1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 25]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door fredfenster, 3 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.851
    Leuk Bevonden:
    2.050
    Ik heb al meerdere keren gekeken voor de C550, ook bij de MM Alkmaar, maar zag hem de laatste weken niet meer staan. Als ie er voor 600 euro had gestaan had ik hem meteen meegenomen.

    Bij alle webwinkels zit ie inclusief bezorgkosten nog boven de 650 euro... :mad:
     
  2. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
  3. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Waarom noemen ze het oplopend en niet afnemend? Ik dacht eigenlijk dat je dat juist bedoelde, maar ook in het artikel praten ze over "increase"..
     
    Laatst bewerkt: 12 okt 2010
  4. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    hm, afwachten. Er is dus na 1543 uur (ong 300 dagen van 5 uur) een afname van de zwartweergave van 0,007 naar 0,012 ftl en volgens de woordvoerder hoort dit zo te gaan en moet t vanaf daar gelijk blijven.

    Wel in de gaten houden, want hoewel deze zwartweergave nog steeds bijzonder goed is, lijkt t me n beetje bedrog.

    Natuurlijk moet de helderheid iets omhoog omdat de plasmacellen iets minder fel worden, maar het is mij n raadsel waarom ze de tv dan verkeerd programmeren door de spanning te snel te verhogen.
     
  5. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik kan er eerlijk gezegd niet wakker van liggen als ik de conclusie lees

    The bottom line
    Despite the near doubling of MLL on the VT25 and G20 we've measured so far, both still exhibit some of the best overall black level performance available on the market today. In order of "blackest" initial black, the other 2010 plasmas in our lab at press time include the Samsung PN50C7000 (0.017 MLL), Samsung PN50C8000 (0.019), and LG PX950 (0.030). All of these numbers are higher (worse) than our estimated "final" MLL of either Panasonic panel.

    Read more: http://news.cnet.com/8301-17938_105-20018722-1.html?tag=mncol;1n#ixzz12E60ZHrU
     
  6. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik was al tijden op de hoogte dat dit fenomeen gebeurde bij alle 2007, 2008 en 2009 modellen maar nu is het dus ook bevestigd voor de 2010 modellen. Daar waar Pioneer, LG en Samsung allen geen last hier van hebben. Sommige 2007 en 2008 modellen zijn soms zo explosief gestegen dat ze slechtere zwartwaarden krijgen dan 5 jaar oude LCD TV's.

    Ja ik kan er wel wakker van liggen want de zwartwaarden van mijn VT20 die nu vlakbij de Kuro 9G liggen zullen eindigen vlakbij mijn 3 jaar oude Samsung LCD.

    Overigens die TV's waarmee wordt vergeleken zijn ook stukken goedkoper dan de Panasonic's. Zo haal je een Samsung PS-50C7700 (Europese C8000 serie) voor de helft van de prijs van een Panasonic TX-50VT20.

    Belachelijk dat zo'n groot probleem na ruim 3 jaar nog niet gefixed is. :mad:
     
    Laatst bewerkt: 13 okt 2010
  7. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.851
    Leuk Bevonden:
    2.050
    In principe is het gewoon een vorm van oplichting natuurlijk. Je koopt een TV naar aanleiding van de uitstekende specs, terwijl na verloop van tijd de TV sterk in kwaliteit achteruit gaat, en goedkopere alternatieven uiteindelijk beter scoren.
     
  8. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Snap wel dat het voor jou wel meer een issue is, jij hebt ook top of the line model die een flink aantal keren duurder is dan mijn 42s20.

    Ik heb ook expres een goedkoper model uitgezocht omdat ik van mezelf weet dat ik na een paar jaar toch weer een andere wil
     
  9. Ximun

    Ximun Member

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo,
    ik ben op zoek naar een mooie tv/game scherm
    max prijs is 300 euro
    Ik hoop dat jullie me kunnen helpen

    Groetjes
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Check: tweakers.net
    (als je een full hd wilt) maar je moet ook even kijken naar de refreshrate
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2010
  11. Ximun

    Ximun Member

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    hoezo moet ik daar heen kyken dan:$
     
  12. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat snap ik ook niet. Iedere non 3DTV is namelijk 50/60Hz met optionele MCFI (100/200/400Hz:p).
     
  13. Olifunf

    Olifunf Runnin on Acid

    Berichten:
    328
    Leuk Bevonden:
    16
    Mensen,

    Ik heb een belangrijke keuze te maken, namelijk het tv scherm waar ik de komende paar jaar naar ga staren. Ik heb een beetje rondgekeken en heb 3 televisies op het oog waarvan er 2 een aanbieding bij de saturn in tilburg zijn. Ik heb het over de:

    Sony bravia2-KDL 40BX400 102cm Prijs: 529 euro (aanbieding saturn)
    Link: http://tweakers.net/pricewatch/257481/sony-bravia-kdl-40bx400.html#tab:info

    Philips 37PFL7605 led/lcd 94cm Prijs: 702 euro (aanbieding saturn)
    Link: http://tweakers.net/pricewatch/253698/philips-37pfl7605h.html#tab:info

    Sony Bravia2-KDL 40EX402 102cm Prijs: 561 euro (tweakers pricewatch)
    Link: http://tweakers.net/pricewatch/253289/sony-bravia-kdl-40ex402.html#tab:info


    Ik wil de tv gebruiken voor digitale televisie maar ik vind de game performance en filmbeeld kwaliteit toch belangrijker. Ik zal ongeveer 3 meter van het scherm zitten en deze aan de muur bevestigen. De tv zal dus ietsje hoger hangen als dat hij op een tafel zou staan. Wie zou mij kunnen vertellen welke van de drie dan de beste keus is? Of kent iemand voor deze prijsklasse een zeer goed alternatief waar ik het bestaan nog niet van weet? :). Alvast bedankt
     
  14. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Zeer geschikte alternatieven:

    Samsung 40C550 102cm Prijs: €499
    http://www.kieskeurig.nl/lcd_televisie/samsung/le40c550/897039/

    Samsung 40C650 102cm Prijs: €645
    http://www.kieskeurig.nl/lcd_televisie/samsung/le40c650/897045/

    Samsung 40C750 102cm 3D Prijs: €845
    http://www.kieskeurig.nl/lcd_televisie/samsung/le40c750/897050/

    Samsung hebben de beste S-PVA/A-MVA panelen met het hoogste contrast en laagste zwartwaarden. Ze zijn verder zeer goed te calibreren vanwege zeer uitgebreiden calibratie opties. De C750 bijvoorbeeld is beter dan zijn duurdere LED LCD broertjes.
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2010
  15. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Omdat ze het over de lichtsterkte hebben (lamberts), aangezien je zwart niet kunt meten ;)

    0,03 is dus beter dan 0,95. Het wachten is op tv's met true black. Dan is de contrastratio oneindig.
     
  16. fortesque

    fortesque Active Member

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    De EX402 serie van Sony gebruikt dezelfde schermen als de C530/550 serie van Samsung, dus dan kan je net zo goed daarvoor gaan gezien die stukken goedkoper zijn. Deze hebben ook een hele lage inputlag, wat wel zo handig is voor gamen. Zelf heb ik daar de 32 inch versie van en ben er erg tevreden mee. :thumbs:
     
  17. Rnd

    Rnd Active Member

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zelf heb de Philips tv. Vind het een fijne en mooie tv en nergens last van.
    Maar de een vind iets mooi en de ander niet dus je moet het eigenlijk gewoon zelf weten wat je wilt
     
  18. Olifunf

    Olifunf Runnin on Acid

    Berichten:
    328
    Leuk Bevonden:
    16
    Hmm dat maakt het besluit niet makkelijker :). Ik zit toch te denken aan de Sony 40EX402. Toch wil ik graag nog van de genoemde tvs in mijn vorige post en de samsungs die in de reactie van een andere forumbezoeker stonden weten welke het best geschikt is voor gaming. Dat is toch het belangrijkste punt bij deze aanschaf. Ik speel met een xbox 360 elite met hdmi aansluiting. Welke tv geeft de mooiste graphics op 1080p? :). En is er in mijn prijsklasse een 'echte' gaming tv?. Thanks voor de vele reacties
     
  19. fortesque

    fortesque Active Member

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je de EX402 overweegt zou ik zeker in plaats daarvan voor een Samsung C530 of C550 gaan, zoals ik al aangaf. De 530 is het goedkoopst maar heeft minder opties dan de 550, dus dat is waarschijnlijk de beste keuze. Ze gebruiken exact dezelfde schermen als de Sony EX402, dus qua beeldkwaliteit zal er heel weinig verschil zijn met de Sony.

    Mijn ervaringen met de 32 inch versie van de c530 zijn tot nu toe zeer goed. De TV is heel goed in het upscalen van SD-materiaal zoals de PlayStation 2 via component of de digitale ontvanger via scart. Beeld is van een afstandje bijna niet te onderscheiden van HD-materiaal. Dat was bij m'n vorige LCD (26r81b van Samsung) wel anders. Ook hebben de C530/550 tv's een hele lage inputlag, wat belangrijk is voor (online) gamen. Ik weet niet hoe dit bij de Sony is, maar ik ga er vanuit dat die een hogere inputlag heeft.

    Ik vind 1080p zelf geen meerwaarde hebben ten opzichte van 720p. Er zijn bijna geen games die 1080p ondersteunen dus daar zou ik het niet voor doen. Films op Blu-Ray ondersteunen het wel, maar het verschil met gewone dvd's is naar mijn mening zo klein (mits je op verder dan een meter van de tv afzit) dat het de hogere prijs niet waard is. Ik zou de keuze dus niet van 1080p af laten hangen. Ik kan wel zeggen dat het er fantastisch uitziet op de 32C530.

    Overigens geldt voor zowel Sony als Samsung dat er schermen van verschillende makers in de televisies kunnen zitten. Bij Samsung is dit AU Optronics, CMO en Samsung zelf en bij Sony is dit eveneens AU Optronics en Samsung en daarbij nog Sharp. De een zegt dat er geen verschil zit tussen die schermen en de andere ziet het juist weer wel. Als je geen zin hebt in dat gezeur kan je beter voor een Philips gaan gezien die altijd een LG-Philips scherm hebben voor zover ik weet. In mijn C530 zit een AU Optronics scherm dat ook wordt gebruikt voor de EX402 en ik sta twee weken na aanschaf nog altijd versteld van de goede beeldkwaliteit.
     
    Laatst bewerkt: 15 okt 2010
  20. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    even ontkrachten dit.
    meerwaarde van 1080p over 720p is echt enorm! zeker op groot scherm >40

    Ohja, ik heb nu zelf 2 weken bijna de 46C550 en het bevalt me ontzettend. Analoog of digitenne moet je niet kijken want dan ga je huilen van de kwaliteit. Films op 1080p op dat ding is echt fenomenaal! :thumbs:

    edit: @olifunf ik had hiervoor een 32" hdready tv.
    Als je 3 meter van je scherm afzit kan je makkelijk >50 inch kopen. ik zit bij mijn tv (1080p weergave) op een afstand van 1.5 - 2.0 meter en gaat perfect
     
    Laatst bewerkt: 15 okt 2010
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina