De HDTV Thread [Deel 11]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 18 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Achillias

Achillias Guest

Persoonlijke keuze :9 ik vind persoonlijk dynamisch er veel mooier uitzien dan standaard of film modus :p maarja het beste advies lijkt mij toch, kies op gevoel dan kan je er ook nooit spijt van krijgen O-)

2. Cybercon

Cybercon Guest

Ik belde vanochtend even naar UPC voor het internet en ik vroeg meteen ook maar even of ze een tweede decoder (digitale tv) verhuren. ''Op dit moment verhuren we maar één decoder, maar in de toekomst zullen we gaan kijken of we men per adres van meerdere decoders kunnen voorzien''

Lekker is dat, nou moet ik maar eens zien hoe ik dit straks ga oplossen :mad:

3. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Mogelijk My First Sony :eek: eindelijk komen de OLED tv's er aan _O_

4. Cybercon

Cybercon Guest

Wat zijn nou zoal de grote voordelen van de OLED ten opzichte van de huidige LCD's? Behalve dan dat ze retedun en erg prijzig zijn :+

5. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Weinig energie verbuik (bijna geen) ... Scherpere hoek zicht ... superplat en nog veel meer ... :)

zo plat dus ;)

6. Cybercon

Cybercon Guest

Tering hé, maar dit is een formaat van een monitor. Ze zullen ook in grotere modellen verschijnen neem ik aan? :) En wat moeten die krengen gaan kosten als ik mag vragen? Niet dat ik er een ga halen hoor :emo: :+

7. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind LCDs al plat genoeg :p

8. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Daarnaast heeft ie ook een hele hoge contrast 1.000.000:1

Ja er komen grotere schermen, maar dit is gewoon top werk :)

9. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    ziet er zeker goed uit, maar het duurt nog wel een tijdje voor die dingen betaalbaar worden neem ik aan?

10. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Mjah wat is betaalbaar? Ik denk dat als deze schermen op de markt komen ze rond de 8000 euro gaan liggen ... maar net als de LCD, plasma en andere schermen snel in prijs zullen dalen ... naarmate ze de productie op gang hebben gezet

11. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Zeer mooi :D Die kleuren/scherpte _O_ Maarja daar is het natuurlijk ook een top plaatje voor :9

12. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Mooi dan, hopelijk zijn ze over een jaartje of 5 dan op het nivo van de huidige Plasma/LCD schermen die we nu hebben en is mn huidige HD ready plasma afgeschreven :9

13. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Dan ben ik heel verstandig _O_

Met de HD-decoder via de HDMI heb ik helemaal geen problemen met de Dynamische Contrast.
    Maar kijk naar analoge-tv of een dvdtje kijken via de Scart (RBG) is een ramp.

Vind de R71 met 8cm al behoorlijk plat.

14. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Sharp heeft een mooie nieuwe LCD van 32". De LC-32RD2E. Met een standaard contrast van 1800:1. een dynamisch contrast van 10000:1, 100Hz, responsetime van 4ms en een prijskaartje van ongeveer slechts 850-900 euro is dit een zeer mooie LCD TV die concurrent Samsung met de 32R81/82 en 32M86/87 ver achter zich laat, want Samsungs hebben een responsetime van 8ms en een standaard contrast van slechts 1200:1
    Houd deze LCD TV in de gaten dus.

15. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Wat voor een resolutie krijgen die OLED's dan? Worden ze FullHD? En kan je eigenlijk nog hoger dan FullHD?

16. Cube

Cube Speed Junky...

Leuk Bevonden:
    0
    Maar deze schermen zijn onbetaalbaar en duurt dus nog ff(dike 3 jaar enzo niet langer) tot de consument ze gaat kopen en dus betaalbaar worden.

Laatst bewerkt: 19 apr 2007
  17. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Samsung heeft bijvoorbeeld een 17 inch scherm getoond, dat slechts 18 mm dik was.

Het toestel waarmee Sony als eerste komt is 11 inch groot. De prijs is nog niet bekend gemaakt, maar deze zal enkele malen hoger liggen dan die van lcd-televisies van hetzelfde formaat. De productie blijft daardoor nog even beperkt tot zo'n 1.000 televisies per maand.

OLED heeft nog 2 nadelen.
    1. Prijzig.
    2. Levensduur van 5.000 uur.
    OLED-apparaten geven het al na 5.000 uur op.
    Staat de tv dagelijks een uur of zes aan, dan ben je dus na 2 jaar aan een nieuw toestel toe.

18. Cube

Cube Speed Junky...

Leuk Bevonden:
    0
    En als ik het goed heb gelezen zijn deze schermen nog geen HD 800x600 ofzo iets. Of ze waren geen Full HD :{

19. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Denk dat Sony deze 11" OLED's in de portable DVD-spelers gaat stoppen.

20. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is wel heel erg kort

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina