1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 25]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door fredfenster, 3 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.433
    Leuk Bevonden:
    17.527
    Wilde zelf voor deze HDTV gaan:
    Samsung LE 32 C 630
    Wel goed voor films en games toch? Voor dat geld. Hij is immers 100 Hz en maar 389 eu (Saturn).

    edit: hoor veel mensen over blurry beelden als het allemaal wat snel gaat? wat houdt dat precies in?
     
    Laatst bewerkt: 14 jun 2011
  2. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom neem je niet gewoon de 50VT20? Die is op dit moment spotgoedkoop en ongeveer net zo goed als de 50VT30. Ik kan je uit ervaring vertellen dat een reguliere winkel 0% meerwaarde heeft op een webwinkel. Ik had mijn 50VT20E gekocht bij EP Beerepoot en die gasten gaven 0% extra service en moest alles met Panasonic zelf regelen toen mijn TV ingebrand was. Geen enkele ondersteuning en kon ik beginsel fluiten naar een vervangende TV voor dat ingebrande wrak. Ik heb met veel gezeik en getouwtrek uiteindelijk mijn gelijk gekregen bij Panasonic zelf en heb nu ongeveer anderhalve maand een 50VT20EA, die overigens een stuk minder kuren heeft. Ter verduidelijking de EP Beerepoot is een Panasonic Experience Store en staat hoog aangeschreven voor service maar daar kon ik niets van merken.

    Moraal van dit verhaal: koop gewoon bij Redcoon of iedere willekeurige webwinkel want in Nederland krijg je nergens extra service. Je recht hebben is iets anders dan je recht krijgen.
     
    Laatst bewerkt: 15 jun 2011
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb tot toe alleen nog naar de 40\42" gekeken omdat ik dan niets hoeft te veranderen aan de huidige muurbeugel.
    Nieuwe gaten boren heeft weinig zin omdat de muren hier heel slecht zijn , de beugel hangt nu ook aan 3 bouten.

    Van het weekend de tv even van de beugel halen kan dan meteen zien of de 50" op de goede hoogte zal hangen.

    Wou mijn nieuwe tv gaan kopen bij Plasma-Discounters.
    Veel vertrouwen in de MM heb ik niet meer.

    Een collega had daar vorige weel een nieuwe tv gekocht.
    Hij kon bij de kassa betalen en dan stond de tv bij de afhaalbalie klaar voor hem.
    Toen hij de tv uit de doos haalde zat de behuizing en scherm vol met vingervlekken en was de tv ook al in geprogrammeerd.
    Tv meteen terug gebracht en geeist dat hij een doos wilde die niet was open gemaakt.
    Ze hadden hem een tv aangesmeerd die kort daarvoor door iemand anders was terug gebracht.
     
  4. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is zeker de moeite waard om de 50" VT20 boven de 42" te nemen aangezien de 50" een stuk betere zwartwaarde heeft, 1080 beeldlijnen motion resolution heeft in 3D en gewoon voor dat kleine prijsverschil zonde is om niet die 8" extra te nemen.

    Plasma Discounter heeft geen VT20's meer maar was zeker een goede winkel om er daar ééntje te halen want bij hun kreeg je in plaats van die standaard prutbrillen het vernieuwde model. Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat deze lightjaren beter zijn, zitten lekker, zijn licht en oplaadbaar.

    Wellicht als je ze belt dat de VT20 nog kunnen leveren, vraag dan wel voor de nieuwe revisie de 50VT20EA.

    Kijk anders gewoon voor een Samsung of Sony LCD.
     
  5. Arjen90

    Arjen90 Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo,

    Ik heb een vraagje. Ik heb zojuist een nieuwe TV gekregen, de Akai ALD1914HT. Deze ondersteund HD Ready.
    nu wil ik mijn xbox360 aansluiten op deze tv, en gebruik maken van 720p. Enige probleem is dat het me niet lukt.
    ik heb de Xbox 360 Component HD AV Cable maar ik weet niet waar welke stekker in moet..aangezien ik geen input van de kleuren rood, blauw en groen heb. Kan iemand mij hiermee helpen??

    Bedankt!
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    AD actie ;)

    Met de Akai kan je alleen in HD-gamen met een VGA- of HDMI-kabel.

    Heb je een oude Xbox360 dan is de VGA-kabel de enige manier om in HD te kunnen gamen.
    Bij de laatste versie Xbox360 of Xbox360 S met HDMI dan heb je de keuze VGA of HDMI.
    Bij de Action kan je een goede HDMI-kabel kopen voor maar € 2,69

    De Akai ALD1914HT staat hier ook sinds een paar weken in de kamer.
     
  7. Arjen90

    Arjen90 Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    de AD-actie inderdaad ;)

    Ik heb volgens mij een oude Xbox 360, ik zie nergens een HDMI-aansluiting zitten..
    Hoe kom ik goedkoop aan een VGA-kabel?
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Kijk eens bij Bol.com ;)
    Voor de originele Microsoft VGA-kabel betaal je € 29,95 maar er zijn alternatieven genoeg !
    Bol.com verkoopt helaas alleen deze !

    Je zou natuurlijk ook even een game-winkel kunnen binnen stappen waar ze 2e handse accessoires verkopen ;)
     
  9. Arjen90

    Arjen90 Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke bedankt!
    Dus je bent er zeker van dat ik met deze kabel HD beeld krijg?

    Ik heb nog eens gekeken, ik heb geen HDMI, maar wel een AVG aansluiting op de console, denk ik. Er staat a/v ofzo iets bij. Als ik die AVG HD kabel dus in de console en in de TV knal, plus de rode en witte stekker erin, heb ik dus HD?
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Je moet alleen even uitzoeken wat de maximale resolutie is van de Akia via VGA.
    Mijn boekje moet ergens op zolder liggen want die dingen lees ik nooit.

    De meeste HDready tv's hebben geen problemen met 1360x768 pixels.
    De resolutie van 720p is 1280x720 dus met 1360x768 zit je helemaal goed.
     
  11. Arjen90

    Arjen90 Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    oke bedankt. Maar ik weet eigenlijk niet zeker of ik nu wel of niet HDMI aansluiting op de 360 heb haha..Aan de achterkant van de 360, helemaal bovenaan, heb ik 2 aansluitingen en daarboven staat iets van I/0. eentje is om internetverbinding te maken en de andere aansluiting lijkt meer op een USB aansluiting, maar die USB aansluitingen zitten aan de voorkant toch? Kan die van op de achterkant toch HDMI zijn?
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    1 opmerking !

    Heb even achterop mijn Akia gekeken en ik zie geen audio ingang bij de VGA-aansluiting.
    Dat kan 2 dingen betekenen.
    1. De Akia Ondersteund geen audio via de VGA.
    2. De rode/witte audio ingangen aan de zijkant moet je gebruiken.

    Kijk even in de gebruiksaanwijzing of de Akia wel audio ondersteund via de VGA.

    Bij de oude Xbox360 zit de HDMI onder de AV-poort.
    De usb-aansluiting op de achterkant is voor de draadloze netwerkkaart !!

    ---
    Het geluid van de xbox360 sluit je aan op de zijkant van de Akia ( blz -8- ).
    Volgens de gebruiksaanwijzing zou het scherm een maximale resolutie hebben van 1920x1080 ( FullHD ).
     
  13. Arjen90

    Arjen90 Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan heb ik dus geen HDMI aansluiting, alleen AV.

    Ik waardeer je hulp enorm maar ik ben hier totaal niet in thuis, ik kan nergens op internet iets vinden of in het boekje over dat de Akia audio via AVG ondersteund of niet...

    dat betekent dat ik via de AVG HD Kabel FullHD beeld krijg?
    Ik zie je opmerking over de audio; dit komt met die kabel dus allemaal goed?

    Wat raadt je me aan te doen?
     
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Gewoon de VGA-kabel kopen en kijken of deze op FullHD (1080p) werkt.
    Zo niet dan zet je de Xbox360 gewoon op 720p (HDready).
    Het verschil tussen 720p en 1080p op een klein 19" tvtje is toch heel moeilijk te zien.
     
  15. Arjen90

    Arjen90 Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    je raadt me aan die van bol te kopen, die link wat je stuurde? Want goedkoper is hij nergens te vinden
     
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ga eens naar een game-shop en kijk of ze daar ook vga-kabels verkopen voor de Xbox360.
     
  17. Arjen90

    Arjen90 Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    die zijn hier nergens in de buurt haha (maastricht)
     
  18. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Stel dat ik mijn pc beeld wil klonen op mijn HD-televisie. Kan dat dan gewoon met een DVI to HDMI kabel? Prijs/kwaliteit, is dat nog belangrijk hierin? Of is dat hetzelfde als bij HDMI-kabels van de Xbox?

    Oh, en wat voor kabel heb je nodig om ook het geluid te 'klonen' naar de tv?
     
  19. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Kan gewoon met DVI naar HDMI kabel ja. Geluid wordt wat lastiger... Dan zou je een 3,5mm jack van je PC naar je audio-in van je TV laten gaan (wat waarschijnlijk rood/wit tulp is). En dan moet het nog tegelijk kunnen (HDMI kanaal en audio van audio-in).
     
  20. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Dan kan ik beter gewoon het geluid vanuit mijn computer speakers laten komen. Thanks!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina