1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 25]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door fredfenster, 3 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.851
    Leuk Bevonden:
    2.050
    Zojuist mijn C450 aangesloten, en damn wat een verschil met mijn oude SDTV 8)

    Heel even paar minuutjes gespeeld met Battlefield 1943, en je zet nu echt ongelooflijk duidelijk mensen op gigantische afstand, met duidelijke (kleur)pijltjes boven hun hoofd , etc etc.

    Wel viel een paar keer eventjes het geluid weg, dus ik moet nog even op zoek naar de oorzaak daarvan. Had het zojuist ook even met FIFA. Het is maar een seconde ofzo, maar het hoort natuurlijk niet.

    Daarnaast lijkt er ook niet echt een 'game-mode' op de TV te zitten, en het geluid is niet goed. Heb helaas ook de ruimte niet om er boxen naast te zetten, dus dat zal even een kwestie van wennen zijn.

    Heb de sharpness al teruggezet naar 10 (stond op 50 ofzo), maar moet nog op zoek naar alle juiste settings.

    TV-signaal is er ook nog niet op aangesloten. Ik heb beneden een UPC HD-box staan die ik straks naar boven breng, maar moet eerst even een fatsoenlijke kabel naar boven trekken, want de huidige kabel is waarschijnlijk niet sterk genoeg voor digitaal signaal.

    En ik moet nog even op zoek naar mijn 2de HDMI-kabel die ergens rondslingert, zodat ik ook de PS3 kan aansluiten.

    Eerst maar even de rotzooi opruimen en gaan eten. :)
     
  2. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    op mn Pana kan ik t geluid veranderen van Normaal naar Film. Het geluid is dan echt goed!


    Signex: ik zie wel 2x cinch female, maar de 3,5 mm minijack is ook female. dat zal male moeten zijn?
     
    Laatst bewerkt: 22 okt 2010
  3. mrbeast

    mrbeast Beestie

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    2
    Als je HD wilt spelen moet je dan zoon speciale kabel ervoor kopen.....??
     
  4. Signex

    Signex RIP Paul Walker!

    Berichten:
    583
    Leuk Bevonden:
    9
    Ik krijg morgen een nieuwe geluidskaart met optical, als ik nou die kabel aan sluit op de TV dat ik het geluid via me geluidskaart laat lopen.
     
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Kan wel maar de kans dat er een vertraging tussen beeld en geluid optreed is heel groot.
     
  6. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.851
    Leuk Bevonden:
    2.050
    Yeah, ik heb al een beetje zitten stoeien met het geluid, en het is al wat beter nu. Net even Shadow Compex gespeeld, want die speelde ik ook nooit op mijn SDTV.

    Probleem nu is echter dus steeds die audio-drop-outs. Regelmatig valt even voor 1 seconden het geluid in zijn geheel weg. Ik denk dat ik straks maar even op Tweakers ga vragen of iemand bekend is met het probleem en wat ik er aan kan doen...

    Edit: Holy shit wat maakt dat HD een verschil in Battlefield 1943. Als ik in een vliegtuig zit maak ik echt veel makkelijker kills. Als ik in een tank zit zie ik veel makkelijker waar iedereen is. Als ik ergens zit te snipen dan is het nu ook piece of cake om van grote afstand iemand door zijn verstandskies te knallen, etc etc. \o/ \o/ \o/

    2 potjes achter elkaar als 1ste geeindigd van mijn team. Moet wel zeggen dat de rest van het team niet best was en we gewoon verloren, maar ik deed het zelf dus wel aardig :)
     
    Laatst bewerkt: 22 okt 2010
  7. Signex

    Signex RIP Paul Walker!

    Berichten:
    583
    Leuk Bevonden:
    9
    Hoe kan dat dan? is dar iets tegen te doehoen? :'-(
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Het optische signaal moet eerst verwerkt (omgezet) worden naar een normale stereo-signaal en hier kan veel tijd verloren gaan.
    Een andere mogelijkheid is een scart-blokje kopen met een in/uit schakelaar , deze sluit je aan op scart1 van de tv.
    Bij veel tv's heeft scart1 namelijk een audio-uitgang !
     
  9. Signex

    Signex RIP Paul Walker!

    Berichten:
    583
    Leuk Bevonden:
    9
    Heb je al eerder verteld met scart adapter, maar hoe raar het ook mag zijn het werkt niet wat je zegd, niet bij mij iig, ook niet op mijn ouders hun TV.
     
  10. mrbeast

    mrbeast Beestie

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    2
    :p
     
  11. Signex

    Signex RIP Paul Walker!

    Berichten:
    583
    Leuk Bevonden:
    9
  12. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan je nu al vertellen dat dit helaas niet goed gaat werken. Wat jij nodig heb is de Logitech Game Console Adapter en uiteraard simpele 1/8 stereo kabels (rood en wit). Simpel uitgelegd sluit je boxenset aan op de adapter (groen, oranje en zwart) en van de adapter lopen de 1/8 stereo kabels (rood en wit) direct naar je TV. Hieronder staat een link naar Amazon voor zo'n adapter maar je anders ook even googlen.

    http://www.amazon.com/gp/aw/d.html/ref=redir_mdp_mobile/179-4834858-2880643?a=B0006U3ACY
     
    Laatst bewerkt: 23 okt 2010
  13. Signex

    Signex RIP Paul Walker!

    Berichten:
    583
    Leuk Bevonden:
    9
    Die heb ik wel, maar ik ga niet iedere x wisselen, want heb een PS3 en 360 en me PC. Kwil als ik switch van ps3 naar 360 dat ik dn die kabels niet hoef te wisselen.
     
  14. mrbeast

    mrbeast Beestie

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    2
    Als je HD wilt spelen moet je dan zoon speciale kabel ervoor kopen.....??

    en moet je in HD spelen om HD op te nemen??
     
  15. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik zag al flinke vooruitgang inderdaad! (ik ben trouwens nu 3de van de wereld! :) )

    Die audio dropouts horen zeker niet. Staat de game op stereo en heb je n andere hdmi ingang van je tv geprobeerd?
    Probeer ook ff n ander merk hdmi kabel. Die Samsungs zijn soms heel kieskeurig.
     
  16. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Ja je moet een kabel kopen die hd door kan even om HD te 'spelen'.
    met spelen bedoel je weergeven denk ik??:confused:

    en die tweede vraag:confused: spreek voor zich denk ik ofniet?
     
  17. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hoeft helemaal niets om te wisselen aangezien je je consoles volledig via de TV dient te laten lopen. Dit betekent dat je ook de audio kabels van bijvoorbeeld een component kabel (rood en wit) op de TV aan dient te sluiten. Wanneer je de boxenset dan aansluit op de TV zal deze het geluid voor de TV doen in plaats van de TV zelf.
     
  18. Signex

    Signex RIP Paul Walker!

    Berichten:
    583
    Leuk Bevonden:
    9
    Zo heb ik het ook aangesloten en alsnog geen geluid, RCA zijn wel rood/zwart, zwart is ook wit togh?
     
  19. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je de RCA vanaf de game console adapter wel op de dedicated RCA pass through op de TV aangesloten?
     
  20. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.690
    Leuk Bevonden:
    17.897
    Jezus, ff een LCD HD tvtje kost niks meer..
    tijdje geleden wilde ik een LG kopen voor 400eu, maar kocht hem niet omdat ie weinig hertz had. Nu is die tv bij de Saturn 288 eu, wtf..
    of een veel betere, 40 inch is 440eu.
    Damn, binnenkort toch maar eentje aanschaffen als ik wat meer geld heb!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina