1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 25]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door fredfenster, 3 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ferry mompelt iets van dat zn huidige 60 inch klein lijkt en kijkt met een half oog naar beamers. Kan tot 90 inch gaan en ga op onderzoek.
    Eerst maar s naar demo ruimtes kijken, want ik ben erg benieuwd naar de beeldkwaliteit.

    Let wel, zo'n goede beamer kost bijna net zoveel als mn Pioneer en met scherm zeker meer. Er zijn nog veel duurdere trouwens.
     
    Laatst bewerkt: 7 feb 2011
  2. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    En de prijzen van de nieuwe Panasonic panelen zijn 'bekend'.
    Clicky!

    $2799,95 voor de VT30 zal wel weer gelijk staan aan €2799,95
     
  3. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Je zult in ieder geval te laat zijn om hem aan mij door te verkopen ;)
    Ga donderdag een KRP-500A halen! En voor een mooi prijsje!
     
  4. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    jij gaat wat moois beleven :)

    foto's!
     
  5. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar haal jij een KRP vandaan? De enige KRP die ik te koop zie staan is een KRP-600A op Marktplaats met bieden vanaf €3000. Let wel op dat de mediabox aanwezig is want zonder deze is de TV nutteloos. Overigens een losse mediabox (als je er nog een kan vinden) zijn heel erg duur, ongeveer €750-1000.
     
    Laatst bewerkt: 8 feb 2011
  6. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Staat ook niet meer online. Ik heb met de verkoper veel heen en weer gemaild, of alles wel aanwezig is (tuner, transfer kabel) en of ik eerst nog een korte demo krijg om te zien dat hij daadwerkelijk helemaal in orde is, waarna ik hem zou betalen en meteen zou meenemen. Prijs inclusief muurbeugel 1550 euro. Wel ok denk ik.
     
  7. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Er is op dit moment geen betaalbaar betere 2D TV. Het enige wat je mist is 3D, dit is voor mij persoonlijk een deal breaker aangezien ik veel 3D game. Overigens een zeer nette prijs.
     
  8. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar heb ik al eens op geantwoord hé :p.
    Hier boven 2800 euro voor een 55" 3D televisie van panasonic...
    In vergelijking hiermee is het idd een goede prijs. 2000 zou te veel zijn denk ik.
    3D komt er in waneer je er geen brilletje voor nodig hebt en ze geen gebruik maken van flikkerende beelden. In de cinema leuk, maar krijg er toch echt wel hoofdpijn van. Ik ga dan ineens een pioneer blu-ray speler kopen voor 133 euro. Een hd dvd speler met zo'n 120 films heb ik al voor goed 1080p materiaal, maar dan is het nu toch tijd om wat recentere films te kunnen aankopen.
     
    Laatst bewerkt: 8 feb 2011
  9. gizmozz

    gizmozz Bierdoos

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    1
    Zoals beloofd zou ik nog even mijn ervaringen met de HDMI kabel delen. Ik heb namelijk onlangs mijn component aansluiting vervangen voor een Action HDMI kabel. Ik moet eerlijk bekennen dat - zover mijn ogen kunnen bepalen - het verschil minimaal is. Het zal er allemaal net iets vloeiender uit zien maar dat valt alleen te bepalen om het naast elkaar te zetten. Ondanks dat is het wel wat praktischer aan te sluiten; één kabeltje in plaats van vijf. Met de prijs €2,67 voor de HDMI-kabel val ik er dus geen bult aan. ;)
     
  10. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    de 65 inch is €750 goedkoper dan de huidige :)
     
  11. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Heb waarschijnlijk de mogelijkheid om mijn Sony Bravia 40W4500 te verkopen.
    En vervolgens €50,- bij te leggen op een Panasonic TX-P50G20.

    Bravia is ruim 2 jaar oud, en de Panasonic om en nabij een jaar.
    Wat zeggen de experts? :)
     
  12. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik persoonlijk zou het zonder te twijfelen doen. Maar dat is waarschijnlijk omdat ik nog geen LCD tv heb gezien die kan tippen aan de beeldkwaliteit van de plasma G/V/VT serie van Panasonic.
     
  13. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor die extra €50 is 10" natuurlijk leuk maar qua beeldkwaliteit ga je niet omhoog. Ja de eerste 4500 uur daarna is er geen verschil. Voor die €50 zou ik het persoonlijk wel doen maar anders niet.
     
  14. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    50 euro voor 10' extra beeld lijkt me een goede deal

    qua kwaliteit ga je er niet op achteruit
     
  15. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    De beeldkwaliteit van de G20 hangt niet 100% samen met de zwartwaardes.

    Natuurlijk wordt de zwartweergave iets minder, maar voor het totale plaatje is meer nodig dan diep zwart.

    Het totale plaatje van de G20 is voor mij veel natuurlijker, echter en beter dan de W4500. Of de zwartwaarde nou beter is dan de W4500, of gelijk is na 4500 uur, of niet. Het gaat om het totaalplaatje.
     
    Laatst bewerkt: 9 feb 2011
  16. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    De CMS, greyscale en gamma kunnen bij een LCD TV of Plasma TV naar Rec709 (D65) gecalibreerd worden. Zodoende is er geen duidelijk verschil merkbaar en is geen van beide natuurlijker of dergelijk. Hoeveel G20's en W4500's heb je daadwerkelijk gezien en belangrijker nog in welke omgeving. Een goed gecalibreerde G20 zal iets beter zijn met het tonen van schaduwdetails terwijl een gecalibreerde W4500 stabielere zwartwaarden heeft (geen floating blacks). Moraal van het verhaal beide TV's hebben hun sterke en zwakke punten.
     
  17. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus jij wilt beweren dat je geen verschil ziet in beeldkwaliteit als ik beide tv's naast elkaar zet?

    Ook niet in W4500 vs G20
    Motion Resolution (1080 vs 300-650)
    Input lag (0-16ms vs 30-50ms zonder motion flow en dus 300 mot.res.)
    Kijkhoek (150 vs 90 graden)
    Scherpte (defeatable edge enhancement vs undefeatable edge enhancement)
    Mat paneel vs glasplaat?

    Natuurlijk hebben beide tv's sterke en zwakke punten. Maar dat wil niet zeggen dat het beeld hetzelfde is omdat ze op dezelfde kleuren gecalibreerd kunnen worden. En het zal vast een strak beeld geven op de Sony LCD.

    Maar om allebei de tv's dezelfde waardering te geven is wat overdreven. Voor mij dan in ieder geval :thumbs:
     
  18. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb vanaf vandaag mijn nieuwe pio hangen. Heb nog wel geen geluid via speakers, dat moet ik morgen nog inorde brengen. Maar het beeld!!! Heel zwart! Ik was al heel tevreden van mijn 507, maar deze is toch nog wel een serieuze verbetering, en dan heb ik het niet over het al dan niet full hd aspect.
    Ook wel handig die aparte media-tuner box. Geen gedoe met de kabels naar boven en alles netjes kunnen aanpassen. Het ding heeft blijkbaar ook leuke opties. Je kunt als je hem aan je netwerk hangt, films laten streamen en foto's bekijken vanop je pc/mac.
     
  19. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Oh je ging van een 507 ik dacht dat je van een 508 kwam. Van een 507 is het inderdaad een enorme stap vooruit. Pas met de introductie van de Kuro (8G) verkreeg Pioneer zijn cultstatus. Daarvoor was Pioneer alleen maar duur en liep technisch achter de feiten aan. In principe moet je het zo zien: je hebt een sprong gemaakt van ongeveer 5 jaar in technische opzicht. Veel plezier ermee, you lucky devil. :)

    Vergeet niet de TV op Pure beeldmodus te zetten met color space op 2 voor een zo accuraat mogelijk beeld. Zodoende is een calibratie in mijn opinie onnodig aangezien de foutmarge binnen 1% ligt en de TV accurater is dan alle concurrenten. Dit betekent dat bij een calibratie jouw ogen geen verschil kunnen waarnemen. Professionele calibratieapparatuur uiteraard wel maar jouw ogen niet dus bespaar €225 en geniet van Rec709 (D65) perfectie.

    Mocht je op nog een KRP stuiten voor weinig stuur me dan een berichtje.
     
    Laatst bewerkt: 11 feb 2011
  20. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Plasma die ik aangeboden kreeg bleek een grijs verhaal te zijn.
    Geen verpakking, geen bonnen. En tevens een grijze behuizing.

    Dus dat heb ik maar even afgekapt.

    Alles qua hifi is hier zwart, dus ik laat het er maar even bij.
    Ten tijde van de nieuwe modellen Panasonic nog maar even kijken, en kijken of ik m'n vriendin kan overtuigen voor 10" meer TV.
    Tot op heden vind ze een 40" TV meer als genoeg. :'-(
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina