1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 25]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door fredfenster, 3 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.851
    Leuk Bevonden:
    2.050
    Mijn vriendin woont hier niet, dus er valt ook weinig te overleggen, maar ik geloof dat ze sowieso mijn keuzes wat dit soort zaken doorgaans wel vertrouwd, aangezien ik redelijk lang doe over dit soort beslissingen, me goed probeer in te lezen, en altijd een goede prijs afwacht.

    50 inch Samsung C450 plasma gekocht voor 300 euro. Ik denk niet dat er een vrouw in de wereld is die daarover zou zeiken :D
     
  2. osiris360

    osiris360 Active Member

    Berichten:
    146
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,

    Ik heb een samsung LED-tv series 6.
    Nu speelde ik altijd xbox via component.
    Gisteren TDU2 binnengekregen en ik merkte op 1080p dat al mn auto's ietwat vervormd waren. Ze waren te kort, te hoog. Bij mijn vorige tv(hd ready) zette ik mn instellingen dan op 480p en opgelost. Maar deze tv is full HD dus zou dit goed moeten kunnen afbeelden en het beeld blijft qua vervorming identiek op 480 of 1080. Het enige wat ik kon doen was hem op 480p zetten en dan pas kon ik de screen setting van mn tv zelf op widescreen zetten. Dan kreeg ik wel 2 dunne zwarte banden onder en bovenaan maar dat stoort me niet want het beeld klopte tenminste. Het slechte beeld van 480p echter stoort me wel.

    Dan maar hdmi kabel gaan halen. Wat ik ook probeer, prachtig beeld, maar die auto's kloppen gewoon niet.. Een audi TT is meer een vw beetle.. Ik hoopte dat ik mijn TV op het hdmi kanaal ook op widescreen ging kunnen zetten maar nee: enkel screen fit, 16:9, zoom,... verbetert niets.
    Zie ik iets over het hoofd?
    Waarom kan ik alleen als ik 480p component gebruik de optie widescreen in het menu van mn TV kiezen? Zijn er nog mogelijkheden?

    Bedankt!
     
  3. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Neuj, dat lijkt me niet ;) Mijn vriendin is er ook content mee hoor!
     
  4. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Precies wat ik vroeger had met n 30 inch lcd, maar die was dan ook niet hdready.

    Staat je xbox op 1080p? Check dit bij instellingen.
    Niet per ongeluk de schuif op de componentenkabel op SD gezet?

    Als je de tv vanaf een andere source (bijvoorbeeld waarop je televisie kijkt) op die van de xbox overzet, welke input geeft de tv dan aan? De tv zal ff in beeld tonen welk signaal hij binnen krijgt, zoals bijv 1080p/50

    De tv moet op 16-9 staan en de overscan moet uit! Bij Samsung heet dat Alleen Scannen of Just Scan waarschijnlijk.

    Laat je het beeld via een receiver lopen? Zo ja, doe dat ff niet en steek de hdmi vanuit de xbox direkt in de tv. Als t probleem dan niet voorkomt heb je een instelling niet goed staan.

    Wat gebeurt er als je de xbox op 720p of 1080i zet?
     
    Laatst bewerkt: 6 feb 2011
  5. osiris360

    osiris360 Active Member

    Berichten:
    146
    Leuk Bevonden:
    0
    De mijne nu is ook een full hd hé, mn vorige was hd ready

    Nu gebruik ik HDMI-kabel, die component waar ik het over had was ervoor. Xbox staat op 1080p

    1920x1080 @ 60HZ geeft hij aan

    Beeld gaat niet via reciever, 720p, 1080i, verandert allemaal niets. Zoals ik zei, het beeld was alleen niet uitgerokken toen ik nog via component werkte, xbox op 480p zette en dan op mn tv zelf ipv 16-9 de optie widescreen nam. Jammer genoeg kan ik die widescreen optie van mn tv niet kiezen op 1080p..
     
  6. osiris360

    osiris360 Active Member

    Berichten:
    146
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog even verder geprutst: als ik mijn 360 op 480p zet kan ik eronder kiezen voor screen format op normal ipv widescreen. Dan is mn beeld niet uitgerokken.. Als ik mijn beeld op 1080p zet kan ik niet meer mn screen format bepalen. Dit zou alles oplossen denk ik!
     
  7. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Als de tv op 16-9 staat, hoeft de tv verder niets te doen. Bij mij staat er 1080p Widescreen HDMI
    1080p is al widescreen, dus daarom kan je de screen format niet wijzigen. Er valt niets te wijzigen. Vreemd vreemd vreemd.

    Heb je dit ook bij Forza ofzo, want het zal toch geen instelling in de TDU2 game zijn die verkeerd staat?

    Staat op de xbox de Display Discovery op Enable? Dit staat in hetzelfde rijtje als 1080p
     
    Laatst bewerkt: 6 feb 2011
  8. osiris360

    osiris360 Active Member

    Berichten:
    146
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij mij staat hetzelfde: 1080p Widescreen, HDMI, Display discovery op enable.
    Vorige racing games waren op mn oude tv en heb ik niet meer liggen, andere games zien er goed uit maar natuurlijk merk je veel sneller uitgerokken beeld als je naar een auto kijkt dan naar een character die wat groter is ofzo.. Misschien let ik er nu pas op en is het altijd zo geweest.. Het kan volgens mij niet aan tdu liggen, de enige instelling daar is de gamma.
    Mss belangrijk: als ik op 480p, mn screen format van mn xbox instel op normal ipv widescreen en dan geen uitgerokken beeld meer heb komen er wel 2 zwarte balken onder- en bovenaan.
    Ik snap er niets meer van..
     
  9. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Hm, je zou je xbox terug kunnen zetten naar fabrieksinstellingen.

    Hm, bedenk me dat Samsungs er nog wel s een handje van hebben om heel slecht met 60 hz om te gaan. Sluit de xbox ff aan met componenten, zet m daarna op SD en daarna de xbox op 50 hz. Dan weer op HD en met hdmi. Is t probleem nu weg?
     
    Laatst bewerkt: 7 feb 2011
  10. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Na de opwelling om voor een nieuwe plasma te gaan, heb ik mijn Bravia al mondeling verkocht aan een neef van me.

    Ideaal. :cool:

    Denk toch dat ik voor de TX-P50VT20 ga, met het 3D geneuzel.
    Zwartwaardes schenen beter te zijn, nagenoeg dezelfde kwaliteit als de welbekende Kuro's.
    Zodirect eens even bij de lokale winkels checken of er een demootje draait.
     
  11. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Zeg dat nou niet, voordat er hier een paar gek worden. :+
     
  12. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Volgens de tests schijnt het toch echt zo te zijn. :)
     
  13. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Als eigenaar van de 50VT20 kan ik je verzekeren dat een Kuro 9G (LX of KRP) toch echt een stuk beter is qua zwartwaarden. De Kuro heeft namelijk sowieso betere zwartwaarden zonder floating blacks wat echt enorm irritant is bij 2.35:1 en 2.40:1 films. Door de rising blacks eindigen de zwartwaarden tot maximaal 10x zo hoog als de LX serie (Kuro 9G) en bijna 15x zo hoog als de KRP serie (Kuro 9G).

    Binnenkort zijn de nieuwe generatie Plasma TV's te koop van Samsung en Panasonic. Panasonic heeft als het goed is de floating blacks opgelost en Samsung heeft het probleem met cinema smooth opgelost. De zwartwaarden van de Samsung zullen gelijk zijn aan de beginwaarden van de VT20 zonder problemen als rising black of floating blacks en die van Panasonic zullen iets beter zijn dan die van de VT20 met een grote kans op rising blacks. Uiteindelijk zal de VT30 dan met slechtere zwartwaarden eindigen dan de D8000 net zoals de VT20 eindigt met slechtere zwartwaarden dan de C7000/7700 (gelijk aan de Amerikaanse C8000) mits cinema smooth uitgeschakeld is. Panasonic daarentegen zal wel koning blijven op het gebied van 3D met de laagste hoeveelheid crosstalk van alle active shutter systemen op de markt.
     
    Laatst bewerkt: 7 feb 2011
  14. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Uhm, okay.
    Maar je advies is... wel of niet kopen?

    In ieder geval zullen de zwartwaardes van de VT20 vele malen beter zijn als van mijn huidige Bravia 40W4500.
     
  15. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Tuurlijk is de VT20 een aanrader om te kopen, al is het misschien aan jezelf om te beslissen of je voor de nieuwe modellen gaat.
     
  16. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Van de nieuwe modellen zijn, naar mijn weten, nog geen prijzen bekend.
    Tevens, het floating black is volgens mij niet op alle toestellen van toepassing.
     
  17. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Waarom niet wachten tot de nieuwe modellen uit zijn met reviews?
     
  18. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Omdat ik geen geduld heb, basicly. ;)
     
  19. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet kopen en nog twee or drie maanden wachten tot de nieuwe generatie.

    In het begin zijn de zwartwaarden inderdaad stukken beter (0,01cd/m2 tegen 0,05cd/m2) dan maar na zo'n 4500 tot 5000 uur is het verschil behoorlijk klein (0,03cd/m2 tegen 0,05cd/m2). Uiteraard is dat alsnog beter dan de W4500 maar niet beter dan de C7700 (0,025cd/m2) die voor ongeveer dezelfde prijs gekocht kan worden in 63" als de 50" Panasonic. Dus met andere woorden wachten op de volgende generatie of nu een Samsung nemen ipv de Panasonic. Bij de 50" bespaar je ongeveer €1000 en voor hetzelfde geld heb je 63".

    De zwartwaarden heb ik allemaal naar boven afgerond voor de makkelijkheid.

    Absoluut wel. Ik heb ruim 10 van deze TV's gecalibreerd.
     
    Laatst bewerkt: 7 feb 2011
  20. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Dan denk ik dat ik nog maar even wacht op de nieuwe modellen en de reviews afwacht.

    VT30 is leverbaar in 55" en 65". Goed excuus om nog groter te gaan.
    Leverbaar ergens eind Mei dus pas? :'-(
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina