1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 25]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door fredfenster, 3 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
  2. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Die dongle heb je alleen nodig als je via optical wilt verbinden of een monitor hebt zonder speakers.

Met die HDMI kabel kun je prima (als je tv het ondersteund) in 1080p gamen

3. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    Fantastisch. Bedankt voor de snelle antwoorden! :)

4. thomasjonker

thomasjonker Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hee

Sinds kort ben ik me aan het orienteren op n nieuwe hdtv voor mijn fijne xbox.
    Ik vroeg me af hoe het nu precies zit met Hertz/Frame rate en wat jullie adviseren?
    Is 50Hz prima, of echt te minimaal?

Alvast bedankt!

Gtrz

5. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
  6. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Bij de Action, HDMI 1.4 kabels die perfect werken met 3D (720p 50/60Hz en 1080p 24Hz) en HD audiostromen (DTS HD HR/MA en Dolby True HD) voor slechts €2,69

Om meer geld uit te geven is zonde. Gebruik dat lekker voor mooie Blu-ray ofzo.

7. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb helaas andere ervaringen met die dingen , zelfde geldt voor de standaard kabel van het merk HQ.

8. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Ik vraag me nou af wat 'het' merk is van huidige dag?

9. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    HDMI-kabels ?

Ik gebruik nu de merkloze HDMI-kabels van het onderdelenhuis en die werken perfect.
    Werken die dingen niet dan kan ik ze gewoon terug brengen en krijg mijn geld terug.

Bij de Action kreeg ik een tegoedbon :mad:

10. Anton996

Anton996 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hebben de kenners enig idee?

11. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4

Oh ha zie het vergeten erbij te zetten: HDTV, en dan wel zowel zonder als met het 3d-feature.

12. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Plasma: Panasonic
    LCD: Samsung
    Denk ik dan.

13. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Lastig te zeggen, je hebt kwaliteit en je hebt prijs/kwaliteit. De meesten hier kijken toch vaak naar het laatste denk ik en dan kom je inderdaad volgens mij uit bij Panasonic en Samsung.

Maar dat wil niet meteen zeggen dat alle modellen van die merken ook meteen de beste in hun prijsklasse zijn. Denk dat de vraag moet zijn; "wat zijn de beste tv's in prijsklasse X"

14. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Was er inderdaad al achter dat ik het beter niet kon gaan doen ;) Houd het wel bij mijn eigen tvtje :)

15. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    En als je echt alleen kijkt naar kwaliteit?

16. thomasjonker

thomasjonker Member

Leuk Bevonden:
    0
    iemand? :)

17. AntraXxX

Leuk Bevonden:
    214
    Plasma: Pioneer (Panasonic)
    LCD: no idea

@ thomasjonker, maak je geen zorgen over die 50Hz etc want een HDTV kan ook gewoon 60Hz afspelen.

Laatst bewerkt: 11 jan 2011
  18. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    LED lijkt me een betere keus dan LCD toch?! Zou als ik nu een nieuwe tv koop nooit meer een LCD kopen en altijd een LED/Plasma...

19. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Nou nou een tegoedbon van € 2,69 sja daar zou ik boos om worden. :lol:

Je had ook een andere kabel kunnen nemen, ééntje die wel goed werkt. Als ik namelijk 3D met HD audiostromen tegelijk kan draaien dan zou jij geen probleem moeten hebben met HD en SD audiostromen.

Dat is al een tijdje niet meer aan de orde. Samsung maakt zowel betere Plasma's als LCD's dan Panasonic. Panasonic Plasma's sinds de introductie starten heel mooi met redelijke zwartwaarden (overigens nog steeds niet gelijk aan Kuro 9G's) maar na zo'n 500-1500 uur brandtijd (zo'n 500 uur op de 2009 modellen en zo'n 1500 uur op 2010 modellen) kakken de zwartwaarden helemaal in. Van 0,008fl tot 0,023fl op de V10 en van 0,003fl tot ongeveer 0,01fl op de VT20/25. Ze zakken zover in dat de Samsung Plasma's eindigen met een stuk betere zwartwaarden (0,009fl op de B650 en 0,006fl op de C7000/7700) en dat zonder andere problemen zoals floating blacks en valse contouren. Het enige waar Panasonic in de 2010 modellen de Samsung modellen achter zich laat is in 3D en het gebrek aan Crosstalk. Alhoewel ik uit ervaring kan vertellen dat er alsnog Crosstalk te zien is bij de VT20, overigens wel heel gering.

Plasma: Samsung
    LCD: Samsung en Sony

Tja het kan twee dingen zijn of de eigenaar weet niet dat de Kuro nog redelijk veel geld waard is (zeer onwaarschijnlijk) of het is een oplichter. Kan je met de eigenaar niet een afspraak maken zodat je het aparaat zelf in actie kan zien?

Overigens mocht je een Kuro 8G willen hebben waar overigens wel al aardig wat uurtjes op zitten dan kan je bij Media Markt Alkmaar een demo model van de PDP-508 kopen. Dat betreft een HD Ready 50" (1365x768) voor iets van 750-800 euro geloof ik. Volgens mij valt daar nog wel wat vanaf te dingen. Wel eerst bellen mocht je interesse hebben, niet dat die TV ondertussen toch verkocht is.

Persoonlijk raad ik je toch echt aan op de nieuwe generatie te wachten. Sowieso zal de Samsung een plaatje worden en als Panasonic eindelijk naar de klachten heeft geluisterd worden hun TV's helemaal geweldig. Waarschijnlijk zal dat laatste niet van toepassing zijn maar de Samsung zal qua zwartwaarden gelijk zijn aan de Kuro 8G met alle andere eigenschappen minimaal gelijk aan of beter dan de Kuro 9,5G en dat voor schappelijke prijzen.

20. AntraXxX

Leuk Bevonden:
    214
    Wanneer komen die nieuwe Samsungs (welke serie is het en welke prijsklasse ongeveer)?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina