1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV thread [deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 15 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Pure nonsens dit.
    Philips suggereert hier dat de tv een 1080p progressive kan ontvangen en weergeven, maar de tv kan dat niet.
    Ikzelf heb een iiyama C300WT 1280x768 gereed voor hd-tv, dat werd destijds gesuggereerd. Helaas want hij kan de 720 niet progressive ontvangen, terwijl deze wel genoeg beeldlijnen heeft. Zie je dat wanneer je xbox360 erop afspeelt? Nou reken maar!
    Philips doet hier precies hetzelfde. Genoeg beeldlijnen 1920x1080 en progressive. Ja logisch, want iedere plasma en lcd is progressive. Alleen de chip in de tv kan het inkomende signaal niet aan, alleen in interlaced vorm en gaat dan berekenen. Dit levert natuurlijk kwaliteitsverlies op.
    Mijn scherm gaat dus niet verder dan iets van 540p en als ik schermen zie van 720p zie ik echt wel verschil.
    Dus heb ik een 720p scherm? Ik vind van niet. Is de Philips een 1080p tv? Ik vind van niet.

2. Bjorn1983

Bjorn1983 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Ik heb een Samsung LE32R72B en heb de volgende vraag:
    Wat is voor de xbox360 de beste instelling?
    1080i of 720p

Alvast bedankt!

3. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    In jouw geval 720p denk ik.

4. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Kerel als je niet weet waar je over praat dan moet je er gewoon niet over praten. Je bereikt er namelijk niets mee. Ik bedoel ik kan niet tapdansen dus dat zal je me dan ook echt niet zien doen.

LCD's, Plasma's, CRT's, DLP's, 3LCD's etc. kunnen zowel Interlaced als Progressive zijn. Dat ligt nou net aan hun beeldprocessor niet het paneel.
    1920x1080 en progressive is het hetzelfde als 1080p.

Full HD is slechts een naam om aan te geven dat de nattive resolutie 1920x1080 is. Interlaced of progressive maakt niet uit als die resolutie nattive is dan is het Full HD.

De Philips 42PF9831D is een 1080p scherm.

5. Bjorn1983

Bjorn1983 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zou je me kunnen uitleggen waarom dit beter is. Niet omdat ik je niet geloof, maar ter verheldering.

Edit: heb t al gelezen in de startpost
    Hierdoor wordt vaak gekozen om bij sport uitzendingen en games te werken met een
    720P signaal en bij een film met de hogere meer gedetailleerde interlaced
    variant.

Laatst bewerkt: 5 feb 2007
  6. dinjooo

dinjooo Active Member

Leuk Bevonden:
    32
  7. Rembrandt

Rembrandt Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou voor de Samsung LE-26 R 71 B gaan. 't Dynamische contrast is wat hoger. Maar dit scherm is volgens mij al een aantal keer voorbijgekomen in deze topic. :)

8. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Het contrast is bij de 27S71 en de 26R71 hetzelfde.
    Het paneel daarintegen is beter bij de 26R71 en ook de beeldprocessors zijn beter. De 27S71 heeft namelijk het R41/51 paneel en zijn beeldprocessors.

Daarom is de S serie ook het goedkoopste omdat het gewoon een generatie oudere technologie is.

9. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Ik geloof je meteen als je zegt dat de philips een 1080p scherm is. Het gaat er mij om dat er wordt gesuggereerd dat die zowel inkomend als uitgaand 1080p is en dat blijkt die niet te kunnen.
    Wanneer je je xbox erop aansluit, verwacht je dat je de settings op 1080p kunt zetten maar dat kan niet. Alleen 720p of 1080i is dan mogelijk, daar gaat het mij dus om.
    Ik heb overigens begrepen dat het scherm in een plasma of lcd altijd progressive is omdat de lijnen er in 1 keer opgezet worden en dat je daarom altijd wel kunt zeggen dat een scherm progressive is en dat inderdaad de chip bepaald of de tv ook progressive kan ontvangen.
    Wanneer mensen dus vragen of de tv full hd 1080p is, dan bedoelen ze of de tv 1080p kan ontvangen en weergeven omdat ze hun xbox op 1080p willen kunnen zetten. Eigenlijk zou er nog een benaming bij moeten voor de duidelijkheid.
    Zoals ik al zei, mijn tv heeft 1280x720 beeldlijnen, maar op de xbox komt die niet verder dan 540p.

10. diablo85

diablo85 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    mensen... waar vinden jullie de info dat de 42PF9831D 1920*1080 beeldlijnen heeft en Full HD is??
    op de philips site zelf staat duidelijk alleen het HD-ready logo, en geen full HD logo. en ook op alle andere sites bij specificaties zie ik staan dat ie maar 1366 x 768 pixels heeft...
    :confused:??

11. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    42PF9731D bedoel ik.

12. Bjorn1983

Bjorn1983 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ben net nog op wat sites gaan zoeken. Maar op veel internetfora zeggen ze toch dat 1080i, zeker met de game-mode van samsung beter is dan 720p. Ik moet eerlijk bekennen dat ik vaak geen verschil zie. Ik d8, maar dat weet ik niet zeker alleen soms beetje vertraging te zien bij NFS, maar dit weet ik neit zeker. Maare Melbuuln of iemand anders die het antwoord weet, heb jij misschien een tip/advies?

13. diablo85

diablo85 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    er staat bij de specs op philips.nl bij deze TV:

niet echt full HD dus

14. Govotuz

Govotuz Hippies!

Leuk Bevonden:
    0
    Stel, ik koop een tv( Samsung Le27S71B in dit geval) bij zo'n online shop,
    is het ten eerste wel betrouwbaar?
    en ten tweede heb je garantie enzo?

En weet iemand bij toeval nog een betrouwbare shop dan? O-)

Thx alvast :thumbs:

15. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
    www.store.nl is betrouwbaar :thumbs:

16. pboy007

pboy007 Game-freak

Leuk Bevonden:
    0
    he,
    ik heb hier mijn plasma gekocht www.progress.nl
    grt,patrick

17. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik zoek een goede hd (ready) tv voor mijn xbox 360

ik geef het liefste maximaal 550 euro uit, wat raden jullie aan?

Ik dacht zelf aan deze toen ik de winkels rond ging omdat hij "gaming mode" heeft, maar wat is dat nu precies?

http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/le23r71b.asp

18. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    Game mode moet je games intenser en realistischer lijken ogen. maar verkijk je erniet op: het beeld verdonkerd, en het word er allerminst mooier op.
    Niet echt belangrijk dus!

19. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    je kan blijfen gooien met serienummers van philips......ze maken tot vandaag de dag geen een 1080p scherm.

merk dat jij snel geïrriteerd bent kerel.

Laatst bewerkt: 6 feb 2007
  20. The Bolster

The Bolster --

Leuk Bevonden:
    0
    Philips heeft toch wel 1080 p schermen, heb ze nog bij de Harense Smid gezien :eek:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina