1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 25]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door fredfenster, 3 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eriktoemen

    eriktoemen Active Member

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    0
    tja hoe meer pixels hoe scherper het beeld op een grotere tv zou ik wel voor full hd gaan.
     
  2. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Je merkt het in de vorm van blur en dus een lage motion resolution. Hierdoor zie je bij voetbal niet alleen de bal na-ijlen als hij wordt uitgeschoten door de keeper, maar je ziet gezichten en andere dingen vervagen als deze beweegt. Zeker in close-up heeel erg goed te zien.
     
  3. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.761
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Ik denk dat ik ook maar voor de G20 zal gaan, maar ik wacht nog heel even tot er weer een leuke actie is waarbij je iets gratis erbij krijgt. Het is jammer dat bij de laatste actie je er alleen een vrij matige camera bij kreeg, terwijl men in Australie/nieuw Zeeland er gewoon een BR-speler bij kregen (en volgens mij nog wat films ook...)
     
  4. eriktoemen

    eriktoemen Active Member

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    0
    dan verkoop je de camera toch weer? ;)
     
  5. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Aah, dus er is een eind aan je zoektocht gekomen? :) Wat heeft de doorslag gegeven?



    Ben wel benieuwd naar de reactie van de rest op de S20 vs G20 "discussie" en de quotes en reviews die ik net plaatste, of dat jullie mening veranderd of niet ;)
     
    Laatst bewerkt: 5 aug 2010
  6. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Moeilijk moeilijk. Ik zou ze beide testen.
    Thx mode klinkt mooi maar ik laat mn tv's tòch isf calibreren.
    Minder aansluitingen is voor mij niet van belang: alles gaat via de surround receiver.

    Wat daarnaast dus belangrijk is is motion handling en hoe 24p wordt weergegeven. Maar ik vind misschien andere dingen belangrijk dan jij.

    Ik vind de edge lit led er ook prachtig uitzien. Veel mooier dan de Panasonic plasma's (als ze uitstaan dus).
    Toch vind ik de beeldkwaliteit belangrijker.

    De Samsung plasma's zijn trouwens wèl heel mooi om te zien.

    Ga gewoon de led lcd's en plasma's vergelijken en beslis zelf ;)
     
    Laatst bewerkt: 5 aug 2010
  7. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Beeldkwaliteit is voor mij het allerbelangrijkste. Maar je moet niet op 1 review afgaan, alhoewel die reviewsite die jij aanhaalde wel positiever lijkt over de S20 dan de G20.

    Maar daarnaast haalde ik daarna nog dit aan wat weer voor de G20 pleit:


     
    Laatst bewerkt: 5 aug 2010
  8. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Het laatste stuk verwoord heel goed met wat ik al jaren roep: in de winkel LIJKT de lcd beter, maar eenmaal thuis neergezet komt de plasma helemaal tot leven.

    De hoge helderheid die zo voordelig werkte in de winkel, blijkt thuis ineens een nadeel.

    De scherpte is ook zoiets. Op de slecht afgestelde lcd's lijkt alles heel scherp, maar ervaren kijkers zien dat t een onnatuurlijke scherpte is.

    Denk dat de keus voor de G20 waarschijnlijk toch de betere zal zijn. Het Neo PDP panel is waarschijnlijk doorslaggevend.
    Wachten op een actie met cadeau zou ik niet doen. Gewoon kijken naar een scherpe aanbieding.

    Een gratis blu-ray lijkt leuk, maar je gaat toch n surround met blu-ray kopen. Vaak zijn de gratis films net niet die jij wilt ;)
     
  9. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    @Ferry,

    ik had nog wat vraagjes mbt de beeldinstellingen
    Even nog een vraagje over de helderheid. Er is bij de panasonic een 0 stand voor helderheid die in de midden zit. Is die 0 stand het punt waarop gewoon alles wat volgende de bron zwart is als zwart wordt weergegeven?

    en als ik de min in ga gaat hij meer kleuren als zwart weergeven en als ik de plus inga gaat hij minder als zwart weergeven?

    eerlijk gezegd (heb er nog niet heel veel mee gespeeld) vind ik het er wel prima uitzien op de 0 stand.

    En eerlijk gezegd vind ik het met laag contrast (20 van de 60) er ook goed uitzien.

    hoe hoog hebben jullie je contrast staan?

    ik zie voor mn gevoel nu meer detail dan wanneer het contrast hoog staat.

    Nog een vraagje, welke aspect ratio kiezen julllie bij HD content, Just scan of gewoon 16: 9?

    Heb trouwens net in de lunchpauze even Wall-E bluray gehaald, daar zit zon THX optimizer op :) Vanavond even uitproberen

    Schiet me nog 1 laatste vraag te binnen, hoe lang moet ik dat lage contrast laten staan? M.a.w hoe lang moet ik rekenen voor "inspeeltijd"?
     
    Laatst bewerkt: 5 aug 2010
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Mijn contrast staat geloof ik op slechts 36. Kameraad heeft hem nog lager staan, maar dat wordt imo echt te weinig.

    Las toen over de nieuwe neo-panelen dat ze ook een stuk minder stroom verbruiken. Maar de warmte in mijn kamer zegt wel anders. 16m2 en het temp verschil is na een uurtje gamen in de kamer echt aanzienlijk.

    Vind ik, als milieubewust persoon, toch wel erg zonde. Hoop dan ook echt dat ze met groenere oplossingen gaan komen
     
  11. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ja, dat eerste wordt dus nog een keer bevestigd. Ik laat de G20 lekker in de order staan en zie wel wat ik overhoud voor een Home Cinema Set ;) Als ik de tv heb ga ik alles goed lezen wat betreft de calibratie. Ben ook benieuwd wat je aan die THX-instellingen hebt, dan heb je denk ik geen Pixar-BDtje meer nodig denk ik?
     
  12. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    0 is helaas niet de stand waarbij t zwart op zn zwartst staat, want dan zou t veels te gemakkelijk worden ;)

    Je hebt hiervoor echt een instel dvd nodig.
    Dan worden er bijv 8 brede balken getoond die tegen elkaar aanstaan. De linker balk is zwart en de meest rechtse is grijs.
    Dan moet je de helderheid zo zeten dat je nog net verschil ziet tussen de 2 donkerste balken.
    1 klik verder de helderheid verlagen heeft dan tot gevolg dat beide balken even zwart zijn en dan staat t dus 1 klik verkeerd.

    Contrast gaat met witte balken.


    Just Scan? Je hebt een Samsung zeker?
    Just Scan is de enige juiste bij HD. De tv zet dan namelijk de overscan uit (belangrijk!).

    Bij Panasonic heet dit Beeldscan en dan moet die weer uit! (jawel).

    Overscan komt uit de analoge tijd en dit rekt t beeld iets uit. Dit is bedacht zodat je geen artifacts zou kunnen zien die net boven of onder t beeld zichtbaar zouden kunnen worden zoals teletekst (je dacht toch niet dat dit achter het beeld zat? ;) )

    inspeelperiode is 200 uur.
    Je hoeft t contrast ook weer niet laag te zetten hoor! Gewoon goed zetten (mooiste beeld) en pas als je last hebt van image retention moet die iets lager.
     
    Laatst bewerkt: 5 aug 2010
  13. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ah okay, nou goed dat gaan we dan vanvond even uitproberen met die THX optimizer :)


    Ik heb een Panasonic 42s20 en daar zit toch echt een "Just" optie tussen de aspect ratio's . Op mn ouwe samsung heette dat Just scan dus ik was er gemakshalve vanuit gegaan dat dat hetzelfde was.

    Maar nu weet ik dus niet of ik hem aan of uit moet zetten :+

    Ik heb gister een HD rip van Avatar zitten kijken en als ik hem aanzet zie ik t.o.v 16: 9 dat het beeld op de "Just" settings minder in de breedte gestreched word. Als ik hem dan weer op 16: 9 zet heeft iedereen ineens een iets dikkere kop
     
  14. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Misschien staat de taal bij jou op Engels en hebben ze JUST vertaald naar JUIST? (als JUST in hetzelfde rijtje staat als 16-9, AUTO dan zal dit t geval zijn.
    JUIST is dus iets anders als JUST SCAN ;)

    Deze gebruik je voor analoge of digitale zenders wanneer je geen HD decoder hebt
    JUIST zorgt voor een beeldvullend 16-9 wanneer er een 4:3 uitzending is.

    Bij HD zoals blu-ray zet je de tv op 16-9 met Beeldscan op UIT (menu-instellingen-beeldscan).
    Verschillende instellingen worden per source (hdmi, componenten,scart) onthouden.
     
    Laatst bewerkt: 5 aug 2010
  15. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik denk dat je daar gelijk in hebt , kan er online weinig over vinden maar het klinkt logisch
     
  16. MissCoupe

    MissCoupe Active Member

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    0
    Kon ik maar kiezen! :mad:

    Vandaag nog maar f naar de MM geweest daar hadden ze de volgende staan: Samsung PS42C450 (HD Ready) voor 499, Panasonic TXP42S10 voor 697 enne LG 50PK550 voor 799. Allen plasma. Ik vind zowel Samsung als LG plasma's er erg mooi uit zien. Mooier dan Panasonic. Die vandaag met zn nieuwe eigenaar is meegegaan, ik ben nu dus echt tv loos, dat voert de druk extra op... :emo::lol:

    Nog een laatste vraag: er zijn hier toch ook wel mensen die gamen op een LCD tv? Of is iedereen hier aan de plasma? Wat zijn jullie ervaringen met spelletjes als COD MW2? Is dat te doen of niet?

    Ook nog een gesprekje gehad met een meneer van de it's en die zei dat LCD's het in game mode prima doen, en dat ik niet zo naar die internet fabeltjes moet luisteren. Toen de beste man maar uitgelegd dat de response tijd van plasma's gewoon veel sneller is.... Daar wist ie niet zoveel op te zeggen!
     
  17. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    is de tx-p42s10 niet de voorloper van de tx-p42s20 ? die ik gister heb gekocht?

    Die is een jaar ouder en 100 euro duurder? klinkt niet als een hele goede deal bij de MM
     
  18. MissCoupe

    MissCoupe Active Member

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat denk ik inderdaad wel! Maar de MM heeft ook geen goede deals, alleen wel veel tv's op een berg staan. Maar thx! Wel handig om te weten dat ze met oudere shit lopen te leuren terwijl het ook nog voor ongeveer dezelfde prijs en nieuwer te krijgen is!
     
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Je moet met de verkoper een dealtje proberen te maken ;)
     
  20. norwest

    norwest Active Member

    Berichten:
    310
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil graag iets zeggen over HDMI-kabel. Misschien is het al vaker gezegd. Maar je hoeft geen dure HDMI-kabel van MS voor 30 euro te kopen.

    Ik heb deze kabel gekocht. De merk is HQ Cable, en het kost maar 8 euro. Het werkt uitstekend, en je bespaart 22 euro :b:

    De beeldkwaliteit ziet nu stuk beter uit. Minder karteling en meer kleurrijker :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina