1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 29 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Met de dynamische constrast kan de achtergrond-verlichting (backlight) lichter en feller gaan branden.
    Bij donkere films (Van Helsing) kan het gebeuren dat de Dynamische Contrast
    irritant tussen lichte- en donkere scenes kan gaan knipperen
     
  2. mcbbvb

    mcbbvb Active Member

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    113
    ik heb niet zo heel veel geld (max 400 euro) en mijn oog was gevallen op de lg 26lc2r. ik weet dat het al een wat ouder model is en er zijn betere lcd tv's maar die zijn gewoon te duur. maar ik vroeg mij af of iemand ervaring heeft met dit scherm of met lg? dus bijv of er op dit scherm veel last van ghosting wordt ondervonden enz.
     
  3. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
    zeg bij een 1080 tv wat is dan de beste keuze bij de xbox360 720p of 1080i
     
  4. McDaddy

    McDaddy Team sYg

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    0
    IMO 720 maar ik weet het niet echt..
     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    720p
     
  6. Neveler

    Neveler 123

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik twijfel nog tussen een 26inch of een 32inch. Ik zit namelijk erg dicht op mijn tv (max 1meter)... maar een 26inch lijkt me zo klein|:-
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    van dvd.nl

    Kijkafstand

    De kijkafstand is een belangrijk punt bij de aanschaf van een HD Ready-televisie waarop je naar HDTV-uitzendingen wilt gaan kijken. Hiermee bedoelen we heel simpel de afstand van de zitpositie in de kamer tot het scherm. Bij normale televisies geldt dat de kijkafstand minimaal vier maal de hoogte van het scherm moet zijn en bij breedbeeld tv’s zelfs zes maal de hoogte; anders zou je de afzonderlijke beeldlijnen te duidelijk kunnen zien. Heb je dus een televisie waarvan het beeld 40 centimeter hoog is, dan moet je er minimaal 1,60 meter vanaf zitten en in het geval van een breedbeeld-tv zelfs 2,40 meter. In de praktijk is dit zelden een probleem, want in de meeste huiskamers is de afstand tot de tv zelfs nog veel groter.
    Bij HDTV gaat dat verhaal niet langer op. Sterker nog, omdat HD-beelden zoveel meer scherpte bevatten, geldt eigenlijk dat je niet langer rekening moet houden met een minimale kijkafstand, maar eerder met een maximale! In het geval van een televisie met 1920x1080 beeldpunten geldt dat je, om alle details van een HDTV-uitzending te kunnen zien, ongeveer drie maal de hoogte van het beeld als kijkafstand moet aanhouden. Bij televisies met een lagere resolutie – zoals de gangbare 1366x768-modellen – kan die afstand wat groter zijn. Maar bij het bekijken van HD-uitzendingen is het voor optimale beleving in ieder geval geen goed idee om op meer dan zes maal de schermhoogte te gaan zitten. Dat betekent dus dat bij een 32 inch-televisie met een beeldhoogte van 40 centimeter, je bij HDTV-uitzendingen eigenlijk niet verder dan 2,40 meter bij het scherm vandaan moet zitten. Dat komt dus overeen met de minimale kijkafstand voor normale televisies en is tevens een goed compromis aangezien vrijwel alle televisie-uitzendingen nog steeds gewoon in PAL-resolutie uitgezonden worden.
     
  8. hayabusa halo

    hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

    Berichten:
    4.827
    Leuk Bevonden:
    253
    Mijn vriend heeft een HD-TV maar als hij zijn xbox 360 er aan sluit heeft hij geen geluid! Hoe kan dit en hoe kan hij dit verhelpen?
     
  9. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0

    de geluidpinnetjes ook in je tv steken. (rood en wit).

    Normaal zitten deze in je scart-aansluiting. Je moet ze daar uit trekken en deze in de geluidsingang van je component ingangen doen.
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Om welk merk HD-TV gaat het ???

    Er zijn een aantal mogelijkheden.

    1. Audio-in (cinch) naast Component of VGA.
    2. Audio-in (3,5mm jackplug) naast Component of VGA.
    3. Audio-in (cinch) een gecombineerde aansluiting wordt door meerdere ingangen gebruikt.
    4. S/Pdif (Digitaal) , wordt door Philips op een aantal modellen gebruikt.

    Wat ga je met de LCD doen.

    HD-gamen en HD-films zijn bij een afstand van 1m tot een 32" , helemaal geen probleem.
    Wil je ook analoog tv kijken koop dan een 26"
     
  11. Neveler

    Neveler 123

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga vooral HD-gamen, dus dan zou een 32 inch wel kunnen. Dan ga ik van de week toch maar even naar de winkel voordat ik zon duur ding op het internet koop:).
     
  12. Jort

    Jort Active Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    OMG, ik kom vandaag thuis na een dagje A'dam, ligt er een krantje van de MM op de mat. En wat denk je dat er voorop staat? Juist ja, een 32" LCD HD van Samsung, voor maar €555 :eek:.
    Het is de LE32R32... Is dat iets, of is het prut, en daarom zo goedkoop? Ik ga hem vooral gebruiken voor analoog TV kijken, en HD gaming op de 360 (en af en toe stop ik er een DVDtje in). In de toekomst wil ik zeker nog een Wii kopen, dus die moet er ook op.

    Goeie keus/aanbieding, of vooral links laten liggen? Ik lees bijvoorbeeld op productervaring.nl dat de TV alleen op stand-by kan... betekend dat dat hij helemaal niet uit kan (dus mijn TV die ik nu heb, oud ding, als ik op de afstandsbediening op de uit knop druk gaat hij in stand-by, maar als ik op de knop op de TV druk gaat hij echt uit)...
     
    Laatst bewerkt: 28 mei 2007
  13. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    lcd tv's gaan nooit helemaal uit. ze blijven allemaal op stand by.

    en ff een vraagje: Welke is beter: De LE32R81B of de LE32N71B?
     
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat ding was hier vorige week in de aanbeiding.
    Maar blijkbaar wilde niemand hier dat ding hebben, want de stapel dozen wilde maar niet minder worden.

    Mijn R71 kan ook niet helemaal uit , het stroom verbuik van een Samsung is <1 Watt.
    Een echte aan/uit knop hebben de meeste LCD's niet meer tegenwoordig.

    De N71 is beter dan de R81.
     
  15. Jort

    Jort Active Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    Poe toch best lastig, het kopen van een HD TV :9.
     
    Laatst bewerkt: 29 mei 2007
  16. Mastat

    Mastat Active Member

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb nu de LE32R71b in mijn winkelwagentje liggen voor €668,- is dit de beste keus voor deze prijs of is er een betere voor die prijs te verkrijgen nu?
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb helemaal geen spijt gehad van mijn LE32R71B.
    Een perfecte LCD :thumbs:

    De gemiddelde prijs van een LE32R71B is ongeveer € 750
    Het is nog steeds een hele populaire LCD.
     
  18. Cybercon

    Cybercon Guest

    En waarom?
     
  19. Mastat

    Mastat Active Member

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    10
    waarom ga je niet voor de r71b? bijna hetzelfde als de r81, alleen goedkoper :D
     
  20. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    mooie prijs mastat :) incl verzendkosten?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina