1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 25]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door fredfenster, 3 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    De PV50 die ik had (2,5 jaar) en de PX80 die ik nog heb (1,5 jaar) hebben dat probleem niet.
    Vraag me af hoe dat zit.
     
  2. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ja, sterker nog.. ik heb er net 1 afgehaald bij plasmadiscounter :+
     
  3. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ok, hopen voor je dat ie niet na zoveel uur dat probleem krijgt als de g10, want dan heb je er een stuk minder aan.

    Is het nu al zeker dat de S20 wel of niet dezelfde problemen heeft als de g10? En hoeveel slechter is het oudere NEOPDP scherm van de S20 tov de G20?

    Ik begin een beetje te twijfelen of ik niet beter mijn order kan veranderen, aangezien de S20 470 euro goedkoper is en ook sneller is. Maar ik wil niet te veel inleveren op beeldkwaliteit en al helemaal geen problemen krijgen zoals de G10. Wat zouden jullie doen?
     
  4. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    ik zou ff in de winkel gaan kijken, ik weet niet waar je woont maar bij de plasmadiscounter hebben ze de s en de g onder elkaar in de showroom hangen


    edit://

    voor de plasma experts, hoe kan ik mn beeld nu het beste instellen? ik kon van die verkoper niet echt veel wijzer worden.

    heb m nu op normal picture staan met laag contrast
     
    Laatst bewerkt: 4 aug 2010
  5. Daniël

    Daniël Staatsfeind Nr. 1

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    18
    Volgens Ferry:+

     
  6. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    (je was me net voor Daniel ;) )

    http://www.avforums.com/tv/index.php?videoid=53 (die ik op de vorige pagina postte ;) )

    Beeldinstelling moet op Cinema of Normal, ECO bij heel veel zonlicht. (Bij ECO past de tv de helderheid aan bij het omgevingslicht. Dus bij veel zonlicht wordt het beeld feller. Het lijkt wel op een lcd). 's avonds vind ik het beeld te donker in deze stand).

    Contrast gedurende inspeelperiode ff niet hoger dan 50%
    Scherpte bij HD heel laag (0-10%)

    Je kan het beste een instel/calibratie dvd gebruiken of gebruik het instelprogramma wat op de Pixar of de laatste Star Wars films.

    Zoals je in de video kan zien, is het verkeerd zetten van 1 klik al voldoende om details in het beeld te verliezen. Te laag contrast en je beeld wordt dof/niet sprankelend.

    De helderheid regelt de zwartweergave (jawel!). Ieder scherm heeft zn max zwartweergave. Zet je de helderheid lager dan wordt het zwart niet zwarter, maar wat donkergrijs zou moeten worden weergegeven, wordt dan ook zwart.

    Contrast regelt de witweergave en hier hetzelfde als hierboven. Met het hoger zetten van het contrast verlies je details. Te laag is ook niet goed.

    Het is allemaal geen ramp, maar als je alles uit je scherm wilt halen moet je het wèl doen, dat afstellen.
     
  7. Daniël

    Daniël Staatsfeind Nr. 1

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    18
    Die man in de tutorial zit er volgens mij wel naast met zijn primaire kleuren. Sinds wanneer is groen een primaire kleur?8)
     
  8. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Is de 50VT20 eigenlijk ook in zilver leverbaar? Op de Nederlandse site van Panasonic zie ik 'm alleen in zwart staan. Op de US site beelden ze 'm echter ook in zilver uit. Ben zelf geen liefhebber van piano zwart afwerkingen, en dat is op het moment nog het enige wat mij er van weerhoudt om 'm te bestellen. Van Panasonic heb ik tot op heden geen reactie gekregen. Mochten ze later nog een zilverkleurige uitbrengen dan wacht ik liever nog even. :+
     
  9. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ja dat heb ik meteen gedaan

    zit nu avatar te kijken op stand True Cinema

    ziet er vet uit :D

    zo ff uncharted 2 of GoW3 proberen

    @Ferry, thx ik zal eens kijken of ik ergens zo'n dvd kan regelen. Ik ben er op het oog zelf niet zon ster in. Ik ben veel te snel tevreden :+


    edit:// en wat moet ik met settings als Vivid colour on/off ? ik zie niet zoveel verschil :confused:
     
    Laatst bewerkt: 4 aug 2010
  10. MissCoupe

    MissCoupe Active Member

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik voel me echt een complete nono... het zit als volgt. Aangezien het zo goed als zeker is dat ik mn plasma tv verkocht heb mag ik wat nieuws uitgaan zoeken. Maar dat is me toch een drama! Er zijn genoeg leuke tv's voor een 'leuke' prijs te koop. Maar waar moet ik nou op letten als ik een beetje een goede game tv wil hebben? Mn max uitgave bedrag is 800euro. En ik ben opzoek naar iets van 40/42"... 46" mag maar ik snap dat je dan ook gelijk meer kwijt bent. Zelf heb ik al wat search werk gedaan maar zijn deze wat? Sony 40EX600, Samsung UE40C5100, Samsung LE40C650, LG 42LD540, LG 42LD750... Ik ben er nog niet uit of ik liever LCD of LED ga kopen. Van plasma ga ik nu afstappen omdat de ruimte waar de tv zich in bevindt ontzettend warm word en ik het idee heb dat energieverbruik vrij hoog is? Of is dat een fabeltje? Ik was namelijk ook de Panasonic TX P42S10 tegengekomen en die viel ook wel in de smaak. Help... :)
     
    Laatst bewerkt: 4 aug 2010
  11. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467

    Even nog een vraagje over de helderheid. Er is bij de panasonic een 0 stand voor helderheid die in de midden zit. Is die 0 stand het punt waarop gewoon alles wat volgende de bron zwart is als zwart wordt weergegeven?

    en als ik de min in ga gaat hij meer kleuren als zwart weergeven en als ik de plus inga gaat hij minder als zwart weergeven?

    eerlijk gezegd (heb er nog niet heel veel mee gespeeld) vind ik het er wel prima uitzien op de 0 stand.

    En eerlijk gezegd vind ik het met laag contrast (20 van de 60) er ook goed uitzien.

    hoe hoog hebben jullie je contrast staan?

    ik zie voor mn gevoel nu meer detail dan wanneer het contrast hoog staat.

    Nog een vraagje, welke aspect ratio kiezen julllie bij HD content, Just scan of gewoon 16:9?



    hey mede-nono,

    ik heb zojuist de panasonic tx-p43s20 aangeschaft. Hij kost maar 600 euro en heeft een neopdp paneel wat vergelijkbaar is met die van de G10 (van vorig jaar).

    Eerste indruk is heel goed, hiervoor heb ik alleen samsung lcd's gehad, een hd-ready en een full-hd allebei serie 4 geloof ik en die kunnen echt niet tippen aan deze plasma.

    Als het je vooral gaat om het gamen moet je bij de LCD tv's goed kijken of er in de reviews iets vermeld staat over input lag. Sommige van de nieuwere samsungs hebben zeer hoge input lag (65ms) wat je dus echt schijnt te merken en je games dus allemaal traag aan gaan voelen.

    Maar er zijn er ook (de c580 bijvoorbeeld) die hier dan weer helemaal geen last van hebben.

    Voor de rest heb ik er ook de ballen verstand van maar dat is wel iets waar je denk ik op moet letten als gamen het voornaamste is waar je de tv voor gaat gebruiken.

    Ik denk trouwens niet dat je je blind moet staren op die nieuwe LED tv's. Dat zijn in feite ook gewoon LCD's die door LED's verlicht worden en tenzij je echt een top of the line LED koopt ben je volgens mij beter af met een "gewone" LCD of Plasma
     
    Laatst bewerkt: 4 aug 2010
  12. MissCoupe

    MissCoupe Active Member

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    0
    Gelukkig dat ik niet de enige nono ben! \o/ Heb even die tv van jou geprobeerd op te zoeken... Maare 43" bestaat dat? Hij komt namelijk alleen met 42 of 46" versies?! Ik heb nu een plasma en eigenlijk ben ik best tevreden er over. Maar omdat ie toch wel wat ouder werd dacht ik t word tijd voor een nieuwe.

    Daar was ik al achter hoor dat LED's nou niet onwijs geweldig zijn. ;) En ik vind ze bovendien nog vrij prijzig. Aangezien ik de tv het meeste gebruik voor gamen ga ik me wel is f storten op het lag gebeuren. Ieg thx voor je antwoordt!
     
  13. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
  14. MissCoupe

    MissCoupe Active Member

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    0
    Dacht ik al! Maar mooie tv heb je! :)

    Als ik op hdtvtest ga kijken (wat ik vandaag al eerder had gedaan), dan weet ik het helemaal niet meer! Ik heb nu een Panasonic TH 42PV en daar heb ik nooit echt extreme lag gemerkt... Merk ik dat bij deze tv's dan ineens wel? Pfff, iedere keer denk ik dat ik er een beetje uit ben maar we zijn weer terug bij af!
     
  15. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    volgens mij heb je bij plasma's vrijwel nooit last van lag
     
  16. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Geen lag in de vorm van blur (reactiesnelheid = 0,0001 ms)

    Geen lag in de vorm van inputlag (voor zover ik reviews heb gelezen van plasma's nooit merkbaar langzamer dan een crt (modellen van de laatste 2 jaar))
     
  17. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Je kan in de winkel gaan kijken, maar dan weet je niet of die S20 niet over een paar maanden of paar jaar zware problemen gaat krijgen, en die kans zit er dus in, omdat hij dezelfde technologie heeft als de G10. Plus dat de S20 een minder scherm lijkt te hebben.

    Quote van het avforum over deze vergelijking:
    Well mate no-one knows if the 2010 lineup will have the same black level issues as last year. I doubt we will know untill late this year/early next year.
    It does look as if the S20 doesnt have the NeoPDP panel like the G20 does. Also look where it says filter....thers isnt one by the looks of things which would mean a bit of sunlight and bam! Instant grey blacks and washed out screen. The G20 has a good filter my tv sits in the corner and sunlight does get on it in the afternoon but the image still looks great.
    I got the G20 as a replacement by my retailer for my G10. It was the only good 42" plasma around to swop my G10 for. Fingers crossed it wont go down the road of my G10



    Dat gaat niet werken denk ik. De zon staat hier op de 1e verdieping bijna de hele middag en avond op mijn kamer en door alleen witte gordijnen komt dan erg veel licht. Als ik wat te laag zit kan ik zelfs op mn LCD erg weinig zien als ik aan het gamen ben, mn tv staat redelijk hoog en als ik dan laag ga zitten zie ik weinig, dan moet ik echt gaan staan, dus dat zal veel te veel (uv)licht zijn voor een Plasma. Dus ik denk dat ik aan nieuwe gordijnen moet.

    Maar ik zit dus nog steeds te twijfelen of ik niet beter de S20 kan nemen ipv de G20, iemand die me daarover kan adviseren? Klopt het dat de G20 een beter NEO-PDP scherm heeft als de S20? En hoe zit het met dat probleem van de zwarte tinten van de S20 zoals bij de G10? Daarnaast is de S20 sneller en 470 euro goedkoper bij de winkel waar ik hem bestel.

    De G20 is dan weer THX-gelicenseerd, waardoor ik met 1 knop exact de juiste calibratie heb, klopt dat? Plus deze voordelen: http://www.thx.com/consumer/home-entertainment/video/thx-certified-plasmas-lcd-tvs-projectors/
    Zit er verder veel (kwaliteits)verschil in? Ik zit te twijfelen en kom er niet uit.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 aug 2010
  18. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    De S serie is gericht op mensen met een minder groot budget, Je moet het dan doen met wat minder aansluitingen en opties enzo.
    Of het paneel ook echt van mindere kwaliteit is daar kan ik helaas niks over zeggen.
    Panasonic heeft niet voor niets een G model dat boven het S model staat en een V of zelfs VT model dat weer boven de G lijn staat.
    De vraag die dan overblijft omdat je waarschijnlijk op het eerste gezicht weinig verschil zal zien tussen een S20 en G20 is de vogende:

    Hoeveel waarde hecht je aan die € 470,-
    En zijn er nog andere dingen die je graag wilt waar je dat geld liever aan besteed.

    Over een S20 kun je namelijk net zo tevreden zijn als over een G20, Wat je niet hebt kun je namelijk ook niet missen.

    Dat neemt niet weg dat een G20 in theorie beter kan zijn, en de S20 goedkoper, Maar waarom zou je je daar nog druk om maken als je eenmaal een S20 of G20 hebt staan?

    Ik heb hier zelf een instap model van een paar jaar geleden (Panasonic TH37pv7f, HD Ready) waar ik maar €500,- voor betaald heb en waar ik nog elke dag tevreden over ben, Natuurlijk wil ik liever een grotere TV en natuurlijk wil ik een Full HD.
    En ik heb het geld zelfs al klaarstaan (Voor een G20, Heb ook nog andere hobbys dus €1500,- is voor mij echt het maximale voor één tv. Twijfel nog tussen 46'' en 50'')

    Punt is dat het een moeilijke keuze is, en ik begrijp je dillema totaal.
    Ik heb het zelf namelijk ook meegemaakt:

    Op 21/06/2007 Heb ik na zeker een half jaar winkel in winkel uit lopen met rond de €1200 op de bank ervoor gekozen om een LG 26LC2R te bestllen voor €476,50 inclusief bezorging.
    Over deze tv ben ik echter nooit tevreden geweest maar dat gaf eigenlijk niet omdat ik over geen enkele LCD tv die toen op de markt was en in mijn budget lag tevreden was, Er mankeerde altijd wel iets aan en voor net geen €500 had ik toch een redelijke TV om op te gamen.

    Op 16/05/2008, Nog geen jaar later dus, Heb ik de Panasonic TH37PV7 besteld voor 531,50 inclusief bezorging, En mijn LG voor 330/350 doorverkocht (Wat was ik blij dat ik van dat ding afwas, Niet alleen ben ik nooit tevreden geweest over de beeldkwaliteit. Hij is ook 2 keer voor reparatie weggeweest. (Wel goede service trouwens.))

    Over deze plasma ben ik nog steeds tevreden, Hoewel ik het geld voor zijn opvolger al klaar heb staan wacht ik daar nog mee. (Het blijft een hoop geld, Ook al kan ik het met gemak 4x uitgeven en dan houd ik nog over.)
    Enerzijds omdat we hier nog in een langdurige verbouwing zitten (Mocht dit een lezer bekend klinken, Ja het duurt al erg lang) Anderzijds omdat het eigenlijk niet oodzakelijk is om deze TV te vervangen, Hij doet het immers prima en ik ben er nog altijd tevreden over.

    Zoals je ziet, Een TV kopen is niet meer zo simpel als 30 jaar geleden (Maar ja, Toen had je ook amper keuze.)
    En het gaat er uiteindelijk vooral om wat jij wilt, En hoeveel je eraan uit wilt geven.
    Je moet er tegenwoordig namelijk ook rekening mee houden dat je niet meer een TV voor 10 jaar koopt maar hem hoogstwaarschijnlijk over 3 tot 5 jaar al zult vervangen.
    De grote vraag is dan:

    Hoeveel Euro ben je bereid nu op dit moment te besteden voor die 3 tot 5 jaar TV plezier?

    Zeker als het gaat om 470 euro verschil, Want zoals je in mijn verhaal kunt lezen kan je daar ook een tv voor kopen waar je tevreden mee kunt zijn.
    Als je nu minder uitgeeft kun je namelijk ook weer eerder en makkelijker een nieuwe tv kopen. Je hebt er dan immers minder aan uitgegeven wat het makkelijker maakt om er al vrij snel afscheid van te nemen.

    Om maar even af te sluiten,
    Wat ik in jouw posts lees is dat je wel graag een G20 wilt omdat die in theorie beter is en jouw ook de betere keuze lijkt, Maar ook de S20 overweegt omdat die een stuk goedkoper is en ook direct leverbaar is.

    Dat ik nu een tv heb waar ik tevreden over ben (Buiten dat ie te klein is en de resolutie te laag is.) Wil niet zeggen dat ik mijn zoektocht gestaakt heb, Die loopt namelijk nog steeds door (al ruim 3 jaar dus.

    Momenteel gaat mijn persoonlijke voorkeur nog steeds uit naar de G20, Omdat het naar mijn mening de beste keuze is voor een redelijke prijs op dit moment.

    Enigste wat ik je nu kan aanraden is er nog eens goed over na te denken,
    Dan nog een punt:
    Je maakt je nu al zorgen om eventuele problemen die de S20 kan hebben omdat die techniek gebruikt uit de G10.
    Wil je dan uberhaubt wel kiezen voor een tv waar je nu al over twijfelt?
    Twijvels die je naar alle waarschijnlijkheid zult blijven houden?

    Haal eens diep adem en denk er nog eens goed over na.
    Als je erover praten wilt kun je mij toevoegen op live.

    Wat je uiteindelijke keuze ook word, Ik weet zeker dat je tevreden zult zijn met je TV.


    BTW, Sorry als ik in deze post af en toe een beetje in herhaling ben gevallen.
    Ik heb dat zelf niet door en het heeft een reden, Maar dat ga ik hier niet uitleggen.
     
  19. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Het klopt dat de g20 een nieuwer en beter paneel heeft, en een beter filter.

    dat van die zwartwaarden op de s20 weet nog niemand, ik zou zeggen vraag het me over een jaar nog eens :+

    die THX cetrificatie betekend dat je inderdaad al een voorgecalibreerde setting hebt om films op te kijken, maar dat wil niet zeggen dat je zelf helemaal niks mer hoeft te tweaken voor bijv je gamemode.

    Als ik je verhaal lees dan denk ik dat je er ook rekening mee moet houden dat de s20 volgens veel recencies wel meer last heeft van veel zonlicht qua spiegeling e.d

    volgens mij is de G20 gewoon overall wel de betere tv (dat de s20 misschien iets sneller is is volgens mij marginaal als je het vergelijkt met een echt langzame LCD. Alle plasmas zijn snel :) )

    Je moet je afvragen of het je 470,- euro waard is maar dat kan niemand anders voor je beoordelen.

    de echte liefhebbers zullen ongetwijfeld zeggen dat het geld goed besteed word maar persoonlijk geef ik er liever minder aan uit omdat ik weet dat de kans dat ik over een jaar weer zon impulsaankoop doe redelijk aanwezig is :+
     
  20. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    In video heb je 3 primaire kleuren
    Rood Groen Blauw en daarom heb je ook een RGB kabel, want de letters staan voor RoodGroenBlauw ;)
     
    Laatst bewerkt: 5 aug 2010
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina