1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV thread [deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 15 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Ja ik zie het, wel veel problemen met dat ding geweest voor de soft- en hardware updates...

Denk dat ik nog maar even wacht totdat het allemaal wat meer ingeburgerd is hierzo...

Daarnaast lijkt het me ook wel fijn om tegen die tijd gelijk een decoder incl hardeschijf te kopen..

We hebben nu nog deze: sdtv tuner: Samsung DCB-9401R, maar dat is wel een erg basic ding :9 Maarja gratis van de kabel maatschappij dus tja

2. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
  3. Aquilas

Aquilas Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Melbuuln jij hebt de grotere variant van mijn TV (ik heb de LE26R71B). Heb jij ook via analoge TV (via de coax dus) dat bij discovery channel, op elk rond uur (dus bv. 4 uur) bij dat overzicht van de programma's die komen (geheel wit scherm met enkele blauwe tekst v.d. programma's) dat het beeld dan in totaal zo'n 2-4x knippert?

Dynamic brightness staat off dat kan het dus niet zijn.

4. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Is mij nog niet opgevallen , zal het straks even controlleren.

** Update **

Bij mijn LCD knipperd het beeld helemaal niet !!

Heb even de Dynamische modus ingeschakeld.
    Bij de reclame van @Home en promo Discovery ( beide met grote witte vlakken ) knipperd het beeld ook niet.

5. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    mja maar dat is samsung-> samsung :9

kga ff googlen op/@ tweakers kijken naar: DCB-H360R & Sony KLV-S32A10

//edit lijkt te werken, maar wel sterk afhankelijk van de kwaliteit vd hdmi kabel.

Wel kut dat de hdmi aansluiting aan de zijkant vd tv zit (wel achter een rand van zo'n 5cm, maar toch)

Laatst bewerkt: 4 feb 2007
  6. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Kijk dit forum eens door.
    http://www.8bit.be/phpbb/index.php?id=tvhomenl

7. Aquilas

Aquilas Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, vreemd, bedankt voor de hulp..
    Ik heb ook al dat 1 lichtpunt van de achtergrondverlichting als het scherm koud is, feller oplicht dan de rest.. Daarvoor is een monteur langsgeweest maar ik mocht hem niet ruilen (zou eventueel weggaan volgens hem, is nog niet na 2 maanden!!).

En nu dit weer. Zal ik nog maar 's bellen naar Samsung dan?

8. Asharith

Asharith Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hey Melbuuln. Mooie decoder man! Ik had deze ook op het oog maar wacht nog maar even op de decoder van Philips die UPC gaat leveren. Ik heb alleen wel een vraagje.

Is het mogelijk om achter deze decoder een HD DVD recorder te hangen? Om zo ook uitzendingen op te nemen in HD kwaliteit? Ik hoorde dat dit niet mogelijk was omdat deze decoder geen gebruik maakt van "Guide+". Ik ben nog een redelijke newbie op decoder en record gebeid maar misschien weet jij hier iets meer van.

9. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb ook gehoord dat Philips de HD-decoders aan @Home en Casema wil gaan leveren.
    De normale decoder van Philips is al bagger en ben ik bang dat de HD-decoder ook een grote fiasco zal worden.

Ervaring met het opnemen via een DVD-HDD recoder heb ik ook niet.

Heb even een andere forum (Tvhome) door genomen.
    Sommige DVD-HDD recoder werken perfect via de scart van de Samsung HD-decoder en andere recoders slaan helemaal op tilt.
    Reden is de kopieer-beveiling van de Samsung HD-decoder.

Wil je graag digitaal opnemen dan heb je 2 opties.
    1. Goede digitale decoder + DVD-HDD recoder.
    2. Samsung DCB-P850R (PVR).

10. Daimler Freak

Daimler Freak Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag bij de mediamarkt zag ik 2 tv's die alleen hele felle kleuren weergaven. Bijvoorbeeld gif groen, roze en heel erg fel geel. Wil dit zeggen dat deze tv's zijn doorgebrand, want het lijkt mij dat deze tv's helemaal niet zo oud zijn?!

De een was een Philips LCD van rond de 1000 euro en de ander een Sony Bravia, ik dacht een Plasma. Dus niet bepaald de goedkoopste schermen.

11. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Hmm.. ik stond donderdag in de winkel en heb toen een keuze gemaakt waar ik geen spijt van heb. Ik heb de Philips 32PF5331 gekocht in plaats van de Samsung. De reden daarvoor is eigenlijk dat deze 2 x een HDMI aansluiting heeft en dat deze aansluitingen verticaal geplaatst zijn. Qua design is het compleet anders maar ik vind het wel goed opzich. Ik kan alleen het verschil tussen 720p en 1080i niet echt ontdekken. Maar dat zal wel aan mij liggen.

12. Asharith

Asharith Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @ Melbuuln

Ik heb eigenlijk helemaal niet zoveel vertrouwen in HDtv via de kabel gezien de bandbreedte. En om daar nu een decoder voor te kopen lijkt me weggegooid geld. ( mijn UPC ervaring dan he ) Ik zit nu te kijken naar sateliet en dat ziet er toch best rooskleurig uit!

13. dinjooo

dinjooo Active Member

Leuk Bevonden:
    32
  14. Asharith

Asharith Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  15. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Je hebt zeker het artikel gelezen over HDTV in de VS.
    Daar heeft de HD-uitzendingen zo gigantisch toegenomen dat bijna de volledige bandbreedte wordt gebruikt.

Hier in Nederland zijn we daar nog lang niet aan toe.
    Het zal nog wel jaren gaan duren voor dat de omroepen beginnen met HD-uitzendingen.
    8 jaar geleden kocht ik mijn Philips Matchline Breedbeeld tv met PalPlus.
    PalPlus is nooit echt van de grond gekomen.

UPC staat op gebied van Digitale tv nog steeds in de kinderschoenen.
    HDTV is nog steeds niet beschikbaar.
    En per huishouden kan er maar 1 setbox aangesloten worden , bij de andere providers (@Home en Casema) is dit onbeperkt.
    Beneden staat de oude beeldbuis tv met Panasonic Decoder en boven staat de LE32R71B met Samsung HD-decoder.
    Had eerst de Panasonic op de LCD aangesloten maar merkte al gauw dat het beeld niet helemaal optimaal was.
    Maar de HD-decoder levert perfect beeld , zowel bij HD- als SD-uitzendingen.

16. Govotuz

Govotuz Hippies!

Leuk Bevonden:
    0
  17. Daimler Freak

Daimler Freak Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bij de het premium pakket zit standaard een component kabel. Normaal kost deze kabel los zo'n 30 euro, evenveel als een VGA kabel die je ook kunt gebruiken om in HD te gamen.

18. Asharith

Asharith Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee de kabel die bij je xbox360(premium) zit heeft component en hiermee kan je de console op de tv aansluiten. Een andere optie is aansluiten via de vga en dit is "iets" scherper. Hiervoor zou je wel de vga cable van microsoft moeten kopen.

19. Govotuz

Govotuz Hippies!

Leuk Bevonden:
    0
    Oke, thanks.:thumbs:

Ja ik koop wel de premium natuurlijk,
    ik hoop alleen dat t lukt met Live ook,

maar dat zie ik dan wel weer..:9

20. Gallardo

Gallardo De vrolijke strijder

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem ook en vind het wel een goede tv. Ook vind ik het geluid wel meevallen.

Maar een vraagje. Ik keek laatst een dvd (Judge Dredd) via de 360, maar de ondertiteling was redelijk slecht is dit normaal of moet ik iets instellen. Ik had de 360 op 1080i maar ik weet niet of dat wat uit maakt. Ik weet eigenlijk niet eens of mijn tv dat wel ondersteund...

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina