1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 25]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door fredfenster, 3 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Ik zou zeggen prove me wrong. Jij zegt ook maar wat, want 1080p native games zijn er bijna niet op de consoles, zie het volgende artikel: http://www.makeyougohmm.com/xbox360-1080p-games/ (Of ga zelf even googlen)

    Over 720P games:http://tweakers.net/nieuws/62252/microsoft-laat-720p-eis-voor-xbox-360-games-vallen.html

    Oudere spellen draaien dus wel in 720P, maar de graphics daarvan zijn vaak weer vrij laag, waardoor het daar wel mogelijk is. Bij spellen als bijv assassins creed (2) is het gewoon voor de xbox niet mogelijk om zoveel details te genereren.

    En over beeldverbeteraars, tsjah, denk je nou echt dat die TV-fabrikanten ze voor niks gemaakt hebben? Ze verbeteren wel degelijk het beeld, alleen bij sommige bronnen is dat simpelweg niet nodig en kan het resultaat er slechter uit zien, wil niet zeggen dat het beeld naar de tv zijn standaarden niet verbeterd is. Probeer zelf eens om je uitspraken te onderbouwen, want je komt zelf ook niet bepaald geloofwaardig over zo.
     
    Laatst bewerkt: 14 sep 2010
  2. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Heel veel games draaien op 576p of 640p NATIVE. Het doosje geeft wel mooi 720 of zelfs 1080p aan, maar dat is bijna altijd upscaled.

    Er zijn er echt maar heel weinig die native 720p draaien, laat staan 1080p (op een enkele game na).
     
  3. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Als aanvulling kan ik vertellen dat er op de Xbox 360 slechts 1 game is die native 1080p is en dat is Virtua Tennis 3. Geen enkele andere game (inclusief live arcade games) is hoger dan 720p. Op de PS3 zijn meerdere PSN games native 1080p (Super Stardust HD, Wipeout HD, Pain etc) maar de meeste zijn 720p. Net als op Xbox 360 is Virtua Tennis 3 ook op de PS3 native 1080p.
     
  4. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    geef maar s een bron dan. Halo draait lager en Gears of War volgens mij, maar veel games oo 576? laat s zien dan.

    Ikzelf roep al n jaar dat ik wel s n upgrade in de grafische kaart, want volgens mij kan t wel wat beter ;)
     
  5. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Haze is 576p op de PS3, Ghostbusters was 576p op de PS3 en GTA4 op de PS3 is 600p. Bijna alle games tegenwoordig op zowel de PS3 als de Xbox 360 zijn 640p. Een bekend voorbeeld hiervan zijn de Call of Duty games sinds Call of Duty 3. Call of Duty 2 op de Xbox 360 was wel 720p.

    Grafisch kan het veel beter aangezien huidige GPU technologie ruim 10x groter is. Dit is een grotere stap dan er plaatsvond van de Xbox naar de Xbox 360. Sterker nog Amd's eerste Fusion APU voor netbooks heeft meer kracht en is geavanceerder dan de Xbox 360.
     
    Laatst bewerkt: 14 sep 2010
  6. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik heb wel een aardig lijst gevonden hier. Weet niet of het goed gemeten is, maar t lijkt me iemand die wel van iets weet. Iemand die hier iets te vermelden heeft?

    http://forum.beyond3d.com/showthread.php?t=46241

    Veel 720p hoor.

    Xbox 360

    50 Cent = 1280x720 (no AA)
    Afro Samurai = 1280x720 (4xAA)
    Alan Wake = 960x544 (4xAA) - As per gamefest presentation
    Aliens Vs Predator = 1120x630 (custom AA)
    Alone in the Dark = 1040x600 (2xAA)
    Army of Two = 1280x720 (2xAA)
    Assassin's Creed = 1280x720 (2xAA)
    Assassin's Creed 2 = 1280x720 (2xAA)
    Avatar = 1280x696 (2xAA, black borders)
    Backbreaker = 1152x640 (2xAA + blur filter)
    Banjo Kazooie: Nuts and Bolts = 1280x720 (2xAA)
    BlazBlue: Calamity Trigger = 1280x720 (2xAA background, no AA characters )
    Batman: Arkham Asylum = 1280x720 (2xAA)
    Battle Fantasia = 1280x720 (no AA, toggable blur filter)
    Battlefield: Bad Company = 1280x720 (no AA)
    Battlefield: Bad Company 2 = 1280x720 (no AA)
    Bayonetta = 1280x720 (no AA)
    Beijing 2008 = 1280x720 (2xAA)
    Beowulf = 1280x720 (4xAA)
    Bionic Commando = 1120x640 (no AA)
    Bioshock = 1280x720 (no AA)
    Bioshock 2 = 1280x720 (edge blur filter)
    Blacksite: Area 51 = 1280x720 (2xAA)
    Blue Dragon = 1280x720 (2xAA)
    Blur = 1280x720 (4xAA)
    Borderlands = 1280x720 (no AA)
    Brutal Legend = 1200x720 (no AA)
    Burnout: Paradise = 1280x720 (2xAA)
    Call of Duty 3 = 1040x624 (2xAA)
    Call of Duty: Modern Warfare = 1024x600 (2xAA)
    Call of Duty: Modern Warfare 2 = 1024x600 (2xAA)
    Call of Duty: World at War = 1024x600 (2x AA)
    Call of Juarez: Bound in Blood = 1280x672 (4x2 custom edge AA + black borders)
    Cars Mater-National = 1280x720 (4xAA)
    Club, The = 1280x720 (4xAA)
    Command & Conquer: Red Alert 3 = 1280x720 (no AA, blur filter)
    Conan = 1024x576 (no AA)
    Condemned 2 = 1280x720 (2xAA)
    Conflict: Denied Ops = 1280x720p (2xAA)
    Chronicles of Riddick: Dark Athena = 1280x720 (4xAA)
    Crackdown = 1280x720 (2xAA)
    Crash Time = 1280x720 (2xAA)
    Dante's Inferno = 1280x720 (no AA)
    Darkness, The = 1280x720 (4xAA)
    Dark Sector = 1280x720 (no AA)
    Darksiders = 1152x648 (no AA)
    Dead or Alive 4 = 1280x720 (2xAA)
    Dead or Alive Xtreme 2 = 1280x720 (2xAA)
    Dead Rising = 1280x720 ( up to 4xAA depending on frame rate)
    Dead Space = 1280x720 (no AA)
    Dead to Rights: Retribution = 1088x612 (2xAA) ?
    Devil May Cry 4 = 1280x720 (2xAA)
    Dirt = 1280x720 (4xAA)
    Dirt 2 = 1280x720 (4xAA)
    Don King Prizefighter = 1024x630 (2xAA)
    Dragon Age: Origins = 1280x720 (2xAA)
    Dragon Ball: Raging Blast = 1280x720 (1x1 edge blur)
    Dynasty Warriors 6 = 1280x720 (no AA)
    Dynasty Warriors: Strike Force = 1280x720 (no AA)
    Elder Scrolls IV: Oblivion = 1024x600 (2xAA) - Same for GOTY Edition!
    End of Eternity/Resonance of Fate = 1088x720 (2xAA)
    End War = 1280x720 (2xAA)
    F.E.A.R. = 1280x720 (2xAA) + slight blur?
    F.E.A.R. 2 = 1280x720 (2xAA)
    Fable II = 1120x720 (blur filter, 2xAA)
    Fable III =
    FaceBreaker = 1280x720 (4xAA)
    Fallout 3 = 1280x720 (4xAA, certain edges)
    Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer = 1280x720 (4xAA)
    Far Cry 2 = 1280x696 (2xAA, black borders)
    Fight Night Round 4 = 1280x720 (4xAA)
    Fifa 2006 = 1024x576 (2xAA)
    Fifa 2007 = 1200x675 (no AA)
    Fifa 2008 = 1280x720 (2xAA)
    Fifa 2010 = 1280x720 (2xAA)
    Fifa Street 3 = 1920x1080 (4xAA)
    Final Fantasy XIII = 1024x576 (2xAA)
    Fracture = 1280x720 (no AA)
    Forza Motorsport 2 = 1280x720 (2xAA in-game, 4xAA replay & vehicle select)
    Forza Motorsport 3 = 1280x720 (2xAA in-game, 4xAA replay & vehicle select)
    Gears of War = 1280x720 (HD), 960x720 (SD) (2xAA on static objects?)
    Gears of War 2 = 1280x720 (2xAA, certain edges unaffected)
    Ghostbusters = 1280x720 (2xAA)
    Ghost Recon: Advanced Warfighter 2 = 1280x720 (2xAA)
    G.I. Joe: The Rise of the Cobra = 1280x720 (2xAA)
    Godfather II = 1280x720 (no AA)
    Golden Axe: Beast Rider = 1280x720 (no AA, blur filter)
    Golden Compass = 1280x720 (2xAA)
    Grand Theft Auto IV = 1280x720 (2xAA)
    Guitar Hero 3 = 1280x720 (no AA)
    Guitar Hero Aerosmith = 1280x720 (no AA)
    Guitar Hero World Tour = 1280x720 (no AA)
    Guitar Hero 5 = 1280x720 (no AA)
    Halo 3 = 1152x640 (no AA)
    Halo 3: ODST = 1152x640 (no AA)
    Halo: Reach =
    Halo Wars = 1280x720 (2xAA)
    HAWX = 1280x720 (4xAA)
    HAWX2 = 1280x720 (4xAA)
    IL2 Sturmovik = 1280x720 (2xAA)
    Incredible Hulk = 1280x720 (full screen blur)
    Juiced 2: Hot Import Nights = 1280x720 (2xAA)
    Kung Fu Panda = 1280x720 (no AA)
    Left 4 Dead = 1280x720 (no AA, edge blur)
    Left 4 Dead 2 = 1280x720 (no AA, edge blur)
    Legend of Spyro: Dawn of the Dragon, The = 1280x720 (4xAA)
    Legendary = 1280x720 (no AA)
    LEGO: Batman = 1280x720 (2xAA)
    LEGO: Harry Potter 1-4 = 1280x720 (2xAA)
    LEGO: Indiana Jones = 1280x720 (2xAA)
    Lord of the Rings: Conquest = 1280x720 (no AA)
    Lost Planet = 1280x720 (up to 4xAA dependent on framerate)
    Lost Planet 2 = 1280x720 (2xAA)
    Madden NFL '09 = 1280x720 (no AA)
    Mafia 2 = 1280x720 (2xAA)
    Marvel: Ultimate Alliance = 1280x720 (2xAA)
    Marvel: Ultimate Alliance 2 = 1024x576 (2xAA)
    Mass Effect = 1280x720 (2xAA, transparencies and effects not AA'd)
    Mass Effect 2 = 1280x720 (2xAA, transparencies and effects not AA'd)
    Mercenaries 2: World in Flames = 1280x720 (no MSAA, but depth/Z-based edge blur?)
    Metro 2033 = 1280x720 (AAA)
    Midnight Club: Los Angeles = 1280x720 (2xAA?)
    Mirror's Edge = 1280x720 (2xAA)
    MK vs DC = 1040x624 (2xAA)
    MotoGP 2006 (screenshot) = 1280x1024 (framebuffer grab from AVS Forum member)
    MotoGP 09/10 = 1280x720 (2xAA)
    MX vs ATV: Untamed = 1280x720 (no AA)
    MX vs ATV: Reflex = 1280x720 (no AA)
    NBA Live '08 = 1280x720 (4xAA)
    NBA Street Home court (demo) = 1920x1080 (4xAA)
    NCAA Football 08 (demo) = 1024x600 (2xAA)
    Need For Speed: Pro Street = 1280x720 (4xAA)
    Need For Speed: Shift = 1280x720 (4xAA)
    Need For Speed: Undercover = 1280x720 (4xAA)
    NFL Tour = 1280x720 (4xAA, 60fps)
    NHL '09 = 1280x720 (4xAA)
    Ninja Bladen = 1280x720 (2xAA)
    Ninja Gaiden 2 = 1120x584 (2xAA)
    Operation Flashpoint 2 = 1280x720 (2xAA)
    Orange Box, The = 1280x720 (no AA)
    Overlord = 1280x720 (2xAA)
    Overlord II = 1280x612 (custom edge blur, black borders)
    Perfect Dark Zero = 1152x640 (no AA)
    Phantasy Star: Universe = 1152x648 (no AA)
    Prince of Persia = 1280x720
    Prince of Persia: The Forgotten Sands = 1280x720 (2xAA)
    Pro Evolution Soccer 6 (demo) = 1024x576 (2xAA)
    Pro Evolution Soccer 2008 = 1280x720 (4xAA)
    Pro Evolution Soccer 2010 = 1280x720 (2xAA)
    Project Gotham Racing 3 = 1024x600 (2xAA)
    Project Gotham Racing 4 = 1280x720 (2xAA)
    Prototype = 1120x640 (2xAA)
    Quake 4 = 1280x720 (no AA)
    Quake Wars: Enemy Territory = 1280x720 (2xAA + blur)
    Race Driver: GRID = 1280x720 (4xAA)
    Race Pro = 1280x720 (4xAA)
    Rainbow Six Vegas 2 = 1280x720 (2xAA)
    Red Dead Redemption = 1280x720 (2xAA)
    Red Faction: Guerrilla = 1280x720 (2xAA)
    Resident Evil 5 = 1280x720 (dynamic 0-4xAA)
    Ridge Racer 6 (demo) = 1440x810 (no AA)
    Rise of the Argonauts = 1280x720 (2xAA, however post processing is likely interfering with the AA resolve in certain cases )
    Rock Band = 1280x720 (2xAA, post-fx or lighting usually resulting in "no AA")
    Rock Band 2 = 1280x720 (2xAA, post-fx or lighting usually resulting in "no AA")
    Rock Band: The Beatles = 1280x720 (2xAA, post-fx or lighting usually resulting in "no AA")
    Rock Band: Green Day = 1280x720 (2xAA, post-fx or lighting usually resulting in "no AA")
    Saboteur = 1280x720 (no AA)
    Sacred 2: Fallen Angel = 1920x1080 for any HD output (including PC res), 1280x960 for 4:3 output, 1376x768 for 480p widescreen (no AA)
    Saint's Row 2 = 640p (2xAA)
    SCORE International Baja 1000 = 1280x720 (4xAA)
    SEGA: All Stars Racing = 1280x720 (2xAA)
    SEGA: Rally Revo = 1280x720 (4xAA, alpha to coverage)
    SEGA: Superstars Tennis = 1280x720 (2xAA, 30fps)
    Shadowrun = 1280x720 (2xAA) - Gamefest '07
    Silent Hill: Homecoming = 1280x720 (2xAA)
    Simpsons, The = 1280x720 (no AA)
    Singularity = 1280x720 (2xAA)
    Skate = 1280x720 (2xAA ? )
    Skate 3 = possibly 1152x640 or less (2xAA, super blur filter makes it difficult to determine exact res)
    Soldier of Fortune: Payback = 1280x720 (4xAA ?)
    Soul Calibur IV = 1365x960 (no AA, software scaled to 720p)
    Sonic Unleashed = 880x720 (2xAA)
    Spiderman: Web of Shadows = 1280x720 (4xAA)
    Splinter Cell: Conviction = 1024X576 (2xAA)
    Splinter Cell: Double Agent = 1280x720 (full screen blur, 1-pixel horizontal & vertical)
    Split-Second = 1280x672 (2xAA)
    Star Ocean 4 = 1248x702 (2xAA + edge blur/DOF, in field), ~936x512 (no AA, in battle)
    Star Wars: The Force Unleashed = 1280x720 (no AA)
    Stormrise = 1280x720 (4xAA)
    Street Fighter IV = 1280x720 (2xAA)
    Super Stars V8: Next Challenge = 1280x720 (4xAA)
    Super Street Fighter IV = 1280x720 (2xAA)
    Tales of Vesperia = 1280x720 (2xAA + full screen blur)
    Tekken 6 = 1024x576 w/motion blur, 1365x768 w/o motion blur (no AA)
    Terminator: Salvation = 1152x648 (blur filter)
    Tiger Woods PGA Tour '09 = 1280x720 (no AA)
    Tiger Woods PGA Tour '11 = 1280x720 (no AA)
    Tomb Raider: Legend = 1024x600 (2xAA)
    Tomb Raider: Underworld = 1024x576 (2xAA) - depth buffer is 1040x576
    Tony Hawk's Project 8 (screenshot) = 1040x585 (2xAA)
    Tony Hawk's Proving Ground = 1280x720
    Top Spin 3 = 1280x720 (2xAA)
    Transformers: Revenge of the Fallen = 1120x720 (blur filter)
    Transformers: War for Cybertron = 1024x600 (2xAA)
    Turning Point: Fall of Liberty = 1280x720 (no AA)
    Turok = 1280x720 (no AA)
    UEFA Euro 2008 = 1280x720 (2xAA)
    UFC 2009: Undisputed = 1280x720 (custom edge AA with 2 colour gradations like 4xAA)
    Unreal Tournament III = 1280x720 (2xAA ala Gears...)
    Vanquish = 1024x720 (2xAA)
    Virtua Fighter 5 (demo) = 1024x1024 (4xAA)
    Virtua Tennis 3 = 1920x1080 (2xAA)
    Virtua Tennis 2009 = 1280x720 (4xAA)
    WALL E = 1280x720 (2xAA)
    Wanted = 1120x640 (no AA)
    Wheelman = 1280x720 (2xAA)
    Wolfenstein = 1280x720 (no AA)
    X-Men Origins: Wolverine = 1280x720 (2xAA)
     
    Laatst bewerkt: 14 sep 2010
  7. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Zijn er nog redelijk wat inderdaad, ben benieuwd of het klopt though.
     
    Laatst bewerkt: 14 sep 2010
  8. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Hoe kun je het eigenlijk checken wat de native resolutie is van een game?
    Anders kijk ik de spellen wel eens na die ik heb als het niet te lastig wordt :9
     
  9. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    ik kan t ook niet checken nee. zag wel ergens een uitleg maar dat ging echt boven mn pet.
     
  10. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze nemen een direct feed foto van de framebuffer op de Xbox 360 development of debug kit (zwart-grijze Xbox 360 voor developers). Dit is een foto van de game net voordat deze op het beeld geplaatst gaat worden en nog niet geupscaled is. Hieronder zie je een foto van zo'n kit:

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 15 sep 2010
  11. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
  12. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
  13. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ja dat is goed nieuws voor jou natuurlijk!


    edit: de update is een feit zo te lezen (ik moet zelf nog ff kijken of wij m al kunnen krijgen). Het enige nadeel is dat de losless audio niet kan worden gehandhaafd/afgespeeld wanneer er naar 3D gekeken wordt.
    http://www.engadget.com/2010/09/20/ps3-firmware-3-50-is-a-go-3d-blu-ray-movies-suddenly-feel-more/



    ----


    Meer nieuws: (opvallend). Disney komt met een calibratie blu-ray en denk maar niet dat we hier te maken hebben met een kinderachtige versie.
    Er zitten naast de calibratietools zelfs testprogramma's op om de kijkhoek te meten èn een programma dat probeert luie/vastzittende pixels weer tot leven te brengen.

    http://hd.engadget.com/2010/09/22/disney-launching-calibration-disc-for-pros-and-novices-alike-at/
     
    Laatst bewerkt: 24 sep 2010
  14. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Werkt prima via ps3, het was het wachten zeker waard,geld gaat nu op aan een kapotte wasmachine :mad:
     
  15. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Wie heeft een link naar goede webshop waar ik een HDMI kabel kan kopen voor mijn Xbox 360? Ik vraag dit omdat ik nu een kabel op mijn nieuwe 360 heb die geen geluid door laat. Althans wel in de Xbox 360 dashboard/menu's/games maar niet in bijvoorbeeld een trailer via Zune Marketplace.

    Voor zo rond de 10 a 20 euro. :)

    Edit: laat maar ik heb de originele al gevonden voor 15 euro :)

    KLIK voor de mensen die nog op zoek zijn naar die originele kabel voor cheap...
     
    Laatst bewerkt: 28 sep 2010
  16. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Waarom niet die HDMI kabel van 1,50 kopen op allekabels.nl? :p
     
  17. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    dat die geen geluid doorlaat, dat komt toch gewoon door een instelling op de xbox? Ik heb dat geluid namelijk ook uitgezet.

    en trouwens, iedere hdmi kabel past op de xbox. Ik gebruik al jaren die van de Handyman van een tientje.
     
    Laatst bewerkt: 29 sep 2010
  18. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.720
    Leuk Bevonden:
    17.947
    Zoek eig een goeie HDtv voor 400 flappen..elke die ik maar vind,is een 50hertz tv en dat suckt. Zijn er ook 100hertz HDtvs voor 400eu?
     
  19. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Waar heb die onzin vandaan ?

    Mijn Bravia (50Hz) laat een mooiere plaatje zien dan de meeste goedkope 100hz tv's.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina