1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread [Deel 11]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 18 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BlackTerror

BlackTerror Delicious

Leuk Bevonden:
    4
    Bedankt voor de reacties. Beetje vaag allemaal, wel of geen HD, staat er niet echt duidelijk. Ik ga wel even verder zoeken naar meer informatie en tv's.

EDIT: Ik heb wat verder gekeken. Hij is dus niet HD-ready. Dus dan ga ik waarschijnlijker toch voor de Samsung LE23R71. Maar ik koop hem toch pas zo rond augustus. Hopen dat hij nog iets goedkoper wordt. Maar opzich al goed te doen hoor.

Laatst bewerkt: 25 apr 2007
  2. Shizzel

Shizzel Guest

3. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Het is inderdaad erg vaag. De TV is wel officieel HDReady en dat allemaal. Het is en blijft een vaag probleem. Heb gisteren nog een meuk fotos gemaakt maar het is moeilijk te zien op de fotos. Zal straks wel kijken of ik daar nog wat aan kan doen.

*edit* hij staat nu trouwens op een "mooie versie" van 1080i, en opzich heb ik daar wel vrede mee. Als ik je eerlijk mag vertellen zie ik dat verschil toch niet:+ (Dan bedoel ik dus 720p > 1080i). Maar het gaat me om het principe. Er is iets mis met die TV of ik doe iets gruwelijks fout.

4. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom ga je niet gewoon voor de 20R81?

5. BlackTerror

BlackTerror Delicious

Leuk Bevonden:
    4
    Is ook een optie. Tegen die tijd dat ik een HD-TV koop(juli/augustus) zie ik het wel weer.

6. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Ga er maar vanuit dat er iets gruwelijks fout is met de LCD.

Zelf is fouts doen in bijna niet mogelijk omdat de LCD de instellingen van de Xboc360 automatisch moet overnemen.

7. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Die raffelingen of whatever is dus echt wat je met het blote oog van zeg pak en beet 2 meter óók ziet. Het is dus écht opvallend.

8. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit met een groot probleem... Er is inmiddels al een hele geschiedenis omheen gebouwd in een paar dagen, ik geef hieronder er weerslag van... Sorry voor het lange verhaal...

Ik heb een Samsung HD-Ready LE32R71B LCD-scherm (32"), waarop een component aansluiting zit (goldplated), AV/SCART wordt ondersteund (uiteraard), HDMI met HDCP beveiliging, een HD VGA aansluiting en dergelijke... Ik heb een Xbox 360 aan de VGA aansluiting... Onlangs heb ik een PS3 gehaald en toen begon de ellende met HDMI...

Nu heeft Sony geschermd met het feit dat de PS3 een HDMI ondersteuning heeft en de Xbox 360 niet... De Xbox 360 Elite zal straks wel HDMI hebben, dus nou ja...

Ik ben sinds de aanschaf van mijn PS3 bezig geweest met klooien met die HDMI aansluiting via mijn Samsung LCD-TV en het kloteding wil niet werken... De Xbox 360 zit dus netjes aan de HD VGA aansluiting en geeft haarscherp beeld... Ik ben inmiddels zover, dat ik door middel van de PS3 maximaal 1080i kan halen met mijn LCD-scherm, dan heb ik via die PS3 ook ongeveer hetzelfde haarscherpe beeld, zelfs nog een tandje scherper, denk ik...

Maar wat ik ook probeer, HDMI geeft een leeg zwart scherm op mijn LCD-TV... Ik heb zo onderhand alles geprobeerd, PS3 resetten, AV-kabel aangesloten, blabla, bla...

Samsung beweert dat het allemaal zou moeten werken op 720p, althans dat beweert de technische dienst... Een lagere resolutie is niet aan te raden, omdat het waarschijnlijk niet zal werken... Leuk antwoord, maar ik kan het begrijpen... De HDMI aansluiting kan eigenlijk niet stuk zijn, omdat de PS3 bij aansluiting van de HDMI kabel van Sony zelf aangeeft dat een HDMI apparaat is gedetecteerd... Als ik vervolgens aangeef via JA dat ik HDMI wil gebruiken, krijg ik dus weer het leuke zwarte en lege scherm...

Dus Sony maar eens gebeld op aanraden van Samsung... Krijg ik een best aardige vent aan de telefoon, die aangeeft dat ik de PS3 moet resetten (door middel van het aangeraakt houden van de tiptoets die de PS3 aanzet), zodat eerst een piep volgt en na een aantal seconden nog een keer een piep... Dat heb ik al duizend keer geprobeerd, maar goed... Ik moest de component aansluiting verwijderen en alleen de HDMI kabel aansluiten... Zo gezegd, zo gedaan... Gereset... Geen beeld... Wat raar, maar waar... Ik zou de bijgeleverde AV-kabel moeten aansluiten en moeten beginnen met de laagste resolutie, namelijk 576p... En vervolgens upscalen naar hogere resoluties... De PS3 zou standaard op AV staan ingesteld (lekker stom in dit digitale tijdperk, maar ja)... Ik heb aangegeven dat ik eigenlijk alles al heb ondernomen, maar dat niets werkt... Maar ik ben het toch nog maar weer gaan proberen...

AV-kabel aangesloten, PS3 gereset, NEE aangegeven bij de vraag of ik HDMI wil gebruiken, blabla, bla... Naar de resoluties gegaan: PAL (staat standaard een vinkje achter)... 576p ? een vinkje achter gezet en... Een leeg scherm! Wordt niet ondersteund blijkbaar... Kijk ik in de manual van Samsung en de online hulpmanuals van de PS3, staat er dat in Europa uitsluitend 576i wordt ondersteund, en dat 576p in principe hoort bij NTSC en dergelijke... Nou breekt me klomp! Mijn Samsung LCD-TV ondersteunt dus zoals Samsung zegt geen 576p (60Hz) en ik zou voor 720p moeten kiezen...

Ik vraag me zo langzamerhand af waar dit over gaat... Sony beweert dat LCD-makers hun protocollen niet goed hebben afgestemd, waardoor dit soort problemen kunnen ontstaan... Nou, daar heb je als consument lekker wat aan zeg! Wat een gelul... Maar goed, ik heb voor de zekerheid nogmaals component aangesloten, en geupscaled naar 720p, en daarna HDMI aangesloten en overgeschakeld via de PS3 naar HDMI... Uiteraard weer een leeg zwart scherm, zoals ik dat steeds krijg...

Nou, bedankt hoor Samsung en Sony, dat jullie me zo goed geholpen hebben... Ik had in eerste instantie de neiging om Sony het nog het meest kwalijk te nemen dat HDMI niet juist wordt ondersteund... Wie gaat er nou een PAL-PS3 maken die standaard op AV staat ingesteld en levert er een totaal inferieure kabel bij (AV-tulips rood, wit en geel) uit het jaar nul... De SCART connector die daarop is aan te sluiten is zelfs niet volledig gepind, jezus christus... Moet je upscalen van AV-nakko naar HDMI...

HDMI zou digitaal het mooiste beeld geven via de PS3... Het zal best zo zijn, maar vooralsnog zit ik via goldplated component op maximaal 1080i, hetgeen mijn TV dus wel ondersteunt... Het ziet er net ietsje mooier en scherper uit dan 720p, naar mijn idee... Op 32" dan wel te verstaan... 1080p wordt door mijn LCD-TV niet ondersteund, maar dat wist ik van te voren... Ik heb geen bak met geld over voor 1080p, omdat dit full-HD is en het verschil met 1080i of zelfs 720p pas echt zichtbaar is als je een LCD-scherm hebt van een meter of groter... Ik heb geen anderhalf duizend tot tweeduizend keiharde euro's over voor 1080p, ze kunnen de schijt krijgen...

Toch blijf ik het raar vinden dat HDMI niet werkt... Ik heb mezelf al afgevraagd of er niet iets anders aan de hand is, namelijk de HDCP-beveiliging... Op het internet staat dat deze copieerbeveiliging (die dus wel ondersteund wordt door mijn LCD-TV) nogal wat glitches heeft of heeft gehad via de PS3... Maar na update 1.60 (pas is zelfs firmware 1.70 update verschenen) zouden de meeste, zo niet alle problemen tot het verleden moeten behoren... Maar in mijn geval niet dus...

Maar goed, Sony geeft aan dat sommige LCD-TV's niet automatisch overschakelen via de PS3 van AV (standaard) naar HDMI, en dat dit bekend zou moeten zijn bij Samsung... Sony en Samsung hebben daar onderling contact over gehad, volgens Sony... Mijn LCD-TV heeft waarschijnlijk een systeem update nodig (1.6) waardoor het probleem als het goed is zal zijn verholpen... Dus heb ik Samsung weer gebeld en aangeven wat Sony zegt... Dat die systeem update waarschijnlijk zal moeten worden geregeld... Helaas zijn ze bij Samsung een beetje onhandig, er zitten namelijk van die domme blondjes aan de telefoon die stiltes laten vallen (van verbazing?) over het feit dat dit een mogelijk probleem is met die LCD TV... Ik heb echter aangegeven dat de zaak gewoon geregeld moet worden... Er is me toegezegd dat het probleem naar de technische afdeling wordt gemaild en dat ik, zodra daar vandaan een antwoord is gekomen, dit zal vernemen via mijn emailadres...

Nou, ik heb inmiddels antwoord gekregen van Samsung, en wel errug summier (let trouwens op het verkeerde typenummer wat men schrijft):

"Geachte heer,

Dank u dat u contact hebt opgenomen met onze Samsung Helpdesk.

Met betrekking tot uw SAMSUNG LE32S71BX/XEC televisie, kunnen wij u informeren dat bij een HDMI-aansluiting het HDMI-kanaal niet automatisch geselecteerd wordt. (Bij een SCART-aansluiting is dit wel het geval). Er is geen software update voor.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Indien u verdere vragen heeft, aarzelt u dan niet om contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,

Esther,

Samsung Electronics BeNeLux

Customer Services Officer"

Hier ga ik uiteraard niet accoord mee, dus heb ik de volgende email teruggestuurd:

"L.S.

Vandaag 25 april 2007 (en gisteren 24 april 2007) nam ik telefonisch contact op met uw helpdesk. Ik heb het probleem aangekaart dat mijn LE32R71B Samsung LCD-TV niet werkt via de HDMI aansluiting wat betreft een aangesloten PlayStation 3 console. Wat ik ook probeer, in overleg met de Sony PlayStation helpdesk, niets werkt. Ik krijg slechts een leeg zwart scherm als ik een HDMI kabel aansluit via de PlayStation 3 console naar de LE32R71B Samsung LCD-TV, die ik nog geen 5 maanden geleden heb aangeschaft. In de productbeschrijving van de TV staat vermeld dat HDMI/HDCP wordt ondersteund, dus is het vrij vreemd dat het niet werkt.

De Sony Playstation helpdesk verklaart in het overleg wat ik op 25 april 2007 telefonisch met hen had, dat er mogelijk sprake is van een systeem update die de genoemde LCD-TV zou moeten hebben. Hierover zou Sony contact hebben gehad met Samsung, omdat er eerder klachten waren over LCD-TV's die niet werk(t)en via de HDMI aansluiting als een PlayStation 3 console wordt aangesloten. Het probleem is namelijk, dat de PlayStation 3 console automatisch ingesteld staat op AV, en de console kan automatisch andere aansluitingen detecteren. Wanneer ik echter de PlayStation 3 via een HDMI kabel aansluit op de HD Ready LCD-TV van Samsung, krijg ik zoals gezegd een zwart leeg beeld. Ik heb samen met Sony onderzocht of de HDMI aansluiting van de PlayStation 3 werkt, door een AV kabel aan te sluiten en zodoende de instelling voor HDMI te selecteren in het systeem menu van de PlayStation 3. Wanneer ik echter overschakel van AV naar HDMI, dan krijg ik dus opnieuw het lege scherm, en na 30 seconden schakelt de PlayStation 3 terug naar AV, omdat er geen HDMI respons komt van de LCD-TV LE32R71B. Sony geeft aan dat Samsung een systeem update beschikbaar zou hebben, die de LCD-TV zou kunnen updaten.

Ik heb zojuist een email van u ontvangen, dat er geen software update zou bestaan voor mijn LE32R71B Samsung LCD-TV. U begrijpt dat ik zeer verbaasd ben over dit antwoord. Ik koop uw product speciaal voor HD-kwaliteit, en heb er op toegezien dat de genoemde LCD-TV zou beschikken over een HDMI aansluiting met HDCP, met het oog op de aanschaf van een PlayStation 3 console. Ik verzoek u derhalve toch een afdoende oplossing voor dit probleem te bieden, omdat ik het niet vind kloppen dat u mij een product verkoopt wat pretendeert HDMI/HDCP te ondersteunen, maar in werkelijkheid dus mogelijk helemaal niet werkt. Hierdoor lijd ik mijns inziens schade die ik niet heb kunnen voorzien.

Ik verwacht zo spoedig mogelijk een passende actie uwerzijds."

Ik hoop dat ik nog wat van hun te horen krijg, maar ik verwacht er eerlijk gezegd weinig van... Als ze niets doen, of er niet iets meer aandacht aan besteden om mij te helpen, dan zal ik mijn verdere leven lang Samsung boycotten... Dat moge duidelijk zijn... Niet dat Sony een lieverdje is, maar die probeert tenminste nog iets te doen... Of ze leugenachtig zijn, kan ik moeilijk beoordelen... Voorlopig zit ik met de gebakken peren... Nu vraag ik je: wat zijn dit voor praktijken? Sony is dan wel netjes en aardig en wijst naar Samsung en Samsung doet het af met twee regeltjes tekst... Terwijl ik verdomme een bak geld uitgeef aan hun "superieure" technologie... Als iemand hier een oplossing voor weet, ben ik hem voor altijd dankbaar...

Wees echter gewaarschuwd als je een HD-TV gaat kopen, want zoals je ziet dacht ik een prachtig HD-Ready scherm te hebben van Samsung en het is w.b. de Xbox 360 tot op heden geen probleem, maar mijn gloednieuwe PS3 werkt dus mooi niet naar behoren via HDMI... En w.b. de games zie je nog niet eens zo'n verschil, maar hoe moet ik ooit Blu-Ray films in HD bekijken? Die worden namelijk gedownscaled naar een lagere resolutie als je geen HDMI gebruikt met die verdoemde copyprotection HDCP...

9. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Dat is niet goed.

Hier moet duidelijk een monteur bij komen.
    Bij 720p moet de omlijningen rond de cijfers/letters juist heel scherp zijn.

@Hellspawn

Het probleem wordt door de Samsung veroorzaakt en niet door de Sony.
    Heb zelf ook een LE32R71B en hier werkt de HDMI ook niet lekker.

Krijg altijd met veel moeite de HDMI verbinding tussen LCD en HD-decoder werkende.

Kijk altijd eerst via Component en schakel na 10min pas over naar HDMI.
    Meteen HDMI inschakelen werkt bijna nooit (Groen scherm).

10. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    @ Spawn

Heb je ook andere HDMI bronnen op je TV geprobeerd?
    Wie weet is de HDMI poort gewoon naar z'n grootje?

11. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Daar was ik al bang voor. Heb gelukkig wel 5 jaar garantie afgesloten bij de aankoop (Al zullen ze me daar ook wel mee naaien dat zoiets er niet in valt :+) maar het is nog zelfs geen jaar dus no problem.

Heb al een mailtje gestuurd, zal morgen wel telefonisch contact opnemen.
    @Melbuuln, super thanks voor je hulp.

12. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, ik heb geen andere HDMI bronnen, en ken niemand in mijn vriendenkring die nog aan deze technologie wil... Verder zou je je inderdaad af kunnen vragen of de HDMI poort naar zijn grootje is... Maar ik verwacht van Samsung een initiatief daarin... Ik heb al meerdere keren aangegeven wat het probleem is en al 2x gebeld, die k*twijven doen gewoon of ze dom zijn... En ze zijn waarschijnlijk ook dom... Ik heb bijna nog nooit zo'n slechte service mee gemaakt, en ze pretenderen alsof ze GEWELDIG zijn met hun service helpdesk... ZIJ moeten langskomen met een monteur en die LCD-TV testen en niet in twee regeltjes aangeven dat er geen update beschikbaar is... Ze verdommen het blijkbaar er meer aandacht aan te besteden... Ik ben echt heel boos op hen... :mad:

13. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Is het geen idee om te bellen met Samsung, en te zeggen dat je HDMI poort kapot is?
    Of ga naar de winkel waar je 'm gekocht hebt (er vanuit gaande dat het een winkel en geen internetshop betreft) en laat daar de HDMI functie testen?

14. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Misschien een wat duidelijkere afbeelding. Voor het archief ofzo 8)

15. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het apparaat online gekocht ja...

Maarre...Misschien ga ik dat nog wel doen ook ja... Als er geen afdoende reactie komt, kan ik mogelijk nog zeggen dat die HDMI poort kapot is... Maar ze hebben er nu natuurlijk al lucht van dat ik een PS3 probeer aan te sluiten en dat dit niet lukt... Ik vraag me af of ze in dat bootje zullen stappen als ik daarna nog eens aan kom kakken met de melding dat de HDMI poort kapot is... Als er dan een monteur komt en die merkt dat hij toch NIET kapot is, valt het bezoekje dadelijk buiten de garantie en kan ik effe dokken... Wellicht... 8)

Edit: En de Sony helpdesk heeft aangegeven dat de kans dat de HDMI poort van de HD-TV kapot is nihil is... Ik heb met hen de test gedaan om de HDMI poort te detecteren via de PS3 en dat lukt vlekkeloos... Ik krijg alleen geen beeld...

16. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Als ik mijn HD-decoder in stel (576p , 720p , 1080i) en druk vervolgens de info knop van de LCD en staat die duidelijk in het scherm.
    Maar het beeld blijft groen en ik heb ook geen geluid.

Heb net de firmware gereset in het servicemenu en ineens werkt de HDMI wel.
    Vraag me alleen af , hoelang dat gaat duren.

Zag in het servicemenu ook de melding ( HDMI Delay 41h) staan , weet alleen nog niet wat ik hiermee moet ???

17. Dionskateboarder

Dionskateboarder Half past Dead

Leuk Bevonden:
    0
    hey, ik zet nu net me tv aan (le27s71) zit ereen groene streep verticaal over het scherm :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: verdomme kan ik er mischien nog wat aan doen ?

18. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Aha, ik zie dat jij dezelfde LCD TV hebt als ik dus... Welcome to the club... Ik heb geen HD-decoder, ik neem aan dat je die gebruikt voor TV-zenders? Ik gebruik namelijk mijn LCD van Samsung (LE32R71B) uitsluitend voor het spelen van games... Ik vraag me af hoe jij in "het servicemenu" de firmware kan resetten? En dat HDMI dan opeens wel werkt??? Waar moet ik dan kijken in je LCD-TV, of zit dat servicemenu soms in je HD-decoder... :D

19. Dionskateboarder

Dionskateboarder Half past Dead

Leuk Bevonden:
    0
    vaag het is al weer weg :)

20. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Zal wel door de warmte komen.

Zal avond eerst kijken of er nog steeds problemen zijn met de HDMI.
    Ik weet dat iemand hier met een LE40R71B , de zelfde problemen heeft met de HDMI.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina