1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 25]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door fredfenster, 3 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Dat gaat hem sowieso niet worden, de aansluitingen gaan recht naar achter. De UE (LED) series van Samsung hebben dan wel aansluitingen naar de onder- en zijkant, maar de 2010 modellen hebben enorm last van clouding/backlight bleeding. Vandaar dat ik heb besloten Samsung te laten varen en te zoeken naar andere merken, waarvan nu dus Philips de voorsprong heeft (Ambilight spreekt mij ook wel aan).

2. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Sja het is maar net wat je belangrijker vindt: het beeld of het design. Ik ben persoonlijk alleen geïnteresseerd in het eerste. Overigens kan clouding alleen slechts een probleem zijn wanneer de backlight voluit staat. Na calibratie staat de backlight ongeveer op een derde ingesteld. Backlight bleeding kan bij iedere LCD een probleem zijn en wanneer dit echt een probleem is zou je de TV om kunnen ruilen.

3. Buddha

Buddha Ohm Mani Padme Hum

Leuk Bevonden:
    0
    Net een Humax 5050C gekocht, ben benieuwd of digitale TV veel beter is als analoog ;)

Weet iemand hoe ik die Humax aansluit op mijn tuner/reciever? Gewoon met rood/witte tulp of digitaal coaxiaal i.v.m. radio luisteren.

Enne voetbal in HD is echt geweldig, eerder gezien bij een vriend.

4. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit een philips heb gezien met n echt goed beeld. Ook die 21-9 en de prachtige Aurea niet.

1 keer n led met local dimming gezien met op t oog een goed beeld, maar daar stond n langzame demo oo te draaien en ik had verder geen tijd.

5. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Voor de mensen die ervaring hebben met Action HDMI kabels: Zijn deze HDMI kabels verguld en 1.4?

6. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Geen ervaring, maar ik heb meerdere keren over problemen gelezen met hun zeer goedkope 1.3 kabels van 3 euro.

De beeldproblemen die men had verdween toen er een betere kabel werd gekocht.

7. Signex

Signex RIP Paul Walker!

Leuk Bevonden:
    9
    Vraagje, heb dit altijd al gezien ook op andere schermen. Dat je bij sommige films die pixels ziet, soort film grain zeg maar. Dat vind ik wel erg lelijk maar dat komt vast omdat ik niet ver van de TV zit.

edit: heb beetje gegoogled het komt door de film zelf lees ik. Hopelijk wordt dat een beetje verbetert met bluray films :mad:

8. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Op een hdtv moet je ook geen dvd's kijken. Dvd's zijn SD en geen HD.

De speler of de tv moet het beeld upscalen naar HD en dat is nooit goed.
    Hoe groter de tv hoe meer je het ziet. Full hd helpt dan al helemaal niet.

Als je eenmaal een blu-ray hebt gezien, wil je nooit meer wat anders.

9. Signex

Signex RIP Paul Walker!

Leuk Bevonden:
    9
    Weet niet of je het tegen mij had. Ik kijk al jaren geen DVD alleen bluray.
    En ik had het over bluray films :D

10. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Samsung LED 6000 serie:

Dan weet ik al genoeg..

11. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is natuurlijk zwaar overdreven met een slechte panel, te verre kijkhoek en backlight voluit open. Als je echt dit soort problemen ervaart kan je makkelijk je TV omruilen. Daar zal de winkel echt niet moeilijk over doen en Samsung al helemaal niet.

12. Signex

Signex RIP Paul Walker!

Leuk Bevonden:
    9
    Als ik vragen mag, wat is clouding? :+

Laatst bewerkt: 2 dec 2010
  13. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Mag wel overdreven zijn, maar het punt is dat er bij de 2010 LED modellen van Samsung heel veel over gesproken wordt. Meer dan bijv. de Philips of LG LED modellen.

14. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66

eh, je klaagt over grain bij t kijken naar films en zegt: hopelijk wordt t verbeterd bij blu-ray films. ik ging er vanuit dat je dvd's keek. ;)

ik heb er overigens geen last van, behalve bij oudere films. bij 300 hoort de grain erin te zitten.

15. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Mijn tv settings zijn wat veranderd maar nu krijg ik het niet helemaal goed meer. Of beter gezegd ik weet niet meer precies hoe of wat het was. Gelijk maar helemaal goed doen dan dacht ik.

Kun je dat het beste met zo'n setup dvd doen?

16. Signex

Signex RIP Paul Walker!

Leuk Bevonden:
    9
    Ja klopt bij oude films zie je het duidelijk. Maar komt door mij denk ik, ik zit een halve meter van de TV af 8)

Laatst bewerkt: 3 dec 2010
  17. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Simpel gezegd heb je je scherpte niveau te hoog staan aangezien grain anders namelijk geen probleem zou geven.

18. pain of salvation

pain of salvation Tetragrammaton

Leuk Bevonden:
    0
  19. Signex

Signex RIP Paul Walker!

Leuk Bevonden:
    9
    Heb al met scherpte zitten kutten wordt er niet beter van. Het komt door de films heb ik gelezen..

20. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.080
    Bij Lord of War en bij Leon zit geloof ik ook best veel grain. Lord of War gezien in de winkel op een TV, en Leon laatst gedownload en toen viel het me erg op.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina