1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV thread [deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 15 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Dit staat in de manual van de Philips Plasma.

Als je naar het dashboard van de Xbox360 gaat uit welke instellingen kan je dan kiezen.
    Display <> HDTV Settigs ( 480p , 720p , 1080i , 1080p ).

Staat dit niet in jouw menu , dan moet je het schakelaartje achterop de stekker even op HDTV zetten.

2. Emo-Kid

Emo-Kid Guitar-Kid

Leuk Bevonden:
    0
    samsung LE40R71.... iemand die mij tegenhoudt om deze te kopen? of zijn er betere? 50% wordt ie gebruikt voor gamen en de rest voor dvd's en tv kijken.

3. cyberson

cyberson Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jawel ik kan dat allemaal kiezen behalve 1080P.
    maar goed ik vroeg mij af wat het best zou zijn?.
    Overigens of ik nou 1080I selecteer of 720P hij speelt op 576P af.??

4. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Hmm.. die component aansluitingen van die philips zijn gewoon normale component aansluitingen. Heb ik ook op m'n 5331. Van de week ff de HDMI functie proberen. Heb een "Gold Plated" kabel alvast gekocht (nja 5 euro kan ik het zelf niet van maken, al zal dat gold plated wel niet echt kloppen:+) en volgende week komt als het goed is m'n Asus X1600 met HDMI aansluiting binnen. Ben erg benieuwd :)

5. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Je bedoelt zeker dat dvd op 576p wordt afgespeeld? Volgens mij is dat ook zo'n beetje de resolutie van dvd.
    Alleen bij een dvd-speler die upscaled naar 720p zal die ook op 720p afspelen, maar die zal je dan ook via componenten moeten aansluiten. Ik geloof dat een gewone dvd speler via scart max 576p (720x576)doet.
    Dit klopt toch mensen, dacht ik?

Laatst bewerkt: 10 feb 2007
  6. madison

madison madison

Leuk Bevonden:
    0
    Er is niemand die je tegen zal houden..;) Ik weet niet of jij echt zoveel waarde hecht aan dat het een full HD scherm is, maar anders zou ik als ik jou was nog even een paar plasma tv's bekijken.. Bijvoorbeeld een Panasonic of misschien dat je nog een (showmodel) Pioneer kan krijgen rond die prijs:) Kijk in ieder geval niet alleen naar de specs, smaak is persoonlijk;)

7. cyberson

cyberson Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem via component aangesloten,toch geeft hij op de tv 576p aan,ook als ik in de xbox360 1080i of 720P instel

8. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66

Helaas, ik kreeg antwoord van een Amerikaan en het blijkt niet te werken met een xbox360 omdat deze een output heeft die iets afwijkt van standaard output |:-
    Verder als 720p icm xbox360 komt die niet en is het apparaat dus nutteloos voor xbox360 bezitters. Erg jammer:mad:

9. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
    1. Ik zal zelf voor een 81cm gaan, al zit je 10cm van het beeld af met de Xbox 360 is het zelfs nog haarscherp (in HD natuurlijk :9)

2. Zal zelf voor een Sharp gaan inplaats van een Samsung, is bijna de zelfde prijs maar dan beter :)

3. VGA maakt het beeld scherper dan Componenten, maar Componenten heeft weer mooiere kleuren. Dat is dus je eigen keuze.

10. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32
  11. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66

Ik kwam het volgende bericht tegen op een ander forum voor je, misschien helpt het

Thomaszki schreef op donderdag 16 november 2006 @ 11:03:
    [...]
    Nou de Xbox 360 "berekent" alles toch op 720p, op welke resolutie je hem ook zet. Hoe dat met DVD's precies zit weet ik niet, volgens mij worden de 576p beelden automatisch omgezet naar 720p als je via component aansluit maar dat weet ik niet zeker, ik heb zelf een VGA kabel

Nee, DVD's worden via de component kabel afgespeeld op 576p.
    Als je hem via de VGA kabel afspeeld scaled te XBOX hem wel voor je naar de ingstelde resolutie.

Dit heeft iets te maken met licenties etc.
    (einde quote)

Weet dus niet zeker of het bij jou gaat werken, maar probeer het eens via de vga.

12. Boefje

Boefje Joost NL

Leuk Bevonden:
    0
    wellicht een beetje off-topic, maar ik hoop dat iemand mij een tip kan geven...

Ik ben op zoek naar een component-"verdeelstation", zodat ik meerdere componentbronnen kan aansluiten op mijn enkele component-ingang op de tv.
    (wii en x360)

tevens zoek ik naar een "verdeelstation", zodat ik meerdere optical outputs kan aansluiten op mijn enige optical input in de receiver.

alvast bedankt voor de tips!

13. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
    Deze misschien, blijkt goed tezijn.

Joytech ''verdeelstation''

14. Emo-Kid

Emo-Kid Guitar-Kid

Leuk Bevonden:
    0
    is niet full hd;) ik heb hem op het moment in het magazijn staan waar ik werk. en kan hem voor 1250 meenemen...

relaxt werken hoor bij scheer en foppen\o/

15. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    Klopt ongeveer.
    De VGA kabel scaled je dvd op naar hogere resolutie. de Componente kabel speelt de dvds gewoon af op SD.

16. Speedy NL

Speedy NL Guess Who's Back ?

Leuk Bevonden:
    0
    of anders Dit Joytech ''verdeelstation''

Past beter in de meeste interieuren denk ik zo ;)

+

Ik ben er zeer tevreden over aangezien ik mijn tv geluid, pc geluid, xbox 360 en Wii heb aangesloten middels deze.

Laatst bewerkt: 11 feb 2007
  17. madison

madison madison

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry verkeerd gelezen, dacht dat er 40F71 stond:9 De R is zeker een goed scherm, ik zou toch even wat plasma's gaan bekijken;)

18. Emo-Kid

Emo-Kid Guitar-Kid

Leuk Bevonden:
    0
    maar dat vreet zoveel stroom vinden me ouders niet cool;) + dat ze stuk duurder zijn.... ik krijg er wel zowieso een behoorlijk korting op:+

19. madison

madison madison

Leuk Bevonden:
    0
    Was bij mij ook hét nadeel om niet voor een plasma te gaan..

20. Boefje

Boefje Joost NL

Leuk Bevonden:
    0
    Super, dat ziet er perfect uit!

Wellicht een paar noob vragen, maar ik stel ze toch maar:

ik wil graag aansluiten:

upc digital decoder:
    geluid: digital out, optisch
    beeld: scart (gele tulp)

tele2 decoder:
    beeld: scart (gele tulp)

wii:
    geluid: stereo (witte en rode tulp)
    beeld: component (rood/groen/blauw)

x360:
    beeld: component (rood/groen/blauw)

dat gaat allemaal lukken volgens mij.

ik snap alleen de utp-aansluitingen niet helemaal.
    input 1, 2 en 3 hebben utp-in en er is een utp-uit, maar dat zal toch wel precies andersom zijn?

de "output"-utp zal toch wel de uplink zijn?

en de laatste vraag:

Hoe sluit je dit weer aan de tv? want het is dus component (rgb) en cinch (gele tulp) gecombineerd. Sluit je de joytech dan alleen met rgb aan op de tv en loopt alles over rgb, of moet je ook bv de gele tulp naar de tv laten lopen?

bonusvraag:

er staat geschikt voor doorgave van hd-ready. betekent dat, dat hij tot 1080i doorgeeft, of speelt hij 1080p ook door?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina