1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 25]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door fredfenster, 3 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Druk wel eerst alle kabels achterin de tv want je komt er niet meer bij als de tv 1x aan de muur hangt.
    Heb zelf de kantelbare versie gekocht.

2. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Vergis je niet: hun beamers staan hoog aangeschreven! Dat zijn vaak epson of jvc.

3. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Sterker nog dan staat JVC een stapje hoger dan Epson en Optoma. JVC maakt de Pioneer Kuro's onder de projectors. Ongelovelijk accuraat.

Overigens voor de inkakker van de laatste jaren maakte JVC ook zeer goede LCD TV's. De X70 serie was de beste TV van 2006 en de S60 gooide hoge ogen in 2005.

4. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Vandaag bij iBood 3 König HDMI kabels van 2m voor €15,90 incl.

5. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    König HDMI kabeltjes bij iBood 3x2mtr voor een tientje + paar euro verzendkosten

6. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Zou het 'slim' zijn om een 42" HD-Ready Plasma scherm te kopen van LG?

Met name het 'Ready' gedeelte en het merk LG.

De reviews zijn over het algemeen prima, mijn LG Homecinema set is ook prima, dat zijn eigenlijk de enige referenties die ik momenteel heb.

7. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Ik zou geen HD Ready kopen, maar LG is verder een goed merk hoor en op het moment wereldwijd de grootste fabrikant van televisie panelen.

8. Lizzy28

Lizzy28 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Eergisteren heb ik een Samsung LE32C530 Full HD tv gekocht zodat zoon fijn haarscherp kan gamen op zijn Xbox. Wij hebben KPN Interactieve TV. Xbox en tv-ontvanger zijn aangesloten via HDMI. Maar wat zijn nu de beste beeldinstellingen? Voor "gewoon" tv kijken en gamen?
    De instellingen voor tv zijn nu als volgt:
    Preset: Standaard
    Backlight: 11
    Contrast: 90
    Helderheid: 44
    Kleur: 43
    Tint: Normaal - G53/R47
    Scherpte: 50
    Kleurruimte: auto
    Digitale ruisonderdrukking: auto
    MPEG ruisonderdrukking: auto
    RGB-modus: uit
    Dynamisch Contrast: uit
    Randverbetering: aan
    Gamma: 0
    Huidskleur: 0
    Eco: uit
    Zwarttinten: uit
    Schaduwdetail: 0
    HDMI Zwartniveau: Laag
    Ik heb ergens begrepen dat de scherpte voor HD zelfs omlaag gebracht zou kunnen worden naar 0 of 10 maar het tvbeeld vinden wij met deze instellingen niet echt scherp, zelfs niet nu hij op 50 staat (hij gaat tot 100).
    Uiteraard is het een hele verbetering tov onze oude analoge tv maar aangezien we voordien geen ervaring hadden met LCD en Full HD is het lastig om die instelling zo te zetten dat we optimaal kunnen profiteren van de mogelijkheden...
    Alvast bedankt!

9. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Scherpte op 10 zetten is inderdaad iets dat vaak aangeraden wordt. Bij een scherpte van 50 of 100 bijvoorbeeld ontstaan er van die lelijke kartels rondom voorwerpen, wat onnatuurlijk uitziet.
    Maar als je zelf Scherpte 50 mooier beeld vind geven, moet je dat gewoon doen natuurlijk.

10. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    nou zijn alleen HD zenders HD, mits de programma's ook in HD zijn opgenomen!
    Everybody Loves Raymond op sbs6 hd is natuurlijk geen HD.

Programma's van National Geographic HD en Discovery HD zijn dit meestal wèl.

Een contrast van 90% is wel erg hoog hoor!

11. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Gelukkig zijn er nog familie/kennis die eerst vragen om goed advies.

Een kennis stond vanmorgen op het punt om bij de MM een LED tv te kopen.
    Heb haar het verschil uitgelegd van Edge LED en Full LED.

Ben vanavond even zelf naar de MM gegaan en toen werd het mij wel duidelijk.
    Op de doos staat Full HD LED en op het prijskaartje bij de tv stond HD Full LED :mad:

12. Lizzy28

Lizzy28 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ferry wat zou dan een betere waarde zijn voor contrast? Het beeld is in ieder geval al veel beter dan de fabrieksinstellingen; vreselijk wat een knalkleuren waren dat. Moest er bijna een zonnebril bij opzetten:D

13. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    RTL 5 bedoel je? :+

14. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Zie de dikgedrukte verbeteringen. Zet alleen HDMI Zwartniveau op laag wanneer er sprake is van 16-235 instellingen (YCbCr) anders mis je heel veel schaduwdetails. Bij gebruik van 0-255 instellingen (RGB) dien je HDMI Zwartniveau op normaal te zetten aangezien je anders last heb van grijze zwartwaarden.

Scherpte dient bij Samsung helemaal op 0 gezet te worden aangezien dat het 0-punt is van de TV. Alles hoger dan 0 betekent dat er een raster over het beeld wordt gezet. Het maakt verders niet uit of er sprake is van een SD of HD bron.

Bij andere merken kan het 0-punt op 50% scherpte liggen, dit was vroeger het geval bij Philips.

15. Anton996

Anton996 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zoals beloofd, wat foto's van mijn nieuwe televisie.

Oude setup, PDP 507 (anno 2007)

Nieuwe setup, KRP 500A (anno 2011, foto wel van IPhone...)
    Zoals je ziet is mijn oude televisie nog niet weg. Het tot nu toe hoogste bod dat ik gekregen heb is 420 euro, en daarvoor houd ik hem liever nog als reserve of 2de televisie.

de losse tuner is echt wel handig voor snel iets aan te hangen en past perfect bij mijn nieuwe blu-ray speler, exact dezelfde breedte.

een ouder fotootje van mijn zelf gemaakte dvd kast

16. Dennis_88

Dennis_88 Half Baked

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een garantie vraag, weet niet of jullie die kunnen beantwoorden maargoe.
    Ik heb nu al een flinke tijd een grote plasma van de mediamarkt, zo'n 3 a 4 maandjes. Nu hoopte ik wel dat hij na het inspelen minder zou inbranden maar als ik bijv de xbox even met rust laat om naar de toilet te gaan en ik kom weer terug zie ik door mijn spel overal vakjes etc.
    Zelfde na een tijd gamen en terugschakelen naar tv kijken, dan zie ik mijn COD hud terug op de tv.

Valt dit enigzins onder de garantie, of kan ik het gewoon vergeten?
    Had ik maar geen plasma genomen :/

17. Anton996

Anton996 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vreemd, bij mij heb ik hier nog nooit last van gehad. Welk merk is het? Bij pioneer weet ik dat ze al gedurende lange tijd een techniek hebben waardoor automatisch het beeld gerefreshed wordt.
    Eens goed laten sneeuwen zou ook wel helpen... mijn dealer heeft mij 4 jaar geleden gezegd (toen inbranden nog hot was) dat ik hem de eerste nacht eens zou mogen laten opstaan met sneeuw. Het fijne weet ik hier ook niet van, eens contact opnemen met het bedrijf.

18. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is iemand hier nog een beetje thuis in SCART splitters?
    Ik zag deze:
    http://www.allekabels.nl/Scart-Kabels/82/1017284/SCART-SCHAKELAAR-3-WEG---HIGH-END.html

21 pins in / uit, heeft dat iets te maken met het wel/niet doorgeven van RGB signalen? (of heb ik nu totaal verkeerde conclusies :+ dacht wel eens zoiets gelezen te hebben)
    En verder eventuele kwaliteitsverlies?
    Wil namelijk naast de Xbox 360, toch ook weer lekker de Xbox Original aanlsuiten en evt. nog een digitale decoder en heb maar 1 RGB scart ingang.

Laatst bewerkt: 27 feb 2011
  19. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Kijk even naar de volgende dingen.

1. 21 pins hoeft niet te betekenen dat alle 21 pinnetjes gebruikt worden.
    Er zijn genoeg splitters te koop die alleen video (composiet) en audio ondersteunen.
    2. Koop een splitters die is voorzien van een schakelaar waarmee je tussen de verschillende aansluiten kan schakelen.

20. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66

Image retention is niet ongewoon, maar sommige merken hebben er best last van. Staat je contrast misschien te hoog?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina