De HDTV Thread [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 29 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joris Springer

Joris Springer Tjilper

Leuk Bevonden:
    1
    Sinds vrijdag heb ik ook de LE32S81B, een heerlijk scherm, heb niet zo veel last van de kijkhoek, ik moet alleen even wennen dat ik er nu niet zo dichtbij moet zitten, daar is het namelijk te groot voor:) (een heerlijk luxe probleem).

2. f4TaLNL

f4TaLNL Marcus

Leuk Bevonden:
    0

Waar heb je hem gekocht? :)

Waar heb je hem gekocht? :)

Laatst bewerkt door een moderator: 14 mei 2007
  3. Joris Springer

Joris Springer Tjilper

Leuk Bevonden:
    1
    Gekocht bij Scheer & Foppen, zelfde dag nog thuisbezorgd gekregen en 3 jaar extra garantie. Misschien uiteindelijk nog duur uitgekomen (849,-) maar ik vond hem mooier beeld geven dan de R81 die er naast stond. Verder heb ik maar 1 apparaat met een HDMI aansluiting dus ik heb genoeg aan 2 aansluitingen. En persoonlijk koop ik het liever bij een Scheer & Foppen dan bij een winstfabriek als Media Markt waar men mij een ouder model wou verkopen(R32B :x ).

4. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Ben bang dat het ook niet lang zal duren als ook het digitale-signaal ermee stopt.
    Hoe verloopt eigenlijk de garantie bij Sony ??
    Moet je met de LCD terug naar winkel of komt er een monteur langs.

De S81 heeft een mooier beeld an de R81 ??
    Dan moeten ze bij de Scheer & Foppen toch eventjes naar de instellingen van de R81 kijken.
    Waarschijnlijk staat de R81 in de shop mode!!!

5. Darkon 83

Darkon 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat Ghosting ook mag zijn, klinkt niet fijn :+ Dan leg ik liever wat geld bij voor de LE26R71B. Deze is ook 720P toch? En nog een vraagje. Als ik mijn dvd-speler erop aansluit, hoe is de kwaliteit dan?

6. Joris Springer

Joris Springer Tjilper

Leuk Bevonden:
    1
    Dat zou best kunnen :) maar ik vond hem ook qua look niet heel erg mooi dus ik liet het daar ook een beetje vanaf hangen. Ik ga er toch vooral dvd's op kijken met af en toe een spelletje. Eind dit jaar ben ik van plan om een groter scherm aan te schaffen, deze is alleen maar om tijdelijk weer een HDTV te hebben, er is recentelijk ingebroken bij mij thuis dus zat dan ook even zonder tv :mad:.
    Ben wel verbaasd dat bij component het scherm gaat naar Pal50 terwijl het scherm ingesteld staat op Pal60 bij non-hdtv maar is misschien gewoon een foutje in het menu of maakt dat niets uit bij de hdtv setting van de Xbox360 want DOA4 doet het er gewoon op.

7. Cybercon

Cybercon Guest

Hoeveel heb je moeten betalen voor de extra garantie?

8. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Vond de beeldkwaliteit van dvd-speler tot vorige week Donderdag via scart (RGB) redelijk goed.
    De speler staat nu op zolder en is vervangen door de PS3.

De R71 ondersteund zowel 720p als 1080i.
    De maximale resolutie via VGA is 1360x768 , perfect voor de Xbox360.

Extra garantie koop ik nooit.
    Je hebt minimaal recht op 2 jaar garantie , ook na die 2 jaar heb je als consument nog recht op een tegemoetkoming in de kosten.

9. Joris Springer

Joris Springer Tjilper

Leuk Bevonden:
    1
    Niets, heb ik af kunnen dingen, daarom ben ik blij met dit soort winkels, je kan wat extra's er bij krijgen als je een beetje kan kletsen.

10. Darkon 83

Darkon 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En als ik de DVD-speler anders dan via SCART aansluit, zal de beeldkwaliteit dan verbeteren?

11. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Bij de meeste dvd-spelers heb je maar 2 keuzes (Composiet of RGB).
    Wat ik net ook zei de beeldkwaliteit via Scart (RGB) was niet slecht.

Heb een tijdje de Xbox360 (VGA) gebruik als DVD-speler en het beeld was veel beter.
    Het beeld is niets vergeleken met de PS3 via HDMI.

Mijn DVD-speler staat nu op zolder en de HD-DVD drive heb ik gisteren op Marktplaats gezet.

12. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Ik vond de 360 een hele verbetering op m'n Samsung HD-850 welke via HDMI aangesloten was.
    De Samsung staat bij m'n vriendin dienst te doen nu.
    De Playstation 3 is dus nog eens beter als de 360, qua beeld?

Hopelijk is m'n belastingteruggave er vlot. ;)

13. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Het beeld is even scherp , maar de kleuren via HDMI zijn veel mooier.

14. Buckket

Buckket Gamertag=Buccket

Leuk Bevonden:
    0
    Mwah verschil tussen HDMI en component is 0,0. Zowel kwa kleur als geluid. Verschil tussen de 360 en de PS3 zit hem vooral in de helderheid. Volgens sommige is de PS3 te licht en de 360 te donker, volgens andere heeft de 360 mooiere / vollere kleuren dan de PS3.

15. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Even een klein vraagje, ik heb nu de Samsumg LE26R41B 1.5 jaar in bezit ( het model van de 360 demo pods), nu zit ik te kijken naar de Sharp LC-32RD2E omdat ik toch een maatje groter wil...

Nu ben ik benieuwd aangezien de Sharp veel betere specs heeft, of het beeld ten opzichte van de Samsung veel zal veranderen. Weet iemand hoeveel de panelen zijn verbeterd in 1.5 jaar tijd? Zal ik veel verschil zien door de hogere specs? ( contrast ratio, zwart levels, reactietijd )

16. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    De LC-32RD2E is een toppertje !!
    Wat zwart moet zijn is ook zwart en niet zoals bij vele andere merken licht-zwart.

De response-time is de laasten maanden steeds lager geworden.
    Er worden nog steeds LCD's verkocht met een response-time van 16ms (GTG) bij de Sharp is dit zelfs <4ms (GTG).

17. Cybercon

Cybercon Guest

Minimaal 6ms is het beste advies toch?

18. R-e-n-e

R-e-n-e Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hm... scheelt nogal qua prijs de Samsung LE32S81 (vanaf 700,-) en de Sharp LC-32RD2E (1100,-).
    Waarin is de Sharp beter Melbuuln?

19. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Onzin. Mijn monitor heeft volgens de specs een response van 10 ms maar er is geen spoortje ghosting te bekennen (of ik mankeer iets aan m'n ogen). Ik zou eerder zeggen dat alles onder de 12 ms gewoon een veilige keuze is.

20. Cybercon

Cybercon Guest

Ik meende het ergens te hebben gelezen, maar daar klopt dus geen drol van. Dan weet ik dat ook weer...

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina