitzendingen, wel handmatig ondertiteling aanzetten, lijkt erop dat dat iedere keer aangezet moet worden als de TV uit is geweest.

Hoe zit het trouwens met Dolby Digital (5.1)? Wordt hier ook al regelmatig gebruik van gemaakt bij de publieke/RTL/SBS omroepen? Versterker is nu namelijk aangesloten via met analoge tulpstekkers.

Verbaasd me trouwens hoe goed DVD's er nog uitzien met de 1080 upscaling via HDMI van de DVD speler!
    Wat is trouwens de beste optie?
    De DVD speler selecteert zelf automatisch voor de uitvoer van 1080i, is 1080p niet beter als instelling?

Eventuele lipsync problemen zijn me nog niet direct opgevallen, maar nog niet uitgebreid een DVD gekeken, geluid wordt nu namelijk nog direct van de DVD speler naar de versterker doorgestuurd via een digitale coaxkabel.

Mocht dit wel hinderlijk zijn, dan is dat toch op te lossen door een Toslink kabel te gebruiken van de TV naar de versterker en TV als input ipv DVD selecteren?
    Dacht daar een keer wat over gelezen te hebben.

16. ThunderCrasH

ThunderCrasH Ja toch?

Leuk Bevonden:
    15
    Oké bedankt! :)

Nog een paar vraagjes. Wat zijn zo de beste instellingen, ik neem van jouw post aan dat scherpte tussen de 0-10 en moet zetten (gaat tot 100) en hoe zit het met contrast en helderheid?

En van dat 60hz, zou dat de reden zijn dat Halo 3 er niet zo heel mooi uitziet? Want hij geeft namelijk bij de HDMI source aan dat ie op 60hz, 1920x1080 loopt.

En indien er zo'n firmware update is, hoe kan ik die dan binnenhalen?

Toch zijn veel mensen erg positief over dit beeldscherm en voornamelijk over de kwaliteit van het beeld..

Alvast bedankt! :b:

17. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Heb je hem al aangesloten op het internet? Krijg je nog een hoop extra mogelijkheden, vooral veel video streaming diensten. Ze hebben het vorige week geupdate met veronica, net 5 en sbs 6, wel leuk :)

18. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jup :) Direct gedaan. Hele rits aan niet interessante services zitten er tussen zeg, maar ben benieuwd hoeveel er op de SBS services aan programma's komen over een tijdje. Toch eindelijk "Video On Demand"

19. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Hoe zit het met die reactiesnelheid? Volgens mij had die 32" 5ms ofzo..

edit: lees al op internet dat het vrij weinig verschil maakt.. als het maar onder de 8 oid zit kan je er gewoon goed mee gamen

Laatst bewerkt: 30 aug 2010
  20. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb 2 Xbox360.
    De Elite is aangesloten op mijn 40" Bravia (8ms) en de "slim" is aangesloten op een 23" LG (2ms).
    Ik merk geen verschil tussen die beide lcd's.

De beeldengine is een belangrijke factor , als deze het werkt niet goed doet dan is dit meteen zichtbaar op het scherm.

Mijn neefje gamed op een Philips 32" FullHD maar bij snelle bewegingen zie je meteen lag.
    Dit model is ook behoorlijk low-buget dat merk je aan de behuizing , aansluit mogelijkheden en indeling van het menu.

De 32" LG staat nu bij 2 kennissen in huis en ik hoor alleen maar positieve ervaringen over dat ding.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina