1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 25]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door fredfenster, 3 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Als ik puur naar de specs kijk dan is de Samsung LE32B550 de beste keus.
     
  2. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Ik kan je vertellen dat je voor de prijs van zo'n Bravia ook wel echt een goede tv in huis haalt met een hoop functies, en een erg goed doordacht en duidelijk menu. Sony bied ook allerlei IPTV diensten aan zoals een soort van uitzending gemist voor Veronica, SBS 6, Net5 en het NOS journaal. (Op het moment, worden er steeds meer) Als je daar waarde aan hecht moet je zeker voor de Bravia gaan.

    Qua beeldkwaliteit zal hij waarschijnlijk niet onder doen voor de Samsung TV's, die wat dat betreft veel waar voor je geld levert.
     
    Laatst bewerkt: 4 okt 2010
  3. CheesieOnion

    CheesieOnion <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

    Berichten:
    1.058
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]
    Ik heb die TV en ik vraag me af wat de resolutie is die ik moet gebruiken met een XBOX 360 aangesloten met HDMI-kabel. Volgens dit plaatje lijkt mij dat het 1080 p is.
     
  4. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Inderdaad 1080P of 1920x1080, ik geloof dat ie 1080P aan zal geven als je hem via HDMI aansluit.
     
  5. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Hoe zit het eigenlijk met de upscaling bij gebruik van n cam-module? Wordt dit dan door de tv gedaan?

    Ik was namelijk deze week bij n maat en die had een 40 inch Philips full hd lcd gekocht en hij had n ziggo module icm digitale tv.

    Nou heb ik een hdready plasma met hd pakket en een losse humax decoder met hdmi, maar de gewone niet hd zenders zien er bij mij een stuk beter uit dan bij hem zeg!
    Ik dacht eerst dat hij nog analoog aan t kijken was, maar toen zette hij NL1 hd aan en dus digitaal.

    Dus: scaled een cam-module de niet hd-zenders op of laat hij dat door de tv doen?
     
  6. CheesieOnion

    CheesieOnion <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

    Berichten:
    1.058
    Leuk Bevonden:
    0
    Wordt dat dan door de xbox zelf aangegeven en ingesteld?
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De Cam-module heeft maar 1 taak en dat is het decoderen van het tv-signaal .
    Upscalen van het beeld wordt door de tv gedaan , maar dan moet er natuurlijk wel een upscaling chippie (Faroudja) aanwezig zijn.,

    De Xbox360 stel je in op 1080p en dan neemt de tv/monitor automatisch de instelling over.
     
  8. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Dat verklaart een boel. Ik ben sowieso niet onder de indruk van de Philips. Zelfs die 21-9 laat in de winkel een hoop beeldfouten zien zeg!


    ---------------

    Toshiba zet hun OLED plannen in de ijskast. Gaat "lekker" daar. Eerst hd-dvd moeten laten vallen en nu dit. Lijkt erop dat ze in moeilijkheden beginnen te komen?

    http://www.engadget.com/2010/10/03/toshiba-shelves-oled-production-plans-focuses-on-lcds-and-licki/
     
    Laatst bewerkt: 5 okt 2010
  9. Chrisztiaan

    Chrisztiaan Shooters !

    Berichten:
    993
    Leuk Bevonden:
    1
    Hoe kan je je resolutie van je TV aanpassen?
    Ik heb een Samsung, welke weet ik niet.
     
  10. CheesieOnion

    CheesieOnion <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

    Berichten:
    1.058
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan niet, of bedoel je voor je xbox?
     
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Is niet mogelijk !
    De bron bepaald de resolutie niet de tv.
     
  12. fortesque

    fortesque Active Member

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    iemand? :confused:
     
  13. Chrisztiaan

    Chrisztiaan Shooters !

    Berichten:
    993
    Leuk Bevonden:
    1
    Maar als ik geen beeld zie op me tv, kan ik de resolutie moeilijk veranderen.
    Dus dat betekent dat ik het op een andere tv moet instellen?
     
  14. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Of zoals ik het doe zoek op youtube een filmpje waarin ze laten zien dat ze de resolutie veranderen en doe gewoon mee met je controller. voor mij heeft het gewoon gewerkt en had ooit een 1080p signaal naar 720p gezet zonder beeld dus :+
     
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Bij de R-serie maakte Samsung al gebruik van 4 soorten panels.
    Daarmee hebben ze in Duitsland veel gedonder gehad.

    1.) AMLCD_INT = Samsung S-PVA Panel (Active Matrix / Default)
    2.) AUO_AMVA = AU Optotronics A-AMVA Panel
    3.) SCMO_INT = CMO S-MVA Panel
    4.) CMO = CMO MVA Panel

    Het verschil is duidelijk te zien in het formaat van de pixels.

    Normale pixel.
    [​IMG]



    S-PVA.
    [​IMG]

    [​IMG]
     
  16. Heroic

    Heroic Halo

    Berichten:
    1.290
    Leuk Bevonden:
    0
    Zou je misschien kunnen motiveren? Ik heb er niet veel verstand van en zou graag willen weten wat hem beter maakt.
    Verder graag meer meningen! _O_
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Moet dat , ben daar helemaal niet goed in :+


    Mijn tante heeft nu een 3000-serie van Philips en ik vind de beeldkwaliteit van normale tv (analoog/digitaal) niet mooi.
    Ik vind het beeld van de Philips veelste grijs.

    Bij de LG mis ik nu al 2 dingen en dat zijn de DVB-T en DVB-C tuners , die horen er gewoon standaard op te zitten.

    De B550 heeft alles wat de B530 ook heeft met een paar extra opties (2 extra HDMI-poorten en USB).
     
  18. Heroic

    Heroic Halo

    Berichten:
    1.290
    Leuk Bevonden:
    0
    Dingen die ik graag zou willen weten:
    bij beeldoptimalisatie zie ik allemaal termen staan zoals Digital Chrystal Clear, Digital Natural Image engine en Wide Color Enhancer 2. Moet ik hier waarden aan hechten?

    Verder zie ik ook qua geluid bij Speaker vermogen (RMS) dingen staan zoals 10W en 20W. ik neem aan dat 20W beter is dan 10W, is dit veel betere kwaliteit geluid dan?

    Last but not least is 100 hertz aan te raden met films in 1080p op een 32" scherm?
    Gewone televisie wil ik toch niet kijken (althans, boeit me weinig) gaat vooral om films / games.
    Nu heb je het over DVB-T en DVB-C ik heb even gegoogled ik zie dus dat dit inhoud dat je draadloos digitaal / radio kan ontvangen. Wij hebben toch geen digitaal qua abbo dus dit boeit me niet, idem voor radio.

    Verder heb ik een PS3 qua USB mogelijkheden, en anders een X360.
     
    Laatst bewerkt: 5 okt 2010
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Voor DVB-T heb je geen abonnement nodig !!
    NED123 , Regionale zenders en Radio12345 kan je zo digitaal uit de lucht plukken.
     
  20. Heroic

    Heroic Halo

    Berichten:
    1.290
    Leuk Bevonden:
    0
    met 'idem' doelde ik ook geen behoefte. Kan ik via de pc :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina