1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 25]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door fredfenster, 3 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ziet er strak uit Anton! Mooie tv die je nog hebt weten te bemachtigen _O_

2. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    dikke tv anton! Die mediareceiver is erg fraai :)

3. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het persoonlijk wel grappig dat je de allerbeste TV heb staan zonder een cinema set. Dat is ongeveer hetzelfde als een Ferrari met vierkante wielen. Overigens wel cool dat je er nog één heb weten te bemachtigen. :thumbs:

Ik denk overigens niet dat je veel meer dan 600 euro kan verwachten voor de PDP-507 aangezien dit geen Kuro betreft en kwalitatief ver voorbij wordt gestreeft door huidige budgetmodellen. Het is uiteraard wel nog een leuke TV voor op de slaapkamer ofzo.

De enige rede waarom Pioneer Kuro's (betreft alleen de Kuro's) zo goed tegen image retention kunnen is dezelfde rede waarom de zwartwaarden zo goed zijn. Iedere normale Plasma TV maakt gebruik van 600Hz subfield drive, dit betekent iedere frame in 12 fase worden opgebouwd (de zogenoemde subfields). Aangezien we hier in de PAL regio's gebruik maken van 50Hz bronmateriaal x 12 subfields betekent dit volgens de fabriekanten 600Hz. In NTSC regio's zal dit 60Hz bronmateriaal betekenen dus 720Hz subfield drive.

Waar de Pioneer Kuro "9G/9,5G" anders te werk gaan is als volgt. Een Pioneer Kuro geeft 1 subfield het beeld weer en 11 subfields zijn volledig zwart om het voorgaande beeld als het waren te wissen. Tevens zit bovenop de Plasma cellen een soort van beschermlaag genaamd CEL ofwel Crystal Emmisive Layer om de hitte van de Plasma cellen af te koelen voor het op de phosphor laag brandt. Een Kuro "8G" heeft deze zelfde laag maar laat wel alle 12 subfields zien waardoor de zwartwaarden een stukje hoger liggen.
    Kuro "8G" PDP (HD ready) 0,004fl
    Kuro "8G" LX 0,003fl
    Kuro "9G" LX 0,001fl
    Kuro "9,5G" KRP 0,0005fl

Het enige nadeel van de Kuro "9G/9,5G" ten opzichten van de Kuro "8G" en concurrerende Plasma Tv's is dat de maximale helderheid iets lager ligt, dit is overigens geen enkel probleem aangezien de Kuro "9G/9,5G" alsnog een zeer nette 100cd/m2 weten te halen.

Laatst bewerkt: 28 feb 2011
  4. Dennis_88

Dennis_88 Half Baked

Leuk Bevonden:
    0
    Het is een Samsung ps50c550.
    Ik heb hem al zeker 3 maanden dus als het bij de eerste nachten moet is het sowieso niet meer te doen.

@Ferry34

Mijn contrast heeft de eerste maanden op 40% gestaan, nu staat hij op 70% als ik game, en op 50% als ik tv kijk.
    Verschillende modussen omdat ik met gamen net iets meer wil zien ofc.

Ik heb zowat overal rekening mee gehouden denk ik, aangezien hij plat in mijn auto lag toen ik hem kreeg heb ik hem eerst 3 dagen recht op laten rusten voordat ik hem heb aangesloten.
    De eerste maanden lekkere lage instellingen en soms gewoon nachten aan laten staan om aan mijn speeluren te komen.

Het ding is belachelijk groot daarom zoek ik eerst manieren om het misschien te fixxen, want terugbrengen word ik niet blij van 8)

Als jullie echt denken dat het laten staan op sneeuw helpt ga ik dat zaterdag als ik er niet ben maar eens proberen. Nooit geschoten is altijd mis natuurlijk :)

5. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Onslaught, iedere keer als ik jouw posts lees, ben je me halverwege kwijt. 8)

6. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    er wordt geen enkel subframe getoond. Een zogenaamde 600 hz tv toont niets met 600 beeldjes per seconde. Van ieder frame worden 12 subframes berekend (50 hz keer 12 sub is 600 ) en de tv kiest hiervan de beste en toont dit.

panasonics tonen dit beeld 2 keer en dat maakt 100 hz (bent u er nog ;) ). Bij ifc worden tussen 2 beeldjes van 50 hz, een door de tv tussenframes berekend en ook dat maakt 100 hz. Dit gebeurt bij oa Samsung, maar ook de duurdere Pana's.

Dat een Pioneer plasma subfields met zwart toont, heb ik werkelijk nog nooit van gehoord en lijkt me onzinnig. Vooral aangezien een subfield nooit getoonnd wordt.
    Het tussen frames weergeven van een zwart beeld was een trucje van enkele lcd's (!), om zo de ellendige ghosting tegen te gaan.

7. Anton996

Anton996 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet het, maar ik kan er nu nog geen aanschaffen omdat we te klein wonen om in elke hoek nog een goede luidspreker op te hangen. Plus geluidsisolatie is hier niet goed en heb buren links, rechts en boven mij...
    We verhuizen binnen een half jaar wss, dus dat komt er dan meteen.

En het beeld is echt wel niet meer normaal zwart! Bij een film zie ik het onderscheid tussen het frame en het beeld bijna niet.

Ik wacht nog even af, en anders verkoop ik hem voor die prijs aan een kennis. Toch vind ik 600 euro niet zo veel als er een muurbeugel en luidsprekers bij zitten die elk 200 euro hebben gekost. Op ebay (belgië) is een 506 weggegaan voor 1000 euro. Met dat in mijn achterhoofd, denk ik dat 800 voor een 507 met alles erop en eraan wel niet overdreven moet zijn.

Over het verhaal van het inbranden lijkt mij dat je er veel van weet ;) maar mijn dealer heeft het toen der tijd (bij de 507) ook uitgelegd dat het niet meer voorkwam omdat...
    Ik had er trouwens ook 3 jaar garantie voor en onlangs vertelde hij mij dat er geen enkele is terug gekomen met verhaal van inbranden (noch andere problemen).

8. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    De reden dat de Pioneer krp's zeer zeer weinige image retention hebben, komt oa door hun doede pixelshift. Hierbij worden vaste images (zoals n hud) onzichtbaar langzaam naar n andrre pixelrij verschoven.
    Het is heel belangrijk dat je de Orbiter op stand 2 zet!

9. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Mooie TV, zo te zien.
    Heb je ook wat shots met films / games?

Wat moet ik me bij die mediabox voorstellen?
    Alle hardware word daarop aangesloten, en vanaf daar met 1 kabel naar de TV?

10. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Pixel Shift draagt bij aan het tegengaan van langdurig statische schermen. Hiervan maken alle Plasma fabrikanten gebruik, alleen bij Panasonic (2010 modellen) zet ik mijn twijfels. Zoals ik eerder al heb aangegeven komt de hoge tolerantie voor image retention en burn-in vanwege gebruik van CEL (Crystal Emissive Layer) eveneens als de lage zwartwaarden. Deze patenten zouden zijn opgekocht door Panasonic maar zij lijken hiervan geen gebruik te willen maken. Ongetwijfeld heeft dit te maken met de hoge kostenpost.

11. Anton996

Anton996 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    idd, een heel gamma aan aansluitingen achteraan zoals 3 x hdmi: allemaal al in gebruik. En vooraan kun je een klep open klappen en heb je nog een 4de hdmi, een usb, vga en nog een aantal zaken om sateliet en digitale televisie kaarten in te steken. Via de usb kun je dan wat typische media afspelen zoals jpeg en divx, maar heb ik nog niet gebruikt.

Als ik mijn nikon hier heb, zal ik een aantal werkende beelden maken en posten

12. Daantjuhh14

Daantjuhh14 Guest

Hee!!

Wij gaan verhuizen, en ik mag die gelegenheid is is flink aangrijpen om een dikke hobbyroom te maken. Zouden jullie me kunnen helpen?

Ik ben op zoek naar een mooie beamer, die full HD kan afspelen, en een scherm van 2,5 meter. Ook moet daar een Blueray Home cinema set bij.
    Prijs maakt niet veel uit. zolang het maar niet boven de 5000,- komt ofzo.

Ik weet zelf te weinig van beamers om iets moois uit te zoeken, dus hopelijk weten jullie wat.
    Bedankt!

13. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    JVC, Optoma of Epson verder zijn er geen alternatieven. Houd er wel rekening mee dat projectie erg duur is qua onderhoud. Als je serieus bent en de beste prestaties verlangt is een jaarlijkse calibratie nodig van €350+. Laat dat je in eerste instantie niet afschrikken aangezien projectie alles behalve OLED ver achter zich laat qua 2D en 3D beeldkwaliteit.

14. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Zolang het Epson is wat je koopt zit je wel goed. Maar je gaat dus minecraft spelen op de beamer? Pixelfest ftw :+
    http://nl.hardware.info/reviews/1381/epson-full-hd-projectoren-preview

Er is ook een beamer topic trouwens.

15. Daantjuhh14

Daantjuhh14 Guest

Hmm. Wat zouden jullie doen dan? Beamer, of een grote (o) led tv?

en wat voor tv dan? budget is max 4500,-. Ik heb altijd erg goede ervaringen met Samsung.

16. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    TV of beamer zijn 2 hele verschillende dingen. Bij n beamer zal je toch meer moeten verduisteren. Een lamp gaat 2000 uur mee en kost ongeveer 250-350 euro.
    Ik ga binnenkort testen bij itc Emmeloord en als je daar n beamer koopt, wordt deze meteen gecalibreerd en wordt deze nog n keer of 2-3 gratis gecalibreerd.

Een tv is makkelijker maar n beamer geeft n GROOOT beeld. Ik hoop n 92 inch in mn kamer te lepelen :)

17. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom een LCD als je ook een Plasma kan nemen? Een high-end Plasma is goedkoper en beter dan een high-end LCD en met het bespaarde geld kan je een hele goede cinema set en stand-alone Blu-ray speler kopen.

Laatst bewerkt: 2 mrt 2011
  18. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    OLED is er nog niet in een grote maat, of in ieder geval niet betaalbaar.

Wat Onslaught hierboven al aangeeft, in deze prijsklasse geeft een plasma een beter beeld dan een LCD of LCD-LED. Zeker als je nog even wacht op de nieuwe modellen die in maart/april worden gelanceerd.

Deze modellen (panasonic en samsung) zullen weer een stap zijn in de goede richting. Hoe groot deze stap is weten we nog niet natuurlijjk, maar ik denk dat het weer een stukje dichterbij de KURO-tv's gaat!!

19. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft.

Mijn HDTV heeft een native resolutie 1366x768. Ik kan dan ook de resolutie 1360x768 kiezen op mijn dashboard. Echter, wanneer ik de resolutie laat detecteren (de optie optimal resolution) dan kiest hij een resolutie van 1280x768.

Nou is mijn vraag of dat iemand dit ook gehad heeft en wat ik als beste kan kiezen.

Het lijkt erop als ik op mijn ogen moet af gaan dat 1280x768 er scherper uit ziet, maar dat kan ook komen omdat de pixels dan wat groter zijn. Ook heb ik het idee dat 1280x768 iets meer input lag geeft omdat hij zal moeten scalen naar mijn tv's native resolutie. Maar dat kan ook het 'placebo' effect zijn uiteraard.

Mijn tv heeft geen 1:1 pixel scaling. Wel kan ik een zwart randje zien wanneer ik voor 1360x768 kies, alleen kan ik niet goed zien of dat dit daadwerkelijk ook 6 pixels zijn.

20. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    1360x768 is je native resolutie. Zoals je zelf al zegt wordt slechts een rij van 6 pixels niet getoond terwijl 1280x768 een scaled resolutie is. 1360x768 geeft het beste resultaat, neem dus 1360x768.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina